HephaGiantGarminElectrobike
Sivu 140 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40 90 130 138 139 140 141 142 150 190 240 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.171 - 4.200 / 15444

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #4171
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Osaako arvon raati sanoa, mikä tässä voi olla logiikka: Exploron 2x-korkissa (tulee vaakaputkeen kiinni siihen kohtaan missä vaijerit sukeltaa sisään runkoon) on etuvaihtajan vaijeria varten "olake", tai miksikä sitä kynnystä sanotaankaan, johon kuori stoppaa niinkuin pitää. Sen sijaan takavaihtajalle ja takajarrulle sellaista ei ole. Takajarrun ymmärrän, että korkki on suunniteltu vain hydraulisille jarruille, fine. Mutta minkä helkkarin takia takavaihtajan vaijerinkuorellekaan ei olaketta ole? Lisäksi reiät ovat niin pienet, ettei JagOjaWaijerin normaali vaijerinpääkorkki mahdu siihen, kuten ei mahdu runkoon alas siihen kohtaa missä kaapeli menee sisään runkoon.. Pitää ilmeisesti laittaa pelkkä kuori, se menee juuri ja juuri. Mutta rungossakin on stoppari, eli ongelma on pieni.

    Mitä en ymmärrä? Kuva havainnollistaa. Sanotaan vielä se, että ei, kyse ei ole Di2/Etap-asiasta, koska niille kuten 1x:lle on kokonaan omat korkit. 1x-korkissa on muuten myös vain nuo kaksi pienempää reikää.

    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  2. #4172
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.695
    ^Ilmeisesti tarkoituksena on, että takavaihtaja vedetään kuorineen. Niin mulla on ollut kaikissa missä rungon sisäiset reititykset. (jotka on IMHO perseestä).

  3. #4173
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Ilmeisesti tarkoituksena on, että takavaihtaja vedetään kuorineen. Niin mulla on ollut kaikissa missä rungon sisäiset reititykset. (jotka on IMHO perseestä).
    Näin se on! Tässä 3T:n videolla se todetaan lopussa



    Puoli päivää nyt mennyt noiden kanssa ja melko hanurista. Pari kertaa karannut rungon sisään yms revasta olevaa.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  4. #4174
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikko93 Katso viesti
    Kiitos kaikille vinkeistä. Tullut roppakaupalla mielenkiintoista tietoa pyöränoston tueksi. Eräs ajatus mikä tässä tuli myös mieleen, olisi tuollainen levyjarrullinen maantiepyörä. Ilmeisesti tuossa Canyonin Endurance Discissä on jopa 33 milliä rengastilaa. Minulla kun pääosa käytöstä olisi kuitenkin asfalttipainotteisempaa. Haluaisin kuitenkin kyetä sorapätkät ym. myös pyörällä ajelemaan niin, että ajomukavuus jotenkin säilyisi ja renkaatkin kestäisi.

    Ehkä tästä ketjusta voisi kysyä mielipidettä siihen, että miten tuollainen n. 30mm rengas taipuu perinteisellä suomalaisella soratiellä? Onko muita päätynyt samantyyliseen ratkaisuun?
    Kuskin taidot > pyörä ja osat

    Siitä huolimatta kuluu se kapeampi rengas nopeammin karulla alustalla eli en laittaisi kapeaa sileää sorapainotteiselle ajolle. päällystetyllä toimii sileä hyvin, mutta jos satut hetkeksi vähänkin karummalle sorapätkälle niin pidon puute tulee esiin aika helposti. noo, ei se rentoa ajelua varmaan haittaa. rengasvalinta olisi tehtävä omien ajojen ja taitojen sekä halujen pohjalta.

  5. #4175
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    892
    Toinen kanjoni tälle sivua, julkaisun aikaan naureskelin et ompa kaamea. Ei se toki omaan silmään vieläkään teräspyörien klassisuutta voita mut kokeillaan nyt.

    Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken

  6. #4176
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Nyt on jo gravel touhussa ajoittain vähän liikaakin tilannenopeutta vaikka kyseessä onkin "ei kilpailun" esittely

    https://youtu.be/xBmRzjwHrBE

  7. #4177
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Hyvän näköistä menoa oli tuossa! Mitkäs on ensifiilikset jäsen kyrdiksellä Canyonista? Samanlaista hiukan tiiraillut itselleni

  8. #4178
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Puoli päivää nyt mennyt noiden kanssa ja melko hanurista. Pari kertaa karannut rungon sisään yms revasta olevaa.

    "Tein itse ja säästin"

    Kai noita Exploroja myydään valmiiksi koottuinakin?

  9. #4179
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    "Tein itse ja säästin"

    Kai noita Exploroja myydään valmiiksi koottuinakin?
    Eipä tässä, tämähän on oiva tilaisuus opetella kädentaitoja ja hankkia kokemusta Budjetti on jo karannut (kuten yleensä), mutta ei kasaus enää siitä ole kiinni. Jollain sairaalla tavalla tykkään tehdä pyörät itse niin pitkälle kuin taidot ja työkalut riittää, ja on ne toistaiseksi riitäneet. Jos en olisi lomalla niin en millään riittäisi aika pusaamiseen..

    Toneilla vahvasti epäiltiin mekaanisten jarrujen toimivuutta Exploron rungossa, mutta nyt kun sain lopulta vaijerin vedettyä niin toiminta on erittäinkin hyvä. Herkkyydessä ei eroa siihen mitä oli SwissCrossissa.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  10. #4180
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.695
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Nyt on jo gravel touhussa ajoittain vähän liikaakin tilannenopeutta vaikka kyseessä onkin "ei kilpailun" esittely

    https://youtu.be/xBmRzjwHrBE
    Mitähän tahtia kisassa oikein vedetään...?

  11. #4181
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    TM arvostelulle en hirveästi antaisi painoarvoa. Canyon tuntuu voittavan ne kaikki plus muutenkin olevan lehdessä esillä paljon hyvin mainoksilta vaikuttavien artikkeleiden muodossa. Jonkinlainen yhteistyö tai sponssi on selvästi meneillään. Tai sitten mutuni on väärässä ja Canyonit keikkuu ansaitusti joka testin kärjessä pyörätyypistä ja genrestä riippumatta, ken tietää.

    Toki Grailin tapauksessa et voi pahasti mennä metsään koska muidenkin testien perusteella kyseessä on kaikenkaikkiaan hyvä pyörä.
    Ehkä kannattaisi hetki harkita ennen kuin alkaa heitellä tällaisia syytöksiä.

  12. #4182
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuomariKuolo Katso viesti
    Ehkä kannattaisi hetki harkita ennen kuin alkaa heitellä tällaisia syytöksiä.
    No talviautotestiä lukuunottamattahan on vuosikymmenet näyttänyt kehut ja mainokset kulkevan käsi kädessä, ainakin vauhdikkaampien lajien kalustoa testatessa. Monessa tapauksessa testaajilla ei ole tuntunut olevan minkäänlaista kompetenssia yhtään minkäänlaiseen todelliseen arviointiin. Saattaa tietenkin olla sattumaakin, että voitto tai muut kehut sattuu sille lehdessä mainostavalle. Luultavasti onkin sattumaa, koska Suomalainen media tai journalistihan ei tunnetusti rahan edessä taivu.

    Mutta asiaan, tänä kesänä innostunut pyöräilystä ja varmaan se omaan hommaan tämmönen graveli tai jäykkäperänen maastopyörä olisi seuraava. Mitä nyt tuota edellä linkattua videotakin katsoin, niin tuntuu olevan ylhäältä ote kiinni tuosta tangosta, vaikka vauhtia olisikin. Joten jos amatöörin pitäisi maastopätkiäkin sisältäville retkille sopivaa pyörää miettiä ja unohdetaan tämä gravelin hippiys ja poppius, niin onko tässä gravelissa mitään parempaa, samaan rahaan aloittelevalle, ei maksimikeskinopeutta hakevalle ajoalustojen sekakäyttäjälle kuin perusmaasturissa?

  13. #4183
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    275
    ^ Suosittelen hakeutumaan koeajolle noilla eri pyörätyypeillä. Tässäkin ketjussa on jauhettu asiasta melko paljon ja jokaisella on omat mieltymykset ja näkemykset asiaan.

  14. #4184
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    892
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Hyvän näköistä menoa oli tuossa! Mitkäs on ensifiilikset jäsen kyrdiksellä Canyonista? Samanlaista hiukan tiiraillut itselleni
    Yhden lenkin perusteella nyt ei kovin pitkälle vietäviä kokemuksia vielä mutta jotain kuitenkin.

    -Herkkyys ja kiihtyvyys plussaa, toki kiekoilla tässä se suuriin rooli

    - satulatolpan / rungon pehmeys ajossa. Varmaan lumevaikutusta mutta tyytyväinen pitää olla

    - Tangosta ei mitään pahaa, ei tosin erityisen kehuttavaakaan, kokonaisuudessaan yhteenvetona tanko stemmin osalta enemmän miinuksen puolelle menee kuin plussalle, tämä oli toki hankintaa tehtäessä jo tiedossa.

    Yhteenvetona, ei niin valtavaa ahaa elämystä entiseen teräsrunkoiseen sysloon kun lähes samoilla osasarjoilla varustettuna molemmat. (Sram 1x11 hydr.)

    Kyllähän se parin kilon kokonaispainon keveneminen silti mukavammalle tuntuu
    Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken

  15. #4185
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427

    "Gravel Grinding" -fillarit

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janme Katso viesti
    Joten jos amatöörin pitäisi maastopätkiäkin sisältäville retkille sopivaa pyörää miettiä ja unohdetaan tämä gravelin hippiys ja poppius, niin onko tässä gravelissa mitään parempaa, samaan rahaan aloittelevalle, ei maksimikeskinopeutta hakevalle ajoalustojen sekakäyttäjälle kuin perusmaasturissa?
    Omalta kohdalta meni seuraavasti. Hankin xc-jäykkäperän joka paikan kulkineeksi. Se sopiikin hyvin ”seikkailu”tyyppiseen ajoon, jossa tulee paljon tietä etsiessä uusia polkuja tai paikkoja. Helpoilla neulaspoluilla huikea laite, mutta valitettavasti niitä neulaspolkuja ei ihan vierestä löydy. Toisaalta se tuntuu itselle pelkästään tiellä tai pururadalla liian tylsältä. Omalla kohdalla päädyin siihen, että ajetaan soraa/tietä gravelilla ja maastossa täysjoustolla. Toki helpot polunpätkät menee gravelillakin mutta heti jos tulee vähän kivikkoa tai juurakkoa, ei se itselle ole kovin mieluinen laite. Toiset tietysti tykkää kurjistelusta. Olin jo hankkimassa jäykkää keulaa jäykkäperään, mutta tajusin että sen jälkeen en nauttisi sillä ajosta tiellä enkä polulla. Jäykkäperä menee siis myyntiin kun sille tulee turhan vähän ajoa, vaikka sinänsä hauska laite sekin.

  16. #4186
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.695
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janme Katso viesti
    ... Monessa tapauksessa testaajilla ei ole tuntunut olevan minkäänlaista kompetenssia yhtään minkäänlaiseen todelliseen arviointiin.
    ...
    Mutta asiaan, tänä kesänä innostunut pyöräilystä
    Aika vahva mielipide, jos on tänä kesänä innostunut pyöräilystä. Käsittääkseni ne TM:n (pyörä)koeajokuskit ovat varsin kokeneita koeajokuskeja.

    Jokainen meistä voi kuvitella itsensä töihin TM:lle ja miettiä että kauanko siellä jaksaisi olla, jos testien tulokset päätettäisiin aina etukäteen ja sitten vain näön vuoksi ajeltaisiin.

  17. #4187
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.695
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kyrdis Katso viesti
    - Tangosta ei mitään pahaa, ei tosin erityisen kehuttavaakaan, kokonaisuudessaan yhteenvetona tanko stemmin osalta enemmän miinuksen puolelle menee kuin plussalle, tämä oli toki hankintaa tehtäessä jo tiedossa.
    Tuon tangon suurimpina negatiivisina puolina itse ehkä koen sen, että tangon vaihtaminen ei ole mikään yksinertainen rasti ja toiseksi siihen ei kai oikein saa kiinni esimerkiksi kellomallista sykemittaria. Eikö se ole "aero" se ylähyllykin?

    Mutta siis mulla ei ole Canyonia. Varmaan kyllä hyvä pyörä kokonaisuutena.

  18. #4188
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.695
    ^Muistatko tarkemmin? Itse en tuollaista testiä TM:n sivuilta tai arkistosta löytänyt, jollei kyse ollut 29" HT-fillareista, joissa Konaa edusti Kahuna DL. Jos se oli väärässä ryhmässä, syyttävä sormi osoittanee maahantuojaan, joka toimittaa TM:n pyynnöstä pyörät. Testi oli vuodelta 2013.

  19. #4189
    Tekemällä tehtyjä ja (ilmeisesti) tiettyyn merkkiin johdattelevia testejä ollut TM:n testit. Pisteytyskaavio laaditaan sellaisella painotuksella, jolla pyörän käyttäjälle ei ole isoa merkitystä, mutta saadaan haluttu merkki kärkeen.

  20. #4190
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Aika vahva mielipide, jos on tänä kesänä innostunut pyöräilystä. Käsittääkseni ne TM:n (pyörä)koeajokuskit ovat varsin kokeneita koeajokuskeja.

    Jokainen meistä voi kuvitella itsensä töihin TM:lle ja miettiä että kauanko siellä jaksaisi olla, jos testien tulokset päätettäisiin aina etukäteen ja sitten vain näön vuoksi ajeltaisiin.
    En toki pyörätesteihin viitannutkaan. Nuista kun en mitään ymmärrä. Mutta tämä nyt menee ihan ohi aiheen.

  21. #4191
    Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuhan Katso viesti
    Tekemällä tehtyjä ja (ilmeisesti) tiettyyn merkkiin johdattelevia testejä ollut TM:n testit. Pisteytyskaavio laaditaan sellaisella painotuksella, jolla pyörän käyttäjälle ei ole isoa merkitystä, mutta saadaan haluttu merkki kärkeen.
    Käyttäjälle?
    Käyttäjiä on monenlaisia, - kokoisia, - tyylisiä jne. Siksi taulukko on aina jossakin määrin kompromissi ja kuten taulukon yhteydessä todettu painotuksia muuttamalla voi hakea voittajan omien mieltymysten perusteella.

  22. #4192
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuhan Katso viesti
    Tekemällä tehtyjä ja (ilmeisesti) tiettyyn merkkiin johdattelevia testejä ollut TM:n testit. Pisteytyskaavio laaditaan sellaisella painotuksella, jolla pyörän käyttäjälle ei ole isoa merkitystä, mutta saadaan haluttu merkki kärkeen.
    Kuka nyt testivoittajan tittelistä on kiinnostunut.

    Jos testin luotettavuutta arvioidaan, pitää selvittää, onko annetut arvosanat oikein vai väärin. Onko niissä mielestäsi puutteita vai liittyykö johdattelu ainoastaan pisteytyksen painotukseen?

    Pisteytyksen painotuksen voi säätää jokainen haluamakseen ja toisaalta, eihän testi edes ota kantaa kaikkiin niihin asioihin, jolla kuluttaja pyöränsä valitsee eli en nyt ymmärrä alkuunsakaan aiheeseen liittyvää ongelmaa. Mielestäni testi oli huolellisesti tehty ja pyörien ominaisuuksia kuvaillaan paljon tarkemmin kuin missään muussa suomenkielisessä testissä olen nähnyt. Se on aika kiusallista alan erikoislehdelle, jossa painopiste on paperitietojen esittelyssä. Lukijan saama lisäarvo on aika olematon, kun jokainen voi itsekin katsoa, mitkä osat pyörässä on.

  23. #4193
    Aika vahvaa ”tietoa” TM:n toimitusprosessista. Jos epäily ostetuista testeistä on noin vahva, neuvon tekemään saman tien kantelun Julkisen sanan neuvostoon, niin tulee totuus tästäkin julki.

    Kantelu pitää tosin tehdä omalla nimellä, mikä voi olla nettihuutelijoille kynnyskysymys.

    Kannattaa myös huomata, että niissä TM:n testeissä on tekijöiden nimet nätisti esillä. Jos joku puskista huutelija on oikeasti sitä mieltä, että GG-jutun kirjoittanut Jukka Mäennenä (pyöräilyaiheisten kirjojen kirjoittaja, BMX-kisaaja, PT, urheiluvalmentaja) ja testiryhmäläiset Salomon Nelimarkka (aktiivikisaaja eri pyöräilymuodoissa) ja Aimo Niemi (Suuri journalistipalkinto 2019 -palkittu toimittaja) ovat osaamattomia fillaristeja ja lahjottavissa olevia henkilöitä, niin melkein voisi tulla omalla nimellä ja cv:llä esiin. Me muut voidaan sitten arvioida huutelijan omaa kompetenssia.

  24. #4194
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Olisko ollut noin 2000? Kona Chute, Santa Cruz Heckler...muita pyörii en muista, mut näitä ne vertas keskenään ja ihmetteli

    Lähetetty minun NEM-L21 laitteesta Tapatalkilla
    Nyt teki muisti tepposet. Tarkoittamasi täysjoustotesti on vuodelta 1998. Siinä kaikki fillarit olivat täysjoustoja. Konaa edusti U'hu.

    Vuotta myöhemmin lehdessä oli juttu, johon oli koottu joukko erilaisia fillareita, jotka eivät olleet aiemmin mahtuneet vertailuihin hinnan, ominaisuuksien tms. takia. Juttu ei siis ollut vertailu, vaan ennemmin nice to know -tyyppinen kooste. Mukana oli mainitsemasi Kona Chuten lisäksi esimerkiksi 31 400 markkaa maksanut Tunturi Equillar ja 25 000 markan Schwinn Homegrown 4-Banger.

  25. #4195
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.695
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Olisko ollut noin 2000? Kona Chute, Santa Cruz Heckler...muita pyörii en muista, mut näitä ne vertas keskenään ja ihmetteli
    08/1999

    Ei ollut vertailu, eli pyöriä ei vertailtu keskenään, vaan oli vain nippu fillareita, jotka eivät oikein olleet osuneet mihinkään kategoriaan. Totta kuitenkin se, että eivät olleet ymmärtäneet että mihin tuota Konaa olisi tarkoitus käyttää. Mutta siis tässä ei mitenkään pisteytetty tai muutenkaan verrattu fillareita toisiinsa. Oli siellä muitakin jäykkiksiä, kuten vaikka Tunturi Equillar Team Issue (hinta 31 490 FIM).

    ---
    Jaa, kerpale. J.Dredd ehtikin ensin, kun olin väärällä sivulla. No, repetitio est mater studiorum...

  26. #4196
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.695
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    ja toisaalta, eihän testi edes ota kantaa kaikkiin niihin asioihin, jolla kuluttaja pyöränsä valitsee eli en nyt ymmärrä alkuunsakaan aiheeseen liittyvää ongelmaa.
    Mä valitsin Marin Gestalt X11-gravelin perustuen: a) lyhyeen takahaarukkaan (on aina räväkän näköinen, kun satulaputki tekee renkaan vuoksi mutkan), b) väritykseen ja c) koska mun eka täpäri oli Marin.

    Mikään noista ominaisuuksista ei ole koskaan saanut yhtään pistettä missään testissä. Joten testejä voi ja kannattaa lukea informatiivisina ja tehdä sitten ostopäätös itse.

  27. #4197
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Mikään noista ominaisuuksista ei ole koskaan saanut yhtään pistettä missään testissä. Joten testejä voi ja kannattaa lukea informatiivisina ja tehdä sitten ostopäätös itse.
    Juuri näin!

    Kun vielä opittaisiin lukemaan ilman, että halu moittia testiä ohjaa mielipidettä, olisi jo tilanne aika hyvä. Kerran eräs moitti Tm:n testiä, kun Cannondalen cycloa oli haukuttu. Kun sitten asia tarkastettiin, sai se kiitettäviä arvosanoja.

  28. #4198
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.685
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janme Katso viesti
    Onko tässä gravelissa mitään parempaa, samaan rahaan aloittelevalle, ei maksimikeskinopeutta hakevalle ajoalustojen sekakäyttäjälle kuin perusmaasturissa?
    Minusta tähän kysymykseen vaikuttaa seutu missä asustaa, eli jos kotinurkilta löytyy polkupainotteista ajettavaa, eikä asfalttia juuri lainkaan, niin 29" jäykkäperä voisi olla sopiva. Ja sama sitten päin vastoin.
    Ja se oma mielenkiinto. Jos ajelet hiekkatietä eteenpäin niin kumpi kiinnostaa enemmän, asfalttisiirtymä vai vastaan tullut uusi metsäpolku.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Olin jo hankkimassa jäykkää keulaa jäykkäperään, mutta tajusin että sen jälkeen en nauttisi sillä ajosta tiellä enkä polulla. Jäykkäperä menee siis myyntiin kun sille tulee turhan vähän ajoa...
    Vaikka varastossa roikkuu Canyon inflite, niin silti tykkään ajella hiekkatietkin 29 jäykkäperällä. Välillä siinä on kiinni jäykkäkeula, mutta minulle kävi kuin Velib:lle. Metsässä ajelu ei ollut enää niin "nautinnollista". Joten taas on 100 mm Fox Kinesiksen keulalla.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  29. #4199
    Seuraakin näköjään koko TM:n toimitus + muutama ikiaikainen lehden tilaaja tätä ketjua. Paljon kilometrejä ja vuosia omaava pyöräilijä osaa tulkita TM:n testit, mutta ns. suuri massa kulkee johdatuksessa kritiikittömästi. Raha puhuu...

  30. #4200
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuhan Katso viesti
    Seuraakin näköjään koko TM:n toimitus + muutama ikiaikainen lehden tilaaja tätä ketjua. Paljon kilometrejä ja vuosia omaava pyöräilijä osaa tulkita TM:n testit, mutta ns. suuri massa kulkee johdatuksessa kritiikittömästi. Raha puhuu...
    Tällaiset raha puhuu -heitot osoittavat ihastuttavaa suoraselkäisyyttä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •