GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 378 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 278 328 368 376 377 378 379 380 388 428 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 11.311 - 11.340 / 13346

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Ajelin viime syksyn ja talven tällä valolla ja olen ollut todella tyytyväinen. Pieni ja kevyt valaisin, joka mahtuu kiinnikkeineen taskuun. 150 ja 360 lm tehoilla akku kestää todella hyvin. Tämä on käsittääkseni täysin sama valaisin, kuin Lumoniten Compassa v5, mutta Armytekin brändillä aika paljon halvempi. Fikkari on ollut mulla tangossa kiinni Lumoniten kiinnikeellä.

Syksy tulee, valoa!

Siirretty toiseen ketjuun.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jsa2 Katso viesti
    Ajelin viime syksyn ja talven tällä valolla ja olen ollut todella tyytyväinen. Pieni ja kevyt valaisin, joka mahtuu kiinnikkeineen taskuun. 150 ja 360 lm tehoilla akku kestää todella hyvin. Tämä on käsittääkseni täysin sama valaisin, kuin Lumoniten Compassa v5, mutta Armytekin brändillä aika paljon halvempi. Fikkari on ollut mulla tangossa kiinni Lumoniten kiinnikeellä.
    Täältä myös ääni tälle. Menee otsalamppuna ja kypärässä kun on riittävän pieni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Tilasin sitten Lupine Rotlicht Maxin
    Tämä taitaa olla hyvä takavalo. Tulin juuri iltalenkiltä, keli oli märkä, sumuinen ja tietysti pimeä nyt keskiyöllä. Pistin merkille ohittavista autoista, että ehkä vain muutama harva ei väistänyt toiselle kaistalle ohituksessa, ja moni näytti vilkkuja vielä kaistalle palatessaankin. Valtatien laitaa (tai siis vanhaa kolmostietä) ajelin pitkän matkan.

Tuo lamppu herättää kunnioitusta tietyllä tavalla.
    Pyöräily on kivaa!

...
    Tuo lamppu herättää kunnioitusta tietyllä tavalla.
    Ja toimiihan se myös jarruvalona, autoilijat ehkä tajuavat kun hiljennät

Tämä taitaa olla hyvä takavalo. Tulin juuri iltalenkiltä, keli oli märkä, sumuinen ja tietysti pimeä nyt keskiyöllä.
    En väitä vastaan, mutta väittäisin silti että nimenomaan noissa olosuhteissa (ja kun fillaristeja on vähän liikkeellä) autoilijat osoittavat keskimäärin huomattavasti normaalia suurempaa kunnioitusta ja suhtautuvat suorastaan eurooppalaisen fiksusti ohitettavaan pyöräilijään, kunhan tällä ylipäätään on kunnollinen takavalo.

Mutta kyllä minä Rotlicht Maxin huolisin,jos sellaisen vaikkapa arvonnassa voittaisin, enkä laittaisi myyntiin vaan pitäisin itse (ja antaisin Ixxini pois):-)

Asiaa akuista.

Onko kukaan tilaillut Magicshine lamppuihin muita akkuja?
    Onko Ebay/Amazon/Aliexpressissä mitään oikeasti toimivaa vai kannattaako pitäytyä alkuperäisissä?

https://www.192led.com/product/solar...-battery-case/

Tollasia oon käytelly niiden akkujen tilalla. Omani tilasin gearbestiltä aikanaan mutta näytti siellä olevan hinnat koholla. Tohon sitte akkulasta tai mistä ite haluaakin ni noita 18650 akkuja.

Lähetetty minun SM-A505FN laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiPee82 Katso viesti
    Asiaa akuista.

Onko Ebay/Amazon/Aliexpressissä mitään oikeasti toimivaa vai kannattaako pitäytyä alkuperäisissä?
    Oon käyttänyt tuota XXLstäkin löytyvää Magicshinen omaa "uudempaa akkumallia" menestyksekkäästi, hommasin sen lähinnä tuon USB ladattavuuden takia ja se riittää kapasiteetiltaan hyvin tavanomaiselle parin tunnin lenkille. Toinen käytössä oleva akku on HobbyKingistä tilattu 5000mAh 2s LiPo akku, jossa riittää juissia vähän pidemmällekin lenkille. LiPo akun kanssa tamuaminen vaatii vähän askartelua ja tarkkaavaisuutta, mutta toimii ihan mallikkaasti kun tietää mitä tekee.
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

Onko kukaan löytänyt tämän esi-isää Aliexpressistä tai vastaavista? Paikallinen kauppias myi rungoltaan saman näköistä valaisinta ilman magneettilaturia kolmeen kymppiin, mutta ei antanut kokeilla kaupassa. En sitten viitsinyt ostaa sikaa säkissä ja sanoin että pitäkää tunkkinne.

Asiaa akuista.

Moro.
    Minä olen tilannut Magicshineen ja Lupineen akkuni täältä.
    Laatukamaa ja virtaa riittää.

Kolmen vuoden käyttötestin perusteella uskallan suositella vaativaankin käyttöön Armytekin Wizard valaisinta.
    -Usot sie jot myö uitiin?

Jiipeen linkkaama Akkula.fi on mulle eka kun virtaa kaipaan, tai ny terkkari tokana.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Asiaa akuista.

Akkulasta tilasin myös omani. Viestissä #11187, 30.12.2018 purin akun ja myöhemmin laitoin uudet à3500mAh akut kiinni. Loistavasti toimii edelleen. Tämän kokoinen akun mielestäni pitääkin olla sekä fyysisesti, että milliamppeereissa.
    Tämä oli pieni näpertelyprojekti, mutta ei todellakaan vaikea.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Jiipeen linkkaama Akkula.fi on mulle eka kun virtaa kaipaan, tai ny terkkari tokana.
    Tämmöinen on myös varsin hyvä, jos ei aamu tunnu lähtevän käyntiin...

Olisko kellään jäänyt nurkkiin pölyttymään vanhaan Nitefighter BT40S (tai Revtronic) sopivaa spot-linssiä (tai koko valoa sillä?)? Noita on myyty kahdella linssillä, mutta mulla on kaikissa vain yhtä ja sitä leveempää.

Meneekö tämä kysymys väärään ketkuun(?) mut kysyisin vinkkiä tenavien pyöriin koulumatkoille. Olisko jollakin hyvälamppu mitä kannattaisi harkita?

Noissa tenavien (kolmas luokka aina lukioon asti) lampuissa tuopa olemaan sellainen ongelma että jättävät stongaan päiväksi jonka takia niitä aina silloin tällöin häviää mystisesti notta ei viittis hirveen kallista lamppua aina ostaa. Toisaalta halvalla ei saa kuin rimpuloita joilla ei näe eikä ne pysy kunnolla kiinni ja sit akun/pariston kesto on onneton.

Jotenkin haluaisin löytää sellaisen valon missä olis noin 150lm ja kohtuillinen keila ja paloaikaa sais olla vähintään 6 tuntia että ei tarttis joka päivä ladata. Niin ja sais maksaa alle 50€ - mieluummin 30€ luokkaa.

Onko mahdoton yhtälö?

Itse olen päätynyt Motonetin tms n. 10-15€ patterilamppuihin jotka varmistetaan Gorillateipillä. Patterit pitää vaihtaa pari kertaa syyskaudella jos ei unohdu päälle liian usein.

Oisko otsalamppu oikea vaihtoehto ohjaustankoon kiinnitettävälle, ei hävie ainakaan niin helpolla vääriin käsiin ja toimii pyöräilyvalona loistavasti muutenkin.

Edellen suosittelen tätä valoa jolla vaativampikin pyöräiliä pärjää maastoajossa todella hyvin ja hinta ei ole paha:https://www.prisma.fi/fi/prisma/vist...m-6000mah-akku

Sama lamppu Halpa-Hallista: https://www.halpahalli.fi/roadway-1600lm-pyoravalo.html

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SBIAN Katso viesti
    Edellen suosittelen tätä valoa jolla vaativampikin pyöräiliä pärjää maastoajossa todella hyvin ja hinta ei ole paha:https://www.prisma.fi/fi/prisma/vist...m-6000mah-akku

Sama lamppu Halpa-Hallista: https://www.halpahalli.fi/roadway-1600lm-pyoravalo.html
    Onko noissa Prisman pakkasen kesto ongelma kommenteissa perää sun kokemuksen mukaan? Entäs onko pakkasella kiinnitys pitävä?

Yhden talven perusteella ei minkäänlaista ongelmaa pakkasenkestossa, kiinnitys on ainakin röykkyisesä maastossa kelvoton mutta sen saa helposti modattua kun laittaa lampussa alkulkuperäisen ruuvilla kiinni olevan kiinnityksen tilalle gopro kameran kiinnitysjalan jolla sen saa sitten todella tukevasti kiinni vastaavaan gopron ohjaustanko kiinnittimeen jota myydään edullisesti monessakin paikassa, omani tilasin kiinasta ja se on alumiinia.

Siis tuo akun kesto on ihan oikeasti hyvä kun myös valaisuteho samoin kun valokeilan muoto ja jos jonkun huonon asian pitää sanoa niin se on se että lamppu painaa melko paljon joten juuri tuo kiinnitys on muutettava, mutta se on helppo ja halpa tehdä.

Täältä kans ääni tuolle Roadwaylle. Toki pakkanen heikentää mutta parin tunnin lenkin ajaa aina kun tarkenee ajaa.
    kiinnike on kans hyvä ja kestävä, saa hienosti kiinni 35mm tankoon ilman välikumia. Lampun ja kiinnikeen välissä on Gopro yhteensopiva liitos.
    USB-ulosotto vaikka kännylle
    Lamppua voi ladata sähköpyörän usb liittimestä ajon aikana jos oikein pitkille lenkeille innostuu.
    Hinta-laatu suhde 11/10

Oisko otsalamppu oikea vaihtoehto ohjaustankoon kiinnitettävälle, ei hävie ainakaan niin helpolla vääriin käsiin ja toimii pyöräilyvalona loistavasti muutenkin.
    Olisi, jos pää ei pyörisi ajaessa. Tietty oikean valomäärän ja suuntauksen suhteen,
    maastossa aivan valtavan hyvä keksintö. Yleisillä väylillä ei niinkään; käyttäjän valinta?
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

Syksy tulee, valoa!

kiinnitys on ainakin röykkyisesä maastossa kelvoton
    Siis miten tuo on kelvoton? En kyllä äkkiä keksi miten se voisi olla parempi..

Yhden talven perusteella ei minkäänlaista ongelmaa pakkasenkestossa, kiinnitys on ainakin röykkyisesä maastossa kelvoton mutta sen saa helposti modattua kun laittaa lampussa alkulkuperäisen ruuvilla kiinni olevan kiinnityksen tilalle gopro kameran kiinnitysjalan jolla sen saa sitten todella tukevasti kiinni vastaavaan gopron ohjaustanko kiinnittimeen jota myydään edullisesti monessakin paikassa, omani tilasin kiinasta ja se on alumiinia.

Siis tuo akun kesto on ihan oikeasti hyvä kun myös valaisuteho samoin kun valokeilan muoto ja jos jonkun huonon asian pitää sanoa niin se on se että lamppu painaa melko paljon joten juuri tuo kiinnitys on muutettava, mutta se on helppo ja halpa tehdä.
    Onkohan Roadway hiukka överi kelvikäyttöön? Joku Prisman arvosteluissa haukkui häikäiseväksi... Onko valokeilassa rajausta yläreunassa?

Sopiskohan Fenixin BC25 paremmin kelveille?

Ei ole sama.

Edustan Handshake Finland-nimistä yritystä. Pyöritämme myös Valostore.fi-nimistä verkkokauppaa.

Valostore oli ensimmäinen toimija, joka myi Armytekin tuotteita suomessa. Olisikohan ollut 2013, kun aloitimme niitä maahantuomaan. Suosituin tuotteemme siihen aikaan oli Armytek Wizard PRO-otsalamppu, jonka suurin ongelma kuitenkin oli, että siinä oli mahdottomasti erilaisia erikoistoimintoja, jotka olivat yksinkertaisesti liian monimutkaisia peruskäyttäjille, joita suurin osa valostoren asiakkaista ovat. Pyysimme sitten valmistajaa tekemään tuotteestaan meille yksinkertaisemman ja näin syntyi todella paljon simppelimpi rinnakkaismalli Wizard (direct-drive), josta halusimme vieläkin ykinkertaisemman, mutta tämä ei valmistajalle enää sopinut.

Näin sovimme, että alamme myymään kyseistä tarpeisiimme räätälöityä otsalamppua omalla merkillä (lumonite). Toimittajaksi siis valikoitui luontevasti Armytek, koska olimme myyneet heidän tuotteitaan jonkun aikaa Suomessa ja yhteistyö sujui hyvin.

Noin 10000 lamppua myytyämme jouduimme toteamaan, että liian suuri osa (jopa 10%) lampuista oli yksinkertaisesti erittäin huonoa laatua. Paljon DOA-vikoja ja moni lamppu hajosi ensimmäisen käyttökuukautensa aikana. Armytek kyllä hoiti meille uudet lamput viallisten tilalle mutta tuolloin tajusimme, että jos haluamme kehittää omaa tuotemerkkinä niin emme voi myydä kovasti vaihtelevan laatuista tuotetta ja aloimme selvittelemään olisiko asialle jotain tehtävissä.

Viimeisten vuosien aikana onkin sitten tapahtunut paljon ja nykyään Lumonitella on oma tuotekehitystiimi suomessa ja tuotteet suunnitellaan alusta pitäen itse. Valmistus on edelleen aasiassa, josta onnistuimme löytämään erittäin korkeaan ja tasaiseen laatuun kykenevän - joskaan ei halvan - tehtaan Armytekin tilalle.

Terv. Henry / Valostore.fi

Ps. En osaa sanoa Armytekin tuotteiden nykylaadusta mitään. En ollenkaan epäile etteikö heidänkin tuotteiden laatu olisi vuosien varrella parantunut.
    Edustan Valostore-nimistä yritystä (aikaisemmin taskulamput.fi)

Mulla on tää Lumonite Compass ollut siitä asti kun niitä sai niin yleiskäytössä otsalamppuna kuin kypärässä jotta jonkinlaisella kokemuksella voin sanoa, hyvä ja kestävä valo!
    I väntan på ännu dåligare tidet

Toi Roadway on kyllä tosiaan aika isokokoinen ja vähön turhan tehokas kaupunkiajoon koulukkaille. Fenixin BC25 vois olla ehkä sopivampi siihen mitä haen muuten mutta on vähän hintava sekin ns. yhden talven valoksi. :-(

Lainaus Alkujaan tämän lähetti esma Katso viesti
    Toi Roadway on kyllä tosiaan aika isokokoinen ja vähön turhan tehokas kaupunkiajoon koulukkaille. Fenixin BC25 vois olla ehkä sopivampi siihen mitä haen muuten mutta on vähän hintava sekin ns. yhden talven valoksi. :-(
    Roadwaystahan löytyy pienempi malli 30e:

https://www.prisma.fi/fi/prisma/vist...m-takavalo-5lm

Takavalo tulee kaupan päälle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hakpas Katso viesti
    Siis miten tuo on kelvoton? En kyllä äkkiä keksi miten se voisi olla parempi..

Niin se ei vaan pysy paikallaan metsässä ajaessa, tasaisella tiellä on kyllä OK....

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •