ElectrobikeGarminGiantHepha
Sivu 144 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 44 94 134 142 143 144 145 146 154 194 244 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.291 - 4.320 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #4291
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    ^Rahvaan...
    Tarkoitus on varmaan sanoa "rasvaan". Itsehän olen alustavasti lihava (ainakin pyöräilijäksi) mutta LTD-runko on laiha.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  2. #4292
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Space Chickenin rungon ilmoitettu paino on 1250g M-koossa. Onko se paljon gravel-pyörälle? Exploron ”karvalakkimalli” on 1090g. Eri asia on toki mitä tuo 160g lisää hiilikuitua tekee muille ominaisuuksille, mutta painoero ei ole suuri. Luulen että paljon keveämpää ei tuohon rahaan saa. Toisaalta jos se on liikaa niin kannattaa tosiaan kohdistaa katseet muualle

  3. #4293
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cuppis Katso viesti
    Onnittelut!...Edit: laitanpa kuvan omastani
    Tänks. Tyylipuhdas yksilö on toi sun.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  4. #4294
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Nyt voi sitäkin seurata sitten vierestä, mielenkiinnolla odottelen että millaisiin ratkaisuihin päädyt. Kuvia sitten tänne, pliis.
    Mallailin aikani kuluksi. Perusratkaisut aikalailla tossa. Ohjaamo 2000-luvun maasto-osaa ja Gunnarissa aikoinaan ollut Vicious Cycles -krossikeula. Kovin montaa osaahan tosta ei sit enää puutukaan =)

    Jos tuntuu liian lyhyeltä noin, niin sitten pitää laittaa droppitanko ja kahvat ja juotatuttaa murhakontilla cantitapit taaksekin. Dropilla en aja ilman kahvoja ja kahvoja taas en laita ilman jarruja.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  5. #4295
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Ei tosta mikään keventelypyörä tule, vaikka noi mun varastolöydöt ei mitään käppää olekaan. Runko ei itseasiassa ollut ihan mahdoton vesijohtoputkimaineen omaavaksi 4130-rungoksi, tasan 2 kg. Originaalihaarukka kaulaputki jonkinverran lyhennettynä 900 g. Toi Vicious on reilu 100 g kevyempi. Ratanavat tulee eteen ja niistä tulee helposti parisen sataa grammaa ekstraa perusvaihdenapoihin verrattuna. Tanko on tietty droppitankoja kevyempi, mutta jos mä vertaan yksivaihde-Crosshairsiin (8,2-8,3 kg polkimineen) niin veikkaisin, että vähintään LJL:n edesmenneen Ritcheyn verran tulee painoa krossi- tai gg-renkaiden kanssa.

    Mutta tietysti, kun kaiken tarpeettoman liikkuvan osan määrän pitää minimissä, niin painoa säästyy. Eli ihan ok euro/kg-lopputulos varmaan tulee
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  6. #4296
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    ^ Mulla olisi tuohon just sopiva edullinen 700mm Mcfk hiilaristonga Fillaritorilla, sieltä voi vakoilla lisää ettei tule (jälleen kerran) banskua Keveys on vain yksi puoli stongaa, ja mukavuus on toinen. Sama kuin rungossa. Toisaalta kokemus on osoittanut että mukava runko + epämukava stonga = ok, Ritsissä alumiinistonga ei aiheuttanut hampaiden tippumisia tai edes kariesta
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  7. #4297
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Heh..hiilikuitutangon laittaminen tohon olis hiilikuitutangon rienaamista. Sitäpaitsi 25,4 mm standardista en luovu tässä pyörässä. Lisäksi tolla Kore Elite Koranium -tangolla on tunnearvoa, koska sen kanssa on jompi kumpi tyttäristä kiertänyt elämänsä ensimmäisen Tahko MTB:n joskus puolimiljoonaa vuotta sitten.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  8. #4298
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    ..sitäpaitsi kunnon bunnyhyppyihin tarvitaan pitkä stemmi ja kapea riseri: https://www.instagram.com/p/B1RIsMMFMSR/?utm_source=ig_web_copy_link
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  9. #4299
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Heh..hiilikuitutangon laittaminen tohon olis hiilikuitutangon rienaamista. Sitäpaitsi 25,4 mm standardista en luovu tässä pyörässä. Lisäksi tolla Kore Elite Koranium -tangolla on tunnearvoa, koska sen kanssa on jompi kumpi tyttäristä kiertänyt elämänsä ensimmäisen Tahko MTB:n joskus puolimiljoonaa vuotta sitten.
    Ok, ehkä mä kauppaan sitä tuolle toiselle propellihattupäälle, tosin sille se on iiihan liian painava
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  10. #4300
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.511
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Tarkoitus on varmaan sanoa "rasvaan".
    Auts, burn!

    Ompi muuten tuo Forcen takavaihtaja kova syömään kauraa, aina saa olla puimassa saakeli
    Ehkä sorateillä ei normaalisti kasva ohra, mutta en minäkään kuin joskus ihan vähäsen poikkea viljelysaloille (en tietenkään tallo tulevaa mallasta). Ehkä nuo turhat kevennysreiät ovat syypäitä, ei vanhassa pyörässä muistaakseni noin paljoa korsia kerääntynyt pikkurattaisiin.

    Pyöräily on kivaa!

  11. #4301
    F. Kotlerburg Guest
    https://r2-bike.com/NINER-Frame-28-R...Grey-Camo-2019

    Meinasin jo tuon ostaa, mutta tuo keskiöratkaisu taitaa olla yhtä kuin jatkuvia ongelmia?

  12. #4302
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    https://r2-bike.com/NINER-Frame-28-R...Grey-Camo-2019

    Meinasin jo tuon ostaa, mutta tuo keskiöratkaisu taitaa olla yhtä kuin jatkuvia ongelmia?
    Eipä ole pressfitin kanssa ollut mitään ongelmia, kun ennen asennusta rotsauttaa rungon.

  13. #4303
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    ^ 1400 € rungossa ei voi tarvita mitään metallin sorvaamista, että sen saa toimimaan.

  14. #4304
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    No ainakin tossa sais paljon vastinetta rahoillensa...paljon rautaa siis

    Weight: about 2448g (frame size L), 636g (fork)
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  15. #4305
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Yksi vannejarrujen ihan paras puoli on muuten se, että ne ei kelpaa enää kenellekään. Kun jengi ostaa levarikiimassaan uusia pyöriä, jää niiltä huippuhyviä kiekkoja tarpeettomaksi ja nekään ei sit kelpaa enää kenellekään. Huusin ebaystä 1-vaihteiseen tommoset jonkun sunnuntaikiekkoina olleet eli käytännössä ajamattomat Chris King R45/ Sapim CX Ray/ Hed Belgium -kiekot kotiin toimitettuna vähän alle 550 eurolla. High5Bikesista puolestaan fyndasin Eastonin SL90-vanneparin 96 eurolla. Yhden vanteen ovh 129 euroa siellä. Nyt alkaa olla kiekkoja ja vanteita vähintään seuraavan viiden vuoden tarpeiksi ja jos FGGG-homma toimii ja työmatkoilla tulee vanteita kulumaan vähemmän, niin noillahan saattaa ajella kymmenen vuotta..

    Kyllä nyt kelpaa suristella gravelia tollakin.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #4306
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    ^ 1400 € rungossa ei voi tarvita mitään metallin sorvaamista, että sen saa toimimaan.
    Itseasiassa nämä Ninerit ei mitään kovin erikoisia ole viimeistelyltä olleet mitä on tullut omistettua ja nähtyä.
    Suosittelen käyttämään ainakin keskiömuhvin tarkastuksessa jos tällaisen ostaa.

  17. #4307
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ...jengi ostaa levarikiimassaan uusia pyöriä...
    Levarikiima on ilmeisen vaikeasti havaittava tauti, miten se ilmenee? Sen olen havainnut, että jonkunlaista vanhassa roikkumista, laggardismia ja suoranaista levarivastustusta tuntuu olevan ihan sydämen palona ilmassa, mutta että ihan levarikiimaa olisi diagnosoitu... mutta voihan se ollakin, onhan ne niin räikeän sensuelleja ne levyt, jos niistä tykkää.


  18. #4308
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maapaa Katso viesti
    Itseasiassa nämä Ninerit ei mitään kovin erikoisia ole viimeistelyltä olleet mitä on tullut omistettua ja nähtyä.
    Suosittelen käyttämään ainakin keskiömuhvin tarkastuksessa jos tällaisen ostaa.
    Hyvä tietää, niin osaa varoa Ninereita. Harmi sinänsä, kun tuo on muuten kivan näköinen ja kiinnikkeitä riittää.

  19. #4309
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    https://r2-bike.com/NINER-Frame-28-R...Grey-Camo-2019

    Meinasin jo tuon ostaa, mutta tuo keskiöratkaisu taitaa olla yhtä kuin jatkuvia ongelmia?
    Mikä tuossa on niin erikoista, että haluat maksaa alennuksenkin jälkeen kohtalaisen paljon? Miksi esim. Konan jokin teräsmalli ei kelpaa?

  20. #4310
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    ^voihan hienoudesta aina maksaa hieman extraa? Mulle kelpais jos tarttis.

    Dresdenistä saisi happamia runkoja: Sour.Cycles. R2:n poijjaat on rakentanut aikas hipon tekeleen, niiden FB:ssa on voinut seurata.



    Minua jäi eniten kiehtomaan uudella kaapelinvedolla tuunattu Forcen takavaihtaja, dorka kaapelinmutka on hävitetty, tahtoo!



  21. #4311
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teppo Katso viesti
    Kun perinteiseen CAAD5 alumiinirunkoon laittoi kompaktikammet ja kiekoille 28 mm Contit niin siitähän tuli maantiegravel. Muistelin että olisi ollut epämukava ajaa mutta ei tuo tuntunut pahalta edes Pikkalan kartanon mukulakivillä.





    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Tämä kuva inspiroi viemään oman maasturimaantiekännärini samalle paikalle. Uudehko satula epämukava, ei muuta valittamista. Olin myös huomaavinani, että tiet ovat päällystettyjä.

  22. #4312
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Mikä tuossa on niin erikoista, että haluat maksaa alennuksenkin jälkeen kohtalaisen paljon? Miksi esim. Konan jokin teräsmalli ei kelpaa?
    Ei tuo 853:sta hitsattu Konakaan hiilikuituhaarukalla näytä ihan ilmainen olevan. https://www.bikeshop.fi/Kona-Rove-LT...ppa/pKOROVLTD/

  23. #4313
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Exploro alkaa olla pikkuhiljaa valmiina... Etuvaihtaja elvytettiin menestyksellisesti Astoneilla. Satulatolpan kiristys onnistui runkoa halkaisematta, lisäkatastrofien välttämiseksi hankin Bahcon 4-20 momenttiavaimen motonetistä (ehkä sen tarran voi kohta poistaa)



    Lizard Skinsin 2,5mm tankoteippiä pistin paksusti "figure eightillä". Mcfk:n stonga tuntuu jo paikallaan erittäin mukavalta. SwissCrossista siirretty Ritcheyn Skyline -penkki ei ihan toivotusti keskustellut 3T:n tolpan kanssa, satulan alapinta ottaa kiinni tolpan ylimpänä olevaan kohtaan... Katsotaan tuleeko ongelmia.



    Painoa tässä kokoonpanossa 1780g/pari Mcarbonin aerokiekoilla tuli 8,5kg. Mavicin Crossmax SL:illä ja kevyemmillä krossikumeksillä ollaan noin 8,2kg lukemissa. Kyllähän tuossa 2x-päivityksessä tuli ~300g turpaan, mutta aina ei innosta mennä grammanviilaus edellä.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  24. #4314
    F. Kotlerburg Guest
    Pirun painava.

  25. #4315
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Ei tuo 853:sta hitsattu Konakaan hiilikuituhaarukalla näytä ihan ilmainen olevan. https://www.bikeshop.fi/Kona-Rove-LT...ppa/pKOROVLTD/
    Eli haluat rungon olevan 853:sta ja se on tuossa houkuttimena. Ei esim juuri tietty geometria.

  26. #4316
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti BB Holland Katso viesti
    Olin myös huomaavinani, että tiet ovat päällystettyjä.
    Ajoit siinä tapauksessa väärää reittiä . Toi sulkuylitys graveloidaan siten, että jos olet menossa idästä länteen, niin ensin ajetaan Nordic Aluminiumilta venäläisten tekemää mukulakivistä panssaritietä pitkin Pikkalan kartanolle ja sitten sululle kulkevaa peltotietä. Sulun ylityksen jälkeen jatketaan golfkentän eteläpuolelta Kopparnäsin ulkoilualeelle vievälle polulle. Ainoastaan golfkentälle vievä tie on asfalttia.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  27. #4317
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Pirun painava.
    Joo on siinä ylimääräistä mutta niin on kuskissakin Tässä täytyy tietää että tämän projektin nettobudjettina oli noin 3000€ (joka pysyi aika hyvin kun huomioi myydyt vanhan rungon ja muut komponentit), jos laittaisi 1000-2000€ enemmän niin oltaisiin tietysti eri painolukemissa. Katsotaan nyt miltä tuo tuntuu ja sitten voi speksailla lisää, koitan pitää mielessä että kyse on kuitenkin mun treeni- ja työmatkarassista eikä sillä kisailla.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  28. #4318
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Dresdenistä saisi happamia runkoja: Sour.Cycles. R2:n poijjaat on rakentanut aikas hipon tekeleen, niiden FB:ssa on voinut seurata.
    Dresden on hieno kaupunki ja dresdeniläiset (eli ne jotka siellä ovat pysyneet ja ehkä vielä enemmän ne jotka ovat sinne muuttaneet) ovat hienoja ihmisiä - mutta eihän tuo ole "Gravel Grinding" -fillari! Sour Cycleshän kertoo sen ihan suoraan "KATEGORIE: ROAD+"

    https://sour.bike/shop/komplettraede...ttrad-clueless

    (Paljon hienoja kuvia, mutta aika vähän tekstiä; ehkä blogeista (tai sieltä FB:stä) löytyy enemmän taustoitusta, valaisevaa selitystä ja kiinnostusta herättäviä perusteluja?)


    PS En ole immuuni sille pyöränhankintakuumelle minäkään, vaikka kaikkeen mahdolliseen mitä voi kuvitella ajavani onkin jo enemmän kuin vain asiansa toimittava fillari olemassa.

  29. #4319
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    ...mutta eihän tuo ole "Gravel Grinding" -fillari! Sour Cycleshän kertoo sen ihan suoraan "KATEGORIE: ROAD+"
    .
    Mun oli pakko laittaa se tähän topicciin kun "ROAD+" -topiccia ei ole erikseen olemassa enkä uskalla sellaista aloittaa. Sellanen FGGG-topiccikin olis kiva. Tai cyclocross. Jos ylläpidon koviksella olis tilaa.


  30. #4320
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Sen olen havainnut, että jonkunlaista vanhassa roikkumista, laggardismia ja suoranaista levarivastustusta tuntuu olevan ihan sydämen palona ilmassa..
    Jos minusta puhut, niin pitää paikkansa, mutta ainoastaan omien (graveli)fillareitteni osalta. Syitä on puitu täällä niin moneen otteeseen, että toisto lienee tarpeetonta. Jos tykkäisin teräspyörien sijaan ajella kuitupyörillä, suhtautuisin jarruasiaankin toisella tapaa ja sydämen palosta ei kuitenkaan ole kyse vaan ainoastaan käytännön asioista.

    Levarikiima on todellisuutta ja se, että pyöräilijät vaihtavat jopa erinomaisen hyviä vannejarrullisia pyöriään levyjarrullisiin vain sen vuoksi, että vannejarrut on luddiittia ja out of fashion.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •