Veikeä koivu löytyi Kauniaisista, Asematien ja Oppilaskodintien risteyksen vierestä. Kuvaajan selän takana Granhultsskolan. Rasti 1390? (Tarkistakaa numerointi ja edelliset rastit)
Uudessakin on puu, jonka ei tarvitse häpeillä tässäkään seurassa.
![]()
Veikeä koivu löytyi Kauniaisista, Asematien ja Oppilaskodintien risteyksen vierestä. Kuvaajan selän takana Granhultsskolan. Rasti 1390? (Tarkistakaa numerointi ja edelliset rastit)
Uudessakin on puu, jonka ei tarvitse häpeillä tässäkään seurassa.
![]()
casanova muokkasi tätä : 11.09.2019 at 02.17 Syy: karttalinkki, tiedot
Espoon rastin hain ensimmäiseksi, sijaitsihan se lännempänä kuin kaksi muuta ja sadetutka kertoi sadealueen lähestyvän lounaasta. Mutta eihän sitä ihan suoraan Kehä III:n vartta viitsi ajaa - eikä itseään kunniottava maantiepyöräilijä edes kehtaa ellei pelkästä siirtymästä ole kyse. Joten vettä alkoi ripotella jo kun käännyin Gunnarlantien uudelle kelville.
1391. rastin puu jonka ei tarvinnut hävetä ei ollut casanovan kuvan kirkkaimmin valaistu pihlaja eikä myöskään liikennemerkin takana oleva vaahtera vaan se oli Bembölen tammi, rauhoitettu puu ja Espoon luonnonmuistonmerkki, joka oli tullut minulle tutuksi silloin kun kuvarastina haettiin Högnäsin kaadettavaksi tuomittua tammea.
Uusi rasti:
![]()
Firlefanz muokkasi tätä : 11.09.2019 at 21.19
No nyt on tullut vettä niin perkuleesti viimeisen puolen tunnin ajan täällä Espoon keskuksen tienoilla!
Edellinen oli en tiedä mikä täällä. Seuraavassa on ruuhkasampaa lähipäivinä
Olen vähän liian aikaisin liikkeellä. Espoo Visual Festival Träskändan puistossa.
Uudessa palaneen käryä.
Rastikartta: https://rasti.page.link/espoo
Kävin siellä minäkin. Tosin viisaasti odotin pimeää. Meinasin kyllä mennä jo eilen mutta vähän myöhään olis menny eikä sääkään olisi tämänpäiväistä parempi ollut ja aika lyhyt aika vielä flunssasta kun tiistai oli flunssa/kuumepäivä. Huomenna vielä ehtii jos valotaide innostaa. Melkoisesti oli porukkaa. Kylmäkin meinasi tulla.
https://espoovisualfestival.fi/
![]()
Edellisessä oli hylättyjä liikerakennuksia Lippajärven ja Pitkäjärven välisellä kannaksella. Seuraavassa kettujen hiekkalaatikko
Vanhan päättelin Kettuportin (rasti 1144) perusteella olevan Suurpellossa, ja siellähän se.
Uudessa seuraava eläin
![]()
^Ei näkyneet ketut Suurpellon ilmakuvassa kun eilen koitin tihrustaa. Oon kyllä tuolta ajanut aika monta kertaa ...
sen sijaan poistulomatkalla oli ihan oikea kettu.
--
Karakallio Deja Vu
Jussi Twoseven 2019
![]()
Uudeksi meinasi tulla toinen muraali ja mielessä oli myös laittaa sellainen linnunpöntössä oleva pikku-ukkeli arkistoista
mutta sitten arkirealismi iski ja tuli tällainen boring teleportti.
![]()
Upeart 19 teki taas Espoosta tai ainakin Karakalliosta (ja Suvelasta) käymisen ja osin tylsien tai ikävien siirtymien ja usein vähän turhauttavien harhailujen värittämien fillarilenkkien arvoisen. (Mutta mikä mahtaa välillä heittää kuvan väärinpäin, kuten Smon rastikuvallekin näkyy käyneen?)
https://www.karakalliocreative.com/t...etta-tekemaan/
PS Mä tuumasin ettei mun kannata lähteä edes ottamaaan sitä perinteeksi muodostunutta "Kävin siellä minäkin" -kuvaa enkä varmaan väärässä ollutkaan.
PPS Onhan minun tiedossani Espoossa yksi mulle uusi alikulkukin joka kannattanee tsekata paikalla, mutta uusi rasti ei sellainen ole. Mutta ei sekään boring ole - kunhan sitä osaa katsoa oikealla silmällä![]()
Vanhassa alikulku Nihtisillassa
Uusi (kuva arkistosta, eiliseltä)
![]()
Tunnistin Nihtisillan, mutta enpäs ehtinyt edes pyörän selkään työpaikalta. Mysteeriotalo pilkisti smo:n kuvassa.
Suvela 4ever sanoisi Plöris
Kirstintien päässä
edit: kuva pystyyn
Smo muokkasi tätä : 20.09.2019 at 14.31
Tähän oli tulossa mysteeritalo mut näillä mennään
![]()
Smo muokkasi tätä : 19.09.2019 at 23.53
Mitä ihmettä, onko tuo Suvelan maalaus ihan uusi? En mä vain ole huomannut tuollaista päätyä. Viimeksi tänään ajanut (autolla) Kirstintien ja pari päivää sitten Sunantien.
Upeart Festival 2019 on vauhdissa – ensimmäiset muraalit valmistuivat Espoossa ja Joensuussa
Lehdistötiedote • Syys 19, 2019 11:00 EEST
http://www.mynewsdesk.com/fi/upeart/...suussa-2921491
No siinä oli sellaista 80-90 luvun avaruuslaiva-scifiestetiikkaa että se valikoitui rastiksi
Tiesin erinomaisen hyvin miten siinä tulisi käymään (ja osasin vieläpä arvata oikein sen kuka rastin hakisi), mutta en silti epäröinyt lähteä Espoon kuvarastilenkille pitkästä aikaa. Siitä että jouduin yhden sadekuuron alle palkitsen itseni "Jäin eittämättä selvästi toiseksi" -kuvalla.
Mutta sitä en malta olla sanomatta että minun uusi rastini olisi ollut "definitely less boring"![]()
Kiitoksia kohteliaisuudesta .. pitkästä aikaa seuraavana päivänä? Olisit käynyt Espoon Keskuksen kirjastossa kurkistamassa internettiin niin olisit voinut hakea seuraavankin ja laittaa tuon "definitely less boring" koska nyt kaikki miettii pää puhki mikä se olisi ollut vaikkei ole kuvaakaan![]()
Keskiviikkona *en* (kuten jo kerroinkin) lähtenyt ajamaan Espoon suuntaan, joten eilinen kuvarastilenkki Suvelaan (ja Tapiolaan, Mankkaalle, Suurpeltoon, Espoon keskuspuistoon, Karakallioon, Leppävaaraan ynnä niihin paikkoihin joissa en tiennyt missä oikein olinkaan) oli todella ensimmäinen sitten, hetkinen, siitä olen ainakin varma että silloin oli vielä talvi ja paikoin sellainen auraamattomien kelvien keli ja rasti jonka hain oli tammi Högnäsin kannaksella. Sen jälkeen en muista olleeni kuvarastiaktiivinen Espoossa muuten kuin virtuaalisesti ja kommentteja höpisemällä.
Old skool -periaatteistani en edes kuvarastimenestyksen vuoksi luovu! Ja jos käy niin kuin nyt luulen käyneen että tulen ajaneeksi uuden rastin ohi tietämättä että siinä olisi ollut rasti haettavaksi, niin se on yksinkertaisesti hinta jonka olen valmis maksamaan - ja sen pienen huvin suon kernaasti harrastajatovereille että he arvaavat niin käyneen!
Eikä uusi rasti sekään ole yhtään "boring". Uskallan veikata ettei rasti-ideana ollut pelkästään se että kuvaan saa kolme nuolta - ja luulenkin että tällä kertaa taustalta löytyy jokin tarina?
PS Sun kuva Moneylessin muraalista on kyljellään (kuten edellinenkin vanhan rastin kuva), Eihän se silmiä särje, mutta jos jollain pienellä säädöllä saa asian korjattua, niin olisihan se jees.
No laitoin pystyyn.. pokkarikuvat on menny väärään asentoon aiemminkin mutta puhelimella otettujen ei pitäisi, on jotenkin solmussa puhelin niin ehkä se vaikuttaa
En ole vielä keksinyt tarinaa uuteen rastiin
Nyt vasta huomasin että sun laittama kuva edelliseltä rastilta olikin mun kuva pystyyn käännettynä![]()
Uusin rasti paitsi kerää pari autoa aina talvisin pellon puolelle niin sen viereinen pelto/niitty (takaoikealla) on toiminut loppunäytöksenä youtuben kuuluisalle prätkä-takaa-ajolle. Vähän ihmettelin oliko tajaa-ajossa sitten mitään järkeä kun takaa-ajettu ja perässä ajanut prätkäpoliisi ajoivat niinkin pitkään ja niin kovilla nopeuksilla keskellä päivää. Hyvin olis voinut kuolla sekä poliisi että joku sivullinen, jos yllättäen olisi joku tullut sivulta eteen.
^aino nyt mäkin tunnistin paikan, ei tarvinnut edes kuvaa katsoa. Ei huolta, en ole ajelemassa (ehkä)
Rastikartta: https://rasti.page.link/espoo
Edellisessä oli Finnoontien mutka. Seuraavassa risteys eilisillalta.
Uusi rasti on etelämpänä ja lännenpänä, kuin edellinen
Ilmeisesti oon joskus mennyt tästä. Tervanpolttajantien päässä Kattilalaaksossa. Meinasi unohtua info.
![]()
Smo muokkasi tätä : 23.09.2019 at 00.36
Olisin tullut crossarilla mutta polkimet puuttu
![]()
Smo muokkasi tätä : 23.09.2019 at 00.44
Pyörä on tuossa matkalla rastille.
Mä en nyt ihan ymmärrä. Kertoiko smo siis uuden rastin osoitteen jo?
Kirjanmerkit