HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 155 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 55 105 145 153 154 155 156 157 165 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.621 - 4.650 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #4621
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jeijei Katso viesti
    Joku on syönyt levyjarrupyörien markkinointipillerin
    Mistä niitä saa? Minäkin haluaisin!

    Tuon parempaa vastausta minulla ei valitettavasti ollut antaa PatilZ:n esittämiin kysymyksiin:

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Miksi vannejarrulliseen pyörään ei huvita hankkia hiilarikiekkoja? Ei ymmärrä. Mitä olen tehnyt väärin kun maantiepyörään on kaksi settiä ja aika-ajopyörään yksi setti?
    Mutta arvelin sen kuitenkin olevan ihan kelvollisen ja keskimäärin paikkansapitävän...

  2. #4622
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    253
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jeijei Katso viesti
    Jollei käytä kuitukiekkoja ympäri vuoden, niin saa rullata todella pitkään. Kerran saanut vannejarrulliset kiekot oikeasti kulumaan ja tämä oli cc ympärivuotisessa käytössä ja kilometrejä kiekoilla n 20k?
    Tuo että kuituvanteet kuluvat nopeammin on aikamoinen myytti. Omissa fulcrumeissa pinta täysin kuulumaton 5k ajettu vaihtelevassa kelissä. Tuttavalla Boran kehillä 30k ja edelleen kuosissa.

    Hiilikuitu on arvaamattomampi, kunnes kuivuu, eli jarrutusteho ei tule heti niin kuin levareilla. Kun tämän tietää, se ei vaikuta elämään mitenkään. Reagoi hitaammin ja kestää hetki tehon löytymiseen. Vaaralliseksi tämä muodostuu, kun ajaa sadekelillä liikenteen seassa päättömänä ja yhtäkkiä tarvitsee hätäjarrutuksen, mutta mitään ei tapahdukaan.
    Pirkassa aamun sateen jälkeen kuunnellessa levyjarruja - koska tahansa vaihdan toisinaan pidempään jarrutusmatkaan.
    Samaa mieltä. En ole kilsoja laskenut mutta mitä niitä on tässä neljän ajokauden (jolloin on kuitukehäisiä ollut käytössä) aikana tullut, niin eipä ole kulumaa syntynyt jarrupintoihin. Kokemusta Zippin ja ACE:n kehistä, kohta Primenkin. Paloina olen aina käyttänyt Swiss Stopin keltaisia. Alukiekoistakaan en ole saanut jarrupintoja uralle kuin ex-rapakelitykin Fulcrum seiskoista ja nekin oli lähinnä kosmeettista.

    Sadekelillä välitön ”purevuus” huononee, mutta silloinkaan pyörä ei ole mikään jarruton. Kompensoituu helposti puritusvoimalla, ainakin Ultegran jarruissa on hyvä tuntuma moduloinnin kannalta, ja tarvittaessa saa lukotettuakin.

    Ylläolevat ihan vaan omakohtaisia kokemuksia.

  3. #4623
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.125
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sunnuntaipoljeskelija Katso viesti
    Kova houkutus on ollut päivittää maantiepyörää, ja uudet kiekot ovat olleet mielessä. Hiilarikiekkoja ei oikein huvittaisi hankkia vannejarrulliseen pyörään, siispä ajatuksissa on olleet 'paremmat' alukiekot tyyliin Fulcrum Zero, Campa Shamal tai DT Swiss PR 1400. Nyt alla vanhat Mavic Ksyrium Elitet. Onko tällaisestä päivityksestä iloa/hyötyä, vai säästääkö setelit levaripyörän (ja aerokiekkojen) hankintaan (mikä ei kuitenkaan ihan lähiaikoina ole tapahtumassa, pikemminkin hamassa tulevaisuudessa)?
    Nykyiset kiekkosi ovat perushyvät joten en näkisi uusia kiekkoja tarpeellisena mikäli vanhat ovat vain kunnossa. Itse säästäisin rahat uuteen pyörään.

  4. #4624
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sunnuntaipoljeskelija Katso viesti
    Kova houkutus on ollut päivittää maantiepyörää, ja uudet kiekot ovat olleet mielessä. Hiilarikiekkoja ei oikein huvittaisi hankkia vannejarrulliseen pyörään, siispä ajatuksissa on olleet 'paremmat' alukiekot tyyliin Fulcrum Zero, Campa Shamal tai DT Swiss PR 1400. Nyt alla vanhat Mavic Ksyrium Elitet. Onko tällaisestä päivityksestä iloa/hyötyä, vai säästääkö setelit levaripyörän (ja aerokiekkojen) hankintaan (mikä ei kuitenkaan ihan lähiaikoina ole tapahtumassa, pikemminkin hamassa tulevaisuudessa)?
    Ksyrium Elitet ovat edelleen hyvät kiekot. Itse en päivittäisi. Nexti leveli on sitten levari + kuitu .

  5. #4625
    Paljon kiitoksia kommenteista. Into on kova ja välillä raha polttaa taskussa, hyvä saada ohjeita jarrun painamiseen ja maan pinnalle palaamiseen.

  6. #4626
    En kyllä huomannut juuri mitään muuta eroa kuin vapaarattaan äänen, kun ostin kevyemmät amuliinivanteet toisiksi vanteiksi.

  7. #4627
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.920
    Alumiinikiekkojen vaihto toisiin maantiepyörässä parin sadan gramman painonsäästö mielessä on sarjassa marginal gains...Varsinkaan kun ei tiedä tuleeko tuo tuskin havaittavissa oleva painoero kehistä vai navoista. Mitään todellista toiminnallista eroa tuskin havaitsee. Eri juttu sitten, jos oikeasti tarvitsee toiset kiekot tai haluaa tubelekset tms.
    Toki uudet osat on kivoja ja jos ne saa ajamaan enemmän, niin rahan käyttö on ihan perusteltua .

  8. #4628
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Mun vanhimmat käytössä olevat kuitukiekot on FFWD:n f5r firman omilla navoilla. Olisko noin 10 vuotta sitten, kun ostin ne käytettyinä. Kilometreistä en osaa sanoa. Paljon. Takanapa vaihtoon tänä vuonna, koska siirryin Campasta Shimano/Sram leiriin. Menishän 11sp campa pakkakin, mutta oli kustannustaloudellisempaa vaihtaa napa. Vapaaratasta ei ollut tarjolla.

    Mutta toimii ja jarruttaa. Sateellakin ja porukassa, kun tietää mitä tehdä. Palat on kulutustavaraa ja halpoja. Kiekot painaa karvan yli 1,2 kiloa, fillari (Scott Foil) ajokunnossa pl. satulalaukku 7,15 kg (52 koko). Arkikäytössä toiset hiilarikiekot, joilla robustimmat tuubit. 200g lisäpainoa. Kalliiksi tulisi saada levaripyörä samaan painoluokkaan. Ei tämäkään halpa ollut.

    GG-pyörässä levarit. Ehkä hankin joskus siihen hiilarikiekot, ehkä en. Jarruttaahan tollakin.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  9. #4629
    Liittynyt
    05/2018
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    42
    Mitä raati suosittelee Shimanon RX-010:n seuraajaksi? Budjetti noin 350e.
    Nykyiset kiekot ovat mielestäni melko pehmeät ja hieman jäykempiä tekee mieleni, painoa kuskilla 96kg ja pyörällä 9kg.
    Uusien kiekkojen tulee käydä on pikalinkuille ja 140mm centerlock-levyille.

    Olen katsellut sillä silmällä Mavic Aksium Elite UST Disc -kiekkoja jotka mahtuvat ajattelemaani budjettiin oikein hyvin(pikalinkkuadapterit mukana).
    Toisaalta, kuinka suuri ero on Mavicin Cosmic Elite UST:ssä verrattuna Aksiumiin? Hintaero ei kuitenkaan ole ihan niin suuri.

    Käyttö on toisaalla kuntoajoa, pitkiä reissuja sekä toisaalla usein putkelta täysillä sprinttaamista.
    El Cheapo muokkasi tätä : 05.07.2019 at 21.53

  10. #4630
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti El Cheapo Katso viesti
    Mitä raati suosittelee Shimanon RX-010:n seuraajaksi? Budjetti noin 350e.
    Nykyiset kiekot ovat mielestäni melko pehmeät ja hieman jäykempiä tekee mieleni, painoa kuskilla 96kg ja.....
    Mavicin Cosmic Elitet oli jonkin aikaa käytössä ja kyllä ne ihan kelpo kiekot ovat. Muistelen että Mavicin edullisten kiekkojen takanavoissa on jokin hassu konstruktio ? Joku muovipusla ? Meillä (minulla ja pojallani) kestivät, vaikka nuori mies antoi reippaasti watteja niille.

    Nykyään katsoisin Fulcrumin Racing 4 -kiekkoja. Varmaan edullisemminkin löytyy jostakin. https://www.chainreactioncycles.com/.../rp-prod166434

  11. #4631
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    125
    Kertokaas hyviä vaihtoehtoja GG pyörään läpiakselille hintahaarukalla 700 - 1000€.

    Kriteereinä keveys ja kestävyys. Mielellään tietenkin vanteen sisäleveys vähintään 20mm...

    Millä kiekoilla jengi ajaa GG kisoja ?

  12. #4632
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    405
    Fulcrum Racing Quartro Carbon vannetta ei speksata suoraan tubeless readyksi. Lähikuvia kun katsoo, niin vanteessa on täysin kelvollisen näköinen tubeleshylly ja reikiäkään ei näytä olevan kuin venttiilin kohdassa.

    Osaako kukaan valoittaa miksi ne ei silloin ole TR vanteet ja mitä niille pitää tehdä jos tubeleksena käyttää.

    Harkinnassa jos klikkaisi ostoskoriin mikäli syksyn/talven mittaa osuu sopivia tarjouksia tuosta vanteesta.

  13. #4633
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    322
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jyri K Katso viesti
    Fulcrum Racing Quartro Carbon vannetta ei speksata suoraan tubeless readyksi. Lähikuvia kun katsoo, niin vanteessa on täysin kelvollisen näköinen tubeleshylly ja reikiäkään ei näytä olevan kuin venttiilin kohdassa.

    Osaako kukaan valoittaa miksi ne ei silloin ole TR vanteet ja mitä niille pitää tehdä jos tubeleksena käyttää.

    Harkinnassa jos klikkaisi ostoskoriin mikäli syksyn/talven mittaa osuu sopivia tarjouksia tuosta vanteesta.
    Sama kuin Borat. Jollen väärin muista niin venttiilin reikä ei ole suoraan tubelessille sopiva.
    Näitä ollaan käytetty tubelessien kanssa pienellä kikkailulla. WW:stä löytyy kyllä ohjeet.



    Sent from my iPhone using Tapatalk

  14. #4634
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Onko kenelläkään kokemuksia Reynoldsin AR58- kiekoista? Noita näyttää olevan monissa Canyoneissa ensiasennuskiekkoina. Kohtuuhintaiset ovat.

    https://reynoldscycling.com/products/ar-58
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  15. #4635
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    205
    Onko kenelläkään kokemuksia Signaturen kasaamista FLY-kiekoista? Itseä kiinnostaisi F4-malli tubelesskiekkoina. Itse liikkeeseen olen laittanut sähköpostia, ja kysellyt kiekoista, mutta oiskohan puljussa kova kiire tai kesälomat päällä, kun ei vastausta heru. 🤔

  16. #4636
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekxi Katso viesti
    Onko kenelläkään kokemuksia Signaturen kasaamista FLY-kiekoista? Itseä kiinnostaisi F4-malli tubelesskiekkoina. Itse liikkeeseen olen laittanut sähköpostia, ja kysellyt kiekoista, mutta oiskohan puljussa kova kiire tai kesälomat päällä, kun ei vastausta heru.
    Kannattaa soittaa jos haluaa vastauksia kysymyksiin.

    Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

  17. #4637
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    205
    Jos ei tänä päivänä palvelu pelaa sähköpostin kautta, niin kyllä niitä vanteita löytyy muualtakin! 👍

    Mutta jos jollain kokemuksia FLY-avokiekoista, niin mielelläni ottaisin tietoa vastaan.

    Myös Vision SL 40 avokiekkosetti kiinnostaa. Oiskohan tästä setistä hyvää sanottavaa?

  18. #4638
    Liittynyt
    03/2004
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    143
    Minulla on gravelissa Fly tuubikiekot ja toiset tubeless versiot. Maantiepyörässä kans Fly tuubikiekot. Kaikissa on DT Swiss 240 navat. Todella hyviä ovat, ei mitään huomauttamista!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  19. #4639
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    205
    Kiitos! Onko noi Flyn tubelesskiekot kuin jäykät? Ja osaatko sanoa, mitä ne painaa?

  20. #4640
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    405
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nopparis Katso viesti
    Minulla on gravelissa Fly tuubikiekot ja toiset tubeless versiot. Maantiepyörässä kans Fly tuubikiekot. Kaikissa on DT Swiss 240 navat. Todella hyviä ovat, ei mitään huomauttamista!


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Kuinka äänekäs vapaaratas tuossa 240 keskiössä on.

  21. #4641
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.125
    Jyrin kannattaa tilata ne Shimanon kiekot jos äänettömiä vapareita halajaa

  22. #4642
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekxi Katso viesti
    Kiitos! Onko noi Flyn tubelesskiekot kuin jäykät? Ja osaatko sanoa, mitä ne painaa?
    Mitä korkeampi profiili sitä jäykempi vanteen pitäisi olla. En usko, että nykyisin on mitään kovin lötköjä 40mm+ profiilin kuituvanteita tarjolla ja varsinkaan, kun vanne ei ole tehty kevennystarkoituksessa. Voisi sanoa, että tälläisessä tilanteessa hubilla on suurempi vaikutus. Joskus myös kuullut liian jäykän vanteen mahdollisesti aiheuttavan brake rubia (taisi olla Enven), mutta saa korjata. DT240 ei ole ihan jäykimmästä päästä flangen vuoksi, mutta ihan hyvä yleiskäyttöön.

  23. #4643
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Minkälainen sisäleveys mahtaa olla Flyn avo-vannejarrukiekoissa?
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  24. #4644
    Liittynyt
    03/2004
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    143
    Minun Fly tubeless kiekot ovat gravel pyörässä ja kiekon sisäleveys on 26 mm, renkaat WTB Byway, 47 mm. On vielä Ertron speksien mukainen. Profiili ei ole korkea, 25 mm, mutta ei notku. DT240 ääni on siedettävä. Paino kiekkoparille jäi muistaakseni alle 1500 gr!



    Sent from my iPhone using Tapatalk

  25. #4645
    Liittynyt
    03/2011
    Viestit
    214
    Bianchini halpis-ensiasennustakavanne-Fulcrum halkesi. Tilasin Bikesterista Campan Zondat ja hommasin myös uudet sisärenkaalliset Contin GP 5000 -renkaat alkuperäisten Hutchinsonin Equinox 2:n tilalle. Ei GP 5000 + Zondassa mitään ajamiseen liittyvää valittamista ole, mutta ne ovat selvästi äänekkäämpi yhdistelmä kuin alkupräiset. Tuntuu, että Zondat toimivat kaikupohjana ja GP 5000 kerää asfaltista kaikki äänet. Kun ajaa valkoista reunaviivaa, niin on hiljaista. En osaa arvioida, kumpi mahdollisesti on suurempi syyllinen ääneen.

  26. #4646
    Osaisivatko tietäjät auttaa, kun on alkanut tässä himotella päivittää pyörään uudet kiekot. Tällä hetkellä Bianchissa alla alkuperäiset Shimanon RS100. Polkijalla painoa 80kg ja pääasiallisesti kuntoilu mielessä polkua, sekä yksin että ryhmässä, silloin tällöin myös eripituisissa kuntotapahtumissa. Hintahaarukka on 500-1000 euroa.

    Tässä asiaa pohtiessani ja pyöritellessäni ovat seuraavat vaihtoehdot pyörineet mielessä:
    DT Swiss PR1400 Dicut 32 Oxid https://www.rosebikes.fi/dt-swiss-pr...e=28%22%2F700C
    Mavic Ksyrium Pro https://www.rosebikes.fi/mavic-ksyri...8%22%2F700x25C
    Fulcrum Racing Quattro https://www.mantel.com/fi/fulcrum-ra...xzI3N0YXJ0Mw==

    Olisivatko jotkut näistä tilaukseen laitettavat? Muita varteenotettavia vaihtoehtoja? Itsehän kovin vähän näistä kiekoista tiedän, muuta kuin mikä silmää miellyttää.
    Tubeless valmiit ei välttämättä tarvitse olla, jokseenkin vieroksun ainakin toistaiseksi tubeleksi ryhtymistä, mutta ikinähän ei tiedä.

  27. #4647
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jumbe Katso viesti
    Osaisivatko tietäjät auttaa, kun on alkanut tässä himotella päivittää pyörään uudet kiekot. Tällä hetkellä Bianchissa alla alkuperäiset Shimanon RS100. Polkijalla painoa 80kg ja pääasiallisesti kuntoilu mielessä polkua, sekä yksin että ryhmässä, silloin tällöin myös eripituisissa kuntotapahtumissa. Hintahaarukka on 500-1000 euroa.

    Tässä asiaa pohtiessani ja pyöritellessäni ovat seuraavat vaihtoehdot pyörineet mielessä:
    DT Swiss PR1400 Dicut 32 Oxid https://www.rosebikes.fi/dt-swiss-pr...e=28%22%2F700C
    Mavic Ksyrium Pro https://www.rosebikes.fi/mavic-ksyri...8%22%2F700x25C
    Fulcrum Racing Quattro https://www.mantel.com/fi/fulcrum-ra...xzI3N0YXJ0Mw==

    Olisivatko jotkut näistä tilaukseen laitettavat? Muita varteenotettavia vaihtoehtoja? Itsehän kovin vähän näistä kiekoista tiedän, muuta kuin mikä silmää miellyttää.
    Tubeless valmiit ei välttämättä tarvitse olla, jokseenkin vieroksun ainakin toistaiseksi tubeleksi ryhtymistä, mutta ikinähän ei tiedä.
    Harvalla varmaan kaikista noista kokemusta, mutta ainakin itse olen tykästynyt kovin DTSwiss napoihin joissa on tuo ”ratchet” vapaaratas. Lisäksi en kyllä vieroksuisi Tubelessta. Mukavampi kuin sisuri ja esim eilen tuli pieni reikä. Huomasin että takarengas oli hieman löysä. Kun olin huoltoaseman lähellä menin lisäämään ilmaa, vähän aikaan kuului suhinaa jonka jälkeen litku paikkasi reiän.
    Ride and Smile!

  28. #4648
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cokekola Katso viesti
    Bianchini halpis-ensiasennustakavanne-Fulcrum halkesi. Tilasin Bikesterista Campan Zondat ja hommasin myös uudet sisärenkaalliset Contin GP 5000 -renkaat alkuperäisten Hutchinsonin Equinox 2:n tilalle. Ei GP 5000 + Zondassa mitään ajamiseen liittyvää valittamista ole, mutta ne ovat selvästi äänekkäämpi yhdistelmä kuin alkupräiset. Tuntuu, että Zondat toimivat kaikupohjana ja GP 5000 kerää asfaltista kaikki äänet. Kun ajaa valkoista reunaviivaa, niin on hiljaista. En osaa arvioida, kumpi mahdollisesti on suurempi syyllinen ääneen.
    Mulla on täysin sama setti käytössä. Samanlaista pientä ääntelyä tuli myös gatorskineillä, ehkä jopa vielä kovempana.

  29. #4649
    Liittynyt
    03/2018
    Viestit
    251
    Mitä mieltä noista halvoista "Ozuz" merkkisistä Kiinan kuitukiekoista? Katselin eka DT Swissin R1400-R1600 mutta sitten halusin hiukan profiilia enemän, 50 mm olisi aika hyvä kompromissi aeron kannalta, ja vaihtoehdot olivatkin erittäin kalliit. Yoeleo olisi hyvä mutta hinta pomppaa reippaasti.

    https://www.aliexpress.com/item/33049774415.html?

    https://www.aliexpress.com/item/33040301727.html?



    "OZUZ Carbon Wheels 38 50 mm Deep Road Bike Wheels R36 Hub Straight pull 25mm Wide Wheelset Matte Glossy 3k 700C Clincher Wheels"

    Tuossa rikki mennyt versio, en tiedä kuinka yleistä:

    https://www.youtube.com/watch?v=vlslWvBWdyo


  30. #4650
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lukija5 Katso viesti
    Mitä mieltä noista halvoista "Ozuz" merkkisistä Kiinan kuitukiekoista?
    Kun kerran kysyit mielipidettä: mielummin käytettyä fillaritorilta.

    Yllä oleva ei pohjaa kokemukseen vaan on vain itsesäilytysvaiston aikaansaama mielipide. Sinänsä mielipiteeni sisältää henkilökohtaisen ristiriidan, koska minulla on arkikäytössä kiinankuitutuubikiekot: https://www.wheelsfar.com/

    Jossain menee raja ja mulla se asettui tuohon.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •