GiantGarminElectrobike
Sivu 51 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41 49 50 51 52 53 61 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.501 - 1.530 / 2209

Aihe: Vanhusten aikaraudat - puhelin ei ole kello

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Köfte Katso viesti
    Käyttikös se Lehtinen sen Festinansa sepälllä? Eli korjautuiko "vamma"?
    Minulla tuo F16774/7 on toiminut muutamaa muksahdusta korjaten
    varsinkin mukavasti; olisin toki halunnut F16775/7-mallin...
    En ole pitänyt kiirettä vielä tuon kanssa. Välilevynpullistuma on nyt vähän enemmän vienyt huomiotani. Jos ensiviikolla kävisi kellosepän luona.

Kickstarterissa MMI Dumbo...

Saa jäädäkin sinne

Alkaa parissa kellossa viisareiden ja taulujen pimeässä erottavuus kadota. Saako niihin mitenkää / kukaan pimeänäkyvyys ominaisuutta takaisin?
    Ei aika kulu; me kulumme.

Pätevä kelloseppä osaa värjätä superluminovalla osoittimet uudelleen. Kellotaulun kunnostus on vähän vaativampaa, mutta onnistunee sekin. Useimpiin kelloihin on toki mahdollista myös uusia nuo osat.

^ Vein kellot kelloliikkeesen. Vaihdetaan viisarit;pitää tilata maahantuojalta. Maalaaminen on kuulemma kalliimpaa.
    Ei aika kulu; me kulumme.

Vielä pari vuotta sitten olin sitä mieltä, että minulle riittää ajannäyttimeksi urheilurannelaite. Kellot sinällään ovat kiehtoneet hienoina laitteina ja ikäänkuin koruina. Edellinen ”kello” on kuitenkin yli 20 vuoden takaa, joku sen aikainen trendikvartsi. Pidin siitä kyllä ja se oli aina ranteessa. Kun älykkäisiin ilmoituksiin ja aktiivisuuden seurantaan aloin kypsyä, tuli polaria pidettyä vain urheillessa. Siitä se ajatus sitten kelloon lähti.

Mahdollisimman monikäyttöinen ja kohtuuhintainen oli ajatuksena ja niinpä suklari oli aika nopeesti kategoria. Seikoja puski silmille joka paikasta. Niinpä mallistoa selaamaan. Kävin muutamaa katsomassa mutta mikään näkemäni malli ei sytyttänyt. Hieman liian työkaluja tai liian isoja. Toki mallistosta hienoja löytyy mutta hintakin alkaa karata ja näkemättä vaikea ostaa. Sitten kartoittamaan muiden valmistajien valikoimaa. Mielenkiintoisia vaihtoehtoja löytyi mutta edelleen vaikea ainakin minulle pelkkien nettikuvien perusteella valita.

Marssinpa sitten ehkä tunnetuimpaan paikalliseen kivijalkaan tutustumaan valikoimaan. Siellä askel pysähtyi Longines-vitriinin kohdalle. Olin HydroConquestia yhtenä vaihtoehtona pitänyt ja kun sininen malli 41 millisenä napsahti ranteeseen, läikähti sydämessä. Tarjottu hintakin oli erittäin kohtuullinen kun uusi malli on vasta julkaistu. Aikamme tarinoitiin kelloista kaikenlaista ja Lonkku ranteeessa läksin kotiin vaikka katsomassa vain piti käydä.

Syitä miksi tuntui omalta. Minulle tämä kello on tarpeeksi monipuolinen joka paikan höylä. Menee töissä ja vapaa-aikana, rennomissa juhlissakin luulisin. Koko on sopiva, eikä tunnu liian paksulta. Viistetty kehä tuo hieman siroutta. Tekniikka eli koneisto, lasi, materiaalit ja vedenpitävyys ovat riittävän hyviä. Hopeiset indeksoinnit ja viisarit tuovat sopivasti blingblingiä kuitenkaan pomppaamatta silmille. Toki haittaavat tietyssä valaistuksessa luettavuutta mutta kyllä tästä ajan näkee. Ja eikä nämä koruja kuitenkin ole Ranneke kiillotettuina keskiosineen on mukava. Jostain syystä silmääni miellyttää enemmän tällainen ei-kapeneva ranneke. Tummansininen sunburst sininen on hieno väri! (jostain syystä sininen on korvannut mustan monessa muussakin asiassa kohdallani) Lume ei vaikuta ihan huippua olevan. Uudemman painoksen keraaminen ja ympäriinsä uritettu kehä olisi ollu parannus, mutta hintaerokin oli huomattava. Erittäin tyytyväinen olen tähän nyt!
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Hieno kello ja hyvät kuvat. Taustatarina oli myös kiva lukea.

^^ Great, tosiaan mukavaa luettavaa kun kello on valittu ajatuksella (semmoista en itse muista kirjoittaneeni, tosin voi johtua siitä ettei kelloja ole valittu ajatuksella..)

Tänne on uusi kello tulossa, ensimmäinen japanilainen ja ensi kertaa netistä.. Katsotaan miten käy. Myöhemmin luvassa lisää tästä aiheesta.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Samanlainen HC kuin zanderilla nakuttanut omassa ranteessa kohta 8 vuotta. Aika pitkälti samoilla perusteillakin hankittu. Ja olen edelleenkin tyytyväinen hankintaan

^ Ootko huollattanut tuon 8 vuoden aikana? Jos, niin missä? Mulla on vähän vajaa viis vuotta vanha HC ollut nyt käyttämättömänä kesästä lähtien, kun tuli 50-vuotispäivitys vähän niin kuin korvaamaan. Toi jätättää joitain sekunteja/vrk ja olen tässä pohtinut, että pitäiskö huollattaa ja pitää vai huollattaa ja laittaa kiertoon vai vaan laittaa kiertoon.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Tuli sen yhden Exp I -homagen myötä mieleen, että onko tommi-tosi-tv2 mahdollisesti harkinnut Tudorin 41mm Black Baytä, siinä on ihan mukavasti seikkailukelloa tuohon rahaan. Itseäni kiinnostaisi 36mm Black Bay niitä päiviä varten, kun (kääpiö)ranne huutaa pienempää/kevyempää vaihtoehtoa.

https://chrono24.app/tudor/black-bay...FI&SETCURR=EUR
    -L.

^^Kerran on käynyt huollossa (Suninen, Lpr), olikohan noin 5 v. jälkeen. Uutena kävi kyllä tarkasti tuon luokan kelloksi, sitten alkoi kanssa jätättää etenkin vedon heikentyessä ja ajattelin että ehkä se on merkki huollon tarpeesta. Vähän ehkä jäi kaivelemaan, että huollon jälkeen ei oltu rukattu ihan kohdilleen (?), saisi minusta mieluummin vähän edistää kuin jätättää, mutta en jaksanut alkaa toimenpiteisiin tuon kanssa, kun seppä ei ole omalla paikkakunnalla. Ei nyt muutenkaan tule enää sekunteja seurattua...

Kotitoimistolla kahden laitteen taktiikalla

Tänks Cyclooppi, tiedänpä ainakin minne en toimita sitä huoltoon, jos siihen ratkaisuun päädyn.

Se miksi mun ja Tudorin tiet eivät kohdanneet, on päivyrillisen koneiston käyttäminen retrouden vuoksi päivyrittömässä kellossa. Inhouse luultavasti korjaa tuon mulle ylipääsettömäksi ongelmaksi muodostuneen epäkohdan.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Hienoa, tsemppiä tompalle oikean kellon valintaan

Mulle ilmestyi tänään Italiasta tällainen 41mm Orient Super King, Hirschin rallihihnaa vielä odotellaan

-L.

Oho, jopas komia Orient siinä!
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

^^
    musta Hirsh Rally, punaiset reunat?
    --
    Enimmäkseen vain istun, ja tuijotan papereita. Ja yritän selvittää, onko missään mitään järkeä. Yleensä ei ole. -
    Michael Kosterlitz

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mpk Katso viesti
    ^^
    musta Hirsh Rally, punaiset reunat?
    Ihan kokomusta versio, muuten alkaa näyttää alustavasti erotiikkaliikkeen myyjältä Olin kärsimätön ja lyhensin itse metallirannekkeen... Hirveä homma, vältyin tekemästä naarmuja mutta ei olisi musta kellosepäksi

Ohessa kokovertailu 40mm koppaan

-L.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    Oho, jopas komia Orient siinä!
    Tack! Parasta Super Kingissä on se, että design on käytännössä 1:1 alkuperäisen 1970-luvun alussa valmistetun esikuvansa kanssa. Myös tuo nupista kierrettävä kellokehä on aivan mahtava, toiminta ja viimeistely kaikin puolin yhtä hyvää kuin esim. 10x kalliimmassa Eternassa.

Keskeisin ero quick set date -napin puute uudemmassa koneistossa sekä kokopunainen taulu

-L.

Orientille peukku.

Joo, halpoja kuin saippua, mutta in-house-koneistot ja todella asiallinen viimeistely. Ei kestä vettä ja erittäin köyhä lume. Maksoin 265€, myöhemmin huomasin että halvemmallakin olisi saanut, taisi olla 215€ halvin mitä näin Euroopassa
    -L.

Melkoisen upeita kelloja taas. Mahtaako saada unenpäästä kiinni enää tänä yönä. Piti oikein netistä katsoa minkälainen rallyranneke on, vaikuttaisi ihan Orientin tyyliin sopivalta. Lyhentelin hiljattain itsekin yhden Tissotin metalliranneketta omaan ranteeseen sopivaksi. Ihan suht kivuttomasti homma hoitui.

Erkki Lapanen mainostaa kurkkupastillin väristä pressaa

-L.

Siivosin peräkamarini piirongin laatikkoa kaikkea sieltä löytyi, koulutodistuksia 1935 jne. Ja Omegan taskukello kellonperineen. Vahvasti luulen että äidinisän jäämistöä .
    Eero kuoli 1972 eli siitä asti ollut jemmassa, puoli päivää tuo on ihan oikeaa aikaa tikuttanut. Käytän kellosepällä. Isävainaan Omega taskukello ei ny kovin hyvin käy...
    I väntan på ännu dåligare tidet

Käyttökelloa etsimässä, ehkä jotain tälläistä: https://www.keskisenkello.fi/tuottee...zen-bn0100-42e. Tuosta puuttuu oikeastaan vain herätys, G-shockissa olisi sekin. Olisiko mitään Citizenin tyylistä herätyksellä alle 200€?

Viime viikolla tämä saapui. Löytyy tehtaan nettisivuilta mutta ei paperikatalogista. Malli on Omega Speedmaster racing. 41mm halkaisija. Istuu ranteeseen kohtalaisen hienosti.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    "Ei tarvitse tietää mihin on menossa, kun tietää mistä on tulossa" -Martti-

^ Ohoh, näyttääpä kiinnostavalta, lääh-lääh Olisiko mahdollista saada vähän paremmassa valossa kuvaa taulusta?
    -L.

Tavis tapatalk ei antanut kun kuvan kerrallaan ladata. Kuvat kännylaatua ja vähän isoja mutta selvinnee värit ja muut yksityiskohdat.

"Ei tarvitse tietää mihin on menossa, kun tietää mistä on tulossa" -Martti-

^ Oujees, nyt näkyy hienosti. Ei niin perinteiset värit kuukellossa. Tuohon sopii myös moni pirtsakampi ranneke

Puuttuuko vasemmanpuoleisen minuuttitaulun viisari ylemmässä kuvassa? Kuuluuko sen olla valkoinen?
    -L.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •