No, eivätkös ne niin mietikin ja niin teekin?Autoilijoiltahan koko sanonta vanhoilla vihreillä ajamisesta on peräisin!
On tosin parikin syytä miksi tilanteet pyöräilijän ja autoilijan kannalta eivät suinkaan ole täysin verrattavia keskenään (mutta en jaksa alkaa vääntämään vääntämisen vuoksi).
Jos yllä puhuttiin nimenomaan niistä tilanteista jossa pyöräilijä ajaa ajoradalla - eli jatkettiin Oulussa tapahtuneen kommentointia ja pitäydyttiin siihen ja vastaaviin tilanteisiin - niin tunnustan etten lukenut kunnolla enkä edes avannut linkkejä.Aika harvoin itse tulee näissä tilanteissa fillarilla ajettua. Sen sijaan muuten kyllä fillarilla tulee punaisia jalankulkuvaloja tulkittua luovasti. Mutta jostain syystä luonto ei anna periksi tehdä samaa fillarilla ajoradalla.
Minäkin olen vain kalpea aavistus spandex-minästäni silloin kun olen ajoradalla. When in ajorata, do as autoilijat dovaikka se merkitsisi punaisissa valoissa turhan panttina seisoskelua. Tai täytyy tunnustaa että silloin kun mitään muuta liikennettä ei ole (eikä kyseessä ole huonon näkyvyyden aiheuttama harha) en piittaa liikennevaloista.
Kirjanmerkit