ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 113 / 136 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 63 103 111 112 113 114 115 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.361 - 3.390 / 4051

Aihe: Fat bike eli läskiä haussa

Hei kaikki.
    Läskipyörää tovin jo haaveillut ja kavereiden pyörillä ajellut niin että en saa enään lainaan kun kuulema ajelen niillä liikaa😅 nyt sattuu ihan hyvä sattumakohdalle et nyt ostan pyörän. Erään kilvan voitin jossa kuittia vastaan saan takaisin 1800€

Tämä on täysin uusi harrastus siksi vinkkejä pyöriin kyselen täältä.

Eli koko m tai vastaavasti 17 runkokoon pyörän ostan hinta 1800-2200€

^Entiedä sun tarpeista mutta tämä ainaki itseä kiinnostas hyvän keulan takia.
    https://rtech.fi/cube_nutrail_fatbike_2020.html

Tätä vilasinkin ja ensviikolla käyn vilasemassa jos Oulun liikkeessä on

Tuossa Cubessa kyllä hyvä hinta-laatusuhde. Omassa Konassa tullut remonttia sen verran että hyvä ja halpa voitaneen unohtaa. Varsinkin kun puhutaan alle vuoden vanhasta pyörästä, toisaalta nyt se on hyvä itselle ja ajolleen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petri85 Katso viesti
    Hei kaikki.
    Läskipyörää tovin jo haaveillut ja kavereiden pyörillä ajellut niin että en saa enään lainaan kun kuulema ajelen niillä liikaa nyt sattuu ihan hyvä sattumakohdalle et nyt ostan pyörän. Erään kilvan voitin jossa kuittia vastaan saan takaisin 1800€

Tämä on täysin uusi harrastus siksi vinkkejä pyöriin kyselen täältä.

Eli koko m tai vastaavasti 17 runkokoon pyörän ostan hinta 1800-2200€
    Ja canyon dude 8.0 ja 8.0trail osuu tohon hintaluokkaan. Molemmat hiilikuitua.

Kokemuksia myös antakkee jos vain on cube nutrailista ja canyonista

Tuolta voi lukea Canyon dudesta kokemuksia:http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...4skipy%F6r%E4t

Ei oo canyoni viel tuonu uusia malleja ja vanhat taitaa olla myyty loppuun

Itsellä oli Cube aikonaan vuoden päivät ja hyvä vehje oli, tosin myin pois aikoinaan ja tuli todistettua että talven tullen läskillä on aina paikkansa. Kuten sanoin hinta/laatusuhde hyvä ja jos kylilläs on myyjäliike/huolto niin aina parempaa. Canyonin kanssa olet omillasi. Dude on kyllä hyvä myös, se että jäätkö odottamaan että saa laitteen on itsestäsi kiinni. Odottelu voi ottaa vaan koville jos kovin venyy..

Barracuda Guest
    Itsellä Nutrail, tosin jäykällä hiilikuitukeulalla. Mieluusti tosin ottaisin saman laitoksen Mastodonilla. Duda ja Nutrail ovat molemmat oikeinkin hyviä joten tuossa ei voi paljoa erehtyä. Dude taitaa olla rungoltaan aavistuksen pidempi. Itse olen pitänyt Nutrailin ajettavuudesta ja tietynlaisesta näppäryydestä. Edellinen White oli myös etenkin hintaansa nähden hyvä mutta ajettavuudeltaan kankeampi. Nyt jos noista pitäisi valita pitäisin tuota Nutrailia ehkä ykkösvaihtoehtona, vaikuttaa hinta-laatusuhteeltaan varsin hyvältä.

Paras tietysti jos pääsee kokeilemaan miten fillari osuus omiin odotuksiin ja mittoihin.

F. Kotlerburg Guest
    Onkohan olemassa mitään modernin geon läskipyörää eli tilaavaa ohjaamoa ja loivempaa keulaa?

Toki Taiga, mutta sitä en nyt haluaisi.

Mondraker Panzer? Kai vähän loivempi kuin muut. Tosin saahan noita angle-settejä..

F. Kotlerburg Guest
    Anglesetti ei ole hyvä.

Mulla oli Canyonin Dude CF 8.0 Trail ja voin kyllä lämpimästi suositella. Huippu fillari ja geometria mahdollisti kyllä kovempi vauhtisemmankin etenemisen. Varsinkin tasamaa ja ylämäki painotteisilla Strava pätkillä pystyi lähestulkoon samaan vauhtiin nykyisen plussatäpärin kanssa. Ainoat miinukset Sramin NX takavaihtaja (muovirunko, jonka sain poikki) ja kovempaan vauhtiin tehottomat jarrut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Onkohan olemassa mitään modernin geon läskipyörää eli tilaavaa ohjaamoa ja loivempaa keulaa?

Toki Taiga, mutta sitä en nyt haluaisi.
    Surlyn Ice Cream Truck..? Itsellänikin oli ensin hakusessa Panzer, mutta kun sattui sopivasti ICT kohdalle, niin pitihän se ostaa poies. Ja katunut en ole kyllä hetkeäkään..

Moderni geo - Kona Woo? Ei siis Wo.

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pyöräsimo Katso viesti
    Moderni geo - Kona Woo? Ei siis Wo.
    Kovin on jyrkkä keula ollakseen moderni geo.

Sama ICT:ssä eikä ohjaamokaan ole kovin pitkä. Vähän sinne päin kuitenkin.

Mondraker panzer, ainakin siihen suuntaan.

Lähetetty minun G3121 laitteesta Tapatalkilla
    Miten niin tyhmä kysymys??

Barracuda Guest
    Onks tuossa Panzerissa oikeasti 69.5 keulakulma ja sitten vaan venytetty runkoa?
    Jyrkähkön keulan ja pitkän rungon geenimanipulaatio?

F. Kotlerburg Guest
    Onko jonkun mielestä tuo Panzer loivakeulainen, kun sitä niin kovasti tyrkytetään?

Olin joskus lukeneeni että kulma olisi ollut loivempi kuin tuo 69.5 mikä nyt on aika tavallinen.. Tästä kulmakysymyksestä oli joskus taannoin juttua jo, mikä on Polen jälkeen se loivemman omaava.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Villetre Katso viesti
    Olin joskus lukeneeni että kulma olisi ollut loivempi kuin tuo 69.5 mikä nyt on aika tavallinen.. Tästä kulmakysymyksestä oli joskus taannoin juttua jo, mikä on Polen jälkeen se loivemman omaava.
    Ei polen jälkeen varmaan mikään. Eikö siinä ole 66?

Kohta saattaa tulla myyntiin 2019 silverback scoop single, m-koossa

Jos xl koko natsaa niin salsaa tarjouksessa https://www.hibike.com/salsa-mukluk-...1#var_12731321

Cuben tuoretta Nutrailia olin harkinnut XL kokoisena mutta tuo Salsan tarjous on melko hyvä. Saahan tohon joustokeulan päivitettyä jos tarttee, tosin silloin hinta on samaa luokkaa nutrain kanssa ~1600€ mitä Saksasta saa. Cuben huolto/takuu kyllä toimii varmasti paremmin.

Kona Wo ruvennut kiinnostamaan varteenotettavana vaihtoehtona, koska paljon hyvää tässäkin topikissa ja saatavuus hyvä. Mutta nuo 2020 -mallin speksit hieman mietityttää? Tekeekö noilla VeeTire renkailla mitään verrattuna esim JJ ? Entäs SX Eagle 1x12 vs. Deore 1x10 tai SLX 1x11 ? Onko nuo Sun ringle Mulefut 80 vanteet helposti tehtavissä tubeless?

Minkä kokoisilla Wo rungoilla täällä mennään. Omat mitat 188cm ja 93cm inseam. Riittääkö L vai pitäisikö mennä XL-kokoon? Pyörä tulisi enemmän työmatka-ajoon, kuin poluilla kikkailuun.

Vaihtoehtoina Konalle olen pitänyt Trek Farley 5 (kunhan niitä XL- kokoisia tulisi saataville), Kona olisi toki n.500€ halvempi, jolla rahalla jo kummasti päivittää varusteita.... hmm tai Felt DD. Felt DD todella vähän mainintoja viime aikoina tässä topikissa, onko jostain syystä poissa laskuista?

Edit: eksyin klikkaamaan ylläolevaa linkkiä hibiken Salsa -merkkisiin pyöriin ja aika hyvin näyttäisi tarjouksella olevan tuo linkattu sekä hiilikuituinen https://www.hibike.com/salsa-mukluk-...8#var_12731306 , joka kyllä iskee omaan silmään. Salsan GEO -taulukon, mukaan XL-koko 188cm ja siitä ylös päin eli mahtaako mennä turhan isoksi allekirjoittaneelle? Kokemuksia Salsan Muklukeista ?

Minulla oli sähköläskissä Snow Avalanche 4.8" leveät renkaat sähköläskissä, nastoitettuna. Jos paineet olivat sellaiset eivät renkaat pompi, niin suht hyvään alamäkeenkin sai polkea.

Mulefütit on ehkä ne helpoimmat tubeless-vanteet, ainakin alumiinisista.

Ite oon ainakin pärjännyt noilla veetireillä. Toki vertailukohtaa ei ole mihinkään muuhun. Meinaan nuo veetiret nastoittaa talveksi, ensi kevääksi on JJ:t hankittu.
    itellä on L kokoinen ja olen 180cm ja inseam 81. Veikkaisin että XL olis sulle parempi koko.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    Minkä kokoisilla Wo rungoilla täällä mennään. Omat mitat 188cm ja 93cm inseam. Riittääkö L vai pitäisikö mennä XL-kokoon? Pyörä tulisi enemmän työmatka-ajoon, kuin poluilla kikkailuun.
    Olen aika tarkkaan saman mittainen kuin sinä ja ajan XL-kokoisella 2019 Wolla. Olen suhannut sillä työmatkoja ja aika paljon myös maastossa. Kesällä heitin pyörällä pari reilun sadan kilsan maantiesiirtymääkin, mutta eihän tuo fillari sellaisilla ole parhaimmillaan.
    Voi olla, että L olisi maastokikkailussa ketterämpi, mutta muuten tuo isompi koko on ollut oikein hyvä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •