HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 23 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 21 22 23 24 25 33 73 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 661 - 690 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #661
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Onhan noissa rengasmerkkien välillä aika isoja laatuvaihteluja. WTB ja Maxxis olleet minulla aika heittämällä laadukkaimpia. Riddler on melkein taideteos.

  2. #662
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    66
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Kokemusta on (koosta 40-622), tosin ei 700 kilometriä enempää ja sisurilla. Asfaltilla rengas vaikutti ainakin aluksi oudosti tahmealta ja tiukemmissa mutkissa rengas tuntui menettävän pidon (mutta vain tuntui). Asfaltilla uutena rengas poimi epämiellyttävästi pitkittäisurat, vaikka kilometrit ovat vähentäneet tätä tunnetta. Lisäksi uutena rengas keräsi tolkuttoman määrän pientä kiveä, erityisesti edessä. Vaikuttaisi, että kiven kerääminen olisi kilometrien myötä vähentynyt. Nopeudesta en oikein voi mitään sanoa, sillä oma ajoni ei ole painottunut vauhdikkaaseen etenemiseen. Soralla ja metsäteillä rengas toimii omassa käytössäni eleettömästi (mies 95 kg ja yleensä lisäksi kuormaa).

    Vanteelle (Hopen, sisäleveys muistaakseni 19,5mm) saaminen oli uutena odotetusti hikinen operaatio.

    Edellinen rengas oli vajaat kolme tonnia palvellut Challengen Gravel Grinder 42mm.
    Tuo vajaat kolme tonnia Gravel Grindereillä kuullostaa kyllä paljolta siihen nähden missä kunnossa omat 38mm on noin 1200km jälkeen. Takarengas on keskeltä sliksi ja litkua puskee useista reijistä kulutuspinnassa, myös eturenkaassa joka sekin on yllättävän kulunut. Tosin kestopäällysteellä on tuosta ajettu ehkä 60-70%, kun on myös työmatkakäytössä.

    Kivat renkaat kuiville keleille, mutta kestävyys ei vakuuta.

  3. #663
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.106
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    ...tekee samaa takana kuin tuo vanhakin, eli liikkuu kehällä ajon aikana. Jotenkin kyllä paska fiilis jäi näistä renkaista. ...
    Mulla on pysynyt paikallaan. Viime lenkille lähtiessä tarkistin kun muistin asiasta olleen puhetta.

    Olen myös alkanut vähän tykätä noista ja kaipa ne jotenkin rullaakin kun sunnuntaina ajoin nopeimman satkun EVÖ.


  4. #664
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.890
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mulla on pysynyt paikallaan. Viime lenkille lähtiessä tarkistin kun muistin asiasta olleen puhetta.

    Olen myös alkanut vähän tykätä noista ja kaipa ne jotenkin rullaakin kun sunnuntaina ajoin nopeimman satkun EVÖ.
    Tykkään kyllä itsekin renkaiden ajo-ominaisuuksista, mutta tuo kehällä ajon aikana liikkuminen ei herätä niin suurta luottamusta, että uskaltaisi näillä jonnekin pidemmälle lähteä. Tilailin jo uudet renkaat näiden tilalle ja yritetään saada nämä vialliset takaisin panaracerin tehtaalle.

  5. #665
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsa Katso viesti
    Tuo vajaat kolme tonnia Gravel Grindereillä kuullostaa kyllä paljolta siihen nähden missä kunnossa omat 38mm on noin 1200km jälkeen. Takarengas on keskeltä sliksi ja litkua puskee useista reijistä kulutuspinnassa, myös eturenkaassa joka sekin on yllättävän kulunut. Tosin kestopäällysteellä on tuosta ajettu ehkä 60-70%, kun on myös työmatkakäytössä.

    Kivat renkaat kuiville keleille, mutta kestävyys ei vakuuta.
    Challengella oli ajettu kevään ja kesän aikana Stravan kirjanpidon mukaan 2784 km ja lisäksi joitain tallentamattomia pätkiä päälle. Oma renkaani oli Race-versio sisurilla. Renkaat oli vaihdettu edestä taakse jossakin vaiheessa. Loppu tuli pienten kivien puskiessa läpi kudoksen.

  6. #666
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki 28
    Viestit
    222
    Onko kokemuksia Vittorian Terreno Zerosta 38c (tai muussakin) koossa? Tulee ajeltua n 50/60 asfaltilla/ei-asfaltilla, joten sellainen pirusti rullaava mutta hieman irtonaisemmallakin alustalla tiukemmassa mutkassa pitoa tarjoava kumi on hakusessa.

    Tuo Vittoria on ollut nyt ykkösenä mielessä ja Hutchinsonin Overide kakkosena.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  7. #667
    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    231
    Raportoidaan täältäkin samanlaista outoa vanteella siirtymistä, renkaana Gravelking Sk Plus 43mm. Tosi outoa, enkä keksi mikä voisi tämän aiheuttaa. Mistään valtavasta liikkumisesta ei kyse, mutta muutaman sentin on liikkunut.

  8. #668
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki 28
    Viestit
    222
    ...tai gravel kingin slickki versio houkuttaisi myös, mutta karkeamman kuvioinnin puute vähän epäilyttää; pitääkö nuo vähänkään irtonaisemmalla tai märällä alustalla?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  9. #669
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MJH Katso viesti
    ...tai gravel kingin slickki versio houkuttaisi myös, mutta karkeamman kuvioinnin puute vähän epäilyttää; pitääkö nuo vähänkään irtonaisemmalla tai märällä alustalla?
    Tänään tuli Bike24 paketti, ja pääsen kohta kokeilemaan. Kyseessä siis 38mm (tilauksessa luki 40mm?) versio. Punnitut painot 336g ja 340g, ei mitenkään tuhottoman painavat.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  10. #670
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MJH Katso viesti
    ...tai gravel kingin slickki versio houkuttaisi myös, mutta karkeamman kuvioinnin puute vähän epäilyttää; pitääkö nuo vähänkään irtonaisemmalla tai märällä alustalla?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Pitää ne hyvin irtosoralla yms. Mutta varmasti sutii märällä lällyalustalla ja johonkin jyrkkään hiekkaiseen ylämäkeen. Tosi tyytyväinen ollut noihin, ei mitään moitittavaa tähän mennessä. Ja keveätkin ovat, 324 ja 337g punnitut painot. Kilsoja noilla takana 800km. Kyseessä siis 38mm versio ilman + merkkiä.

  11. #671
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Tänään tuli Bike24 paketti, ja pääsen kohta kokeilemaan. Kyseessä siis 38mm (tilauksessa luki 40mm?) versio.
    Äkkiä mieleen tuleva selitys kysymysmerkin aiheuttajaksi on tietenkin kahden eri kokomerkintäsysteemin rauhanomainen rinnakkainelo: rengas joka on 700x38c on samaan aikaan ongelmitta 40-622.

  12. #672
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    ..rengas joka on 700x38c on samaan aikaan ongelmitta 40-622.
    Näihin asioihin voidaan esim. siteerata Studio Julmahuvin kiellettyjen sanojen listaa: jes, oikeesti ja hanuri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  13. #673
    Itsekin siirryin 38mm sliksi greivelkingeihin tovi sitten, ajoin myös Kalevan kierroksen tempoajon ja yhden Triathlon kisan. Rullaa riittävän hyvin tempoajossa, joten nakkikumit jää historiaan.

  14. #674
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.106
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    ... keveätkin ovat, 324 ja 337g punnitut painot. Kilsoja noilla takana 800km. Kyseessä siis 38mm versio ilman + merkkiä.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Punnitut painot 336g ja 340g, ei mitenkään tuhottoman painavat.
    Onko sulla plussat vai ilman? Ilmeisesti ei-plussat? Painot on tuosta misopan ei-plussan ja mun plussa-ankkurien(!) väliltä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Oma rengasparini painoi 359 ja 365 grammaa...


  15. #675
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki 28
    Viestit
    222
    Houkuttaisi kyllä gk slick+ kun ne on varsin kevyet. Miten on pistosuojan kanssa? Toimii vissiin ihan hyvin? Toisessa fillarissa on normi paselat pysyneet sisureilla puhkeamatta jo joku pari tonnia.

    Lähinnä mietityttää tuo gk:n nappuloiden puute tai toisin päin esim tuon terreno zeron nappulat reunalla: onko nappuloista sitten soratieajossa oikeasti edes niin paljon hyötyä? Pitoa niillä saa varmaan jos tiukassa paikassa meinaa lähteä pyörä alta, mutta toisaalta se kuvio kuitenkin lisää vierintävastusta...


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  16. #676
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Onko sulla plussat vai ilman? Ilmeisesti ei-plussat? Painot on tuosta misopan ei-plussan ja mun plussa-ankkurien(!) väliltä.
    Ei-plussaversio on ä-kysymyksessä
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  17. #677
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.611
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Äkkiä mieleen tuleva selitys kysymysmerkin aiheuttajaksi on tietenkin kahden eri kokomerkintäsysteemin rauhanomainen rinnakkainelo: rengas joka on 700x38c on samaan aikaan ongelmitta 40-622.
    Siis itse olen luullut, että vaikkapa 700x38c on sama kuin 38-622? Tietysti todellinen, mitattu leveys voi olla 38 tai jotain muuta. Yleensä kai jotain muuta.

  18. #678
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Siis itse olen luullut, että vaikkapa 700x38c on sama kuin 38-622? Tietysti todellinen, mitattu leveys voi olla 38 tai jotain muuta. Yleensä kai jotain muuta.
    Itken verta kun luen näitä merkintöjä.. Toivottavasti Panaracerit ovat leveämmät kuin 32mm GP5000
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  19. #679
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    200
    Kohti uusia kokeiluja. Kun Krossarin (joka leikkii gravel-pyörää, kun gravel-poliisi ei ole näkemässä) tuubi-hiilarikiekot ovat jääneet krossiajon puutteen takia nurkkaan hämähäkkien iloksi, hommasin niihin Challengen Strada Bianca- tuubit. Koko on 36 mm, paksuin tuubirengas, jonka löysin. Katsotaan mitä tästäkin tulee.

  20. #680
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Siis itse olen luullut, että vaikkapa 700x38c on sama kuin 38-622? Tietysti todellinen, mitattu leveys voi olla 38 tai jotain muuta. Yleensä kai jotain muuta.
    Menee ylivoimaisen hankalaksi ja moniselitteiseksi jos alamme vielä todellisia mitattuja leveyksiä tuomaan mukaan

    Mutta jos et ole sitä aiemmin tullut tehneeksi, niin katso piruuttasi mitä tallistasi löytyvien renkaiden kylkiin on painettu/prässätty/liimattu/whatever. Tai jos et ole koskaan edes kiinnittänyt asiaan suurempaa huomiota rengasvalmistajien tai nettikauppojen tuotekuvauksia silmäillessäsi, niin vilkaise sopivassa yhteydessä miten merkinnät keskimäärin menevät.

    PS Vaivojasi säästääkseni voi kertoa että käsittääkseni ne menevät keskimäärin juuri niin kuin olet luullut ja kapeammissa renkaissa miltei poikkeuksetta, mutta jostain 32-35 mm leveyksistä alkaen rupeaa näkemään kahta "eri" leveyttä olevia renkaita.

  21. #681
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Olipas homma litkuttaa uudet Panaracerit, onnistui kuitenkin kun laittoi ensin sisurilla vanteelle ja antoi hyvän aikaa asettua muotoonsa. Tosiasiallinen leveys omilla kiekoilla, joiden sisäleveyttä en muista, oli 37mm. Paino oli muuten uudelleenpunnituksessa 336 ja 337g, oli jäänyt ensimmäisellä kerralla japaniankielinen paperilappu kumeksen sisään. Laitoin painavamman renkaan taakse
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  22. #682
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.890
    ^Painoista päätellen normaalin malliset gravel king slicksit ? Katso pysyykö takarengas kehällä paikoillaan. Olisi kiva tietää onko vika vain plus-malleissa vai pyöriikö nuo kaikki slicksit ajon aikana kehällä ympyrää.

  23. #683
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Mulla pysynyt normiversio slikseistä hyvin paikallaan. Ajettu noilla tällä hetkellä n. 800km. Olisi tuossa ajassa varmaankin jo merkkejä moisesta antanut. Kohtuu tiukat oli laittaa kehille, mutta mitään varsinaista ongelmaa ei ollut tubelesoinnin kanssa. Kompuralla ilmaa perään, niin naps ja kops.

  24. #684
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    ^Painoista päätellen normaalin malliset gravel king slicksit ? Katso pysyykö takarengas kehällä paikoillaan. Olisi kiva tietää onko vika vain plus-malleissa vai pyöriikö nuo kaikki slicksit ajon aikana kehällä ympyrää.
    Kyllä, 38mm Slick ilman plussaa. Katsotaan miten pysyy, ainakaan ei ollut kauhean napakka omalla vanteella...

    Pikainen analyysi työmatkan perusteella 32mm GP5000 verrattuna on, että hieman tahmeampi tuntuma asfaltilla 45/55psi paineilla, mutta soralla kulkee vastaavasti kevyemmin ja johdonmukaisemmin. Täytyy ehkä vähän laskea paineita.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  25. #685
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    225
    Itsellä on noi 38 mm Gravel King slicksit (norm. versio) olleet viime syksystä ja niillä on tullut ajettua n. 2000-2500 km (välillä ollut SK Gravel Kingit alla). Olen kyllä ollut tyytyväinen noihin, eivät ole liikkuneet kehillä ja pitoakin on ollut yllättävän paljon huomioiden kuvion puute. Tietenkään sorapinnalla mutkiin ei uskalla yhtä kovaa vetää, kuin esim. SK-versioilla. Omani painoivat 329 ja 332 g. Paineina pitänyt yleensä 35/40 psi, kuskilla painoa ajokamoissa n. 85-87 kg.

    Onko muuten kellään ehtinyt kertyä kokemusta Gravel Kingien uusista EXT-versioista, noissa kiinnostaisi rouheempi kuvio syksyn pehmeempiä polkuja ajatellen. Samoilla renkailla olisi hyvä pystyä ajamaan myös syksyn työmatkat asfalttia/soraväyliä pitkin. Eli kaipaisin hieman SK-versiota enemmän pitoa pehmeeseen alustaan, mutta rullaavuusero esim. SK-versioon nähden kovalla alustalla mietityttää.

  26. #686
    K.Kuronen Guest
    WTB Venturet pääsivät vanteelle ilman sisuria vanhan takavanteen (Hope tech XC 29) viotuttua. Uusille vanteille (DT Swiss G1800) rengas nousi pelkästään jalkapumpulla muutaman kerran rivakammin pumpatessa. Renkaat olivat selvästi venyneet ja sekä vanteelta pois otto, että takaisin laitto olivat sujuvia. Harmittavasti toinen rengas oli ottanut osumaa kylkeensä, eikä enää pitänyt ilmaa. Litkuja en edes viitsinyt yrittää.

    Sisurit takaisin ja ehkä sitten joskus toisilla renkailla.

  27. #687
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Continentalkin siirtyy gravel-aikaan:

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  28. #688
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    284
    ^R2 myykin Terra Speediä 39,50€, punnittu 434g 40-milliselle eli eihän nämä speksit pahalta vaikuta!
    https://r2-bike.com/CONTINENTAL-Tire...ProTection-TLR

    Poikkiviilto nappuloiden keskellä herättää muistoja Vagabondissa käyttämistäni 57mm G-one Allroundeista. Täsmälleen samanlainen tuppasi imemään pikkukiviä ja lopulta alkoi litku tihkua keskeltä nappulaa.

  29. #689
    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    231
    Voihan kökkö. Kyllä tämä uusi plussa gk vaan liikkuu vanteella. Merkkasin tänään ennen lenkkiä vielä kynällä venttiilin paikan renkaaseen. Useampi sentti oli taas edennyt. Eihän tuo sisurin kanssa toimisi lainkaan.

    Lähtee kyllä vaihtoon, vaikka muuten ominaisuuksista kyllä pidänkin. Mm vetopito tällaiselle renkaalle erittäin hyvä.


  30. #690
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki 28
    Viestit
    222
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JTu Katso viesti
    Voihan kökkö. Kyllä tämä uusi plussa gk vaan liikkuu vanteella. Merkkasin tänään ennen lenkkiä vielä kynällä venttiilin paikan renkaaseen. Useampi sentti oli taas edennyt. Eihän tuo sisurin kanssa toimisi lainkaan.

    Lähtee kyllä vaihtoon, vaikka muuten ominaisuuksista kyllä pidänkin. Mm vetopito tällaiselle renkaalle erittäin hyvä.

    Mutta tekeekö se sitten tuollaista sisurin kanssa? Tai, miten se sen tekisi?

    Eikö sisurin voisi olettaa pitävän sen juuri paikallaan kun sillä on aika iso kitkapinta sekä vanteen että renkaan kanssa?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •