^tottahan tuokin monen kohdalla, mutta kyllä jotain tarvis tehdä kun tilanne on se että kymmenet ihmiset näkee. Ainakin se valokuva tekijöistä.
^tottahan tuokin monen kohdalla, mutta kyllä jotain tarvis tehdä kun tilanne on se että kymmenet ihmiset näkee. Ainakin se valokuva tekijöistä.
MRe puhuu asiaa! Vaikka se varkaus kuinka vituttaa jos omalle kohdalle osuu niin... pahin skenaario on aina (mahdollinen) kun väliin menet. Joko sille varkaalle tai sinulle itselle tapahtuu jotain vakavaa, Varas kolhaisee sinua siihen malliin jotta halvaannut niin tokko siinä sairaalapedissä fundeeraat "ei tää mitään, puutuin asiaan niin kuin pitikin vaan ajatelma on "miksi menin puuttumaan" ja taasen jos varkaalle käy ikävästi, pahimmassa tapauksessa saat elinikäiset korvaukset kontolle joten kyllä kyttien suositus on oikea.
Ikävää mutta näin se vaan on!
Voikai sitä vaikka poliisit soittaa, hesarin sijaa. Vaikka tuskin siitäkään apua, ja tuskin tarvii mitenkää fyyisesti puuttua, voi olla että riittää, että teko noteerataan eikä katsota läpi sormien.. Mut joo, jatkakaa samaan malliin, niin ette halvaannu, oli kyse pyörästä tai vaikka henkirikoksesta..
Edelleen: lukitkaa se #%&¤$ pyörä siitä rungosta. Tässä nyt sälytetään vastuu jollekin sivulliselle, kun vika oli siinä fillarin omistajassa.
Ei se rungosta lukitseminenkaan mikään absoluuttinen ratkaisu ole, mutta vaatii kuitenkin sen että piripäällä on akkuwurthi mukana. Ja ladattuna.
Ja tässä puhuttiin nyt jonkun tuntemattoman (150 EUR?) pyörän viemisestä, ei henkirikoksesta. Luulisi, että noiden eron tajuaa nyt jokainen.
Karavaansrina, kun tarttee päästä keskustaan, on pyörä kätevin. Kun pyörä on edullinen, vanha ja kämäisen näköinen, ollaan jo vahvoilla. Kun sen laittaa järeällä (vaikka biltemasta saatavalla) ketjulla kiinni emännän pyörään ja mahdollisuuksien mukaan johonkin kiinteään, on todennäköisyys Varkauteen melko pieni. Ketju on muutes viheliäinen rälläkällä katkaistavaksi, jos ei saa katkaistavaa lenkkiä johonkin kiinni tai pidettyä siitä kiinni pihdeillä..
Jos päättää puuttua Varkauteen, niin kannattaa pyrkiä varmistumaan, ettei rälläkkämies ole sattumalta pyörän omistaja. Epätodennäköistä, mutta mahdollista
Miten niin tyhmä kysymys??
"it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"
Ite en ainakaan mitään vastuuta sälyyttäny sivullisille, tottakai pyörä pitää lukita hyvin ja siitä on vastuussa omistaja. Mut ketuttaa nykyinen yleinen asenne kaikkeen, että ei puututa eikä välitetä mistään, koska ei ole oma ongelma. Se että rikollisetki tiedostaa sen, helpottaa niiden hommia ja meno menee vaa härskimmäks.
Minua ärsyttää myös tämä asenne että pyöräharrastajienkin mielestä pitäisi arjen ajelut hoitaa jollain kämäsellä kurapyörällä, jotta välttyy varkaudelta. Mielestäni tämä on nöyristelyä varkaiden ehdoilla ja tyytymistä siihen että he pakottavat ajamaan huonolla kalustolla vaikka haluaisi ja olisi mahdollista ajaa kalustolla jolla arjen ajelutkin ovat nautinto. Kyllä siittä pitäisi lähteä että voi ajaa haluamallaan pyörällä.
Vantaalla Havukosken metsässä oli punavalkoinen Focuksen maantiepyörä. Kahdella lukolla lukittu, mutta silti vähän jemmatun oloisesti siellä... Kerron lisää, jos joku kaipailee omaansa.
Ärsyttää tai ei, mutta realiteetit kannattaa tunnustaa. Kyllä munkin vaimoa ärsytti, kun Roomassa vietiin lompakko avonaisesta käsilaukusta.
Ja se mikä minua ärsyttää, on että jos nostaa realismia esiin, niin ollaan sanomassa että uhria ei saa syyllistää. Kuka tässä on syyllistänyt? Kyllä tyhmyyden tunnistaa kauempaakin.
Niin siis kirjoitit että vika oli pyörän omistajan, eipä sitä nyt suorempaa voi uhria syyllistää, kuin niin sanomalla. Ihmisen ajattelemattomuus ja tyhmyys se saa naisenkin pyörimään jossain intian pimeillä kujilla minihameessa. Ei se raiskaus silti hänen vika ole.
FB:ssä vastaan tullutta:
Helsingissä viety Trek Remedy 9 ja Pivot Firebird pyörät, sekä iso kasa muutakin ulkoilukamaa.
https://www.facebook.com/jenni.kaipa...56127912415216
![]()
Itsellä ainakin jää fillari kotiin jos vaihtoehtona kunnon fillarille on joku kämäinen ritsa. Mieluummin menee sitten mukavasti autolla. Tosin aika harvoin itsellä on sellainen tilanne, että fillari pitäisi jättää johonkin telineeseen lukittuna. Ei minulla ole pyörissä edes lukkoa. Fillarin voi hyvin taluttaa kauppaan mukaan tai jos käy lounaalla niin joutaa sen pyörän narikkaan nostamaan siten, että itse pystyy pitämään sitä silmällä. En kyllä lukittunakaan jättäisi fillaria moneksi minuutiksi jonnekin kaupan telineeseen pöllittäväksi.
Helkama Kulkuri 5
Tunturi RX500
Kona Dew Deluxe
Ridley X-Ride
Focus Cayo evo Di2
Tuosta olen kyllä täysin eri mieltä. Olenkin miettinyt, että ketkä ihmeessä tekee noin, mutta selvisihän se. Mielestäni täysin itsekästä ja typerää toimintaa. Seuraavalla kerralla se naapurin Volvo mukaan? kyllähän sitä voi hyvin juustohyllyjen välissä työnnellä.
Ja joo on toki perseestä kantaa järeää u-lukkoa mukana repussa, mutta pieni asia kuitenkin loppujen lopuksi.
Keneltä on kateissa punainen Kanjoni MTB?
https://www.tori.fi/uusimaa/Canyoyon....htm?ca=18&w=1
Kaverilla monta muutakin pyörää myynnissä ja kuvassa taustalla mm. valkoiseksi kannutettu Trek?-täpäri
Melko nopeasti nuo epäilyttävän oloiset ilmoitukset katoavat Torista. Kuten tämä kyseinen "Canyoyon grand caniyon".
https://twitter.com/fillaribot/statu...76437260849152
Jo, se mun fillari josta tein uuden rikosilmoituksen hävisi melko heti torista. Poliisista ei ole kuulunut mitään ainakaan pariin viikkoon vaikka kuuman kaman olinpaikasta oli tietoa.
Pyörä vie tilaa kun sitä siellä taluttaa. Okei jonot ei esim yhdestä pyörästä vielä kauheasti "pitene", mutta mitäpäs jos joka toisella olisi fillari mukana siinä jonossa. Lisäksi pyörät lähtökohtaiseti on ns "likaisia" enkä pidä ajatuksesta, että ne "paskaiset" renkaat pyörivät siellä heviosastoilla jne. Ja talvella tuovat hitosti loskaa sisään, varsinkin jos on esim läskipyörä. Ja ihan vain, koska pyörä on ajoneuvo ei sitä ole tarkoitettu mukaan kauppoihin raahattavaksi. Auto siksi vertauksessa mukana, koska se on aivan samalla tavalla ajoneuvo joka on tarkoitettu jätettäväksi kaupan ulkopuolelle asioinnin ajaksi. Mitäs jos porukka alkaa rahtaamaan vaikka nojapyöriä kauppohin, tai laatikkopyöriä tms. Mihin vedät rajan mikä on ns liian iso. Kaikki nuo ovat silti edelleen polkupyöriä. Entäs pituus sitten, kai tandemin voi raahata sinne hyllyjen väliin samalla tavalla tilaa viemään. Ja vanhemmat tietenkin pitävät pyörien perässä ne kärryt, mikäs sen mukavampaa.
Lisäksi alkuperäinen kirjoittaja mainitsi jättävänsä pyöränsä narikkaan lounaan ajaksi, okei voi toimia yhden asiakkaan kohdalla, mutta entäs jos kaikki raflan asiakkaat toimii samoin. Kai sinne raflaan pitää sitten pystyttää pyörätelineet jne. Koska eihän se nyt ole itsekästä tai typerää viedä pyöräänsä minne tahansa. Leffaankin sen varmaan voisi ottaa mukaan, jos ei muualle mahdu niin kyllä vierustoveri sen varmasti ottaa jalkoihinsa.
Harvoin tulee vastaan tilanne, että täytyy käydä harrastepyörällä kaupassa mutta kun niin käy, talutan sen sisään. Tällöin on kyseessä yleensä jokin pieni yksittäinen tuote mitä tarvitsen ja visiitti nopea. Ja jos pyörä on niin kurainen että siitä valuu tavaraa lattioille, jää visiitti tekemättä.
Mikään U-lukko mukana ei ole ratkaisu kun rosmot kantaa rälläköitään. Ellei sitten ole luokkaa 10cm paksu jolloin sen katkaisu kestää kauemmin kuin kauppareissuni.
Nimimerkillä kaksi useamman tuhannen euron pyörää vuoden sisään pöllitty vaikka oli kunnon lukot, julkisella vilkkaalla paikalla jne.
Saatoin nähdä tuon pyörän eilen maanantaina R-junassa Tikkurilan kohdalla. Kiinnitti huomiota että Cannondalen täysjousto oli alkoholistin näköisen vanhahkon miehen hallussa. Valitettavasti minun piti jäädä siinä pois joten en ehtinyt jäädä katsomaan tarkemmin mutta jäin miettimään että oli luultavasti varastettu.
Ain kaipaan mä sinne missä olimme silloin kun olimme siellä missä mäkin olin - H. Hopo
Pyörä löytyi eilen parinsadan metrin päästä tapahtumapaikasta puiston tiheästä pusikosta. Pari pikkupoikaa oli löytänyt sen ja muutaman mutkan kautta tieto päätyi meille. Kävin hakemassa pyörän pois ja soitin vakuutusyhtiöön, joka puolestaan noutaa sen meiltä. Amatööritunarit olivat asialla, kun edes lukkoa ei oltu saatu auki.
![]()
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Cännärin Tandem viety...
Arja Gröhniltä varastettiin 4 000 euron erikoispyörä, joka on mahdoton myydä huomaamatta: ”Aika tyhmä varas saa olla”
https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/ar...006218974.html
Miten niin tyhmä? Jos tuollaisen haluaa niin sen kuin hakee pois. Kukaan ei tule perässä, ei ainakaan poliisi. Ei vaikka laittaisi fillarin räikeästi tori.fi:hin myyntiin.
^Kaipa se (katkera) huomio oli, että fiksu varas vie mitä irti saa, kun kiinnijäämisen riski on nollan alapuolella. Vaikka korvasta taluttaisi laitokselle, niin ei siitä mitään seuraa.
Hienoa, että pyörä löytyi!
Vaikuttaa siltä, että jos lukittu pyörä katoaa, niin kannattaa lähialueen puskat ja piilot haravoida aika tarkkaan. Nistit ei niitä kovin kauas näköjään jaksa raahailla. Eri asia, jos on lukko saatu rälläköityä paikan päällä. Harvoilla varmaan pokkaa ihan julkisilla paikoilla.
Tosin naapurilta vietiin cx-pyörä tästä kerrostalon pihasta... iltamyöhään oli varas rälläköinnyt paksun ketjulukon hetkessä. Naapuri oli kuullut äänen ja nähnyt tapahtuman ikkunastaan neljännestä kerroksesta. Huusi peräänkin, mutta sinne meni pyörä.
^Fakta vaan on (syyllistämättä nyt ketään. Ehkä...) että arvokasta/arvokkaan näköistä pyörää ei kannata jättää ulos yön yli missään isommassa kaupungissa. Pyörä lähtee ennemmin tai myöhemmin.
Ihan samalla tavalla, kun autoon saa uuden sivulasin jättämällä penkille vaikka lompakon. Vaikka kuinka olisi sitä mieltä, että lompakkoa saa säilyttää missä haluaa, niin fakta on, että se lähtee. Jos ei nyt, niin sitten ensi yönä.
Kirjanmerkit