CanyonVelosportContinentalLostInLaplandHuntteriElectrobike
Sivu 48 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 46 47 48 49 50 58 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.411 - 1.440 / 2214

Aihe: Avautumista vaikeast elämästä liikenteessä

  1. #1411
    Liittynyt
    07/2019
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    41
    Kunhan jonkunlainen valo tai edes heijastin olisi. Nyt aamujen pimetessä niitä "ninjoja" tuolla taas töihin polkiessa liikkuu, niin valottomia fillareita kuin tumma-asuisia jalankulkijoita ja pahimmassa tapauksessa vielä musta koira flexin päässä väylän toisella puolella.

  2. #1412
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Murgo Katso viesti
    Kunhan jonkunlainen valo tai edes heijastin olisi. Nyt aamujen pimetessä niitä "ninjoja" tuolla taas töihin polkiessa liikkuu, niin valottomia fillareita kuin tumma-asuisia jalankulkijoita ja pahimmassa tapauksessa vielä musta koira flexin päässä väylän toisella puolella.
    Kovin samaa mieltä...
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  3. #1413
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    hesa
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Köfte Katso viesti
    Tällä kertaa märän kotteron lasin takaa kommentoitua.
    Valo hyvä, ISOVALO paha, vilkkuvalo perseestä.
    nio mä vilkutan kuitenkin, selkeästi huomaat sen.

  4. #1414
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    128
    Ajat siis hälytysajoa hälytysajoneuvolla?

  5. #1415
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.092
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Murgo Katso viesti
    Kunhan jonkunlainen valo tai edes heijastin olisi. Nyt aamujen pimetessä niitä "ninjoja" tuolla taas töihin polkiessa liikkuu, niin valottomia fillareita kuin tumma-asuisia jalankulkijoita ja pahimmassa tapauksessa vielä musta koira flexin päässä väylän toisella puolella.
    Totta toki, mutta näkökulmaero. Muilta toivon edes jonkinlaista valoa, mielummin kuitenkin häikäisemätöntä. Itse haen parasta mahdollista valaisinta, kustannukset toki huomioiden.

  6. #1416
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.460
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti puppy Katso viesti
    nio mä vilkutan kuitenkin, selkeästi huomaat sen.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pepe Y Katso viesti
    Ajat siis hälytysajoa hälytysajoneuvolla?
    Ei, hän heiluttaa kättään joko kuninkaallisetn tyylillä tai sitten rahvaan omaisesti.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  7. #1417
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Zaliv oblast
    Viestit
    565
    Uutta reunaviivatyyliä havaittu. Säästöä se on pienikin säästö.

    No rain - no gain.

  8. #1418
    F. Kotlerburg Guest
    Prkl nämä valottomat pyöräilijäurpot. Nyt parina iltana joutunut keskustan suunnassa autolla käymään pimeän aikaan ja noita ääliöitä on ihan hitosti eikä niitä tahdo märkien auton lasien läpi nähdä, kun vielä mustiin pitää pukeutua. Sitten kun kolisee niin tuolla toisessa topicissa ristiin naulitaan auton kuljettaja.

  9. #1419
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Zaliv oblast
    Viestit
    565
    Niinpä, jos autoilija ei näe pyöräilijää päivän valossa niin miten sitten pimeässä.
    No rain - no gain.

  10. #1420
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.917
    Noita ulostepommeja tulee vastaan nyt lumettomana märkänä pimeänä aikana, eikä noihin ole miellyttävää törmötä vaikka liikkuisi panssarivaunulla, ei myöskään pyörällä kävellen tai autolla. Kissapedon näköaistin omaavat, oletan. Muusta liikenteestä piittaamattominta porukkaa tässä minulle tärkeimmässä liikkumismuodossa. Niin tiedän kyllä ettei tämän palstan jäsenissä ole noita. Helpottaa, terapoi kuitenkin purkautua täällä, ei noihin saa mitään yhteyttä edes telepatialla. Toivotonta!

  11. #1421
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    215
    Putsaa lasit, hanki uudet tuulilasinpyyhkijät, pudota ajonopeutta.

  12. #1422
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kepper Katso viesti
    Putsaa lasit, hanki uudet tuulilasinpyyhkijät, pudota ajonopeutta.
    Hanki valot pyörääsi.

  13. #1423
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.327
    ^ ^^ Kumpikin onneton osoittelee toista ja kolme sormea osoittaa itseensä. Kovin ikävällä sateella pimeässä on vaikea nähdä autosta, se on varsin selvä. Jos olisikin, niin kuin oli vanhassa sitikassa kääntyvät etuvalot, se auttaisi jonkin verran, muttei sekään ihmeisiin pysty. Jos sivusta tai viistosti tulevalla on vieläpä kunnon miljoonan lumenin - eikä tarvitse olla sellainenkaan - riistovalo väärin suunnattuna menee tilanne vielä vaikeammaksi kun pitää ottaa kääntyessään huomioon muitakin kuin vain sen valon omistaja. Huonolla kelillä maltti on valttia ja se, jolla on pelisilmää muillekin, on se aito sankari, .
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  14. #1424
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Keminmaa
    Viestit
    436
    Uutta reunaviivatyyliä havaittu. Säästöä se on pienikin säästö.
    Eikäku siinä on viivojen välissä ihan oma rauhoitettu kaista fillareille. Läskipyöräilijät älkööt vaivautuko

  15. #1425
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kepper Katso viesti
    Putsaa lasit, hanki uudet tuulilasinpyyhkijät, pudota ajonopeutta.
    Tällä logiikalla on ihan ok autollakin ajaa ilman valoja? Muiden autoilijoiden tulee vaan hidastaa, pestä lasit ym?

  16. #1426
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.092
    Vaikka kyse ei olekaan yksiselitteisestä asiasta, telipyörän kommenttia kannattaa miettiä. Kun me kaikki niin auton ratissa kuin pyörän tangossakin tiedämme, että valottomia on paljon liikkeellä, kannattaako sen antaavaikuttaako meidän käytökseen? Riittääkö, että autolla sateella ajettaessa emme näe pyöräilijän valoja, jolloin voimme olettaa tien olevan vapaa. Vai pitäisikö yrittää nähdä, että tie on vapaa. Jos emme näe, että tie on vapaa, onko silloin ok ajaa autolla väistämisvelvollisena esim. klv:n poikki vai pitäisikö tuon vaikuttaa jollain tavalla ajotapaan?

    Pyöräilijänä tietysti meidän pitää huolehtia siitä, että itse näymme. Joten kun vastapuoleen emme voi vaikuttaa, on helppo ymmärtää, ettei kyse ole mistään yksisuuntaisesta asiasta, joka ratkeaa toisia syyttelemällä.

  17. #1427
    F. Kotlerburg Guest
    Pyöräilijän ei tarvitse tietenkään jälleen kerran lakia noudattaa, mutta autoilijan pitää taas joustaa, että lakia noudattamattomat pyöräilijätkin voivat kulkea rauhassa.

  18. #1428
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    6.659
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Vaikka kyse ei olekaan yksiselitteisestä asiasta, telipyörän kommenttia kannattaa miettiä. Kun me kaikki niin auton ratissa kuin pyörän tangossakin tiedämme, että valottomia on paljon liikkeellä, kannattaako sen antaavaikuttaako meidän käytökseen? Riittääkö, että autolla sateella ajettaessa emme näe pyöräilijän valoja, jolloin voimme olettaa tien olevan vapaa. Vai pitäisikö yrittää nähdä, että tie on vapaa. Jos emme näe, että tie on vapaa, onko silloin ok ajaa autolla väistämisvelvollisena esim. klv:n poikki vai pitäisikö tuon vaikuttaa jollain tavalla ajotapaan?
    Käytännössä (eika oikein teoriassakaan) voida olettaa eikä lähteä siitä, että (autolla) liikenteessä pitäisi ajaa niin, että kuvitellaan jotain olevan mitä ei nähdä. Jos pyöräilijä tai jalankulkija ei näy, niin ei voida autoilijaltakaan vaatia, että ajaisi kuin jos ko. liikkuja näkyisi. Kyllähän jokaisella tiellä liikkujalla on ensisijainen vastuu omasta näkymisestään, eikä sitä vastuuta oikein voi siirtää muille. Tai jos siirtää, niin aika riskillä mennään.

    Tänään taas pitkästä aikaa ajoin toimistolle ja Kehää pitkin. Niin kiinnitin oikein erikseen huomiota miten ajan muiden autojen seassa ja huomasin, että skannaan koko ajan sitä mitä ne muut tekevät enkä juurikaan oleta muiden toimivan rationaalisesti tai turvallisesti. Esimerkiksi kun oikealta tulee liittymää pitkin autoja, en odota enkä oleta, että käyttävät vilkkua kaistaa vaihtaessaan, vaan olen koko ajan valmiina siihen, että joku vaihtaa suoraan mun eteen tai kylkeen ilman ennakkovaroitusta. Samoin jos ajan raskaan ajoneuvon vieressä, katson että näen kuskin naaman ko. auton peilien kautta. Jos en näe, joko jättäydyn jälkeen tai ajan selvästi ajoneuvosta ohi.

    Samaa metodia aika pitkälle käytän myös pyörällä ajaessani: en oleta enkä luota, että autoilija on minut nähnyt, vaan ajan siten, että aloite on koko ajan minulla.

  19. #1429
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Prkl nämä valottomat pyöräilijäurpot. Nyt parina iltana joutunut keskustan suunnassa autolla käymään pimeän aikaan ja noita ääliöitä on ihan hitosti eikä niitä tahdo märkien auton lasien läpi nähdä, kun vielä mustiin pitää pukeutua. Sitten kun kolisee niin tuolla toisessa topicissa ristiin naulitaan auton kuljettaja.
    Jo pelkkä mustiin pukeutuminen fillaroidessa on kyllä häiveominaisuuksien hakemista tilanteessa, jossa niitä ei tarvita. Hemmetin vaikea nähdä sopivassa tilanteessa. Vaikkapa varjoinen ylämäki, jossa pyöräilijän profiili ei näy valoa vasten, vaan sulautuu asfaltin väriin/metsän varjoon, niin yllättävän vaikea on nähdä. Vielä jos mäen notkossa on sopivasti aukeaa ja valoisaa, että silmä on tottunut siihen valoon, niin havaitsemisen vaikeusaste lisääntyy.

  20. #1430
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    6.659
    ^Mulla on vain kahdenlaisia pyöräilyvarusteita: mustia ja sitten mustia... tosin näissä pyöräilykäyttöön tehdyissä on onneksi aika paljon heijastavia elementtejä, mutta onhan se totta että hämärässä joku neon-keltainen olisi parempi.

    Pimeää varten mulla on keltainen ajoliivi ja maantiellä keltainen kypärä. Mutta muuten on aika suruvoittoinen mun garderoobi.

  21. #1431
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Stasipamppu Katso viesti
    Tällä logiikalla on ihan ok autollakin ajaa ilman valoja? Muiden autoilijoiden tulee vaan hidastaa, pestä lasit ym?
    Kyllä vastuu on aina muilla!

  22. #1432
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Muutaman vuoden ajan oon yrittäny pyöräilyvaatteita ostaessa panostaa kirkkaisiin väreihin. Oranssia tai keltaista. Yllättävän huono tarjonta. Tummempia vaatteita kyllä löytyy joka lähtöön.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  23. #1433
    Liittynyt
    03/2011
    Viestit
    214
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Muutaman vuoden ajan oon yrittäny pyöräilyvaatteita ostaessa panostaa kirkkaisiin väreihin. Oranssia tai keltaista. Yllättävän huono tarjonta. Tummempia vaatteita kyllä löytyy joka lähtöön.
    Tämä on erittäin totta, varsinkin myymälöissä. Netistä tilaamalla saisi kirkkaampaakin, mutta tilaaminen on uskaliasta, sillä olen joutunut huomaamaan, että pyöräilyvaatteiden kokomerkinnät on tehty arpomalla tms., sillä muiden vaatteiden standardikokojen kanssa niilllä on harvoin mitään tekemistä.

  24. #1434
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cokekola Katso viesti
    Tämä on erittäin totta, varsinkin myymälöissä. Netistä tilaamalla saisi kirkkaampaakin, mutta tilaaminen on uskaliasta, sillä olen joutunut huomaamaan, että pyöräilyvaatteiden kokomerkinnät on tehty arpomalla tms., sillä muiden vaatteiden standardikokojen kanssa niilllä on harvoin mitään tekemistä.
    Tuosta kotimaista(!) poistomyyntihalvennuksesta, kokoluokituksissa rinnanympärys ilmoitettuna:

    https://www.miastore.fi/epages/miast...Products/95093

    L-koon rinnanympärys 97 cm tuntuu tarkoittavan, että suurin piirtein tuo rinnanympärys kun on, niin alle mahtuu paita tai pari, malli/koko ei ole tyköistuva. En ole vielä ehtinyt kokeilemaan, miten tuo takki toimii ajaessa.

  25. #1435
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.092
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Käytännössä (eika oikein teoriassakaan) voida olettaa eikä lähteä siitä, että (autolla) liikenteessä pitäisi ajaa niin, että kuvitellaan jotain olevan mitä ei nähdä. Jos pyöräilijä tai jalankulkija ei näy, niin ei voida autoilijaltakaan vaatia, että ajaisi kuin jos ko. liikkuja näkyisi. Kyllähän jokaisella tiellä liikkujalla on ensisijainen vastuu omasta näkymisestään, eikä sitä vastuuta oikein voi siirtää muille. Tai jos siirtää, niin aika riskillä mennään.
    Kirjoitin kommenttini Telipyörän ajatuksen pohjalta. Yhdelle on mahdollista nähdä se, mitä toinen ei edes ymmärrä katsoa. Kun jalankulkijalta ei edellytetä valoa, saati heijastinta, sen mukaan pitää autolla ajaa. Tällöin aika vähän jää tilanteita, jossa pyöräilijää ei voi nähdä. On aivan eri asia olla näkemättä pyöräilijää kuin nähdä, ettei pyöräilijää ole. Et alikulun ohitsekaan huolettomasti aja, kun et näe tunnelista tulijaa.

    Autolla ylivoimaisesti suurin osa asioista olisi nähtävissä, jos katsoo. Ja jos esim. märkä lasi tai häikäisy heikentää näkyvyyttä, pitää se huomioida ajotavassa.

  26. #1436
    F. Kotlerburg Guest
    Niin kun jalankulkijat ja pyöräilijät vielä liikkuvat ihan samalla nopeudella.

  27. #1437
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.092
    Minäkin osaan sanoa, miksi pyöräilijän havaitseminen voi olla vaikeampaa kuin jalankulkijan. En ole sanonut, etteikö ninjan havaitseminen olisi vaikeaa tai etteikö valot olisi tarpeen. Olen vain koittanut korostaa sitä ajatusta, millä havaintoja pitää tehdä. Kun valoisaankin aikaan monilla on siinä ongelmia, mielestäni suurin ongelma on katsominen.

  28. #1438
    Aika pelottavia aikoja eletään taas. Tänäänkin aamupimeässä työmatkalla useampi ninja pyörällä ilman pienintäkään tuikkua.. Ei ole iso investointi hakea vaikka XXL 5egellä valosetti eteen ja taakse (tulee paristotkin samaan rahaan) . Toisaalta tuli sitten pari vastaankin sellaisilla (haja)valonheittimillä, että sokaistuu..

  29. #1439
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    Aika pelottavia aikoja eletään taas. Tänäänkin aamupimeässä työmatkalla useampi ninja pyörällä ilman pienintäkään tuikkua.. Ei ole iso investointi hakea vaikka XXL 5egellä valosetti eteen ja taakse (tulee paristotkin samaan rahaan) . Toisaalta tuli sitten pari vastaankin sellaisilla (haja)valonheittimillä, että sokaistuu..
    Jep. Yhdellä kymmenestä vastaantulevasta pyöräilijästä on "sopiva" valoteho ja keila "oikein" suunnattu. Heittomerkit siksi, koska noita ominaisuuksia ei ole laissa ikävä kyllä säädetty.

  30. #1440
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Stasipamppu Katso viesti
    Jep. Yhdellä kymmenestä vastaantulevasta pyöräilijästä on "sopiva" valoteho ja keila "oikein" suunnattu. Heittomerkit siksi, koska noita ominaisuuksia ei ole laissa ikävä kyllä säädetty.
    Joo. Aika pelottavaa puuhaa hetkittäin. Silmälasit kostuu, vieressä kulkevalla ajoradalla vastaan ajavien autojen valot sopivasti "hajoavat", vastaan tulee ninjaa toisensa jälkeen. Vaikka itsellä on valotehoa riittävästi, niin se ei riitä (oikein säädettynä) näyttämään huonosti valaistulla kelvillä vastaan polkevaa mustanaamiota / erikoisjoukkojen sotilasta. Ei paljon lohduta, että alla on sähköläski joka kuski päällä "tehopainosuhteessa" jyrännee monen vastaantulijan, mutta hiukan tietty huolettaa omatkin mahdolliset kuhmut siinä rytäkässä. Toistaiseksi pysyttely kelvin oikealla reunalla on pelastanut, mutta kun tietää silläkin puolella pyörivät häröpallot, niin oikeasti hetkittäin hirvittää. Onneksi kohta tulee loska-paska-talvi ja harrastelijat poistuvat.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •