Minulla on fatsixissä 203 mm etulevy Maguran jarruilla ja siinä saan kyllä etukiekon pysähtymään. Painoa on sen verran että toisen pyörän 180 mm etukiekko ei oikein riitä, vauhdista ei vain riitä teho. Vaihtaisin ensin isomman etulevyn. Halpa kokeilu.
Onkos joku vaihtanut FSA MegaExo keskiön tilalle Shimanon keskiöö? BB6800 Ultegra tms. Kammet ovat siis FSA Gossamer kompaktit cyclossa. Kuulemma laakerit olisivat hieman naftit Shimanon keskiöllä ja vaatisi vähän avustusta vetopuolelta asennettaessa, mutta pitäisi toimia..kuinkahan pitkään..Eipä tosin tule kalliiksi kokeilla.
Die Kanonen von Kauppi
|ex 10k-kerho|
"ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi
Jos vaihdan 11-42 pakan 11-46 pakkaan, niin toimiiko kaikki kuin ennenkin, ettei tarvii vaihtajaa alkaa vaihtamaan?
Ehkä toimii, ehkä ei. Riippuu vaihtajasta. Voit alustavasti tsekata paljonko B-tension antaa varaa säätää. Jos on pitkä häkkinen vaihtaja niin toimii, lyhyillä tehnee tiukkaa mahtuuko.
MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
Yeti SB150, SB120, ARC
Giant Revolt
Orbea Wild
Eli jos on 11-42 pakalla sopinut, sopii myös 11-46, mutta pientä hienosäätöä joutuu tekemään? Onko tä,Ä nyt pitkä häkki vai medium, en tiiä ku mitään ei missään lukenut.
![]()
11-46 sopii tuolle SLX 11s -vaihtajalle. Ei väliä onko lyhyt vai pitkä häkki. B-ruuvia voi joutua kiristämään joka tuo ylempää rissaa kauemmas pakasta. Tässä yksi video aiheesta: https://youtu.be/ur_9wzZ7JxI
Tattista vaan![]()
Ihmetellääs tätä vielä. Jarruvaijeri kulkee siis keskiön alta ja vaijeri jäätyy alakohdassa. Mietin, että josko vaijerin kuoreenn tekisi katkon + liitoksen, jotta jäätyneen kohdan saisi huollettua / voideltua / uitettua Lasolissa tms. helpommin. Onko tuollaisia kaapelin kuoren jatkopaloja olemassa? Shimanolla on joku Cable Housing Junction mutta onko tuo tarkoitettu kaapelin päähän?
Tai onko muita ideoita jäätymisen ehkäisyyn? Satulan asennon takia vaijerin pitää kulkea alkumatka alaviistoon ja ne heppoiset tiivisteet eivät jaksa pitä kosteutta loitolla.
Shimanolla on tiivistettyjä päätyholkkeja jotka auttavat todella paljon tuohon ongelmaan.
In a 3 person sprint, he could actually finish 4th
pakko kysyä koska hämmentää tämä, että onko tuon numerokiekon ainoa funktio kertoa missä asennossa tuo kierre/akseli on?
https://media.alltricks.com/hd/5936c7725ac77.jpg
tänks, jos ymmärsin oikein niin se on siis tuon ainoa idea.
Aiheuttaako jotain ongelmia, jos vaihdan Shimanon rataspakan 11-46T 11-42T. Vaatiiko lyhyemmät ketjut? Tosin en tuota 46 ratasta käytä ikinä. Muutenhan kaikki muut rattaa on saman kokoisia.
Die Kanonen von Kauppi
|ex 10k-kerho|
"ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi
Moi. Uusi täällä.
Ultegra hytraulinen kahva, mitkä satulat siinä pitäisi toimia?? Löytyy deorea slx, mutta ne ei kai siinä toimi?? Kiitos
Tuo ;https://bike.shimano.com/en-EU/produ...T-R8020-R.html tarjoaa tuollaisia ;https://www.bike24.com/p2223843.html
Tuolla lisää ;https://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-RADBR01-06-ENG.pdf
Kiitos, tietysti oma satula toimii. Toimiiko kaikkien satuloiden kanssa, vai pelkästään maantiesarjoen kanssa. Jostain olin näin lukevani, mutta enään en sitä löydä. Olisi satuloita deourea , slx yms, mutta toimiiko niiden kanssa...
Google auttais jos viittisit siel kattoo ???
https://bicycles.stackexchange.com/q...n-ultegra?rq=1 se toisen vastauksen tyyppi Zee:tä kehuu käyttävänsä.
Haettu tuolla ; "shimano ST-R8020 compatible brake calipers ?"
Onko kenelläkään tietoa, saako racefacen cinch kampiin mistään metallista preload adjusteria?
Onkin pitänyt kysyä tyhmiä. Ohjainlaakerin seudulla napsuu. Ei auta kiristäminen. Ja mutu, että napse tulisi ohjauslaakerin alaosista (sen saa paikoillaan aikaiseksi, ilman jarruja ja sen tuntee kädellä ja mielestäni kruunun seuduilla). Joskus muinoin Ajomies-Eppu, kun hää Tikkurilassa vaikutti, avasi ja kasasi laakerin ja napse katosi joksikin aikaa. Mietin, että voisiko esim. kruunu jotenkin elää ja siistä syystä napse? Rasvaa väliin ja kasaus vähän eri asentoon? Vai onko sillä joku tietty asento?
Nykyinen laakeri on ihan perus Ritchey Comp, fillari Cicli B ja haarukka hiilikuitua, ainakin osittain (kait). Jos tuo ei asetu voitelulla/säätämisellä niin vaihtoonhan tuo joutaisi...
Kaipaisin hieman ”rautalanka neuvoa” vanne asiaan.
Toisessa sähkärissäni on 29” 2.35 koon renkaat. Haluaisin tähän kuitenkin plussa koon kumit. Tällä vannekoolla nämä eivät mahdu pyörimään.
Mietin, että hommaisin edulliset toiset täydelliset vanteet kesäajoon ja ajaisin nykyisellä koolla talvella nastoilla. Hankittavat kesävanteet olisi 27.5” ja 3.00 renkaalla.
Ongelma on kun en ymmärrä näitä miljoonaa vaihtoehtoa.
Nykyiset kapat ovat edessä Shimano Deore XT HB-M8000 Napa etukiekko, Center-Lock
https://www.bikester.fi/shimano-deor...ta-405904.html
ja takana Shimano Deore XT FH-M8000
https://www.bikester.fi/shimano-deor...ta-405903.html
Ajatuksena oli, että saisin vaihdettu rattaat ja jarrulevyt päikseen vanteista toisiin aina siihen jota käyttää. Katsellessani vaan olen ihan sekaisin näiden reikien ja leveyksien kanssa. On 14 & 15mm kappareikää, 9&10mm akselia, yms.
Helpoin olisi jos olisi olemassa vanteet samoilla kapoilla niin minäkin ymmärtäisin mutta tuollaisia en löydä. Jos osista pitää kasata niin jää kyllä vanne pinnoittamatta, itsellä ainakin
Onko tuo pikalukitusakseli ns. vakiokoko joka menee kappaan kuin kappaan? Joissain tuo on mukana kun taas joissain ei…
Saako tuollaisia vannesettiä 300-400€ hintahaarukkaan? Onko olemassa helppoa ABC-oppia jolla saisin sopivat vanteet pyörääni?![]()
Kirjanmerkit