GarminGiantElectrobikeHepha
Sivu 30 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 28 29 30 31 32 40 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 871 - 900 / 1995

Aihe: Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

  1. #871
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Itse olen yrittänyt kuumeisesti etsiä avustus määrää ecoon, joka tekisi siitä suht vastaavan kuin 14-15kg luomu enduron.

    Viimeksi ajoin blevolla smart hr päällä siten ertä minimi oli 4% ja maksimi 13% ja syke taso 145bpm.

    Oli suht lähellä, ehkä hieman raskaampi. Täytyy nostaa minimiä esim 6% arvoon.

    Jos ajaa ilman smart toimintoja niin imo kaikki yli 10% eco arvot tekee levosta kevyemmän liikkeissä kuin luomu pyörä.

    Perustan vertailut kokemuksiin luomu enskoista. En omaa kokemusta xc pyöristä.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  2. #872
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Tasaisella ja ylämäessä luomuun verrattava avustuksen tarve on eri. En tosin kyllä haekkaan luomumaisuutta.

    Tuohon akun kulutukseen vielä. Vaikka ecolla max avustus olisi 168 wattia, näyttää blevo paljon isompia lukemia. Tämä johtuu siitä, että hyötysuhde muuttuu kadenssin myötä. Hitaalla kadenssilla moottorin antama teho myös pienenee, jos virtaa ei lisätä. Ja blevo kuten spessun appi mittaa tehon nimen omaan akustabotetusta virrasta ja kertoo sen jännitteellä. Eli akku kestää kivasti kun pitää kadenssia yllä.

  3. #873
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Itselle siirtymät ja helpot polut saa olla luomumaisia. Sitten rankempaan menoon tarpeen mukaan virtaa käyttöön.
    Endurossa olen pitänyt turbon täysillä,shuttlen täysillä ja acc täysillä.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  4. #874
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  5. #875
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    60
    Mitä tuo acc ja shuttle tekee?

  6. #876
    Acceleration control säätää sitä miten nopeasti voimaa tulee peliin. Jos kaikki muut säädöt on tapissa, niin minun luulojen mukaan tuolla shutlella ei ole silloin mitään vaikutusta. Itse en ainakaan huomaa mitään eroa, kun ajan Turbolla kaikki säädöt 100 prossassa ja heitän shutlen nollasta sataan tai päin vastoin. Jotain se kai kuitenkin tekee, koska sillä olen turbottanut 700 akun alle kahdessa tunnissa finaaliin ihan perisuomalaisessa sekametsässä!!!

  7. #877
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Jos ajatellaan, että energiaa akusta kului 350 wh tunnissa, niin 75% hyötysuhteella keskiteho oli reilu 260 w. Eli olet saanut moottorista irti sen minkä laki sallii. Hyvä saavutus!

  8. #878
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634

    Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

    Ajelin tänään karvan alle 60km sekalaista maastoa. Kokoajan ecolla jossa käytössä smart hr.

    Min6%-max12%,sykeraja 139bpm.
    Akkua meni 18%.
    Joku viisaampi osannee kertoa miksi blevo näyttää että olisin ajanut tralilla ja turbolla, vaikken ajanut





    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Polun tukko muokkasi tätä : 04.09.2019 at 11.10
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  9. #879
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Paljon poljit itse wattitunteja ja mikä oli aika?

  10. #880
    Liittynyt
    11/2018
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    579
    1537 kcal= 1788 Wh

  11. #881
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Niinpä, mutta esim. edellisen lenkin tiedoista Blevo näyttää

    Total Wh biker: 279,3 Wh
    Kcal consumed: 1092 kCal

    Eli ei ole sama asia.

    Ihminen kun käyttää kaloreita muuhunkin kuin kammen pyöritykseen ja ehkä nuo sykkeetkin vaikuttaa jotenkin tuohon kilokalorien laskentaan. En tiedä.

  12. #882
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    BLEvo v3.5.2 iOS

    Statistical data for my ride Tue, 03 Sep 2019 16:10:37 EEST

    Short statistics:

    - Elapsed time: 2:35:35
    - KM total: 57.25 km
    - Speed average: 22.1 km/h
    - Ascent total: +0 m
    - Battery Consumed: 18% (132 Wh)
    - Consumption average: 2.31 Wh/km
    - Wh ride: 525Wh
    - Wh Biker: 74.9% (393Wh)
    - Wh Battery: 25.1% (132Wh)

    Full statistics:

    Firmware: 2.3.1
    User Settings:
    "Advanced user": 11()/55/100 PP 23/65/100 ACC 80% Shuttle 0%
    Smart HR : BPM 139 (+/- 5) - Reactivity Mid-High
    - Smart ECO: Min 7% - Max 11%

    Assistance average: 9.2%
    - ECO: 7.3%
    - TRAIL: 55.0%
    - TURBO: 100.0%

    Ride Time:
    - Start time: Tue, 03 Sep 2019 16:10:37 EEST
    - Stop time: Tue, 03 Sep 2019 19:26:57 EEST
    - Elapsed time:2:35:35
    - ECO: 2:31:57 (97.7%)
    - TRAIL: 0:01:55 (1.2%)
    - TURBO: 0:01:38 (1.0%)

    Battery:
    - Start: 100% (700 Wh)
    - End: 82% (568 Wh)
    - Consumed: 18% (132 Wh)
    - ECO: 17.5% (128 Wh)
    - TRAIL: 0.1% (0 Wh)
    - TURBO: 0.5% (3 Wh)

    Consumption average: 2.31 Wh/km
    - ECO: 2.30 Wh/km
    - TRAIL: 0.58 Wh/km
    - TURBO: 4.66 Wh/km

    Battery Temperature:
    - Min: 19°C
    - Max: 20°C
    - Average: 19°C

    Motor Temperature:
    - Min: 22°C
    - Max: 37°C
    - Average: 32°C

    Motor Efficiency: 101.7%

    KM Total: 57.25 km
    - ECO: 55.60 (97.1%)
    - TRAIL: 0.93 (1.6%)
    - TURBO: 0.72 (1.3%)

    KM Total with assistance: 41.24/57.25 km (72.0 %)
    - ECO: 40.53/55.60 km (72.9%)
    - TRAIL: 0.12/0.93 km (13.5%)
    - TURBO: 0.58/0.72 km (80.5%)

    Speed average: 22.1 km/h
    - ECO: 22.0 km/h
    - TRAIL: 29.1 km/h
    - TURBO: 26.4 km/h

    Speed Max: 44.2 km/h
    - ECO: 44.2 km/h (18:40:03 - km 46.84)
    - TRAIL: 34.8 km/h (16:51:22 - km 12.63)
    - TURBO: 29.6 km/h (16:50:16 - km 12.11)

    Cadence average: 80 rpm
    - ECO: 80 rpm
    - TRAIL: 87 rpm
    - TURBO: 89 rpm

    Cadence Max: 108 rpm
    - ECO: 108 rpm (18:37:44 - km 46.30)
    - TRAIL: 100 rpm (16:51:06 - km 12.49)
    - TURBO: 97 rpm (16:50:45 - km 12.32)

    Heart rate average: 124 bpm
    - ECO: 124 bpm
    - TRAIL: 152 bpm
    - TURBO: 151 bpm

    Heart rate Max: 166 bpm
    - ECO: 166 bpm (18:48:31 - km 49.40)
    - TRAIL: 163 bpm (16:51:18 - km 12.60)
    - TURBO: 160 bpm (16:50:46 - km 12.33)

    Kcal consumed: 1537 Kcal
    - ECO: 1479 Kcal
    - TRAIL: 29 Kcal
    - TURBO: 29 Kcal

    Biker power average: 179 Watt
    - ECO: 177 Watt
    - TRAIL: 234 Watt
    - TURBO: 274 Watt

    Biker power Max: 531 W
    - ECO: 531 W (18:37:39 - km 46.28)
    - TRAIL: 309 W (16:51:59 - km 12.94)
    - TURBO: 364 W (16:50:29 - km 12.20)

    Total Wh Biker: 393 Wh
    - ECO: 378 Wh (96.3 %)
    - TRAIL: 7 Wh (1.9 %)
    - TURBO: 7 Wh (1.9 %)

    Motor power average: 62 Watt
    - ECO: 62 Watt
    - TRAIL: 9 Watt
    - TURBO: 125 Watt

    Motor power Max: 290 W
    - ECO: 212 W (16:15:32 - km 1.02)
    - TRAIL: 189 W (16:15:30 - km 1.01)
    - TURBO: 290 W (16:49:44 - km 11.87)

    Total Wh motor: 134 Wh
    - ECO: 130 Wh (97.1 %)
    - TRAIL: 0 Wh (0.4 %)
    - TURBO: 3 Wh (2.5 %)
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  13. #883
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Jes kiitos. Jotain vikaa on edelleen tuossa Blevon efficiency laskennassa, kun näyttää yli 100 %.

  14. #884
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    118
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti

    Consumption average: 2.31 Wh/km

    Speed average: 22.1 km/h

    Cadence average: 80 rpm
    - ECO: 80 rpm
    - TRAIL: 87 rpm
    - TURBO: 89 rpm

    Cadence Max: 108 rpm
    - ECO: 108 rpm (18:37:44 - km 46.30)
    - TRAIL: 100 rpm (16:51:06 - km 12.49)
    - TURBO: 97 rpm (16:50:45 - km 12.32)

    Heart rate average: 124 bpm
    - ECO: 124 bpm
    - TRAIL: 152 bpm
    - TURBO: 151 bpm

    Heart rate Max: 166 bpm
    - ECO: 166 bpm (18:48:31 - km 49.40)
    - TRAIL: 163 bpm (16:51:18 - km 12.60)
    - TURBO: 160 bpm (16:50:46 - km 12.33)

    Biker power average: 179 Watt

    Motor power average: 62 Watt
    Hyvin kyllä matka taittuu eikä akku paljoa kulu.
    Reisivoima ka 179W on kyllä jo aika kova.
    Mulla aerobisen raja on 140W ja anaerobisen raja 235W.

    Kulutus 2,31Wh/km kyllä näyttää saman, että reittä pitää käyttää, jos haluaa akkua säästää.

    Hattua nostan jos noilla arvoilla pystyy jatkuvasti ajaan.

    Itse testailin eilen polkuajoa kuvan mukaisilla arvoilla ja yllättävän hyviltä tuntuivat. Taidan kokeilla näillä seuraavat pitkät lenkit (n. 100km). Neulaspolut ecolla, röllipolut traililla ja terävät nousut turbolla.

    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

  15. #885
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pete K2 Katso viesti
    Hyvin kyllä matka taittuu eikä akku paljoa kulu.
    Reisivoima ka 179W on kyllä jo aika kova.
    Mulla aerobisen raja on 140W ja anaerobisen raja 235W.

    Kulutus 2,31Wh/km kyllä näyttää saman, että reittä pitää käyttää, jos haluaa akkua säästää.

    Hattua nostan jos noilla arvoilla pystyy jatkuvasti ajaan.

    Itse testailin eilen polkuajoa kuvan mukaisilla arvoilla ja yllättävän hyviltä tuntuivat. Taidan kokeilla näillä seuraavat pitkät lenkit (n. 100km). Neulaspolut ecolla, röllipolut traililla ja terävät nousut turbolla.

    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla
    Mjoo. Saihan tuossa polkea
    Kaveri oli luomu kuitu exceedillä jäniksenä.
    Käytetty aika aika sisältää 10min pehmiksen syönti tauon
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  16. #886
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634

    Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

    Onko tietoa:
    Jos vaihtaa koneen niin vaatiiko päivityksen/ohjelmoinnin että toimii?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  17. #887
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Aika kova keskisyke/keskireisivoima suhde. Ittellä Tahkon keskiwatit oli 195, mutta keskisyke jo 155. Mut oonki tällainen ikääntyvä sunnuntaifiilistelijä.

  18. #888
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634

    Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

    Tässä tahkon data.
    Sykevyö ei ollut kytkettynä joten kcal ja sykkeet hepreaa.

    BLEvo v3.4.1 iOS

    Statistical data for my ride Sat, 29 Jun 2019 08:38:08 EEST

    Short statistics:

    - Elapsed time: 2:29:50
    - KM total: 61.13 km
    - Speed average: 24.5 km/h
    - Ascent total: +0 m
    - Battery Consumed: 65% (461 Wh)
    - Consumption average: 7.54 Wh/km
    - Wh ride: 666Wh
    - Wh Biker: 30.8% (205Wh)
    - Wh Battery: 69.2% (461Wh)

    Full statistics:

    Firmware: 2.3.1
    User Settings:
    "Advanced user": 15()/35/65 PP 25/60/90 ACC 0% Shuttle 0%
    Smart Power : Watt 185 (+/- 15) - Reactivity Mid-High
    - Smart ECO: Min 7% - Max 29%

    Assistance average: 42.8%
    - ECO: 26.1%
    - TRAIL: 35.0%
    - TURBO: 65.0%

    Ride Time:
    - Start time: Sat, 29 Jun 2019 08:38:08 EEST
    - Stop time: Sat, 29 Jun 2019 11:28:26 EEST
    - Elapsed time:2:29:50
    - OFF: 0:11:33 (7.7%)
    - ECO: 0:36:41 (24.5%)
    - TRAIL: 1:05:38 (43.8%)
    - TURBO: 0:35:58 (24.0%)

    Battery:
    - Start: 100% (700 Wh)
    - End: 35% (239 Wh)
    - Consumed: 65% (461 Wh)
    - ECO: 2.5% (17 Wh)
    - TRAIL: 29.8% (211 Wh)
    - TURBO: 32.8% (232 Wh)

    Consumption average: 7.54 Wh/km
    - ECO: 0.96 Wh/km
    - TRAIL: 8.27 Wh/km
    - TURBO: 19.50 Wh/km

    Battery Temperature:
    - Min: 21°C
    - Max: 28°C
    - Average: 24°C

    Motor Temperature:
    - Min: 21°C
    - Max: 53°C
    - Average: 40°C

    Motor Efficiency: 91.6%

    KM Total: 61.13 km
    - OFF: 5.45 (8.9%)
    - ECO: 18.26 (29.9%)
    - TRAIL: 25.50 (41.7%)
    - TURBO: 11.92 (19.5%)

    KM Total with assistance: 35.90/61.13 km (58.7 %)
    - OFF: 0.08/5.45 km (1.4%)
    - ECO: 6.83/18.26 km (37.4%)
    - TRAIL: 19.34/25.50 km (75.8%)
    - TURBO: 9.66/11.92 km (81.0%)

    Speed average: 24.5 km/h
    - OFF: 28.3 km/h
    - ECO: 29.9 km/h
    - TRAIL: 23.3 km/h
    - TURBO: 19.9 km/h

    Speed Max: 64.2 km/h
    - OFF: 58.0 km/h (09:35:03 - km 22.14)
    - ECO: 64.2 km/h (09:34:55 - km 22.02)
    - TRAIL: 55.6 km/h (11:06:30 - km 58.07)
    - TURBO: 48.0 km/h (11:09:49 - km 59.73)

    Cadence average: 85 rpm
    - OFF: 78 rpm
    - ECO: 90 rpm
    - TRAIL: 84 rpm
    - TURBO: 83 rpm

    Cadence Max: 117 rpm
    - OFF: 113 rpm (09:53:20 - km 29.04)
    - ECO: 115 rpm (09:52:25 - km 28.39)
    - TRAIL: 116 rpm (09:04:49 - km 9.67)
    - TURBO: 117 rpm (10:27:47 - km 42.92)

    Kcal consumed: 803 Kcal
    - OFF: 35 Kcal
    - ECO: 206 Kcal
    - TRAIL: 337 Kcal
    - TURBO: 224 Kcal

    Biker power Max: 582 W
    - OFF: 494 W (09:53:20 - km 29.04)
    - ECO: 556 W (08:49:05 - km 1.92)
    - TRAIL: 507 W (08:57:36 - km 6.06)
    - TURBO: 582 W (08:46:30 - km 0.72)

    Total Wh Biker: 205 Wh
    - OFF: 9 Wh (4.4 %)
    - ECO: 52 Wh (25.7 %)
    - TRAIL: 86 Wh (42.0 %)
    - TURBO: 57 Wh (27.9 %)

    Motor power Max: 703 W
    - ECO: 453 W (09:05:02 - km 9.77)
    - TRAIL: 694 W (09:08:50 - km 11.64)
    - TURBO: 703 W (08:51:05 - km 2.87)

    Total Wh motor: 422 Wh
    - ECO: 16 Wh (3.8 %)
    - TRAIL: 193 Wh (45.8 %)
    - TURBO: 212 Wh (50.4 %)
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  19. #889
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Ihan s#@?anan paljon meni polun tukolla enegiaa tahkolla 666 Wh. Noh itsellä meni paljon enemmän. Lähdin kympiltä. Olisko energiaa palanu ohitteluun... Tai sitten olen vaan läski. Hauska yksityiskohta, että Tahkolla 40% matkasta mennään ilman avustusta, eli alamäkeen tai yli kahtaviittä.

    BLEvo v3.5.1

    29.6.2019 9.43.47 - Tahko MTB 60 km

    - Movement time: 2:53:11
    - Total kilometers: 61,47 km (▲ 19,9 km | ▼ 23,3 km | = 18,3 km)
    - Average speed: 21,3 km/h
    - Total ascent GPS: +1204 m
    - Battery consumed: 63% (435Wh)
    - Average consumption per KM: 11,58 Wh/km
    - Wh ride: 887,8Wh
    - Biker: 51,0% (452,8Wh)
    - Battery: 49,0% (435Wh)

    ------------------------------------------------------

    FULL STATISTICS:

    Firmware: 2.3.1
    Bike parameters:
    Advanced user - 19/30/70 PP 30/70/100 ACC 0% Shuttle 0%

    Percentage of average assistance: 29,2%
    - ECO: 19,0%
    - TRAIL: 30,0%
    - TURBO: 70,0%
    Manual assistance changes: 138
    - OFF: 4
    - ECO: 52
    - TRAIL: 63
    - TURBO: 19

    Date time:
    - Start: 29.6.2019 9.43.47
    - End: 29.6.2019 12.55.40
    - Total time: 3:11:53
    - Movement time: 2:53:11
    - OFF: 02:49 (1,6%)
    - ECO: 1:46:26 (61,5%)
    - TRAIL: 39:39 (22,9%)
    - TURBO: 24:17 (14,0%)

    Total kilometers: 61,47 km
    - OFF: 0,11 km (0,2%)
    - ECO: 40,03 km (65,1%)
    - TRAIL: 12,12 km (19,7%)
    - TURBO: 9,21 km (15,0%)

    Total kilometers: ▲ 19,9 km | ▼ 23,3 km | = 18,3 km
    - OFF: ▲ 0,1 km | ▼ 0,0 km | = 0,0 km
    - ECO: ▲ 10,6 km | ▼ 15,4 km | = 14,0 km
    - TRAIL: ▲ 5,7 km | ▼ 4,1 km | = 2,3 km
    - TURBO: ▲ 3,5 km | ▼ 3,7 km | = 2,0 km

    Total kilometers with assistance: 37,55/61,47 km (61%)
    - ECO: 23,67/40,03 km (59%)
    - TRAIL: 8,37/12,12 km (69%)
    - TURBO: 5,51/9,21 km (59%)

    Battery:
    - Start: 100% (689Wh)
    - End: 37% (254Wh)
    - Consumed: 63% (435Wh)
    - ECO: 23,0% (158Wh)
    - TRAIL: 21,1% (145Wh)
    - TURBO: 18,9% (130Wh)

    Average consumption per KM: 11,58 Wh/km
    - ECO: 6,71 Wh/km
    - TRAIL: 17,44 Wh/km
    - TURBO: 23,65 Wh/km

    Range: 21 km (▲ 703 m)
    - ECO: 37 km (▲ 755 m)
    - TRAIL: 14 km (▲ 746 m)
    - TURBO: 10 km (▲ 571 m)

    Motor efficiency: 95,0%

    Battery temperature:
    - Min: 20°C
    - Max: 26°C
    - ∅ : 22°C

    Motor temperature:
    - Min: 23°C
    - Max: 54°C
    - ∅ : 39°C

    Average speed: 21,3 km/h
    - OFF: 2,4 km/h
    - ECO: 22,6 km/h
    - TRAIL: 18,3 km/h
    - TURBO: 22,7 km/h

    Maximum speed: 60,0 km/h
    - OFF: 24,7 km/h (11:20:45 - km 27,76)
    - ECO: 53,7 km/h (10:29:17 - km 13,05)
    - TRAIL: 60,0 km/h (10:57:30 - km 21,77)
    - TURBO: 49,1 km/h (12:42:25 - km 56,08)

    Average cadence: 85 rpm
    - OFF: -- rpm
    - ECO: 86 rpm
    - TRAIL: 83 rpm
    - TURBO: 88 rpm

    Maximum cadence: 130 rpm
    - OFF: 60 rpm (11:10:37 - km 26,17)
    - ECO: 122 rpm (10:00:08 - km 0,07)
    - TRAIL: 125 rpm (10:46:51 - km 18,58)
    - TURBO: 130 rpm (11:31:58 - km 31,37)

    Average heart rate: 150 bpm
    - OFF: 123 bpm
    - ECO: 150 bpm
    - TRAIL: 152 bpm
    - TURBO: 153 bpm

    Maximum heart rate: 172 bpm
    - OFF: 164 bpm (12:53:50 - km 61,42)
    - ECO: 171 bpm (10:13:08 - km 5,90)
    - TRAIL: 171 bpm (10:44:42 - km 18,20)
    - TURBO: 172 bpm (10:44:05 - km 18,08)

    Kcal consumed: 1770 Kcal
    - OFF: 1 Kcal
    - ECO: 1058 Kcal
    - TRAIL: 433 Kcal
    - TURBO: 278 Kcal

    Average Biker Power: 193 Watt
    - OFF: -- Watt
    - ECO: 185 Watt
    - TRAIL: 206 Watt
    - TURBO: 209 Watt

    Maximum biker power: 566 Watt
    - OFF: 112 Watt (11:10:36 - km 26,17)
    - ECO: 554 Watt (10:00:08 - km 0,07)
    - TRAIL: 566 Watt (10:05:29 - km 2,39)
    - TURBO: 542 Watt (12:53:29 - km 61,29)

    Average Motor Power: 196 Watt
    - ECO: 120 Watt
    - TRAIL: 262 Watt
    - TURBO: 394 Watt

    Maximum motor power: 724 Watt
    - ECO: 692 Watt (10:12:45 - km 5,73)
    - TRAIL: 669 Watt (11:43:24 - km 35,24)
    - TURBO: 724 Watt (11:09:15 - km 25,93)

    Total Wh biker: 452,8 Wh
    - OFF: 0,2 Wh (0,1%)
    - ECO: 270,7 Wh (59,8%)
    - TRAIL: 110,7 Wh (24,5%)
    - TURBO: 71,2 Wh (15,7%)

    Total Wh motor: 413,3 Wh
    - ECO: 150,9 Wh (36,5%)
    - TRAIL: 138,7 Wh (33,5%)
    - TURBO: 123,8 Wh (30,0%)

    Maximum altitude: 343 m
    Minimum altitude: 115 m

    Total ascent GPS: +1204 m
    - OFF: +10 m (0,9%)
    - ECO: +472 m (39,2%)
    - TRAIL: +428 m (35,6%)
    - TURBO: +293 m (24,3%)

    Total descent GPS: -1220 m
    - OFF: -0 m (0,0%)
    - ECO: -722 m (59,2%)
    - TRAIL: -261 m (21,5%)
    - TURBO: -235 m (19,3%)

    Maximum slope: 28,1%
    - OFF: 19,6% (12:55:22 - km 61,47)
    - ECO: 27,7% (11:10:29 - km 26,14)
    - TRAIL: 28,1% (11:15:00 - km 26,38)
    - TURBO: 26,3% (10:44:17 - km 18,12)

    Minimum slope: -28,0%
    - ECO: -20,4% (11:20:20 - km 27,61)
    - TRAIL: -19,8% (11:35:08 - km 32,39)
    - TURBO: -28,0% (12:47:34 - km 58,40)

  20. #890
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Olen ihmetellyt joskus ennen lenkille lähtöä, miksi pyörässä on virrat päällä, vaikken ole niitä kytkenyt. Tänään keksin syyn. Kun rasvaan ketjut, pyöritän eturatasta käsin taaksepäin. Kun riittävän kovaa pyöräyttää, stoppaa pyöriminen kuin seinään. Ja silloin syttyy virrat pyörään. Ehkä jatkossa pitää pyörittää varovaisemmin. Outo juttu silti.

  21. #891
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    118
    Mullon pari kertaa myös ollut virrat päällä kun olen peruuttanut pyörän pois pakettiautosta. Olisko sama syy.

    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

  22. #892
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Ehkä hieman kyseenalainen kysymys, mutta kysyn silti. Onko tietoa, onko mission controllin kautta näkyvä kilometrilukema ja lataussyklien määrä nollattavissa? Minua ei kiinnosta, miten se tehdään, vaan onko se mahdollista.

    Syynä tähän on 2017 mallin levon (ostin siis käytettynä tänä kesänä) vähäiset kilsat ja latausyklien määrä (357km ja 13 latausta, joista aika iso osa on omiani). Jotta onko pyörä todella niin vähän ajettu, miltä se kaikin puolin vaikuttaa. Takaiskarista tosin hävisi vaimennukset tovi sitten, mutta se ei tässä tapauksessa kerro mitään. Osaltaan kilsoja selittää se, että pyörä on ollut kaiketi uudesta asti viritetty, en tiedä, vaikuttaako se osaltaan matkamittarin lukemaan. Mun ajossa on blevo käytössä ja maksiminopeudet 50km/h, joten taitaa mission controlliin kertyä kilsoja puolet hitaammin. Mutta ostaessani pyörän se kulki n. 32 ilman puhelimen avustusta.

    Aiemmin ei tullut noita katseltua, mutta viime lenkillä garminin ebike remote vilkutteli punavaloa vihjeenä pyörässä olevasta viasta. Kaikki toimi sinänsä normaalisti, eikä mission controllin mukaan mitään vaivaa ole.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  23. #893
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    118
    Tiedoksi akun kestosta.
    Eilen ajettiin juniorin kanssa 107 km lenkki. Kolmasosa neulaspolkua/soraa, loput assua.
    Lenkin jälkeen akkua jäljellä 31%.
    Fillari 2019Levo 700wh akulla.
    Ajoin koko reissun ecolla (15%). Laskennallisesti tommosta ajoa 15% ecolla pääsis noin 150 km.
    Renkaissa kovat paineet 2,2 ja 2,9 bar.
    Kuski reilusti yli 100 kg.
    Kadenssi 80-100.
    Liikekeskinopeus 18,1 km/h.

    Eli, kyllä tuolla 700wh akulla pääsee aika matkan, kun vaan itse käyttää jalkaa riittävästi.

    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

  24. #894
    Kohtuullisen hyvä keskari noilla tehoilla! Muutenhan tuo kertoo vain siis sen, että kun ajaa mopoasetuksilla, niin akku riittää maailman tappiin. Luomupyörällä olisit päässyt saman reissun ilman akkua ja kevyemmällä rasituksella???

  25. #895
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    118
    Kyl mä silti näen, että sähkäristä on apua vaikka ajaakin matalalla avustuksella. Suurin apu tulee ylämäissä. Tän massan vieminen mäen päälle luomulla on kuolemaksi. Nytkin joutu runttaan reidellä välillä 400w ja ylikin, mutta luomulla olis joutunut vielä enemmän. Tasaisilla osuuksilla joskus luomu olis ollut kevyempi kun mentiin yli avustusrajan. Tää uus Levo on siinäkin suhteessa ihan super, että se rullaa ja sillä jaksaa polkea kovalla alustalla pitkiäkin pätkiä yli avustusrajan.

    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

  26. #896
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    118
    Sen verran vielä jatkan, että kun juniori on 15v, pituus yli 180cm ja paino vain 57kg, niin kyllä tipuin joka kerta ylämäissä. Kevyesti ampuu ylämäkiin tuon painonen kuski, vaikka alla on luomu maasturi.

  27. #897
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Kyllä oma kokemus kertoo sen että jos levossa on 15% avustus niin se on herkempi liikkumaan kuin vastaava luomupyörä.
    8-10% avustus vastaa suht lähelle luomupyörää.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  28. #898
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Onhan toi avustuksen vastaavuus vaan hurjan vaikea yleistää millään kiinteällä prosentilla. Tasaisella luomua vastaava avustustarve on tietysti aina pienempi kuin ylämäessä.

    Tai ääriesimerkki: Jos oletetaan, että tasaisella tiellä tasaista nopeutta sähkö ja luomu kulkevat yhtä suurella polkijan voimalla kolmeakymppiä (eli moottori ei vastusta ja renkaat rullaa yhtä hyvin painoerosta riippumatta), niin avustustarve on periaatteessa 0 % kaikissa alle 25 km/h nopeuksissakin. Mistä siis se 8-10 % avustustarve tulee tasamaalla tasanopeudella, jotta sähkö tuntuu yhtä kevyelle kuin luomu? Vierintävastuksesta, ilmanvastuksesta vai sähkön voimansiirron (moottorin) sisäisistä vastuksista?

  29. #899
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Mielipiteitä on monia.

    Omani perustan suomen tarkimpaan persdynoon.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  30. #900
    Liittynyt
    06/2019
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    12
    Painovoimasta

Samanlaisia aiheita

  1. Specialized s-works turbo ONGELMA
    By Riksha in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 03.05.2018, 15.35
  2. Specialized Fatboy
    By jaksu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1041
    Viimeinen viesti: 15.03.2017, 10.45
  3. Specialized turbo sähköfillarin omistajat
    By juha_l in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 17.08.2015, 14.26

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •