LostInLaplandBikeshopGiantElectrobike
Sivu 39 / 72 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29 37 38 39 40 41 49 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.141 - 1.170 / 2154

Aihe: Jäykkäperäistä allmountain pyörää

Voisko ketjussa olla joku jäykkä lenkki. Tuntuuko se kädessä jos käsin pyörittää polkimia taaksepäin? Vai pitääkö olls enemmän painoa ja vetoa eli polkea jaloilla voimakkaasti?

50 euroa ilmauksesta, palojen ja mahdollisesti levyn vaihdosta on todella pieni summa eli olisin huoltoon siltä osin enemmän kuin tyytyväinen.

Ei tunnu kädellä pyörittäessä, eikä vältämättä jalallakaan, jos höyhenenkevyesti polkasee. Eli kyllä se painoa siihen vaati, mutta pienikin paino riittää. Ja aina naksahtaa samassa kohtaa, eli kun oikeanpuoleinen kampi on yläasennosa, ja lähtee alas. Ja mielestäni se tulee siltä puolelta.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Oletko kokeillut kiristää kaikki kampien pultit/ruuvit?

Ei ole tainnut ilmestyä markkinoille uusia otsikon mukaisia pyöriä, kun täällä korjataan xc pyörää? Keskiö löysällä.

No, minulle on tulossa Airdrop Bitmap runko. Siitä meinasin kasailla itselleni täpärin kaveriksi toisen pyörän. Jotenkin nuo HT:t vaan kiehtoo yksinkertaisuudellaan.

Bitmappiin löytyy Pike RCT3 Boost ja kiekkoa, hissitolppaa yms. myös valmiina. Voimansiirroksi tilasin uuden 8100:n XT:n ja Sunracen pakan. Jarruiksi M8120 trailit.

Katsotaan minkälainen paketti siitä tulee, kuvissa ainakin näyttää asialliselta.

F. Kotlerburg Guest
    Airdrop olikin uusi tuttavuus. Näyttää hienolta.

https://www.planetx.co.uk/i/q/FROOSC...al=PREORDER100 On-One on tuonut Scandalin takaisin markkinoille. En tiedä sopiiko tähän ketjuun, kun en ehkä enemmän trail, kun AM. Anyway 65 asteen keulakulma, 120-130mm keulalle. Pitkähkö ohjaamo jne. Ennakkotilauksella vajaa pari sataa posteineen eli ei hinnan kiroissa.

No toi kyllä olis siisti vekotin. Luulis menevän 27.5x3kumit.. Kauankohan toi tarjous on voimassa vai onko syytä painaa heti nappia? Aika reippaan kokosia nuo.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    On-One on tuonut Scandalin takaisin markkinoille.
    Hienoa. Tuo olisi vahva ehdokas jos nyt olisin runkoa vailla.

Tuleekohan Radonin Graggeriä lisää missä vaiheessa loppuvuotta ja uusiutuukohan muu kuin väri jos sekään. Tajusin, että poika alkaa tarttee uutta fillaria ja Gragger tyyppinen (7.0) ja hintainen vois olla hyvä vaihtoehto. Radonin vuosittaista uusiutumista ja julkaisuaikatauluja ei ole tullut seurailtua aiempina vuosina.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti bonzorno Katso viesti
    Ei ole tainnut ilmestyä markkinoille uusia otsikon mukaisia pyöriä, kun täällä korjataan xc pyörää? Keskiö löysällä.
    No itse olen miettinyt että olisko hyvä idea tilata custom runko? Olen bikecadilla vähän viilannut potentiaalinen geo. Taival ja moxie oli ensin kiikarissa mutta olisihan se kiva saada "oma" runko! Sitten huomasin että rämäkkä long oli aika lähellä oma suunnitelma, mutta rahat ei riitä siihen..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Tuleekohan Radonin Graggeriä lisää missä vaiheessa loppuvuotta ja uusiutuukohan muu kuin väri jos sekään. Tajusin, että poika alkaa tarttee uutta fillaria ja Gragger tyyppinen (7.0) ja hintainen vois olla hyvä vaihtoehto. Radonin vuosittaista uusiutumista ja julkaisuaikatauluja ei ole tullut seurailtua aiempina vuosina.
    Ei ole uusista Craggerin malleista ollut mitään ennakkotietoa toistaiseksi- noista nykyisistä tais olla speksit tiedossa jo vuotta aiemmin. BD:hen noi tuli tilattavaksi marraskuussa ja joulukuun "adventtikalenteriostoksena" sain muistaakseni 10 -15 % hinnasta pois. Tyytyväisenä ainakin itse olen tän vuoden ajanut sekalaista ajoa työmatkoista kivikko/juurakkorynkytykseen, nirmikolinaa ja jotain pauketta tosin kuuluu ajoittain takapäästä mutten ole jaksanut selvittää sen enempää mistä johtuu kun eteenpäin pääsee . Huhupuheiden mukaan noissa ei navat ole mitkään kestävimmät, vaihdetaan sitten kiekot kestävämpiin jos ongelmia alkaa ilmetä.

Miten raati vertailisi seuraavaa kolmea vaihtoehtoa?

Silverback Slade Trail,Halvin,https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...W0whU1zwh0b33T (12,96 kg, 1490 e))

Tarjouksessa, Radon Cragger 8.0. https://www.bike-discount.de/en/buy/...ger-8.0-791310 (starting from 12,30 kg, 1770 e)

Merkkiversio, Orbea Laufey H-TD https://www.orbea.com/gb-en/bicycles...t/laufey-h-ltd (13,5 kg, ~2000 e)

Orbea varmaan seksikkäin ja halutuin, silverbackki vaikuttaa olevan paras vastine rahoille, craggeri tylsän näköinen, varmaa osittain korkeen vaakaputken takia(miks sen pitää edes olla niin korkea) mutta muuten vaikuttaa geo hyvältä ja osat myös

En ollutkaan aikaisemmin huomannut, että craggerissa olisi korkeammalla vaakaputki, mutta niinhän se on kun katsoo uudestaan. Craggerissa houkuttaa alin ilmoitettu paino, vaikka M-koossa taitaa olla vähän suurempi kuin ilmoitettu. Orbea on kallein ja painavin, vähentää objektin haluttavuutta selvästi, kun osavalikoima ei poikkea edukseen. Craggerissa on RS Pike ja Silverbackissa on RS Revelation. Miten nämä eroaa toisistaan?

Revelation ja pike ulkoisesti sama, eroa lienee vaimentimessa, revelationin voi myös päivittää pikeä vastaavaks. Orbeahan ei viime vilkaisulla edes ilmoittanut painoa sivuillaan, koska se ei kuulema ole tärkeää. Osittain samaa mieltä ja aika pienet painoerot noissa kaikissa on, tuskin huomaa ajossa

Orbea sentään vastasi kun kysyin painoa Laufey H-TD koossa M, tiedoksi vielä että kaikissa Laufey malleissa on samat rungot.

Eihän nämä mitään kevennyspyöriä ole, mutta kevyempi pyörä nyt vaan liikahtaa helpommin.

Norcolta tulossa mukavan näköistä HT:tä ens vuodelle - taitaa olla vaan hankala saada Suomesta...
    https://www.ambmag.com.au/news/norco...s-large-530562

Kertokaas nyt viisaammat/kokeneemmat miten tuommoinen kohtuu loivalla keulakulmalla oleva fillari etenee helpohkossa maastossa verrattuna täysveriseen XC pyörään?

Olen kyllä ajanut jäykkäperäisellä XC pyörällä paljonkin mikä etenee omaan makuun kivasti helpohkoilla poluilla etc ja itsellä oli myös ihan täysjousto enskapyöräkin vielä pari kuukautta takaperin kunnes myin sen pois, johtuen siitä että tuntui turhan "rajulta" laitteelta omaan polkuajeluun, siinä oli 140mm joustoa takana ja 160 edessä ja keulakulma oli 66 astetta.

Nyt olen pallotellut XC pyörän ja tollaisen AM pyörän väliltä enkä pääse mihinkään lopputulokseen. Tarkoitus on ajaa myös isoja maastopyörätapahtumia (Tahko, EVOC, Jämi) kyseisellä värkillä mahdollisimman paljon siihen luonnistuvalla fillarilla. (tähän ei tarvita niitä kommentteja missä kerrotaan kuinka tahkokin ajettu yksipyöräisellä)

Tuollainen AM-fillari on varmasti huomattavasti "leikkisämpi" kuin XC pyörä mikä puoltaisi AM-fillaria, mutta ottaako AM-pyörä taas perus polkuajossa reilusti takkiin XC pyörältä? En tahtoisi tehdä uudestaan hutikauppaa ja todeta jonkun AM-pyörän olevan edelleen turhan jyrä omiin tarkoituksiin. Sekavasti selitetty, toivottavasti joku sai asian yhteydestä kiinni.
    Chuck Norris doesn't use Facebook or Twitter, he's already following you.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IHD Katso viesti
    Norcolta tulossa mukavan näköistä HT:tä ens vuodelle - taitaa olla vaan hankala saada Suomesta...
    https://www.ambmag.com.au/news/norco...s-large-530562
    Ompa upee! Ai että tuommonen maistuis, hintaa kyllä ihan kivasti ja kuten mainitsit saatavuus saattaa olla heikkoa. Samantyylisen sais kyllä kotimaisena halvemmalla.
    Laitetaan viellä kuva esille

Kaunis runko, mutta 2800$ ja SX:t ja halpa keula. Aika hurja hintapolitiikka varsinkin kun kategoriassa löytyy kyllä kilpailua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nikkke Katso viesti
    Kertokaas nyt viisaammat/kokeneemmat miten tuommoinen kohtuu loivalla keulakulmalla oleva fillari etenee helpohkossa maastossa verrattuna täysveriseen XC pyörään?

Tuollainen AM-fillari on varmasti huomattavasti "leikkisämpi" kuin XC pyörä mikä puoltaisi AM-fillaria, mutta ottaako AM-pyörä taas perus polkuajossa reilusti takkiin XC pyörältä? En tahtoisi tehdä uudestaan hutikauppaa ja todeta jonkun AM-pyörän olevan edelleen turhan jyrä omiin tarkoituksiin. Sekavasti selitetty, toivottavasti joku sai asian yhteydestä kiinni.
    Mitä tarkoitetaan peruspolkuajolla ? Helppoa neulaspolkua ja tasaisia kalliobaanoja vai juurakkohelvettiä + kivikkoa yms. muuta mukavaa? Itse en uskalla sanoa tuollaisiin tapahtumiin AM-HT:n (tai loivakeulakulmaisen tms.) sopivuudesta, kun ajan vaan teknisesti huonona kuskina hissukseen suht. juurakkoisia ja kivikkoisia polkuja ja jotain kalliobaanoja. Ainakin sellaiseen ajoon tommoinen 65-66 asteen keulakulmalla varustettu 29 sopii vallan mainiosti.

Mitä tarkoitetaan peruspolkuajolla ? Helppoa neulaspolkua ja tasaisia kalliobaanoja vai juurakkohelvettiä + kivikkoa yms. muuta mukavaa? Itse en uskalla sanoa tuollaisiin tapahtumiin AM-HT:n (tai loivakeulakulmaisen tms.) sopivuudesta, kun ajan vaan teknisesti huonona kuskina hissukseen suht. juurakkoisia ja kivikkoisia polkuja ja jotain kalliobaanoja. Ainakin sellaiseen ajoon tommoinen 65-66 asteen keulakulmalla varustettu 29 sopii vallan mainiosti.
    Pääsääntöisesti varmaan noita neulaspolkuja mitkä sisältää jonkin verran juurakkoa, myös kalliokikkailua etc. Sen takia nuo AM-HT vehkeet kiinnostaa kun ovat vähän "moniulotteisimpia" kun perus XC pyörä...
    Chuck Norris doesn't use Facebook or Twitter, he's already following you.

Kyllä ainakin Kona Big Honzolla ajaa ihan kelvollisesti pitemmätkin tapahtumat. Sitä en tiedä, olisiko perus-Honzo 29-kiekolla näppärämpi kuin tuo 27,5+. Voi olla tai sitten ei. Eikös nämä ole niitä makukysymyksiä... Okei, iso ja normi Hontso eivät liene niitä kaikkein allmountaineimpia.

Meniskö tää semmoisella heuristiikalla että:
    Kisatarvetta => normi XC, keula 100 -120 mm / > 67
    Hauskanpito pääosassa => AM HT , keulana 130 -140 mm / 65- 66
    Enska -HT => pikäjoustonen HT, keulana > 140 mm , kulma < 65 astetta

tosin mä mitään näistä oikeesti ymmärrä

Meniskö tää semmoisella heuristiikalla että:
    Kisatarvetta => normi XC, keula 100 -120 mm / > 67
    Hauskanpito pääosassa => AM HT , keulana 130 -140 mm / 65- 66
    Enska -HT => pikäjoustonen HT, keulana > 140 mm , kulma < 65 astetta

tosin mä mitään näistä oikeesti ymmärrä
    Näinhän se menee mutta mikä sitten itselle kulloiseenkin ajoon ois se oikea?
    Siinä kait se kysymys on...

Lähetetty minun GM1913 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pyöräsimo Katso viesti
    Kyllä ainakin Kona Big Honzolla ajaa ihan kelvollisesti pitemmätkin tapahtumat. Sitä en tiedä, olisiko perus-Honzo 29-kiekolla näppärämpi kuin tuo 27,5+. Voi olla tai sitten ei. Eikös nämä ole niitä makukysymyksiä... Okei, iso ja normi Hontso eivät liene niitä kaikkein allmountaineimpia.
    Minäkin ajan pitkät xc-lenkit ja maratonkisat Stanton Sherpalla, jossa 140 millinen keula. Ei tuokaan ole kaikkein allmountainein, mutta kuitenkin pidempi ja varsinkin loivempikulmainen kuin perus xc-pyörä. Kisakireä xc-jäykkis olis varmaan hitusen nopeampi ja lyhytjoustoinen täpäri vielä nopeempi, mutta AM-jäykkis on hauskin ja sillä uskaltaa vetää tekniset alamäet yms paikat kovempaa. Jos kisais tosissaan ja taistelisi kärkipään sijoituksista, niin varmaan olis kalustokin toinen.

Itse kanssa tykkään AM-tyylisellä pyörällä ajella myös juuri sen takia ettei tarvitse sääliä pyörää ja tietää että se kestää kyllä kovempaakin rytkettä.

Oli muuten GMBN:llä mielenkiintoinen video XC-pyöristä täpäri vs. jäykkis ja vastoin yleistä, ja myös testaajien, luuloa jäykkiksellä vaan kellotettiin nopeammat ajat..

Itse olen tässä miettinyt jo ensi kesän tapahtumia, tai siis Tahkoa ainakin, ja niitä omia aikatavoitteita ja siksi on mielessä käynyt että pitäisikö kuitenkin syksyn aleista joku kevyt XC-tykki hommata... Tilanne oon vain se että on sen verran vähillä maastoajot joka tapauksessa kun yrittää myös juoksua ja maantiepyöräilyäkin harrastaa niin käy vähän lompakon päälle pyörän ostaminen vain parin tapahtuman takia.

Yhtenä vaihtoehtona on siksi alkanut mielessä pyöriä XC-pyörän vuokraaminen tapahtumiin. Onko porukalla kokemusta tästä että mahtaako kunnollista XC-kalustoa ylipäätään olla vuokralle tarjolla?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    Kaunis runko, mutta 2800$ ja SX:t ja halpa keula. Aika hurja hintapolitiikka varsinkin kun kategoriassa löytyy kyllä kilpailua.
    Taitaa olla valuuttana AUD, joka tekee hinnasta vähän vähemmän suolaisen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tim1n Katso viesti
    Taitaa olla valuuttana AUD, joka tekee hinnasta vähän vähemmän suolaisen.
    Hyvä huomio! Hinta "normalisoituukin" aika huolella, vajaaseen pariin tonniin US dollareissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ^^^ Linkkaatko videon? Kiinnostaa vähän millainen testi. Itse melkein väittäsin, että on maasto- ja kuskiriippuvaa. AM maastossa normikuski...epäilen jäykkiksen nopeutta.
    https://youtu.be/r__D_00-bDI

Toki tuossakin myönnetään että täpäri on mukavampi ja sitä kautta pitkällä matkalla varmasti myös nopeampi mutta tuona päivänä ja tuolla radalla mitattuna jäykkis kuitenkin vei jos vertailtavana oli absoluuttinen nopeus.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •