HephaGiantGarminElectrobike
Sivu 136 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 86 126 134 135 136 137 138 146 186 236 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.051 - 4.080 / 15440

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #4051
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.678
    ^Vahva suositus noille maastoille jos gravelia haluaa ulkoiluttaa. Kyllä ne yhden käynnin väärti on.

  2. #4052
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.140
    ^olispa vielä joku kahvila siellä heppatalleilla.


  3. #4053
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Kuolataas pyöriä välillä. Eddy Merckx Gravel Disc Stainless. Columbus Spirit HSS & XCR. Handmade in Belgium. Kustomoitava geometria, joten emäputken saa juuri sen mittaisena kuin haluaa. 3299 € (runkosetti). Yksi tuommoinen rosterinen maantie-Merckx näytti pyörähtävän Tour de Francessakin. Vaihtoehtoisesti 2500-3000€ kompliitti, Hageland, oletettavasti ruostuvammasta teräksestä, mutta tarkemmat speksit on vielä kovin vajavaiset.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  4. #4054
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.430
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Onhan se toki sellainen pussinperä.
    Paitsi talvella pääsee jäiden kautta.
    btw. Onko "Ice Grinder" eri pyörä kuin GG, vai sama nastoilla?
    Millä noita jääratoja olisi parasta ajaa?

  5. #4055
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Löytyisikö keneltäkään Kanjonin Grailia S-koossa pk-seutu/Hyvinkää kulmilta ? 176cm kuski ja tuo olisi lienee sopiva koko? Olisi mukava päästä edes koe istumaan
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  6. #4056
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Fiskars Village Gravel Grinderissa reilun viikon päästä on tämän mukaan Canyonilla osasto. Kenties siellä..?
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  7. #4057
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.059
    Kumpaakos poljntyyppiä käytätte graveleissa, SPD vai SPD-SL?

  8. #4058
    Maastopolkimia, koska maastoklosseilla on parempi liikuskella kun astuu polkimilta pois.

  9. #4059
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.678
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Fiskars Village Gravel Grinderissa reilun viikon päästä on tämän mukaan Canyonilla osasto. Kenties siellä..?
    Ei kuitenkaan välttämättä. Kannattaa tarkistaa etukäteen. Viimeeksi kun kävin siellä Canyon-koeajotapahtumassa, niin aika niukasti oli eri kokoja saatavilla.

  10. #4060
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti travelleroftime Katso viesti
    Maastopolkimia, koska maastoklosseilla on parempi liikuskella kun astuu polkimilta pois.
    +1

    Lisäksi maastokypärä, jossa lippa varjostamassa.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  11. #4061
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Kumpaakos poljntyyppiä käytätte graveleissa, SPD vai SPD-SL?
    SPD ja SPD-SL ovat Shimanon lukkopolkimia. Monia muitakin vaihtoehtoja on olemassa, joten kysymyksen asettelu on väärä.

    Jos tarkoitat yleisesti maantie- vs. maastopolkimia, niin miksi ihmeessä kukaan käyttäisi maantiepolkimia ja -kenkiä gravel-pyörässä? Vastaukseksi hyväksyn sen, että omistaa ennestään wattipolkimet ja haluaa käyttää niitä myös graveloidessaan.

    Omat poljinvalintani vaihtelevat päivän ja mielialan mukaan. Toisessa gravelissani on kuitenkin ilmeisen pysyvästi CB:n eggbeaterit (11) ja toisessa just nyt vielä flätit, joskin nekin vaihtuvat huomenna ainakin toviksi eggbeatereiksi (3).

  12. #4062
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Fiskars Village Gravel Grinderissa reilun viikon päästä on tämän mukaan Canyonilla osasto. Kenties siellä..?
    Kiitos vinkistä, ikävä kyllä pitää olla työmaalla tuolloin
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  13. #4063
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    SPD ja SPD-SL ovat Shimanon lukkopolkimia. Monia muitakin vaihtoehtoja on olemassa, joten kysymyksen asettelu on väärä.
    Okei, myönnetään, joskin taitavat olla ne kaksi tavallisinta lajityyppinsä edustajaa.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Jos tarkoitat yleisesti maantie- vs. maastopolkimia, niin miksi ihmeessä kukaan käyttäisi maantiepolkimia ja -kenkiä gravel-pyörässä?
    Niin, ajattelin että jos gravel on perusluonteeltaan sorateillä tapahtuvaa maantieajelua, jossa pääosin ollaan pyörän päällä (poislukien satunnaiset kusi- yms tauot), niin kävelyn mahdollistava kenkätyyppi ei olisi välttämätön. Erotuksena cyclocrossista, jossa lajinomaisesti jopa puolet matkasta pyörää kannetaan/työnnetään.

  14. #4064
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    hesa
    Viestit
    423
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    SPD ja SPD-SL ovat Shimanon lukkopolkimia. Monia muitakin vaihtoehtoja on olemassa, joten kysymyksen asettelu on väärä.

    Jos tarkoitat yleisesti maantie- vs. maastopolkimia, niin miksi ihmeessä kukaan käyttäisi maantiepolkimia ja -kenkiä gravel-pyörässä? Vastaukseksi hyväksyn sen, että omistaa ennestään wattipolkimet ja haluaa käyttää niitä myös graveloidessaan.

    Omat poljinvalintani vaihtelevat päivän ja mielialan mukaan. Toisessa gravelissani on kuitenkin ilmeisen pysyvästi CB:n eggbeaterit (11) ja toisessa just nyt vielä flätit, joskin nekin vaihtuvat huomenna ainakin toviksi eggbeatereiksi (3).
    Kyllä moni ainakin ulkomailla käyttää -L maantieversiota, watit varmaan yksi syy ja mukavuus, muistaakseni Bikeradarin videolla jolla Jack ja se toinen jannu ajeli jonkun 300n gravelreitin arvuuttelivat siinä kummalla ajavat ja päätyivät maastoversioon kun oli matkalla jokusen verran vaikeampaa laskua ja polkua, -L kun ei ihan niin sopiva maastoon.......

  15. #4065
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti twentyniner Katso viesti
    Löytyisikö keneltäkään Kanjonin Grailia S-koossa pk-seutu/Hyvinkää kulmilta ?
    CF vai AL?

  16. #4066
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.678
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Kumpaakos poljntyyppiä käytätte graveleissa, SPD vai SPD-SL?
    Varmaan tämä riippuu siitä(kin), että mitä muuta kalustoa on. Mulla on vain maastofillareita, joissa joko flätit tai SPD:t, joten kaikki kengät on myös noille sopivia. Siksi siis SPD. Muutenkin olen ajellut Shimanon SPD-polkimilla vuodesta -93 (tai -92) enkä näe syytä että miksi vaihtaa. Eikä mulla ole puolisääreen meneviä sukkiakaan...

    Lipattoman kypärän kyllä ostin jo pelkästään siitä syystä, että lipallinen haittaa näkyvyyttä. Ja jostain syystä half-finger -hanskat tuntuvat niiltä oikeilta gravelin kanssa. Shortsit on mallia lökä. Ja reppu on selässä jos tarvitsee ottaa lukko mukaan.

  17. #4067
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Auki vielä...siis materiaali, tuo kallein 1x alu ehkä vahvimmilla tällä hetkellä
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  18. #4068



    „Quäl dich, du Sau!“ (Udo Böltz)

  19. #4069
    Liittynyt
    12/2001
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    124
    Graveleista innostunut seikkailuhenkinen pyöräilijä tarvitsee apua ja vinkkejä. Pyörän tulee täyttää seuraavia kriteerejä: työmatkat, bikepacking maantie/hiekkatiesiirtymillä max. 200km/pvä. Tavoitteena suunnata reissuja muihin pohjoismaihin. Keveydestä ei ole haittaa. Tällä hetkellä jaakobinpainia aiheuttaa muun muassa rungomateriaali ja välitykset. Olen tottunut ajamaan pidempiä reissuja katetuilla nojapyörillä 61/39 välityksillä, takana maastopakka 11-36. Maantiepyörien ajamisesta on muutama vuosi,
    jolloin kompakteilla mentiin sujuvasti. Nyt jos reitit suuntaavat korpeen ja huonoille teille olen ajatellut, että ehkäpä 42t eturatas on riittävä, jos kovia nopeuksia ei haeta. Toisaalta 50/34 on siintänyt myös mielessä että josko olisi varmempi valinta?
    Koska pyöriä ei halua vaihtaa joka vuosi ja tavoitteena on saada pitkäksi aikaa luotettava pyörä, on ajatukset siintäneet titaanipyörien suuntaan. Toisaalta useamman vuoden kokemukset erilaista hiilikuitupyöristä eivät ole kääntäneet pois ajatusta niistäkään pois. Sitten vielä alumiini... Tällä hetkellä kiinnostavimmat optiot ovat alumiinirunkoinen Mason Bokeh 2, hiilarista 3T Exploro ja titaanista Reilly Gradient tai Enigma Escape. Niiden tilausajat mietityttävät. 3T Exploro siintää unissa, mutta satulatolppaan liittyvät ongelmat siintävät mietteissä. Onko niistä mahdollisesti päästy uudessa versiossa eroon (nitinä, satulan korkeuden pysyminen, kiristysmekanismi). Täällä esitellyt 3T Exploron omistajat varmaankin kertovat kokemuksiaan?
    ...

  20. #4070
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.140
    ^pitääkö olla tehdastuote? Kävisikö custom omilla spekseillä? Ei välttämättä kalliimpi.


  21. #4071
    Liittynyt
    12/2001
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    124
    Customit vaihtoehto. Jotenkin ajatukset vetää titaanin puoleen. Olen kahlannut titaanipyörien valmistajia läpi ja Reilly vaikuttaa aika hyvältä vaihtoehdolta. Gradient Ultegralla olisi toisaalta riittävä, vaikkakaan ei ole Custom.
    "Fit and forget" ajatus ei varmaankaan toteudu 3T:n kohdalla?
    ...

  22. #4072
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.511
    Jos meinaat ottaa paljon kuormaa, en tiedä onko 3T Exploro paras ratkaisu. Siinä ei ole ylimääräisiä kiinnikkeitä esim. kolmannelle pullolle, etuhaarukan mounteista puhumattakaan. En ole itse kokeillut lastata. Kovasti unelmoimani bikepacking-retki taisi jäädä tekemättä tältä kesältä, ne perhesyyt... Nyt olen kylläkin isyysvapaalla, olikos se isukin pyöräilyyn tarkoitettu vapaa muuten?

    Satulatolppa on pysynyt hyvin paikallaan 2019 mallissa. Nitinöitä nyt saa kaikkiin pyöriin, jos ajelee vaikkapa koko päivän vesisateessa
    Pyöräily on kivaa!

  23. #4073
    Sain eilen illalla Canyob Grailini. (Al 7.0). Pyörä rullaso sekä maantiellä pururadalla ja kivituhkassa hyvin. Pyörään olen kyllä tyytyväinen. Se harmittaa, ettei Velosportin myyjän mukaan siihen saa asennettua kunnon lokasuojia. Onko joku muu keksinyt tähän ratkaisua? Haluaisin mennä töihin siistimmillä housuilla

    Lähetetty minun SM-G965F laitteesta Tapatalkilla

  24. #4074
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Jos ei kaipaa maantiepakan tiheitä välityksiä tai kiipeä ison kuorman kanssa pitkiä ja jyrkkiä nousuja, riittää 42x11-42 (tai 10-42) todella pitkälle. Kompaktikampiin verrattuna puuttuu vain vaihde-pari yläpäästä, eli ne loppuvat jyrkissä alamäissä. Jos kulkee ison kuorman kanssa tai arvostaa kevyempiä välityksiä, voisi esim. 38x10-42 olla aika hyvä retkigrainderissa. Nämä siis teitä pitkin kulkiessa, poluilla voi kaivata kevyempääkin.

  25. #4075
    Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aappi Katso viesti
    Sain eilen illalla Canyob Grailini. (Al 7.0). Pyörä rullaso sekä maantiellä pururadalla ja kivituhkassa hyvin. Pyörään olen kyllä tyytyväinen. Se harmittaa, ettei Velosportin myyjän mukaan siihen saa asennettua kunnon lokasuojia. Onko joku muu keksinyt tähän ratkaisua? Haluaisin mennä töihin siistimmillä housuilla

    Lähetetty minun SM-G965F laitteesta Tapatalkilla
    Takanahan on tavanomaiset kiinnikkeet joten siis eteen ei saa kunnollisia?
    Canyonin Grail - mainoskuvissa taisi joskus olla nämä: https://www.xxl.fi/sks-germany-speed...161419_1_style
    En osaa sanoa toimivuudesta mutta ei näytä kelvottomilta.

  26. #4076
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Kumpaakos poljntyyppiä käytätte graveleissa, SPD vai SPD-SL?
    Spd yhdistelmäpoljin eli voi ajaa sekä lukoilla, että ilman. Helpottaa omaa arkea, kun voi hypätä pyörän selkään vaikka crocsit jalassa käydäkseen lähikaupassa hakemassa puuttuva maitopurkki tai hiivapaketti, kun komento keittiön puolelta annetaan.

  27. #4077
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Täällä esitellyt 3T Exploron omistajat varmaankin kertovat kokemuksiaan?
    Juu sitten kun pyörä on valmis. Projekti vähän yskii mutta onneksi ensi viikko lomaa, että josko sen saisi viikon sisään ajoon
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  28. #4078
    Kiitos Barracuda, minä ajalen kikeilemsan.

    Lähetetty minun SM-G965F laitteesta Tapatalkilla

  29. #4079
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Varmaan tämä riippuu siitä(kin), että mitä muuta kalustoa on. Mulla on vain maastofillareita, joissa joko flätit tai SPD:t, joten kaikki kengät on myös noille sopivia. Siksi siis SPD. Muutenkin olen ajellut Shimanon SPD-polkimilla vuodesta -93 (tai -92) enkä näe syytä että miksi vaihtaa. Eikä mulla ole puolisääreen meneviä sukkiakaan...
    Juu, varmaankin tuo polkuriippuvuus (path dependency) vaikuttaa myös. Itsellä on kokemuksia molemmista, mutta jos katsellaan vuosittaisia käyttötunteja, niin maantiepolkimilla tulee varmaan 90% ajoista. Ehkä juuri siitä syystä johtuen maastopolkimet tuntuvat kömpelöiltä, epämääräisen tuntuisilta (vapaaliike ja lukittuminen) ja maantiepoljin taas juuri siltä miltä polkimen tuleekin tuntua.

  30. #4080
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.678
    ^Sitten kannattaa hankkia maantiepolkimet. Omista ajoistahan tuo on kiinni, että meinaako kuinka korpeen gg:llä tunkea. Ja polkimien vaihtokaan nyt ei ole kummoinen operaatio, 5 min ja taas mennään.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •