LostInLaplandBikeshopGiantElectrobike
Sivu 29 / 54 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 27 28 29 30 31 39 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 841 - 870 / 1611

Aihe: www.bike24.de

Hinta nousee, koska firma perii Suomeen toimitetuilta tuotteilta Suomen ALV:n, joka on Saksan ALV:tä korkeampi.

Suomessa verottaja vie ilon elämästä, etkö tiennyt?

Kyseessä on siis maiden eri ALV-prosentti, joka päivittyy Bike24:n sivustolle kirjautuessa (tai toimitusmaan valinnalla). Sama tapahtuu kyllä muuallakin. Joissakin verkkokaupoissa on ihan täysin erilaiset maakohtaiset hinnoittelutkin, mutta nyt ei kai ole siitä kyse.

-edit hidas
    Pyöräily on kivaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Suomessa verottaja vie ilon elämästä, etkö tiennyt?

Kyseessä on siis maiden eri ALV-prosentti, joka päivittyy Bike24:n sivustolle kirjautuessa (tai toimitusmaan valinnalla). Sama tapahtuu kyllä muuallakin. Joissakin verkkokaupoissa on ihan täysin erilaiset maakohtaiset hinnoittelutkin, mutta nyt ei kai ole siitä kyse.

-edit hidas

Eli tilittääkö Bike24 (ja muut Eurooppalaiset verkkokaupat) Suomen verottajalle alvit? Vai Saksan verottajalle, joka taas tilittäisi alvien erotuksen Suomen verottajalle? Koska muutenhan tuossa korkeammassa alvissa ei olisi mitään järkeä, jos ei Suomen verottaja saa siitä osaansa.

Ilmeisesti osa verkkokaupoista päättelee tilaajan maan ip-osoitteen perusteella, jolloin hinnat säilyvät samana nettikaupan ostopolun alusta asti.

Ulkomaiset verkkokaupat joutuvat tilittämään alv:n suomeen tietyn summan jälkeen. (jota en nyt tähän hätään muista)

No niin.. nyt on taas vähän viisaampi, kun jaksaa kysellä tyhmiä. Edukastahan tuolla on veroista huolimatta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janski80 Katso viesti
    Ulkomaiset verkkokaupat joutuvat tilittämään alv:n suomeen tietyn summan jälkeen. (jota en nyt tähän hätään muista)
    Se oli ainakin taannoin joku erittäin pieni summa, olikohan 30 000€? No googlellahan tuo selviäisi, mutta en nyt jaksa kaivella.

Poisto, hidas.

Muistaakseni johtuu maiden alvi erotuksesta.
    edit. hidas

Olipas nopea toimitus. Torstai-iltana tilasin ja tänään noudettavissa. Salaa toivoskelin, että hyvällä tuurilla saisin rojut ennen pääsiäistä.

Onko muille tullut tilaukset normaalissa ajassa? Nyt mennyt 3 päivää eikä viestiä et tavarata ois matkalla..

Nopeaa lähettävät tavarat. Eilen tilaus sisään ja nyt tuli seurantanumero ja tavarat on postitettu.
    Täältä useampi tilaus tullut tehtyä, monesti halvimmat hinnat, lisäksi kunnon valikoima.

Hyvä putiikki, jos ainoan joutuisin valitsemaan niin tämä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Toki Amazon.de kanta-asiakas lienen niin sieltä myös.
    I väntan på ännu dåligare tidet

^^+1 (bike24.de), mun ehdoton suosikki ja yleensä myös halvin (pl. RCZ, ym vastaavat). Muutaman kerran käyttänyt myös sitä heidän hintatakuutaan ja hyvin on toiminut.

Mä kyllä vertaan aina myös bike-discounttiin, yhdessä molempia kun käyttää on valikoima parempi ja hinnat alemmat. B-d vähän (päivän tai pari) hitaampi. Lisäksi bike24 on nykyisin samaa korporaatioa kuin Wiggle. Ei se sinänsä haittaa niin kauan kun kilpailua riittää, mutta jos kauppa liikaa keskittyy se ei yleensä ole kuluttajan etu pitkällä tähtäimellä.

Kokemukseni mukaan tämä on loistava kauppa. Jos keskiviikkona tilaa ja maksaa niin maanantaina dhl tuo paketin. Oon tilannut mittarit, kypärän yms. ja jokainen tilaus toimitettu todella nopeasti. 5/5

Omia havaintoja:
    -Useita tilauksia. Aina nopeasti perillä.
    -Yksi palautus. Helppoa ja maksutonta. Pari viikkoa meni.
    -Yksi takuu keissi, vireillä just nyt. Palautusetiketti tuli spostiin päivässä. Paketti perillä B24:lla 5päivässä. Kahden viikon jälkeen ihmettelin että mikä maksaa kyn ei kuulu mitään. Tunnin kuluttua sain tiedon että he ovat vastaanottaneet paketin. Käsittelyyn menee 15päivää. Ja hämärää mutinaa siitä että yli 7kk sitten ostettua Shimanoa ei saisi enää lähettää heille. Parin viestin jälkeen lopputulos oli kuitenkin hyvä. "Hyväntahdon eläneenä" sain rahat takaisin. Jos en olisi laittanut kyselyä olisin varmaan odotellut syksyyn tämän selvittämistä.

Kivasti toimii tämä Bike24-DPD-(PostNord?)-Enset -kimppa nykyään. Maanantaina iltapäivästä tilaus sisään, tiistaina päivällä lähetysilmoitus ja perjantaina kamat perillä. PostNordia en kylläkään enää huomannut mainitun missään kohtaa seurantasysteemissä, joten ehkäpä se on tipautettu pois kuvioista sotkemasta.

Dhl kuriiri toi minulle viime viikolla.

Helsinkiin näyttäisi tulevan pienetkin lähetykset DHL:llä. Mikä on sinänsä huono asia, kun noita DHL:n noutopisteitä on suhteellisen harvassa. Ja niitä kotiin tulevia lähetyksiä en jaksa enää ottaa, kun pitää odotella puoli päivää että milloin se paketti oikein osuu oikeaan osoitteeseen.

Mielestäni juuri parasta bike24:ssä on että tulee useimmiten DHL:llä, niiden kanssa kun on äärettömän helppoa ja jopa ylipäätään mahdollista sopia paketin hausta terminaalilta.
    Nyt kun tilasin rungon, se ikäväkseni toimitettiinkin Postnordilla... Kestää ensin vuorokausi paketin saapumisesta suomeen, kun se matkaa vantaalta helsinkiin matkahuollon kyytiin, josta vasta seuraavana päivänä takaisin vantaalle noutopisteeseen.... huoh. Soittaessani asiakaspalveluun eivät kuulemma voineet keskeyttää ketjua jotta tuota ylimääräistä helsingin kiertoajelua ei tarvitsisi tehdä ja voisin hakea boxini itse pois. DHL:lle tuo ei ole todella mikään ongelma, siksi pointsit sille.

Oletteko viime viikkoina lähettäneet sähköpostia bike24-kauppaan? Mun pitäisi palauttaa toinen pari kengistä ja palautushalukkuus pitää ilmoittaa 14 vuorokaudessa. No minä tein sen 2 vrk paketin vastaanotosta mutta lähettämästäni sähköpostista on kulunut jo 2 viikkoa ja vastausta ei ole kuulunut. Ilmoitin siis mitä haluan palauttaa jne ja pyysin lähettämään palauttamista varten sen tulostettavan postituslapun. Viestin lähetin heidän info@bike24.net osoitteeseen, joka lukee sähköposteissa.
    Siellä on luultavasti vain loma-aika ja aspa ruuhkautunut ja hätäilen turhaan mutta ajattelin kysäistä onko joku muu saanut vastauksia nopeamminkin.

Mulle vastasivat muussa asiassa vuorokaudessa. Laitoin sivujen kautta jos sillä on merkitystä.

Lauantaina tilasin pyörän ja nyt matkalla suomeen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Oletteko viime viikkoina lähettäneet sähköpostia bike24-kauppaan? Mun pitäisi palauttaa toinen pari kengistä ja palautushalukkuus pitää ilmoittaa 14 vuorokaudessa. No minä tein sen 2 vrk paketin vastaanotosta mutta lähettämästäni sähköpostista on kulunut jo 2 viikkoa ja vastausta ei ole kuulunut. Ilmoitin siis mitä haluan palauttaa jne ja pyysin lähettämään palauttamista varten sen tulostettavan postituslapun. Viestin lähetin heidän info@bike24.net osoitteeseen, joka lukee sähköposteissa.
    Siellä on luultavasti vain loma-aika ja aspa ruuhkautunut ja hätäilen turhaan mutta ajattelin kysäistä onko joku muu saanut vastauksia nopeamminkin.
    Minulle vastasivat seuraavana arkipäivänä, kun laitoin suoraan sähköpostia tuohon osoitteeseen. Kyse oli myös palautusasiasta (palautin rikkinäiset kiekot). Hienosti toimi prosessi, vaikka toki paketin ja rahojen palautumisessa kestikin yhteensä n. 2 viikkoa. Ruuhkaa kuulemma palautusosastollaan. Tämä lafka säilyy jatkossakin suosikkinani.

Vastausta s-posteihin ei ollut tullut vieläkään, joten laitoin sillä nettisivujen lomakkeella itsekin viestin neljän jälkeen tänään. Kuudelta tuli viesti ja palautuslomake eli alle 2 tunnissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Helsinkiin näyttäisi tulevan pienetkin lähetykset DHL:llä. Mikä on sinänsä huono asia, kun noita DHL:n noutopisteitä on suhteellisen harvassa. Ja niitä kotiin tulevia lähetyksiä en jaksa enää ottaa, kun pitää odotella puoli päivää että milloin se paketti oikein osuu oikeaan osoitteeseen.
    Taas sama juttu. No, itsepähän sieltä tilaan. Saisivat tuon DHL:n vaihtaa johonkin muuhun. Torstaina tuli n. 16:30 mulle ilmoitus, että paketti on tulossa tänään (siis torstaina) ja jaetaan johonkin aikaan. No, en jäänyt odottelemaan, vaan läksin pyörälenkille. Vartin päästä soi puhelin enkä vastannut siihen heti, kun olin lenkillä. Soitin viiden minuutin päästä, mutta kuriiri oli jo tietenkin lähtenyt eteenpäin. Seuraava toimitus sitten maanantaina (12.8.) Ohjasin sen suoraan noutopisteeseen, joka on mun kannalta kyllä hankalassa paikassa.

Ja mulla on pysyvä ohjaus tuonne noutopisteeseen, mutta jostain syystä sitä ei kuitenkaan noudateta.

Tämä on kyllä hyvä esimerkki epäpalvelusta, jossa hyväksi kuviteltu palvelu on itse asiassa huonoa. Mun pitäisi siis odottaa himassa koko iltapäivä ja ilta jotain sukkia tulevaksi. Alan kyllä aktiivisesti etsimään jotain parempaa kauppaa mistä tilata.

Hmm... et jäänyt odottelemaan etkä vastannut puheluun. Palvelupistekin on huono, kaikki on huonoa.

Minulla DHL on toiminut hyvin, ellei loistavasti.
    Pyöräily on kivaa!

Niin, lähinnä kritisoin tätä kotiintoimitusmallia. Sieltä tulee ilmoitus, että tänään jaetaan. Sitten pitäisi olla kotona odottamassa aina kymmeneen asti illalla, että milloin se paketti tulee. Ja vaikka on laittanut asetuksiin, että viekää helvetissä aina sinne noutopisteeseen, niin sekään ei jostain syystä sitten kuitenkaan toimi.

Ja kyllä mulla on sellaisia tilanteita, että en juuri sillä hetkellä pysty vastaamaan puhelimeen, kun en ole hälytyskeskuksessa töissä.

Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun olen jäänyt odottamaan sitä toimitusta ja se on jaettu 21:30 jälkeen. Rehellisesti sanoen keksin muutakin tekemistä kuin istua kotona peukaloita pyörittämässä. Olen tästä kyllä muutamaan kertaan antanut palautettakin suoraan DHL:lle, kun sattuu olemaan siellä sukua töissä. Fakta on, että Suomen pää tekee turskaa välittömästi, jos se eka toimitus ei mene perille. Eli seuraava toimitus on Suomen DHL:lle jo miinusmerkkistä liiketoimintaa, kun emolta tulee joku pieni summa / lähetys minkä saavat itselleen riippumatta siitä monesko yritys onnistuu. Ennen DHL:llä oli Postin kanssa diili, jossa paketti meni lähipostiin jos ei saatu ekalla toimitettua. Mutta se on nyttemmin purkautunut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Minulla DHL on toiminut hyvin, ellei loistavasti.
    Sama juttu, ja oikeastaan kaikki kuriirit toimivat oikein mainiosti. Seuranta näyttää, milloin paketti on tulossa ja täällä päin ne on aina iltapäivästä 14-16 välisenä aikana, eli ei tarvitse koko päivää päivystää.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •