GarminElectrobikeHephaGiant
Sivu 157 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 57 107 147 155 156 157 158 159 167 207 257 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.681 - 4.710 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #4681
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Näyttää hyvälle. Tuohon kun asentaa maantie ja mtb vaihtajat + jarrut, niin toimii aika hyvin jo. Aerotikut vielä keskelle, joihon tietystikkin omat vaihdevivut vielä päihin.
    Nyt on kyllä niin jäätävän tyylikäs tanko, ettei saa sanaa suustaan. Tankoon voisi kuitenkin lisätä vielä lisää kurvia päihin, tähän malliin:


  2. #4682
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Itse asiassa ja vakavasti puhuen, Jonesin H-baaria olisi hieno joskus kokeilla jossakin laitteessa. https://www.jonesbikes.com/h-bars/

  3. #4683
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Itse asiassa ja vakavasti puhuen, Jonesin H-baaria olisi hieno joskus kokeilla jossakin laitteessa. https://www.jonesbikes.com/h-bars/
    Miten päin tuo asennetaan? Ainakin pystyssä ranteenkulmat taitavat tulla vähän huonoiksi.

  4. #4684
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kugelschreiber Katso viesti
    Jos markkinahenkilö saa kuluttajat innostumaan tämäntyyppisistä tangoista niin kippuratankoilijat saatetaan vielä nauraa gg-skenestä pihalle.


    Minulla on maasturissa SQlabsin innerbarendsit. Helppo kokeilla, onko tuossa ideaa.

  5. #4685
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    225
    Elokuussa tuli vuosi täyteen Secanilla ja samalla laitoin vaihteiston ja jarrut uusiksi. Kahvoiksi Ultegran 2x11 kahvat, takavaihtajaksi Shimanon uusi GRX 812, eteen Absolute Blackin 44t ovaali, takapakaksi Sunracen 11-42 ja jarruiksi Ultegran nestelevarit (vanhat oli TRP:n mekaaniset).



    Ultegra vaihtaa hieman tarkemmin ja napakammin Tiagraan verrattuna, mutta ei se ero valtava ole. Jarruissa eroa taas on, soratieajeluissa mekaaniset olivat ihan riittävät, mutta etenkin työmatkaliikenteen ylläreissä nestelevareiden parempi teho ja tarkkuus on tervetullut lisä. Halusin pyörään myös ovaalin eturattaan, kun olen niihin tykästynyt ja lisäksi uskon pärjääväni tälläkin pyörällä ilman etuvaihtajaa.

  6. #4686
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Enpä ollut ennen eilistä TdT:tä harrastanut varsinaista gravel grindingiä.. Nyt olen ja hauskaa oli Alkumatkasta tuli maailman pahin sade ja koko loppumatkan oli melko kostea ajosää. 132km/5h43min jyystön aikana tuli todettua että Exploro on elementissään varsinkin kun isketään luukutusvaihde silmään ja vauhti kasvaa (kuski ei niinkään, raskasta hommaa). Mukavuusasioihin voi todeta että enempää ei voi vaatia kun vedetään nyrkinkokoista sepeliä jousittamattomalla pyörällä. Panaracerin Gravelking Slickit toimivat kuin unelma 40/50psi paineilla eikä tullut rengasrikkoja. Teknisiä murheita oli ensin etu- ja sitten takajarrupalojen fyysillinen sulaminen (?!) sekä etuvaihtajan vaijeri löystyi joten loppumatka mentiin 34t etulimpulla. Maalissa voimansiirto näytti tältä:



    Mutta oli niin hauskaa että viikon päästä Lietoon jos vaimo suo
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  7. #4687
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    ^ näyttää ihan hyvältä gg:ltä. CX-hommat on sitten toinen juttu

    Vaihdevaijeri lienee user error (ja varsinkin, jos sulla ei ole säätöpulikkaa siellä vaijerin välissä), mutta palojen "sulaminen" taitaa olla ennemmin ominaisuus kuin error. Kare ajoi aikoinaan Tampereen SM-krosseissa mekaanisista levareista uudet palat loppuun yhdessä krossikisassa, joten ei ole mikään ihme, että sulivat tuon mittaisella rapareissulla. Muistaakseni palojen päivitys joihinkin toisiin auttoi jotain, mutta parempi päivitys on vaihtaa hydroihin...tai vannejarruihin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  8. #4688
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.478
    Siis jarrupalat ei kestä vettä - vai kura hioo ne pois?

    "it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

  9. #4689
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti perttime Katso viesti
    Siis jarrupalat ei kestä vettä - vai kura hioo ne pois?
    Riittävästi hienoa hiekkaa vesikelillä niin orgaaniset palat tosiaan "sulaa" silmissä eli kura hioo ne pois.

  10. #4690
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    1.482

    "Gravel Grinding" -fillarit

    Palojen suojaamiseksi on kehitetty tällainen ”levynpuhdistin”, omaa kokemusta ei ole joten paha sanoa onko tästä oikeasti mitään iloa: Brakeprotec

  11. #4691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Minulla on maasturissa SQlabsin innerbarendsit. Helppo kokeilla, onko tuossa ideaa.
    Paremman puoliskon "gg" -pyörässä on innerbarendsit kun pidemmillä matkoilla riser-tangon kanssa ajaminen alkoi rasittaa ranteita. Nyt kuulemma parempi. Tosin kylmällä säällä ne ei oikein toimi kun alumiini tuppaa hohkaamaan kylmää hanskojenkin läpi.

    Ja kyllähän ihan tavalliset nousukahvatkin voi asentaa tangon keskiosalle jos kantti kestää - muotipoliiseissa sellainen ratkaisu saattais aiheuttaa jonniinmoista parranpärinää ;D

  12. #4692
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    66
    Jarruina näyttäis olevan TRP Spyret. Jos vakiopalat, niin mulla kävi about samalla tavalla. Sen lisäksi että jarrutusteho oli olematon, mikäli oli yhtään kosteaa.
    Vaihdoin perus Shimanon resin -palat ja jarrutusteho on huomattavasti parempi. Nämäkin tosin kuluu kostealla aika nopsaan mutta ei nyt ihan samalla nopeudella. B01S taisi olla se mikä käy TRP Spyreen.

  13. #4693
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ^Mitä tykkäät? Itse funtsin, että jos moiset hankkisi, ne voisi asentaa vieläkin keskemmällä (ilmeisesti tarkoitus on asentaa kahvan ja jarru/vaihdvipujen väliin) ja vielä pidemmät moiset olisivat kovasana... mutta ollaako sitten jo aika-ajotangossa?
    SQlabin tyngät kuuluu heti gripeistä seuraavaksi tai ne ei toimi oikein. Jos haluat otekohtia kapeammalle, pitää etsiä joku muu kapistus..


    Edit: Tuossa tuore video, jolla näkyy kohdassa 6:24 eteenpäin miten soralla siirrytää käyttämään noita SQlabin tynkiä.
    https://youtu.be/b13FNygoR88?t=384

  14. #4694
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    966
    Shocktherapyn Toikka on käyttänyt iät ajat nousukahvoja grippien sisäpuolella ja on kuulemma hyvät. Itsekin kokeilin joskus mutta olivat nykyisen stongan takia liian oudossa asennossa.
    Miksei ne toimis siinä kuin muutkin tikut?

  15. #4695
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Joko on tarpeeks rengasta? Storck Grix GG Eurobikesta.



    Ja tässä olis tankokeskustelun jatkoksi. Ei ihan vielä integroituja gg-tempotikkuja kuitenkaan.



    Hybridi-gg:kin löyty, tosin vaan naisten malli. KTM step through gg. Huomatkaa GRX:t, että kukaan ei voi väittää epä-gg:ksi.



    Ja Nineri saa tän vihdoin tuotantoon. Toimitukset alkaa marraskuussa.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #4696
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Onpas perkeleellisen rumat hitsaussaumat tuossa Kotarin hybridissä.

    Tsori offtopic.


  17. #4697
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    ^ Lisäksi järkyttävän ruma muotoilu. Edes tanwallit ei pelasta.

  18. #4698
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Tuo vihreä Storck on kirkkaasti tyylikkäimpien top3:ssa. Värikin on täydellinen.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ^Mitä tykkäät? Itse funtsin, että jos moiset hankkisi, ne voisi asentaa vieläkin keskemmällä (ilmeisesti tarkoitus on asentaa kahvan ja jarru/vaihdvipujen väliin) ja vielä pidemmät moiset olisivat kovasana... mutta ollaako sitten jo aika-ajotangossa?
    Olen tykännyt. Ei se käyrää tankoa korvaa, mutta maasturilla siirtymät tiellä menee hiukan mukavammin. Maastossa eivät haittaa yhtään. Nousukahvoihin verrattuna etuna on se, että jarrujen käyttö onnistuu ainakin herkästi toimivilla hydraulijarruilla. Nousukahvoina ne ei toimi.

  19. #4699
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Haa joku puhui setämiehistä.. You can't get youth back, but you can by a Steamroller...eli setämiehen N+1
    Tuli itsellenikin samanlainen kuume, yli vuoden jaksoin sen kanssa elää, mutta nyt Steamrollerin osat ovat jossain matkalla ja odotusta helpottamaan fixasin väliaikaisesti Stragglerin:

  20. #4700
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    298
    https://www.specialized.com/fi/en/me...=239581-159151

    Yllättävä variaatio sirruksesta. Varmaan tälläkin gg:tä ajelis? Miinuksena kuitenkin aika low end osaa näyttää löytyvän noinkin arvokkaasta pyörästä.

  21. #4701
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    ..nyt Steamrollerin osat ovat jossain matkalla..
    Tarttuvaista sorttia näköjään toi kuume..

    Viikko ja n. 200 fixed-gg-kilometriä takana. Pääasiassa duunimatkaa ulkoiluteitä pitkin, pari lyhyttä sakkolenkkiä, vähän mettäpolkujakin. Muutamia huomioita:
    -Edelleen hämmästyttää kiinteän voimansiirron tehokkuus. "Vauhtipyörä-efektin" ansiosta ainakin muutama km/h nopeampi vauhti samalla rasitustasolla kuin sinkulalla tai vaihdepyörällä.
    -Myös treenimielessä huomattavan tehokasta, vaikka ei varsinaisesti siltä edes tunnu. Keväällä voitte sitten rueta kutsumaan mua Mikko FörSTENmanniksi.
    -Alussa kaupungissa ajaminen vähän pelotti, ei enää niin. "Moottorijarrutus" jaloilla todella kätevää kaupunkiliikenteessä.
    -Tänään kävin pikaisella iltalenkillä vapaarattaallisella pyörää ekaa kertaa sitten toissa viikon ja kyllä tuntu omituiselta.
    -Meinaa monen tonnin vapaarattaalliset pyörät jäädä ajamatta. Vaikka osa on varmastikin uutuudenviehätystä, on tässä jotain addiktoivaakin.
    -Kelitkin muuttu just aika sopivasti tommosiksi fiksi-ideaaleiksi. Ei ole tarvinnut pestä, ei putsata voimansiirtoa, ei edes voidella ketjua.
    -Veikkaan, että talvi tulee olemaan todella vapauttavaa ton kanssa. Ei paljon paina loskat, eikä suolat.
    -En yhtään enää ihmettele, että joskus 70-luvulla tms. kilpapyöräilijöille ei ollut mitenkään erikoista se, että talvilenkkiä ajettiin kiinteällä ja huhujen mukaan esim. Marianne Voss tekee sitä edelleenkin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  22. #4702
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Radavist-Prollyn kohtalaisen perinpohjainen Topstone-raportti: https://theradavist.com/2019/09/the-...minum-sibling/
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  23. #4703
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.691
    Kaksi päivää kuraisen gravel-reissun jälkeen pyörä näytti aika pahalta. Pesu auttoi, mutta pestessä tuli taas kerran mieleen, että juuri gravel-pyörässä aivan erityisesti kaipaa sisäisiä vaijerivetoja rungossa, ohjaustangossa ja stemmissä, ts. kaikki pitäisi saada piiloon. Nuo rungon ulkopuolella sijaitsevat vaijerit hidastavat pesua ja homma menee näpertelyksi. Vaikka vaijereiden asentaminen veisi kauemmankin, niin tämän voittaa monikertaisesti pesun helppoudessa, koska gravel-pyörää pestään usein.

    Onko näitä täysin integroituja ratkaisuja olemassa? BMC URS on jo melko siisti paketti, mutta taitaa olla 1x.


  24. #4704
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Aiheen on (gg-pyörät), mutta myös juomapullo kaipaa ratkaisuja. Itse ainakin saan loppumatkan syljeskellä hiekkaa suusta, jos tuollaisesta pullosta juon, vaikka miten yrittäisi sitä putsata. Onneksi Camelbakilla on nykyään korkit. Vaatii käytännössä pysähtymisen, mutta siihen minulla on aikaa.

  25. #4705
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.069
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Onko näitä täysin integroituja ratkaisuja olemassa? BMC URS on jo melko siisti paketti, mutta taitaa olla 1x.
    Giantin Revoltissa on sisäiset kaapeli- ja jarruletkureititykset. Myös etujarrulle. Mielestäni toteutettu ihan siististi. Ne tosin menevät emäputkesta sisälle, eli ihan kahvoilta asti eivät kulje sisätiloissa. Helpottaa tosiaan puhtaanapitoa ja on muutenkin siistimmän näköinen.

  26. #4706
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.691
    Revolt näyttää ok:lta. Tässä kuitenkin haetaan ratkaisua, jossa kaapelit/johdot/letkut menevät sisäisesti myös ohjaustangossa ja stemmissä. Eli ns. fully integrated cockpit. Maatiepyörissä noita alkaa näkyä, gravel-pyörissä ei ole kai vielä kovin suosittua.

  27. #4707
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    En ole ikinä, edes mutaisimpien krossikisojen jälkeen, pessyt pyörää niin huolella, että kokisin vaijereiden jotenkin hidastavan pesua. Kahden eturattaan ja loputtomasti lisääntyvän takaratasmäärän siivoamisen kanssa tulee kyllä tuskailtua välillä. Jos tän kaltainen 1x9-systeemi tulis joskus myös droppikahvaversiona ja vähän pienemmällä pakalla, voisin jopa harkita tota "less is more" -filosofiaa.

    Toinen tapa lähestyä vaijerittomuutta, on vaihtaa eTapiin. Vähenee myös potentiaalisesti rungonsisäistä ääntelyä aiheuttavien, läpivietävien vaijereiden/letkujen/johtojen määrä kolmannekseen, jos siis 2x.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  28. #4708
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Juu ja tällä pääsee eroon ketjun ja vaihtajien pesusta
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  29. #4709
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.511
    ^Tuonne menee orava voimansiirtoon metsälenkillä.

    Onhan se kivempi käsitellä pyörää, kun ei ole mitään vaijereita edessä. Kiveniskuteippi on ainakin helpompi uutena asentaa
    Pyöräily on kivaa!

  30. #4710
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.691
    Toki jo rungon sisään vedetyt vaijerit auttavat paljon verrattuna ulkoisiin vetoihin. Tuo TdT:ssä sotkeentunut peli on vanha kunnon cantilever-jarrullinen cyclocross-pyörä, joten siinä vaijereita risteilee joka puolella:

    - Viistoputken alapinnalla menevät etu- ja takavaihtajan vaijerit. Niihin tarttuu erittäin hyvin heinää.
    - Keskiön alla olevaan ohjuriin tarttuu heinää ja kuraa.
    - Oikean puolen takahaarukan alla menee takavaihtajan vaijeri. Hankaloittaa takahaarukan pesua.
    - Takajarrun vaijeri menee vaakaputken päällä. Nopealla pesulla vaakaputken päälle jää kuraa, jos ei ala näpertelemään.
    - Takajarrun vaijeri estää takakolmion pesun, jos sitä ei irroita. Kun takajarruvaijerin molemmat ankkurit on irroitettu jarrusta, vaijeri heiluu tiellä takajarrua putsatessa.
    - Etujarrussa sama kuin takajarrussa ylempänä.
    - Tämän lisäksi jokainen vaijeri ja vaijerinkuori putsataan. Nämä kulkevat muutaman millin päässä rungosta, joten pienissä väleissä operoidaan.
    - Ohjaustangon edessä/alapuolella menee neljä vaijerinkuorta. Tämän sotkun peseminen on aina yhtä ihanaa näpertämistä, kun yrittää saada tankonauhan vierestä vaijerinkuoret siistiksi.
    - Etupään vaijerit menevät viistoputken yläpään kiinnikkeisiin ja erittäin tehokkaasti häiritsevät viistoputken/haarukan risteyksen alapuolen kohdan pesua.

    Kaikki yllämainitut ongelmat poistuvat täysin sisäisillä vedoilla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •