Tosi hieno Sworks ! Onnittelut!
Tosi hieno Sworks ! Onnittelut!
Mä luulin kans et se oli huumoria, vaikka toki arvostan pedanttisuutta ja jämptiä meininkiä.
ja kyllä on erittäin tyylikäs s-works siinä (y)
Upea kuva ja pyöräkin!
Pyöräily on kivaa!
Kiitoksia.
Nyt 4 vuotta ajellut suht hyvällä läskillä, jossa rullaavat Jumbo Jimit ja ollut tyytyväinen etenemiseen.
Äsken tulin S-Worksin sisäänajolenkiltä ja....voi luoja. Harvoin tulee lenkillä yksin naureskeltua ääneen ihan vaan ilosta. Etenee niin vaivattomasti enkä edes tiedä onko nuo Spessun kumit rullaavimmasta päästä.
Snoop Dogin s-works, on sen verran BlingBlingMutta siis hieno! Ja kuvakin siitä on hieno!
Ja btw toi jakkara ei mätsää kompliittiin sit yhtää, stripattu brooks tjsp? Tai joku kuitunen hässäkkä
-Usot sie jot myö uitiin?
Juu S-Worksin Phenom pitäisi saapua ma tai ti.
Offtopikin offtopikkina: ongelma ei todellakaan ole siinä että huumori olisi vaikeaa tunnistaa vaan siinä että jotkut mieluummin kokevat itsensä fiksummaksi/vapaammaksi/itsenäisemmin ajattelevaksi/ym olemalla vahvasti sitä mieltä että jotkut muut ovat jotain mieltä, esimerkiksi ottavat jotkut ilmiselvästi kieli poskessa eli huumorilla kirjoitetut säännöt(*) turhan fanaattisesti ja eivät sen vuoksi halua, kykene tai suostu ymmärtämään ja hyväksymään että joku on esitetty silmää iskien ja naurahduksia vastaukseksi odotellen.
Ei s-na kaikkeen huumoriin aina voi eikä pidä liittää hymilöitä, vitsi-selityksiä tai valmista naururaitaa!
(*) Kuitenkin ajatuksella kirjoitetut ja vakavista eli ihan oikeasti tärkeistä, merkityksellisistä ja huomioonotettavista asioista ja seikoista joita jokaisen on syytä edes jonkin verran pohtia, päättipä sitten itse tehdä niiden suhteen niin tai näin.
PS Onhan se juuri niin kuin Kemiztin silmä näki ja minkä hän huumorilla nosti esiin: kun pyörä on luokkaa "Saavuttamaton hieno" ja yksityiskohtiaan myöten harkittu ja jokseenkin täydellisesti toteutettu, niin pieninkin jollain tapaa ei-aivan täydellisesti sopiva tai toteutukseltaan vajaaksi jäänyt yksityiskohta (jollaista ei tavallisen hienossa pyörässä ehkä edes huomasi) ikään kuin kasvaa merkitystään suuremmaksi. Kun silmä on nähnyt että venttiilit eivät ole oikean kirjaimen tai kirjainvälin kohdalla...ei ehkä saa rauhaa ennen kuin on korjannut asian ja ehkä vielä varmistanut oikean paikan mittanauhan avulla,
Pari viikkoa vanha Taival XL. Iso on, mutta asento toimii. Kiipeää hienosti, fatillä mahdottomat pätkät kiipeää helpohkosti. Kyllä uusi pyörä vaan jaksaa vanhaa innostaa. Helpoin tubeless ikinä. Ensivaikutelma erinomainen. Runkolaukkua täytyy pohtia vielä...
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Uskomaton suoritus! Ja sikäli samanlainen kuin kirjoitettu viestini ettei välttämättä tarvita kuin viisi sekuntia kuuntelua tai lukemista.
Mutta olisin silti kuvitellut että on päivänselvää että on tekstiä jota syntyy vain kirjoittamalla ja joka on tarkoitettu vain ja ainoastaan luettavaksi (riittävän suurella lukunopeudella).
PS Olisin kernaasti suonut että olisit käyttänyt energiasi minua ainosti askarruttaneiden kysymysten pohdiskeluun ja olisin toivonut myös että olisit kyennyt niiden selittämiseen minullekin:
(1) Miten on mahdollista että joku ei todellakaan kyennyt ymmärtämään tai hyväksymään Kemiztin kommentia huumorina?
(2) Miten on mahdollista että joku todella on sitä mieltä että jotkut täällä ottavat Velominatin säännöstön turhan fanaattisesti?
PPS Mutta nyt lainaan JackOjaa ja otan takkini.
Ääniviesti oli loistava! Vaati ehdottamasti koko 5 minuutin kuuntelun! Repeilin mukana.
Palasin vielä katsomaan kuvaa pyörästä. Eikö nuo vanteen tarratkin ole vinksallaan venttiileihin nähden ja eri lailla edessä ja takana. Outoa. Ärsyttäis asetella itse ulkokumeja kohdilleen, kun tuo asia olisi pielessä.
Ja kyllä, noin hienon pyörän kohdalla ja ottaen huomioon, että se oli käyty asettelemassa oikein näytille ja otettu laadukas kuva, tällaiset pienet yksityiskohdat pistävät silmään. Itse olen joskus oman perheen pyörissä siirtänyt tekstit paikoilleen, jos ja kun ne joskus ovat unohtuneet mallata kohdilleen. Joskus taas en ole, kun esim litkutus vanteelle nostoineen on ollut pirun työläs (vaatinut mm. esim huoltiksella käyntiä) ja huomaan renkaan siirtyneen. Silloin työmäärä asian korjaamiseksi olisi suurempi kuin siitä saatava ”hyöty”.
ps. Tuubirenkaiden kanssa ei tule tällaisia asemointivirheitä. Paitsi jos siinä on pyörimissuunta, tekstit eri lailla eri puolilla ja liimaa tuubin väärin päin... Nim kokemusta on.
^^^^ Päivän piristys
Minäpäs käytän tämän päivän foorumi energiani vastatakseni sinulle kun olen osin vastuussa tästä p**ka mysrkystä.
(1) Minä kai kuulun siihen ikäpolveen/koulukuntaan joka käyttää viesteissä paljon hymiöitä (vai hymilöitä?) ja minun mielestä ne selkeyttää paljon viestien merkitystä kun tekstissä ei paljon ole muuten kontrastia, toisin kuin esim. LJL:n videossa, jossa muuten oli (mahdollisesti tahattomasti) lisättyä ääniraitaa (naurua) huumorin selkeyttämiseksi.
(2) Tämä on vähän kinkkisempi. Olisinko liian tosikko? tai sitten johtuen osin kohdan (1) syistä.
Seuraava projekti onkin taas vaihteeksi Salsa.
Mistä löytyisi oikein perkeleen pieni satulalaukku. Laukku johon menisi esim Tuboliton sisuri, pari rengas"rautaa" ja patruuna.
Riippuu tietysti siitä, mitä käsittää pienellä, mutta olisiko tuo:
https://www.deuter.com/DE/en/bike-ac...617-black.html
Itse en keksi, miksi sen edes pitäisi olla pienempi kuin sellainen, joka ei ylitä satulan leveyttä ja hankaa housuja rikki. Hyvä vaan, kun mahtuu tarpeelliset mukaan ja vähän varallekin.
-
Velosportista löytyy Sciconin laukkua joka on melko minimalistinen, menee yks gravelkoon sisuri eikä paljon muuta. Tarrakiinnitys. Ei pidä vettä. Eikä löydy verkkosivuilta mutta soittamalla/maililla saanee Poriin toimitettuna.
![]()
Arundelin Uno taitaa olla vielä pienempi (tilavuudeksi kerrotaan 16 kuutiotuumaa eli noin 2,6 dl) ja sen luvataan tiukaksi vedettynä mahtuvan kokonaan satulan alle.
Mulla on Dual johon mahtuu toinenkin sisuri ja joka kiinnitetään vertikaalisesti (eli leveyssuunnassa se on pienin) eikä sekään mielestäni isolta näytä, mutta sehän on puhtaasti tyyli- ja näkemyskysymys ja riippuu tietysti siitä miltä satula näyttää; epäsuhtaahan ei kukaan katsele mielellään.
Ainoa epäkohta (jos sen nyt epäkohdaksi kokee) että käytännössä satulalaukun joutuu irrottamaan jos ja kun sieltä jotain tarvitsee ottaa tai lisätä. Mutta toisaalta kiinnitys tapahtuu satulakiskoihin yhdellä ainoalla nopeasti pujotettavalla ja kiristettävällä hihnalla (eli satulatolppaan ei kiinnitystä ole - eikä laukku muuten heilu).
PS Yllämainittu Sciconin satulalaukku lienee Elan 210 joka ainakin tilavuudeltaan (kuutiosenttimetrejä nimenmukaisesti 210) on jo esitetyistä kaikkein pienin.
Joo, kyllä sinut ja minut nyt servattiin pahasti. Ja jäätiin vielä kiinni siitä ässämersun viiltelystä. Sehän oli tosin Halpa Hallin pihalla, ei Motonetin. Voi piru, miten tästä selvitään?
Noi "säännöthän" ovat huumorilla vaaditut, ja huumorillahan niistä kaikki (ainakin tietääkseni) tilanteen tullen huomauttelevat. Pilke silmäkulmassa ja kieli poskella.
Jotkut ilmeisesti kokevat ylemmyden tunnetta, kun voivat tuomita muita kateellisksi ja köyhiksi. Suositukseni heille on, että viettäkää enemmän aikaa oikeiden kavereidenne kanssa, ja vähemmän aikaa foorumilla. Menkää vaikka kalaan, tai muuta rentouttavaa.
Ja olihan se spessu ihan ok, 4/5.
Kiitos vinkeistä. Tilaan tuon Sciconin Elan 210:n. Saa vielä carbonisena![]()
Vanha pyörä, mutta kameran testausmielessä napsasin pari kuvaa. Kohta tosin voi ottaa uusia kuvia, kun jaksaa päivittää punaiset vaihdevaijerit ja vihreät tankoteipit
![]()
Kun kameran testauksesta kerran oli kyse, niin huomion kiinnittää heti siihen, että varsinkin ylemp kuva ei ole kovin tarkka. Ei taida kuitenkaan kamerassa olla vika vaan pakkauksessa, kuvan pienentämisessä tai kuvapalveluun liittämisessä ja sen tänne linkittämisessä tms.
edit. Ääni punaisille vaijerinkuorille mutta vihreän tankoteipin jättäisin laittamatta. Joko musta tai mieluummin valkoinen kuten satulakin. Tankoteipin kiinnityksen voi sitten viimeistellä punaisella ja vihreällä sähköteipillä. Puolikkaan teipin levyinen raita molempia (toista ensin alle normisti ja toinen päälle puoliksi ensin teippi pituussuunnassa puoliksi leikkaamalla sopivalta matkalta)![]()
Harittaako mun silmät, vai näyttääkö tiiliseinä jossain kohdin tarkemmalta kuin fillari, eli olisiko tarkennus heittänyt liian taakse?
Juu, tuossa kuvassa sattui ehkä pieni käyttäjävirhekin, kun nappasin sen täydellä aukolla. Vähän pienemmällä aukolla olis varmaan saanut paremmin teräväksi koko kuvan. Lisäksi kuvan pienentäminen hävitti kyllä aikalailla tarkkuutta, kun vertaa alkuperäiseen. Etenkin kampien osalta meni pakkauksessa tuo Ultegra-teksti todella suttuiseksi, kun siihen sattui auringosta pieni heijastuma. Samoin alkuperäistä zoomailemalla kyllä mun mielestä tarkennus on ennemmin osunut fillariin kuin seinään. Mutta jääpähän jotain paranneltavaa seuraavalle kerralle![]()
Isolla aukolla saa näyttäviä kuvia kyllä mutta takana ei saa olla noin lähellä seinää, jotta efekti taustan suttuisuudesta toimii.
![]()
Bokehia tai ei, niin taustalla ei kyllä saisi olla noin hallitsevaa kiveä. Et sitten viitsinyt kangeta sitä ensin pois häiritsemästä?
Sopusuhtaisen näköinen krossari. Itse käytän F6R-kiekkoja (sama väriteema) vain maantiellä - aero-ominaisuuksista tuskin on suurta hyötyä CX:ssä?
10k-kerhon jäsen
Joo ei sais olla kiveä. Tuo pyörähän ei ole varsinaisesti krossari vaan kevään mukulakiviklassikoille yms suunnattu maantiepyörämalli, jolla ei kovin moni ammattikuski kuski kovin montaa kertaa sitten kuitenkaan ajanut. Nimi on siinä suhteessa hämäävä.
Edit. Ei se kovin kestävätkään ollut, kun ei kestänyt auton katolla parkkihalliin ajoa![]()
Kirjanmerkit