GiantElectrobikeHephaGarmin
Sivu 29 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 27 28 29 30 31 39 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 841 - 870 / 1995

Aihe: Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

  1. #841
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Ihan mielenkiinnosta:

    Montako pätkää ajoit treeneissä kun akku loppui?
    Millaisilla avustuksilla eri tasot ovat?
    Millä tasolla siirtymät ajoit?

    Itse ajelin treeneissä yhteensä 11 ek:ta eli kaikki kerran plus kolme ek:ta uudestaan.
    Siirtymillä ecoa ja pakollisissa paikoissa trailia. Eco 13%,trail 55% ja turbo 100%.

    Treenien jälkeen iltapäivällä akkua oli n. 50% jäljellä.
    Tänään kisassa tauolle saapuessa akkua oli mennyt reipas vajaa 40%. Ei ois tarvinnu ladata mutta latasin kuitennii.

    Akkuna levon 700wh.
    Vastauksia:
    - Pyörä / akku (504 Wh) vuosimallia 2018 ja kilsoja takana luokkaa 2100. Ukko nakuna 100kg ja varusteineen varmaan 105-110 kg
    - Ensiksikin ajoin vain puolikkaan, eli lähtö la-aamuna, yhteensä 8 pätkää siis.
    - Akku oli täyteen ladattu ja pe-la yönkin vielä laturissa, mutta syystä tai toisesta mission control näytti lähteissä 94% varaustilaa.(?)
    - Avustukset oli: ECO (10%), Trail (50%) ja Turbo 100% Pätkät ajoin pääosin TRAIL-moodilla ja osin TURBO:lla
    - Siirtymät ajoin muutamaa hetkellistä poikkeusta lukuunottamatta pyörä sammutettuna. Pätkät ajoin pääosin TRAIL-moodilla ja osin TURBO:lla

    Latasin huollossa sen 20-30min. Viimeiselle 10,8km pätkälle lähteissä palo 3 lediä, mutta silti akku hiipui jo ensimmäisen 30% aikana. Olen ollut aiemminkin huomaavinani, että jälkimmäinen 30% kuluu nopeammin kuin ensimmäinen 30%.

  2. #842
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Ömm kuulostaa että ajoit epicin.
    Minä ajoin enduron.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  3. #843
    Löytyisi muuten ylimääräisenä Turbo Levo Comp Carbon 2019 -mallista (M-koko) irroitetut ja alle 500km ajetut:

    Fox
    Rhythm 34 29/27.5+” Boost 150mm E-bike keula
    ja
    Fox Float DPS Performance 210x52.5 takaiskari

    Jos jollain tarvetta, niin laittakaa ihmeessä privaviestiä

  4. #844
    Palstan säännöissä lukee että myynti-imoitukset on kielletty! Minullakin olisi samanlainen keula ja myös Levon alkuperäiset kiekot ylimääräisenä, mutta en kauppaa niitä täällä

  5. #845
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Takaiskarille olis tavallaan tarvis, mutta vanhempaan levoon. Ja saa tuon omankin ajokuntoon vielä.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  6. #846
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dille Vallaton Katso viesti
    Palstan säännöissä lukee että myynti-imoitukset on kielletty! Minullakin olisi samanlainen keula ja myös Levon alkuperäiset kiekot ylimääräisenä, mutta en kauppaa niitä täällä
    Hyvä tietää jatkossa

  7. #847
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634

    Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

    Levotonta menoa.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  8. #848
    Liittynyt
    06/2019
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    12
    2018 levo fsr iskari alkoi vuotamaan. Harkitsen vaihtoehtona huollolle uutta laatuiskaria, jossa on monipuoliset säädöt. Perustellut suositukset toivottuja.
    2018 Spessun iskarissa on oma jalka, joka näyttää rajoittavan oleellisesti tarjontaa. Ja mitatkin ovat erikoisia, 197/48.
    En löydä googlella ko tarjontaa
    Mistä uutta iskaria kannattaa etsiä? Kuinka tarkka tuo mitta on, toimiiko 200/50.
    Onko mitään ratkaisuja millä saisi normi silmukkakiinnityksen myös alapäähän? Lisäisi valinnan varaa iskarien suhteen ja myyjien suhteen.
    Voiko iskarien pituutta säätää sopivaksi?

  9. #849
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jpekka Katso viesti
    2018 levo fsr iskari alkoi vuotamaan. Harkitsen vaihtoehtona huollolle uutta laatuiskaria, jossa on monipuoliset säädöt. Perustellut suositukset toivottuja.
    2018 Spessun iskarissa on oma jalka, joka näyttää rajoittavan oleellisesti tarjontaa. Ja mitatkin ovat erikoisia, 197/48.
    En löydä googlella ko tarjontaa
    Mistä uutta iskaria kannattaa etsiä? Kuinka tarkka tuo mitta on, toimiiko 200/50.
    Onko mitään ratkaisuja millä saisi normi silmukkakiinnityksen myös alapäähän? Lisäisi valinnan varaa iskarien suhteen ja myyjien suhteen.
    Voiko iskarien pituutta säätää sopivaksi?
    Laitat siihen Bikeyoken niin johan alkaa löytymään. www.bikeyoke.de

  10. #850
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Huollatat rikkinäisen vaan kuntoon. Etenkin, jos et ole kaivannut muutosta sen toimintaan. Toi bikeyoken sovite maksaa jo satkun, jolla saat huollon suurin piirtein.

  11. #851
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Nyt alkaa olla säädöissä öhlins ja vorsprung.
    Ei suotta sanota öhläristä että ottaa aikaa saadaa kohdilleen.

    Perässä olen ajellut ristiin rastiin 571 ja 605 jousella. Nyt päädytty siihen että 571 on parempi omaan makuun.vaatii vaan jonkin verran enemmän LSC:tä. HSC auki tai max yks naksu. Reboundi puolvälissä.

    Keulassa 50lbs jousi jolla sagi n. 28%.
    LSC:tä kuten perässä melko paljon, HSC:tä myös. Vorsprungin bottom out kokonaan auki. Rebound vaimennusta myös suht paljon, muistaakseni -6 kiinni asennosta.

    Tuntuu hyvältä nyt.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  12. #852
    Liittynyt
    12/2015
    Paikkakunta
    Kokkola
    Viestit
    104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Nyt alkaa olla säädöissä öhlins ja vorsprung.
    Ei suotta sanota öhläristä että ottaa aikaa saadaa kohdilleen.

    Perässä olen ajellut ristiin rastiin 571 ja 605 jousella. Nyt päädytty siihen että 571 on parempi omaan makuun.vaatii vaan jonkin verran enemmän LSC:tä. HSC auki tai max yks naksu. Reboundi puolvälissä.

    Keulassa 50lbs jousi jolla sagi n. 28%.
    LSC:tä kuten perässä melko paljon, HSC:tä myös. Vorsprungin bottom out kokonaan auki. Rebound vaimennusta myös suht paljon, muistaakseni -6 kiinni asennosta.

    Tuntuu hyvältä nyt.
    Muuttuuko liikematka Öhlinssin myötä?

  13. #853
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rescue73 Katso viesti
    Muuttuuko liikematka Öhlinssin myötä?
    Ei.
    Öhlins malliltaan levo/stumpjumper joten saman mittainen kuin vakio.
    Liikematkaa ei muutenkaan kannata paljoo muutella ettei ala esim rengas ruopimaan runkoon jne.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  14. #854
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    60
    https://www.ebikeparts.fi/Badass-Box...urbo-Levo-2019 onko joku testannut tätä? Liekkö minkälainen.

  15. #855
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    118
    Rupes sunnuntaina Roineen kierrolla (107km) levo expert 2019 nariseen jostain moottori hujakoilta. Ei vaikutusta jos sammutti avustuksen, joten tuskin tuli moottorista, kenties moottorin kiinnityksestä.
    No, moottori irti, putsaus ja paikalleen. Ekaa pulttia vedettäessä momenttiin, napsahti pultti poikki. Näkyy olevan jotain hipo matskua (kevyt, eikä ota magneetti kiinni). Pultit pitäis kuulemma vaihtaa joka aukaisun jälkeen. Onko muilla kokemusta moottorin irrotuksesta? Oletteko vaihtaneet pultit?

    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

  16. #856
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    savonlinna
    Viestit
    22
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jukkap_ Katso viesti
    https://www.ebikeparts.fi/Badass-Box...urbo-Levo-2019 onko joku testannut tätä? Liekkö minkälainen.

    Itellänikin pieni polte tälläiseen, mikäli hankit niin laita kommettia kyseisestä boxista.

  17. #857
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    60
    Joo. Pitää viel ootella jos jollain tulis kokemuksia purkista

  18. #858
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Eikös noi kaikki toimi samalla periaatteella ja anna saman lopputuloksen? Tai no ehkä erona, että mitä ylemmäs rajaa kasvatetaan, sen enemmän päin peetä ajetut kilometrit tallentuu pyörään.

    Eli mitä kokemuksia tosta kaivataan? Ehkä mitään vuoden kestotestiä ei kannata jäädä odottamaan, jos joku tuon hommaakin.

  19. #859
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Kai se ensin kannattaa kokeilla, saisko blevolla vauhtia lisää. Ei maksa juuri mitään ja antaa muitakin hyötyjä.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  20. #860
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Taitaa olla blevo lukittu siten ettei edesauta 2019 levon nopeuden kasvatusta.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  21. #861
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Mielestäni paras värkki olisi sellainen, joka ei näy päältäpäin. Ja sellaisella ominaisuudella, joka näyttää nopeuden oikein välillä 0-25 km/h. Tästä ylöspäin jäisi sitten näyttämään tuota 25 km/h, jolloin avustus ei lopu, mutta vauhti kasvaa. Tämä jättäisi myös vähiten merkkejä normaalista poikkeavasta ajettu kilometrimäärä per lataussykli kertoimesta. Ja myös pyörän oma ajettujen kilometrien määrä ei lähde tippumaan niin paljon kuin kiinteällä kertoimella. Muistaakseni tällainen on olemassakin jo. Ja Blevossa kannattaa silloin käyttää GPS matkanmittausta, eikä pyörän anturin pulssia.

    Itselläni on 2019 Levo ja Blevo, mutta en ole edes kokeillut muuttaa avustusrajaa, koska olen ymmärtänyt, ettei se toimi.

  22. #862
    Tää on kans mielenkiintoinen: https://levociraptor.ecwid.com/

    ”The Levociraptor turns your Levo into a Velociraptor by removing the speed restriction allowing you to enjoy your bikes full potential.”

  23. #863
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Taitaa olla blevo lukittu siten ettei edesauta 2019 levon nopeuden kasvatusta.
    Ok. En ole juuri asiaan perehtynyt, kun se ei itseäni koske ja olin siinä luulossa, että osassa 2019 malleissa rajoitinta on päässyt säätämään. Tosin, oman kokemuksen perusteella blevosta, hommaisin sen joka tapauksessa, vaikka rajoittimen joutuisi poistamaan erillisellä palikalla.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  24. #864
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Blevon ohjesivulla lukee mistä ohjelmistoversiosta taaksepäin pyörän kehämittaa pääsee säätämään. Uusimmissa säätö onnistuu vain jälleenmyyjällä ja max 2000mm asti, jolla saisi rajan nostettua 28,8 km/h asti normi 29 kumilla. Se on sitten liikkeestä kiinni suostuvatko moiseen.

    Maastossa lyhyeen mäkeen kiihdyttäessä kyllä ärsyttää kun veto loppuu just kun sitä eniten tarvitsisi.

  25. #865
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    118
    Onko kellään kokemusta pullotelineeseen tulevasta lisäakusta?
    Ainakin nämä on tulleet vastaan: https://levo-range-extender.com/en/ ja https://trailwatts.com/ Onkohan muita vaihtoehtoja?

    Mietin vaihtoehtona myös toista 700wh akkua, mutta sen kuljettaminen mukana on hankalasti ratkaistavissa.
    Tilasin kokeeksi Evocin XL-kokoisen repun https://varuste.net/en/Evoc+FR+Endur...+16L?_tu=55486, mihin akku nippanappa mahtuu, mutta jotenkin en saa hyvää tuntumaa tuosta repusta. Taidan palauttaa sen.

  26. #866
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pete K2 Katso viesti
    Onko kellään kokemusta pullotelineeseen tulevasta lisäakusta?
    https://www.emtbforums.com/community...er-thread.962/

    Ja lue toki tämäkin: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ialized-Levoon

  27. #867
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Vertailuksi lisäkapasiteetin todellisen tarpeen näkökulmasta:

    700 Wh:n akulla olen päässyt kepeästi 100 km, jolloin jäljelle jää 20 % tai alle. Eli siitä ylöspäin varmaan sitten pitää lisäakkua raahata mukana, joko rungossa tai repussa. Onneksi en ole tarvinnut pidempää rangea, en nimittäin ihan mielellään ottaisi lisäpainoa runkoon enkä etenkään reppuun. Mielummin säädän sitten avustusta maltillisemmaksi.

  28. #868
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    118
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Vertailuksi lisäkapasiteetin todellisen tarpeen näkökulmasta:

    700 Wh:n akulla olen päässyt kepeästi 100 km, jolloin jäljelle jää 20 % tai alle. Eli siitä ylöspäin varmaan sitten pitää lisäakkua raahata mukana, joko rungossa tai repussa. Onneksi en ole tarvinnut pidempää rangea, en nimittäin ihan mielellään ottaisi lisäpainoa runkoon enkä etenkään reppuun. Mielummin säädän sitten avustusta maltillisemmaksi.
    Mitkä sulla on econ prosentit?
    Mulla viimeisin pitempi reissu oli Maastoroine (Roineen kierto polkuja pitkin) 107km. Aikaa taukoineen paloi 8h. Liikkeeläoloaika 6:41 h. Liikekeskinopeus 16,1 km/h. Akkua jäljellä kotiotullessa alle 10%.
    Koko lenkki Ecolla (support 20%/peak 35%) Muutamia sekunteja joihin isoimpiin mäkiin Traililla (50%/75%).
    Haasteena on porukkalenkit. Paikallinen maastopyöräporukka on aika kovavauhtista ja välillä olis tarve ajaa Ecoa isommalla avustuksella, mikä nykyisellä akkukapasiteetilla ei ole mahdollista.
    Tietty, jos säätäis noille pitkille lenkeille Ecoa vielä alemmas ja Trailin hiukan nykyistä ecoa isommaksi. Näin voisi kevyet pätkät ajaa nykyistä pienemmällä avustuksella ja haastavissa paikoissa käyttää hetkittäin alas säädettyä Trailia.

  29. #869
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    En ymmärrä tuota peak asetusta? Eikun joo, max avustus 35 % tietysti eli 5 % enemmän kuin minulla.

    Blevossa asetukset on seuraavasti:
    Eco 15 / PP 30
    Eco 30 / PP 75
    Eco 70 / PP 100
    Acc 0 %
    Shuttle 0 %

    Näillä on hyvin pärjätty porukkalenkit.

    Eli tarkoittaisiko tuo, että ecolla maksimiavustus on 30 prosenttia maksimista eli 560 W * 30 % = 168 W. Koska avustuksen suhde on vain 15 % täydestä 410 %:sta, niin moottori antaa apuja 61,5 prosenttia oman poljintehon päälle (410 / 0,15). Maksimiavustuksen 168 W saa käyttöön, kun polkee 273 W teholla (168 / 0,615 * 100).

  30. #870
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Lisään vielä, että porukkalenkeillä ongelma ei ole tehon puute vaan ennemminkin avustuksen puute yli 25 km/h vauhdeilla. Tahkolla 60 km matkalla kävi taas niin, että polkijan 195 keskiwateilla, 155 keskisykkeillä ja alle 3 h ajassa akkua jäi käyttämättä noin 40 prosenttia. Eli teoriassa tuollakin olisi päässyt samaa kyytiä 100 km, kunnes akku loppuu. Itse olin kyllä melko valmis tuossa 60 kohdilla.

Samanlaisia aiheita

  1. Specialized s-works turbo ONGELMA
    By Riksha in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 03.05.2018, 15.35
  2. Specialized Fatboy
    By jaksu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1041
    Viimeinen viesti: 15.03.2017, 10.45
  3. Specialized turbo sähköfillarin omistajat
    By juha_l in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 17.08.2015, 14.26

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •