LostInLaplandElectrobikeBikeshopGiant
Sivu 383 / 525 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 283 333 373 381 382 383 384 385 393 433 483 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 11.461 - 11.490 / 15748

Aihe: Koska viimeksi ajoit?

Pari näyttelyä ja kaverin keikan Sompasaaressa kävinb katsomassa, sisempää Espoo - Munkkiniemi sinne ja lähempänä merenrantaa pois

Äskettäin vein VV-clusterin Klakesta Palojoelle ja Tuusulanjärven ympäri ja bonuksena pari puuttuvaa ruutua Korpikylästä ja Uusikylästä. 139km@6:13.

Hauska lenkki, paljon uutta maisemaa ja grävelii.
    Melkein pari tuntia meni ennenkuin pääsi ajamattomalle ruudulle Nummimäelle ja melkein pari tuntia viimeiseltä ajamattomalta kotiin. Turhauttavaa.

Reitti sinänsä oli täydellisesti suunniteltu; nerokas, ruututaloudellinen ja sisälsi lukusia oivalluksia.

Puolen päivän maissa frouvan kanssa Ramsinranta - Kallahdenniemi - Aurinkolahti. Ja jotta reitti ei nyt olisi miljoonan puhki ajama, otin varuiksi alleni täysjoustofätin.

Ramsinniemi - Meri-Rastila -alueelle pitää mennä vielä uudelleen joko sähkötäpärillä tai täpärifätillä. Sen verran tuli bongattua uusia muikeita polkuja, vaikka olen tuolla jo parit kerrat käynytkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Melkein pari tuntia meni ennenkuin pääsi ajamattomalle ruudulle Nummimäelle ja melkein pari tuntia viimeiseltä ajamattomalta kotiin. Turhauttavaa.
    Siirtymäluonteiset jaksot on luotu patterien lataamisia varten, ei itseaiheutettuja turhautumisia!

Reitti sinänsä oli täydellisesti suunniteltu; nerokas, ruututaloudellinen ja sisälsi lukusia oivalluksia.
    Olen sen sanonut ennenkin, nätisti, joten sanon sen nyt vähemmän nätisti: vain täydelinen m*****u kehuu - vaikka kuinka leikkimielellä tai puoliksi pilanpäiten sen tekisi - ajamansa lenkkireittiä liittämättä samalla mukaan helposti seurattavaa reittijälkeä kiinnostuneita ja uteliaitakin varten. Ihan sama onko se Strava-tiedosto tai RidewithGPS-reitti, pääasia että se on riittävän tarkka.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Ja jotta reitti ei nyt olisi miljoonan puhki ajama, otin varuiksi alleni täysjoustofätin.
    Miksi ihmeessä reitti ei voisi tai saisi olla miljoonan kuskin miljoonasti ajama?! Miksi ihmeessä sen miten ajettu, suosittu tai tunnettu jokin reitti on pitäisi antaa vaikuttaa yhtään mitenkään? Miksi ihmeessä pitäisi ottaa millään lailla pyrkimykseksi välttää sitä että reitti on puhki ajettu?

PS Lukijat lisätköön itse ne hymiöt ja muut tarpeellisiksi katsomansa huumoriksi tarkoitetun viestin tunnusmerkit.

^Niin. Mietipä sitä.

Nickname Guest
    Viime kekiviikkona kaupungin rantakatuja ja polkuja pitkin n.27km

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    PS Lukijat lisätköön itse ne hymiöt ja muut tarpeellisiksi katsomansa huumoriksi tarkoitetun viestin tunnusmerkit.
    Taisi mennä Firlefanz:illa ihon alle näitä tämän tyyppisiä lopetuksia näkyy jo melko usein, otankin tämän tästä lähin henkilökohtaisena v**tuiluna ja ahdistun, otan itseeni ja pahoitan mieleni.

PS.

K.Kuronen Guest
    Tänään lähiruutuja Paraisten perukoilta, noin 130 km, kesästä nauttien, mutta syksyn tulon aistien. Heinäsirkat sirittivät, vaikka sen äänen luulin jo menettäneeni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Niin. Mietipä sitä.
    Niin mitä pitäisi miettiä?

Kysymys iienee sillä kuuluisalla huumorilla esitetty, mutta minä olen ymmärtänyt että silloinkin olisi hyvä olla kommentilla jokin sisältö tai jokin pointti jonka arvelee avautuvan paremmin huumorin kautta. Nyt minun on pakko tunnustaa ymmärrykseni ja oivalluskykyni osoittautuneen kerta kaikkiaan riittämättömiksi.

PS Ettei se sitten nimenomaan olisikin ollut se pointti?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nickname Katso viesti
    Taisi mennä Firlefanz:illa ihon alle
    Mikä taisi mennä? En kässää, en ymmärrä, en bonjaa enkä hiffaa.

Minulle vain juolahti yhtäkkiä mieleen että joku lukija - siis joku muu kuin MRe - voi olla pistänyt taas jonkun minun näkökulmastani erikoisen lukuvaihteen päälle ja kokee minun jälleen kerran myrkyttävän koko Fillalrifoorumin yleisen ilmapiirin, joten selittävä lisäys ehkä olisi paikallaan. Tuumasta toimeen ja sen pituinen se. So FTW?

Otsikon kysymykseen liittyen: eilen illalla - minkä jo aiemmin tässä ketjussa viestin - sillä tästä päivästä se work joka tulee ennen playtä pakotti jäämään pois porukkalenkiltä eikä edes antanut sopivaa aikarakoa omalle lenkille. Nyt tässä arvon laitanko valot cycloon ja lähden vielä iltalenkille. Kivaahan se varmaan olisi, mutta toisaalta siinä voisi olla vähän sellainen lievä pakonomaisuuden sivumaku. Onhan niitä muitakin tapoja nauttia elokuun lopun illasta...

tempokisu Guest
    Äskön tosireipas 45km. Vastatuuleenkin kolmeakymppiä ja myötätuuleen vielä reippaammin, neljääkymppiä ja vielä kesäkurapyörällä.

Olen sen sanonut ennenkin, nätisti, joten sanon sen nyt vähemmän nätisti: vain täydelinen m*****u kehuu - vaikka kuinka leikkimielellä tai puoliksi pilanpäiten sen tekisi - ajamansa lenkkireittiä liittämättä samalla mukaan helposti seurattavaa reittijälkeä kiinnostuneita ja uteliaitakin varten. Ihan sama onko se Strava-tiedosto tai RidewithGPS-reitti, pääasia että se on riittävän tarkka.
    Hmm, vv-ruuduille meneminen ja sieltä tuleminen on vähän samanlainen henkilökohtainen asia kuin hammasharja tai partakone. Ei sillä pitäisi olla toiselle mitään merkitystä millaista plakkia se irrotti tai minkälaisia haivenia sen sisällä on. Samoin jäljestä ei erittäin suurella todennäköisyydellä ole toisille (vv-ruutu -saalistajille) mitään hyötyä.

Ja pitääksemme otsikosta kiinni. Vkloppuna kavereiden kanssa Nurmijärveltä Perhoon n. 420 km. Allekirjoittaneen navigointivirheen takia ei mentykään Valkeakoskelta Kangasalalle rantareittiä vaan pyörrettiin Pälkäneen kautta ylimääräisiä kilometreja.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Tänään Forssa Turku 125km. Lapsuudenkodista nykyiseen kotiin.

Tänään kävin keräilemässä eilen bongattuja polkuja Meri-Rastilassa ja Ramsinrannassa. Kilsoja ei kahteen tuntiin tullut kuin 16.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Hmm, vv-ruuduille meneminen ja sieltä tuleminen on vähän samanlainen henkilökohtainen asia kuin hammasharja tai partakone. Ei sillä pitäisi olla toiselle mitään merkitystä millaista plakkia se irrotti tai minkälaisia haivenia sen sisällä on. Samoin jäljestä ei erittäin suurella todennäköisyydellä ole toisille (vv-ruutu -saalistajille) mitään hyötyä..
    Mun kommentilla eikä mun esittämälläni kiinnostuksella ollut yhtään mitään tekemistä VeloViewer-ruutujen tai koko helkutin VV;n kanssa, vaan niin omani kuin kuvitellakseni yleisempikin kiinnostus JackOjan ajamisiin kohdistui vain ja ainoastaan anyroad/gravel-teihin ja niitä nerokkaasti ja oivaltavasti yhdistelemällä syntyviin lenkkireitteihin, Niistä olisi minusta aivan s-nan kliffaa saada GPS-tietoakin niin sanotusti suoraan tekijämieheltä.

Mutta totta h-ssa JackOja tai kuka tahansa saa pitää ajamisensa yksinomaan omana tietona ja reittinsä yksityiskohdat salaisuuksina joita paljastaa vain harvoille ja valituille, jos heillekään.

Tänään ajoin maantielenkin. Kävin Lahdessa.

Ma 26.08.2019
    Autolla ajoa ens'teks' 430 km (Stadsgårdshamnen-Vickeby) > kamat taloon > safkat paikallisesta Iikkasta > kahvit naamariin > iltislenkki Etelä-Öölantia 109 km. Yllätti erinomaisesti kuinka nopsaan ilta alkoi pimetä. Olis tarvinnut laittaa punavalo taakse vilkkumaan.
    Ihan totta, en ole koskaan ollut näin etelässä. Toinen maanantaipos.ylläri kurpitsapelto !

[nähtyjä Ö-kylttejä] Fröken Frankenstein choklad; BiBiButiken

[egokehu] En usko olevan montaakaan tukholmalaista, joka ajaisi Öölantiin 205 mm kumeilla ja vielä neljäksi tunniksi Ölandsledeniä kuluttamaan samana päivänä 25 mm kumeilla. Pakko, kun täällä neljä yötä.

[mitä jos] On täällä hellettä (ja talon omistaja piilottanut ilmalämpöpumpun remon), harkitaan Vickleby-Föra-Ottenby-Vickleby-lenkkiä.
    | PKK |
    Irma eksytti seuraajat, lenkillä laite näytti isoja lukuja. (11)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Hmm, vv-ruuduille meneminen ja sieltä tuleminen on vähän samanlainen henkilökohtainen asia kuin hammasharja tai partakone. Ei sillä pitäisi olla toiselle mitään merkitystä millaista plakkia se irrotti tai minkälaisia haivenia sen sisällä on. Samoin jäljestä ei erittäin suurella todennäköisyydellä ole toisille (vv-ruutu -saalistajille) mitään hyötyä.
    ...
    Mun kommentilla eikä mun esittämälläni kiinnostuksella ollut yhtään mitään tekemistä VeloViewer-ruutujen tai koko helkutin VV;n kanssa, vaan niin omani kuin kuvitellakseni yleisempikin kiinnostus JackOjan ajamisiin kohdistui vain ja ainoastaan anyroad/gravel-teihin ja niitä nerokkaasti ja oivaltavasti yhdistelemällä syntyviin lenkkireitteihin, Niistä olisi minusta aivan s-nan kliffaa saada GPS-tietoakin niin sanotusti suoraan tekijämieheltä...
    Jos palaan tähän hieman. Juurikin kun nuo lenkit ovat olleet sellaisia ruutujen napsimisia niin en ole kokenut mielekkääksi asettaa jälkiä julkisesti reposteltavaksi. Koen, ettei jäljistä ole hyötyä tai iloa kellekään kun eivät palvele järkevää ja johdonmukaista etenemistarkoitusta. Ovat enemmän sellaista ruututaloudellista ja -tehokasta "tuonne vielä hakemaan tuo ja tuon mutkan ansiosta saan nuo kaksi". Toki hiekkateiden ajelun yritän siinä samalla maksimoida, mutta jäljistä ei tule esille koska alusta on ollut grävelii. Saatan myös tehdä jonkin mutkan ihan turistimielessäkin.

Tuossa nyt mallipalaksi tuo järvenkierron pohjoispää. Jos tarkoitus olisi vain järvi kiertää voisihan sen tehdä vähemmälläkin vaivalla muita reittejä.

Mut hei, mä olen viime aikoina lisännyt kosolti pätkiä gravelmappiin. Sitä mukaa kun muistan.

Mut hei, mä olen viime aikoina lisännyt kosolti pätkiä gravelmappiin. Sitä mukaa kun muistan.
    Mahtavaa, pointsit tästä ja tänks!
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Tästä iso plussa ja vilpitön kiitos. Täytyy itsekin pitää kiinni puolittaisesta lupauksesta (lähinnä itselleni) uhrata jonkin verran aikaa ja nähdä vaivaa sen verran että saa lisätyksi gravelmappiin tuntemiaan ja mieleisiään mutta sieltä puuttuvia pätkiä.

PS Jos palaan minäkin tähän hiukan: GPS-jälkeä ehdotin linkattavaksi oikeastaan vain siksi että se olisi laiskan miehen (eli sellaisen kuin itseni) valinta, siis sellainen jolla pääsee vähimmällä vaivalla. Editoitu GPS-reitti olisi tietenkin tarkoitukseen sopivampi, siis sellainen josta pelkästään ruutujen haun vuoksi tehdyt koukkaukset (tai oikeammin edestakaiset poikkeamat) on siivottu pois. Tarkkuutta toivoin siksi että kaltaiselleni huonon kartanluku- ja hahmotuskyvyn omaavalle on milteipä ylivoimainen tehtävä saada jotain hyödyllistä irti liittämästäsi kuvasta, kun siihen ei voi zoomata. Mutta perehdytään sitten palavan kiinnostuksen sytyttäneisiin pätkiin tarkemmin gravelmapin avulla.

tempokisu Guest
    ^^ kas, mielenkiintoinen paikka "Nahkela"

Tänään 105km. Alkulenkkinä 45km todella reippaasti, lähdin kuudelta ja olin kotona puoli kasilta. Sitten kaupassa ja työmatkaa lisälenkeillä. Ihme juttu että on laihtunu näinkin paljon ja silti jaksaa ajaa reippaammin kun aikoihin. Tai juuri siksi?

Sorateitä jopa peltoteitä tuli tänäänkin ajetuksi, kun nyt on yksi leveärenkainen ajokki (26×2.3") ajettavana, paljon myös siirtymiä päällystetyillä, matkaa vain puolet Kisun tämän päivän ajosta. Hyvä tuolla on ajaa, mutta oikea maasto ei vedä.

tänään. eilisen jalkapäivän rauhallinen palauttelulenkki maantiellä. kilsat jäi alle 40km ja vauhti oli maltillinen, mutta muutamat intervallivedot tietysti koska pidän niistä.

tempokisu Guest
    Nyt ajettu aamulenkkiä 86km, lääh. Piti ajeleskella hiljakseen kun eilen ajelin reippaasti, mutta pakko oli kuitata yksi "oikee" pyöräilijä, olipa hieno maantiepyörä neitokaisella, mutta menin sitten reppu selässä kesäkurapyörällä ohitte. Sen spurtin pystyi ottaan kun käännyin hetikohta toisaalle.
    > kotimatkan kun vielä selvitän niin tulee tänäänkin satanen ajettua.

Jeps, 202 km / 7 h 35 m / 26,67 km/h / keskisyke 68 % / Keski- ja Etelä-Öölantia. Nousumetrejä vain 293 m !
    Oli otettava Pitkä-Janne [majakka] vielä osaksi, jotta kolmannelle sadalle yltää. Elämäni kolmas kaksisatanen.
    Paras kokemus Öölannissa oli kuitenkin ke-to-yön elosalamat mantereen puolella, sirkkojen konsertoidessa koko yön.

Tulen tänne uudelleen ensi kesänä, ehkä silloin koko saaren kierto yhtä kyytiä (Pitkä-Janne, Pitkä-Erkki, läntinen pääväylä väg 136 ja itäinen pääväylä H 925), 300 km, voi onnistuakin, kun saaren korkein kohta on vain 55 m mpy. Kiusaavin tekijä on tietenkin tuulisuus nummialueilla.
    | PKK |
    Irma eksytti seuraajat, lenkillä laite näytti isoja lukuja. (11)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Il ciclista di Roine Katso viesti
    Jeps, 202 km / 7 h 35 m / 26,67 km/h / keskisyke 68 % / Keski- ja Etelä-Öölantia. Nousumetrejä vain 293 m !
    Oli otettava Pitkä-Janne [majakka] vielä osaksi, jotta kolmannelle sadalle yltää. Elämäni kolmas kaksisatanen.
    Paras kokemus Öölannissa oli kuitenkin ke-to-yön elosalamat mantereen puolella, sirkkojen konsertoidessa koko yön.

Tulen tänne uudelleen ensi kesänä, ehkä silloin koko saaren kierto yhtä kyytiä (Pitkä-Janne, Pitkä-Erkki, läntinen pääväylä väg 136 ja itäinen pääväylä H 925), 300 km, voi onnistuakin, kun saaren korkein kohta on vain 55 m mpy. Kiusaavin tekijä on tietenkin tuulisuus nummialueilla.
    Mielenkiintoista! Taisi sitten tulla aika lailla riittävästi pyöriteltyä jos nousuja ja laskuja ei pahemmin ole? Tietty nyt jo kiinnostaa millainen tiestö, maisemat ja autoilukulttuuri siellä on. Jos vaikka joskus itsekin...
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

Tuossa aamummalla 45 km lenkki.

Torstai-iltana pannuttaen plehat, kypärän ja ajopaidan uusiksi.

Äsken tähtisadeajot, 30 km sarja kun ei nappaa kiertää kahteen kertaan samaa reittiä. Hieno keli ja ihan ok reitti kuten ennenkin. Liian vähän polkua ja ihan vtusti liikaa ylämäkiä hauskaa oli vaikka harmillisesti sekä osanottaja määrä että oma kunto tuntuu lähinnä olevan laskusuhdanteessa

Tänään rantoja pitkin Meltsi - Kivenlahti - Niittykumpu - (Metro) - Itäkeskus - Meltsi. Hyvä keli ajaa ja muutenkin hyvässä seurassa.

Tänään grainderilla syykuun pakkosatku.

Heräsin vasta yhdeksältä normaalin seiskan sijaan ja aikaikkuna VV-ruutujen hakemiseen oli sulkeutunut. Noh, ajelin sitten niinku ennenvanhaan tajunnanvirtana minne juolahtaa. Onneks oli kuitenkin edes jotain hyötyä tuosta ajelusta.

Mun mielestä ei kannata lähteä hakemaan hirveellä kiireellä ~kahta ruutua jos pikkusen venyttämällä ajan salliessa voi saada vaikka kolmekymmentä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •