GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 27 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 25 26 27 28 29 37 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 781 - 810 / 1995

Aihe: Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

  1. #781
    Liittynyt
    12/2015
    Paikkakunta
    Kokkola
    Viestit
    104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Onko tää jotain mandariinikiinaa vai?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Näyttääpi luuri tekevän peukusta ja hymiöstä tuollaista.

  2. #782
    Viisaammat, eikös tämä istu suoraan Levo 2019 -malliin, kunhan vaan putken katkaisee oikean mittaiseksi:
    https://www.startfitness.co.uk/fox-3...9g2bt5119.html

    Kiitti!

  3. #783
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MaggaraMike Katso viesti
    Viisaammat, eikös tämä istu suoraan Levo 2019 -malliin, kunhan vaan putken katkaisee oikean mittaiseksi:
    https://www.startfitness.co.uk/fox-3...9g2bt5119.html

    Kiitti!
    Eiköhän tuo 160 mm joustava ole ihan sopiva Levoon.

    Omasta piti oikein tarkemmin tutkailla ja näyttäisi, että S Worksissa ei ole E-bike versiota, vaikka valmistajan sivuilla näin sanotaan. E-bike versiossa pitäisi foxin sivujen mukaan olla FIT4 vaimennin, mutta omassa on GRIP2. Eikä omassa ole tarraa, joka kertoo keulan olevan mallia e. Sarjanumerohaulla en löytänyt mitään foxin sivuilta.

  4. #784
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Eiköhän tuo 160 mm joustava ole ihan sopiva Levoon.

    Omasta piti oikein tarkemmin tutkailla ja näyttäisi, että S Worksissa ei ole E-bike versiota, vaikka valmistajan sivuilla näin sanotaan. E-bike versiossa pitäisi foxin sivujen mukaan olla FIT4 vaimennin, mutta omassa on GRIP2. Eikä omassa ole tarraa, joka kertoo keulan olevan mallia e. Sarjanumerohaulla en löytänyt mitään foxin sivuilta.
    Hienoa!

    Ajattelin, että kevyenä miehenä turha laittaa E-bike specific keulaa, kun ne on kuulema Foxin 34 ilmajousella ja painaa 250g enemmän kuin normi Factory 36 keula.

    Spessun sivuilla kyllä lukee S-worksin kohdalla:FOX 36 Factory E-bike, GRIP2 damper, 29" Boost™, 150mm of travel

  5. #785
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MaggaraMike Katso viesti
    Hienoa!

    Ajattelin, että kevyenä miehenä turha laittaa E-bike specific keulaa, kun ne on kuulema Foxin 34 ilmajousella ja painaa 250g enemmän kuin normi Factory 36 keula.

    Spessun sivuilla kyllä lukee S-worksin kohdalla:FOX 36 Factory E-bike, GRIP2 damper, 29" Boost™, 150mm of travel
    Joo löytyihän se tarra eli on e-bike versio. Hieman vähemmän tuo kait notkuu ja painaa enemmän kuin normi. Sitä en osaa sanoa, vaikuttaako se männän halkaisijan kokoero mitenkään ominaisuuksiin? Ja tosiaan et saa kaupasta 150 mm e-bike versiota GRIP2 vaimentimella. Ainakaan foxin sivut sanoo näin. 160 mm löytyy. Sivut sanoo myös, että e-bike versiot olisi optimoitu nimen omaan sähköpyörille. Tiedä sitten mitä se tarkoittaa. Eri säätövaroja, vamentimen shimmitystä vai volumespacereita?

  6. #786
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Joo löytyihän se tarra eli on e-bike versio. Hieman vähemmän tuo kait notkuu ja painaa enemmän kuin normi. Sitä en osaa sanoa, vaikuttaako se männän halkaisijan kokoero mitenkään ominaisuuksiin? Ja tosiaan et saa kaupasta 150 mm e-bike versiota GRIP2 vaimentimella. Ainakaan foxin sivut sanoo näin. 160 mm löytyy. Sivut sanoo myös, että e-bike versiot olisi optimoitu nimen omaan sähköpyörille. Tiedä sitten mitä se tarkoittaa. Eri säätövaroja, vamentimen shimmitystä vai volumespacereita?
    Joo 160mm on jälkiasennuksena mentävä ja eiköhän tuo e-bike versio ole vähän jämäkämpi. Optimoinneista ei kyllä ole mitään hajua, mutta eiköhän tuon normi version saa myös säädettyä itselle sopivaksi sähköfillarissakin

  7. #787
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    232
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti villho Katso viesti
    Halvemmalla selviää, kun asentaa Vorsprung suspensionin Smashpotin keulaan. Tilasin omani TF tunedilta. On hyvä. Voin jeesata jousen valinnassa.
    Mihin keulaan tuon asensit ja oliko millainen duuni? Ilmeisesti parani selkeästi?

    Kävin tuossa juuri ensimmäisellä lenkillä sähköttömän pyörän (YT Jeffsy) kanssa kolmen kuukauden Levolla ajelun jälkeen. En oikein keksinyt yhtään syytä miksi lähtisin sillä Levon sijasta joten myin pois.


  8. #788
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    229
    Alunperin Revelation (2018), mutta siihen oli jo päivitetty Charger2 ja tuorein 160 mm ilmaruoto, eli käytännössä se oli Pike. Sama Smashpot menisi myös esim. Lyrikiin, sillä pituus säädetään spacereilla.

    Ja kyllä, kun sain keulaan oikean jousen (ensimmäinen oli 55 lbs/in, nyt 45 lbs/in), niin onhan tuo loistava: herkkä, mutta tukeva, lineaarinen, mutta ei pohjaa.

    Asennus on suoraviivainen ja helppo (hyvät ohjeet saatavilla). On etu, jos on joskus tehnyt alajalkahuollon pyörään, mutta onnistunee ensikertalaiseltakin. Minun tarvitsi hommata 14 ja 22 mm kartioavaimet, mutta muuten selvisi tallista löytyvillä perustyökaluilla.

  9. #789
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Mulla on muuten nyt myydä niitä 14 ja 22mm avaimia
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  10. #790
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634

    Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

    Ei tullu öhlinssiä keulaan. Tuli vorsprung.
    Perällä öhläri. Eli eripari tissit
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  11. #791
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    118
    Mitäs jousella vs ilmakeula saadaan etua?

    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

  12. #792
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Ainakin omassa ajossa:
    -pitoa
    -pintaherkkyyttä
    -parempaa poljettavuutta koska jousi kantaa erittäin hyvin
    -pehmeyttä rymistelyssä
    -huolettomuutta:ei paineen tarkastelua tai säätöä lämpötilojen mukaan,toiminta sama kesät talvet

    Kaiken kaikkiaan olen aina pitänyt varsinkin coili perästä. Luomu enskoissa oli ennemmin tai myöhemmin kaikissa coili takana.
    Coili keulalla on itsele uusi tuttavuus. Pari vuotta jousta on tullut keulaan suunniteltua.
    Odotukset keulan suhteen on suht korkealla.

    Ainoana miinuksena coileissa on paino sakko. Tosin, ebikessa sillä ei mielestäni ole mitään väliä.

    Huomenna testiä.
    Kuvassa nyky setuppi. Pieniä päivityksiä siintää jo horisontissa

    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  13. #793
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634

    Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

    Osaako joku sanoa mistä seuraava oire voi tulla:

    Putkelta runtatessa takapäästä kuuluu välillä nakse. Välillä taas tustuu kuin vapari(ratchet) löisi yhden hampaan verran tyhjää(tätä tekee harvoin mutta välill). Silloin tällöin kun lopettaa runttaamisen, kuluu mojova ”naksahdus” ja tuntuu kammissakin.

    Ei voine tulla muualta kuin moottorista tai vaparista/pakasta.
    Silmin nähden pakka ok kunnossa. Ketjun venymä .20 ja eturatas ok.

    E: oma veikkaus on että voiko kasetti olla loppu. Ajettu 1300km.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  14. #794
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Tuleeko kaikilla vaihteilla?

    Mulla tekee jotain samantapaista pakan keskialueella. Pitäis ehtiä huoltamaan, mutta ei oo malttanut. No, nyt petti takaiskari, niin tiivisteitä odotellessa vois ehkä vilkaista voimansiirtoa. Asiaa haittaa se, että kesää on vain vähän jäljellä ja ajokuntoisia pyöriä on vielä.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  15. #795
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Pahiten ja useimmin oirehtii 6-9 vaihteilla. Noita tulee eniten käytettyä.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  16. #796
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    83
    29” Butcherit alkaa olla vaihtokunnossa. Mitkäs kumit foorumin raati laittaisi alle kun syksy ja märät sekä liukkaat juurakot ovat entistä lähempänä? Ajotapa suora ja lähireitit täynnä kiviä ja juuria.

    Nimimerkillä 27,5x2,8 Butcherit olivat melkoiset pulkat viime syksynä...


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  17. #797
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Mulla ollu takana eliminator black diamond.
    Muuten loistava rengas mutta kulutus kestävyys erittäin huono.
    Ajettu levin reissu, jossa 3höntsä päivää ja kaksi kisa pv.
    Tämän lisäksi ehkä 5 lenkkiä kotimaastossa. Jos ei ihan vielä niin kohta saa paiskata roskiin.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  18. #798
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ajpi Katso viesti
    29” Butcherit alkaa olla vaihtokunnossa. Mitkäs kumit foorumin raati laittaisi alle kun syksy ja märät sekä liukkaat juurakot ovat entistä lähempänä? Ajotapa suora ja lähireitit täynnä kiviä ja juuria.

    Nimimerkillä 27,5x2,8 Butcherit olivat melkoiset pulkat viime syksynä...


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Heitin toissa päivänä alle nuo Schwalben E-bike kumit eli Eddy Currentit 29x2.6 litkutettuina ja pito vaikuttaisi paremmalta näillä kohtuu kuivilla keleillä parin lenkin perusteella. 1.5bar paineilla olen noilla ajellut ja hyvin näyttäisi pysyvän ”kumi vanteella” noillakin paineilla eli ei ala taittumaan alle mutkissa.

  19. #799
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634

    Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

    Se kesti x1 pakka 1130km. Pistin gx pakan niin oireet hävis. Lähempi tarkastelu näytti ett pakka on loppu ja 7 lehti myös vääntynyt.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  20. #800
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    118
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Se kesti x1 pakka 1130km. Pistin gx pakan niin oireet hävis. Lähempi tarkastelu näytti ett pakka on loppu ja 7 lehti myös vääntynyt.
    Oho. Juur vaihdoin sramin xx1 ketjut experttiin. Ajettu tasan 1000km.

    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

  21. #801
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    118
    Keulan parannusvinkkejä.
    Fillari: Turbo levo expert 2019
    Keula: RockShox Pike RC29, 150mm of travel
    Nyt kivikko-/juurakkolaskuissa pitää puristaa niin pirusti ettei kädet irtoa tangosta. Kaveri laski samoja polkuja 100mm fox 34 factorilla ja kehui ettei edes huomannut keulan toimintaa, niin rupesin miettiin että voishan keulan toiminta varmaan olla parempi.
    Oon ihan maallikko näissä keulahommissa, joten pyytäisin listaa eri vaihtoehdoista parempaan keulaan. Mielellään vaihtoehdon perään myös hinta-arvio.

    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

  22. #802
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Laita tuo vorsprungin coili setti.
    Aivan loistava muutos mihin tahansa ilmakeulaan.
    Itsellä nyt siis vorsprung ja vaimentimena 2.1 charger rc2.
    On smootti(coil), on vakaa, kantaa keskialueen erittäin hyvin, juurakossa yms nielee iskut uskomattomasti, en ole saanut pohjaamaan kovassakaan rytkeessä.

    Hommaa se. Tf tunedilla 295£. Asennus on näpäytys juttu.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  23. #803
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    118
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Laita tuo vorsprungin coili setti.
    Aivan loistava muutos mihin tahansa ilmakeulaan.
    Itsellä nyt siis vorsprung ja vaimentimena 2.1 charger rc2.
    On smootti(coil), on vakaa, kantaa keskialueen erittäin hyvin, juurakossa yms nielee iskut uskomattomasti, en ole saanut pohjaamaan kovassakaan rytkeessä.

    Hommaa se. Tf tunedilla 295£. Asennus on näpäytys juttu.
    Tohon kaveriksi pitäis sit hommata vielä toi 2.1 charger rc2, jonka hinta lienee noin 350 eur. Sit asennus (en ole ite noita keuloja aukonut) reilun satkun. Yhteensä siis noin 800-850 eur.
    Mites toi vertautuu käytössä kokonaan uuteen keulaan:
    1) Öhlings https://www.tftuned.com/ohlins-rxf-36-evo-29-coil/p3317
    2) fox 36 factor
    https://www.tftuned.com/fox-36-2019-...float-29/p3287
    2) Rokkarin Lyrik
    https://www.tftuned.com/rockshox-lyr...ost-2020/p3589

    Kokonaisessa uudessa keulassa olis se etu että sen vois aina jättää itselle jos vaihtaa fillaria. Käyttää tai myydä. Ja orig keula toimis varakeulana tai olis käytettävissä johonkin toiseen fillariin.

    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

  24. #804
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Ei se charger päivitys ole pakollinen. Se oli vaan itsellä jo entuudestaan.
    Tuota öhlinssiä mietin myös.

    Joka tapauksessa, ota coilina. Ei ole muuta kuin etuja, ebikessa pieni paino xtra ei meinaa yhtään mitään.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  25. #805
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    118
    Jotenkin tässä yhtälössä hämää, että pelkkä coilin vaihto toisi riittävän parannuksen.
    Fillarin iskareista ei ole kokemusta mutta moottoripyöräenduron alustan säädöistä kyllä jonkin verran. Siellä jousen jäykkyys haetaan kuskin painon mukaan että saadaan sagi kohdalleen. Loppu alustan parannukseen tehdään iskunvaimennuksen simmauksella ja sitten omalla säädöllä vallitsevaan ajoon sopivaksi.

    Öhlingsissä mietityttää myös huollon toimivuus jatkossa jos ei itse halua opetella sitä. Tampereelta löytyy huippu osaaminen sekä Foxiin että Rokkariin.

    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

  26. #806
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pete K2 Katso viesti
    Jotenkin tässä yhtälössä hämää, että pelkkä coilin vaihto toisi riittävän parannuksen.
    Fillarin iskareista ei ole kokemusta mutta moottoripyöräenduron alustan säädöistä kyllä jonkin verran. Siellä jousen jäykkyys haetaan kuskin painon mukaan että saadaan sagi kohdalleen. Loppu alustan parannukseen tehdään iskunvaimennuksen simmauksella ja sitten omalla säädöllä vallitsevaan ajoon sopivaksi.

    Öhlingsissä mietityttää myös huollon toimivuus jatkossa jos ei itse halua opetella sitä. Tampereelta löytyy huippu osaaminen sekä Foxiin että Rokkariin.

    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla
    Ei se Pike nyt niin huono ole, etteikö sitä saisi toimimaan ainakin tietyissä tilanteissa. Toki noissa ilmakeuloista on haastavaa saada samalla herkkä ja kantava. Kierrejousikeulojen suuri etu ilmajouseen on herkkyys. Vähemmän kitkaa.

  27. #807
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Ei se charger päivitys ole pakollinen. Se oli vaan itsellä jo entuudestaan.
    Tuota öhlinssiä mietin myös.
    Ei 2.1 Charger -päivitys todellakaan ole pakollinen. Minulla 160 mm Revelation Charger 2:lla (käytännössä siis Pike) ja tein itsekin vajaa kk sitten tuon Smashpot-konversion. Edellä kuvattiin jo hyödyt ja haitat.

    Asennus on helppo. Jousen valinta on se vaikea homma. Itse päädyin (83-kiloisena) 45 lbs/in -jouseen, johon olen tyytyväinen ja toiselle tämän ketjun Vorsprung-sankareista jo ehdin myymään ensiasentamani 55 lbs/in -jousen, joka oli omasta mielestäni aivan liian jäykkä. YV:llä saa mun puhelinnumeron, jos haluaa jutella tuosta jousikeulasta ja jousen valinnasta tarkemmin.

  28. #808
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Sitten jos epäilyttää, on mentävä ilma vehkeellä.
    Itse olen todella mykistynyt erosta coili vs ilma.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  29. #809
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Fox 36 factoryllä olen pärjännyt yhdellä ilmanpaineella. Ei ole tarvinnut säätää ajojen mukaan. BikeParkkiin kolme kliksua highspeed compressionia lisää ja poluille pois saman verran. Mutta jos ei ole tyytyväinen keulaan ja jotain haluaisi kokeilla, tää kierrejousi-kortti varmaan kannattaa kyllä kokeilla. Itse en ole kierrejousikeulalla ajanut. Todennäköisesti onneksi. Hyvä kun ei ole paremmasta kokemusta, tulee halvemmaksi.
    grebe muokkasi tätä : 12.08.2019 at 12.46

  30. #810
    Liittynyt
    06/2019
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    12
    Oireet viittaa siihen, että nopean puolen vaimennus ei ole mukana vaan mennään hitaan puolen vaimennuksella. Ei Pike huono vaimennin ole, pitäisi toimia paremmin.
    Ensiapua ongelmaan: lisää tokeneita ilmakeulaan ja sagi 30 %> pintaherkkyys kasvaa .
    Kokeile myös vähentää paluuvaimennusta. Liian voimakas vaimennus aiheuttaa samanlaista ongelmaa, kun vaimennin ei ole palautunut ennen uutta "iskua".
    Pikessä lienee myös erillinen nopean puolen vaimennus? Lisää sitä.

    Laitoin hiljattain charger 2.1 ( vastannee ominaisuuksiltaan lähelle Lyrikia?) Revolution-keulaan, ilmajousi edelleen. Juurakot hävisivät polulta, kunhan sai säädöt tontille..
    Kierrejouset ovat varmaan todellista herkkua.

    Myös ajotekniikalla on vaikutusta ilmiöön. Keulaa keventäen juurakot pienenee merkittävästi. Kova puristus saattaa viedä painon käsille = etupyörään keräämään kaikki patit.

    em. ajatukset tulevat osittain bensaenskan puolelta, mutta soveltunee tännekin.

    ps. olisi kiva saada tietää kokemuspohjaisesti, miten Öhlins vertautuu ominaisuuksiltaan Fox/RS huippukeuloihin.

Samanlaisia aiheita

  1. Specialized s-works turbo ONGELMA
    By Riksha in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 03.05.2018, 15.35
  2. Specialized Fatboy
    By jaksu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1041
    Viimeinen viesti: 15.03.2017, 10.45
  3. Specialized turbo sähköfillarin omistajat
    By juha_l in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 17.08.2015, 14.26

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •