HephaElectrobikeGarminGiant
Sivu 134 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 84 124 132 133 134 135 136 144 184 234 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.991 - 4.020 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

Täytyy myöntää, että pyöräkuume iski minuunkin. Tilasin viime viikon torstaina Canyonin Grail 7.0 alumiinisella rungolla. Nyt se on sitten tulossa, ja keskiviiikkona pitäisi päästä kokeilemaan. Muuten oli unelmapyörä, mutta hiukan jännittää hydrauliset jarrut, että lähtevätkökö ne (Shimano 105 ) pelittämään, mutta luulen, että ongelmia tuskin on.

Lähetetty minun SM-G965F laitteesta Tapatalkilla

Onkohan helle sekoittanut pään vai pitäiskö oikeasti alkaa huolestumaan, kun tällä viikolla iski gravelähky. Lumien lähdön jälkeen olen graindaillut ehkä n. 2000 km ja vaikka osa on ajettu juna- tai autosiirtymän avittamina ja Gotlannissa, niin silti kotoa kätevästi saavutettavat gravelit alko kyllästyttämään. Nytpä alkoikin kiinnostelemaan old school "maantiegravelpyörä", jolla ajelisi mukavasti Uudenmaan paskakuntoisia asfalttiteitä ja joka ei pelästyisi sorapätkistä siellä täällä.

Tietty vois vaan laittaa Gravaan sliksit alle, mutta kun tässä on nyt jo jonkin aikaa vaivannut ajoittainen N+1 -kuume aika monen vuoden N-1 -vaiheen jälkeen ja kellarissa olisi yhdet hyväkuntoiset 10-vaihteiset Campa-osat odottamassa niihin sopivaa runkoa. Lisäksi vähän maantiemaisempi geometriakin olis kivaa vaihtelua.

Toivelistalla olis teräsrunko ja mid reach -maantiejarrut ja tilaa vähintään 30-millisille Strade Biancheille. All City Mr. Pink olisi helppo ja potentiaalisesti myös talvenkestävä Ed-suojauksineen, mutta ilmeisesti vähän painavahko. Shand Skinnymalinky olisi melkolailla täydellinen ja ainakin tämä reviewin mukaan ominaisuuksiltaan juuri sitä, mitä haen, mutta eivät huoli tilauksia tällä hetkellä. Keväällä ebayssä meni yksi IF Club Racer sivu suun ja sekös nyt harmittaa..

Ja sorry, jos tässä jonkun mielestä liikaa venytellään gravel- ja maantiepyörien välistä rajaa, voin tarvittaessa siirtyä vaikka pyöräkuumeisten tukiryhmään...

E: ja tarkemmin aisaa pohtiessa tuli mieleen, että jos tollasen maantiegravelin itselleen väsäisi, niin sitten Gravan vois päivittää Srampagnolo etap Axs 1x12 -vaihteiseksi 38 etu/Chorus 12 11-34 taka -yhdistelmällä krossi- ja rosoisempia graveltouhuja silmällä pitäen. Gravan 11-v. Campasetin vois siirtää maantiegraveliin. Pakkaa vaihtamalla voisi kiekkoja käyttää ristiin tarvittaessa. Hmm...
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    LJL ostama innovaatio veisi minulta yöunet ja tukan päästä.
    Nyt kun on tarra niin nukun kuin vauva
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Välitysten kanssa täälläkin hiukan pähkäilin. Tuleva Revolt tulee noilla micro-compact kammilla, eli Praxis Zayante, 48-32t rattailla. Takapakkana on Ultegran 11-34t. Tilasin kuitenkin tuohon jo uudet kammet ja keskiölaakerit odottamaan vaihtoa, koska halusin tehomittauksen ja tuota Praxis Zayentea saa 4iiii Precision wattikammella varustettuna, niin päätin hommata sitten sellaiset. Olivat myös kustannustehokkain vaihtoehto tuohon hommaan. Harkinnassa oli pitkään myös Ultegra ja Stages yhdistelmä, mutta hintaa noille kertyi liikaa.

Alkuperäiset kammet tulevat M-kokoisessa rungossa 172,5mm pitkinä ja olen tottunut ajamaan 170mm mittaisilla, niin samalla sai myös tuon asian hoidettua kuntoon. Tällä hetkellä näytti saatavuutta olevan noissa kammissa vain 52-36t rattailla varustettuna, mikä ei sinänsä haittaa, koska voin käyttää noita alkuperäisen setin mukana tulevia rattaita tai sitten miksata esim. 48-36t, mitä ajattelin alkuun kokeilla. Vaihtaa sitten 32t rattaan takaisin, jos vaikka lähtee mäkisempään maastoon seikkailemaan. Tasamaalla ja maantiellä pärjään kyllä tuolla 48-36t kombolla.

Hommaa olisi vielä helpottanut, jos keskiölaakeria ei tarvitsisi vaihtaa, mutta nuo alkuperäiset Zayente kammet ovat OEM-speksatut tietyille pyörämerkeille ja ovat 24mm teräsakselilla, kun taas nuo kaupasta vapaasti ostettavat ovat 30mm alumiiniakselilla. Aina pitää olla pikku säätöä

"Gravel Grinding" -fillarit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Minä olen standardi-mies joka tykkää standardi-osista standardi-rungossa.
    Onneksi standardeissa on se ”hyvä” puoli, että on niin monta mistä valita

Itsellä ajot pääosin asfalttitempo 10-30km ja siihen päälle sitten leppoisa greivelajot. Tempot ajan nykyään 38mm renkailla, joilla menee myös sorapätkät. Toisilla vanteilla 28mm maantierenkaat, mutta jäänyt vähemmälle käytölle... Pitää varmaan seuraavaksi laittaa Fairlight tai Shandy alle.

Tilanne eturieskojen clearancen osalta täsmentyi, kun asensin kammet spacereiden kanssa paikalleen. Kuten alustavasti mittailin, 53t isompi rieska menee ihan kevyesti Exploroon:

Mutta ongelmia tulee 39t lipun kohdalla. Laitoin tällä kertaa suojateippiä, kun ehdin viimeksi kokeillessa saada pienen naarmun runkoon... Ratas mahtuu pyörimään clearance jää muutamaan milliin, itse en missään tapauksessa lähtisi ajamaan sorateitä tällä:

Summa summarum, vaikka 53/39 on liian iso niin 50/36t ovaalirattaiden suhteen clearancetilanne vaikuttaa oikein positiiviselta.
    -L.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Summa summarum, vaikka 53/39 on liian iso niin 50/36t ovaalirattaiden suhteen clearancetilanne vaikuttaa oikein positiiviselta.
    Kannattaa testailla ovaaleja. Minäkin olen kuullut samaa huhua, ettei ovaaleilla vaihtaminen välttämättä ole aina kovin sujuvaa.

Tuliko rungon mukana muuten kunnollinen suojateippi chainstayn päälle ja pienen rattaan kohdalle BB:n taakse? Jos tuo kohta on ahdas, niin ketju saattaa lintata ikävästi maalit ja gel coatin pois ja tuollaisessa rungossa se saattaa hivenen harmittaa.

Mulla saattaisi olla 3M paksua kivenisku teippiä ja sulla saattaisi olla ylimääräinen 53 ratas

http://tuotteet.etra.fi/fi/g20642691...skuteippi-8592

Rauhalliseen aikaan kun käy etrassa ja kertoo käyttökohteen, niin tuon 60e rullan saa puoleen hintaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Kannattaa testailla ovaaleja. Minäkin olen kuullut samaa huhua, ettei ovaaleilla vaihtaminen välttämättä ole aina kovin sujuvaa.
    Mulla ei ole ollut koskaan mitään ongelmia vaihtamisessa Rotorin 53/39 ovaaleilla ja sram red vaihtajalla. Ei sitten pienintäkään ongelmaa viimeisen kuuden vuoden aikana.

Onko ovaaleista hyötyä näissä tasaisen maan vehkeissä? Mulla on ovaali fätissä ja kokemukset siitä ovat hieman kaksijakoiset, mutta eipä siitä haittaakaan kai ole. Mutta jotenkin ajattelin, ettei siitä tällaisessa tasaisen pyörityksen vehkeessä ole niin iloa. Väärässä taas?

Tosta ylemmästä kuvasta mietin, että ei tartte iskeä chainsuck kuin kerran, niin tulee karseeta jälkeä chainstayhin, kun ratas runnoo ketjun väkisin tonne rattaan ja chainstayn väliin. Asfaltilla ei välttämättä niin potentiaalinen ongelma, mutta soralla pölyisen tai rapaisen ketjun kanssa ei mitenkään tavatonta. Mä ehkä kuitenkin harkitsisin vakavasti 1x:ssä pysymistä tuon rungon kanssa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Topstonen ensipurasu, ei hassumpi laite

Mä ehkä kuitenkin harkitsisin vakavasti 1x:ssä pysymistä tuon rungon kanssa.
    Katson tosiasiallisen clearancen 2x ovaalirattailla ja teen sitten ratkaisuja. Joku suojateippaus/muovi tuohon pitää joka tapauksessa askarrella-paskarrella. Runko tuntuu erootillisen hentoiselta, vähän niinkuin nainen.
    -L.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Onko ovaaleista hyötyä näissä tasaisen maan vehkeissä? Mulla on ovaali fätissä ja kokemukset siitä ovat hieman kaksijakoiset, mutta eipä siitä haittaakaan kai ole. Mutta jotenkin ajattelin, ettei siitä tällaisessa tasaisen pyörityksen vehkeessä ole niin iloa. Väärässä taas?
    Kysäise froomelta, sehän noilla sinkuttaa keskinkertaisin tuloksin maantietä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Tosta ylemmästä kuvasta mietin, että ei tartte iskeä chainsuck kuin kerran, niin tulee karseeta jälkeä chainstayhin, kun ratas runnoo ketjun väkisin tonne rattaan ja chainstayn väliin. Asfaltilla ei välttämättä niin potentiaalinen ongelma, mutta soralla pölyisen tai rapaisen ketjun kanssa ei mitenkään tavatonta. Mä ehkä kuitenkin harkitsisin vakavasti 1x:ssä pysymistä tuon rungon kanssa.
    Mitenhän ketju käyttäytyy, eli voiko se niittautua isomman rattaankin taakse? Tuo voi olla kyllä aika kohtalokasta. Vai onko tuo niin ahdas väli, ettei se tuonne edes pomppaa.

Maantiepyörässä on tosiaan pienen rattaan takana juuri sopivan ahdas kolo, jonne ketju voimalla mahtuu, mutta ei tule sieltä pois muuta kuin väkivalloin.

Kannattaa muuten LJL miettiä ratastukset niinkin, että ketju on takuulla riittävän kireällä kaikissa tilanteissa. Tuo estää hyvin ketjun pois hyppäämistä. Cyclossa päädyin pitkähäkkiseen vaihtajaan juurikin tuon vuoksi, vaikka lyhyellä olisi muuten pärjännytkin. Eli pitkää häkkiä vaan, jos haluat laajan välitysalueen.

F. Kotlerburg Guest
    Maantiegravel. Anna mun kaikki kestää.

Kysäise froomelta, sehän noilla sinkuttaa keskinkertaisin tuloksin maantietä.
    Kulkee hyvin, mut ei pysy pystyssä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Simuloitua soralla-ajelua?

Tää säie ollutkin hauskaa luettavaa, asiaa ja fiksua kommenttia, toki jotain jonka ois voinut jättää kirjoittamatta. Tietämättömyys kunnei tarkoita aina tyhmyyttä.
    Oma 1x carbonigrinderi on hieman vaiheessa ,ei vain johtuen 1x:stä. Jos huomenna nytkähtäis tää ekonomiakin hieman eteenpäin.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Onkohan helle sekoittanut pään vai pitäiskö oikeasti alkaa huolestumaan, kun tällä viikolla iski gravelähky. Lumien lähdön jälkeen olen graindaillut ehkä n. 2000 km ja vaikka osa on ajettu juna- tai autosiirtymän avittamina ja Gotlannissa, niin silti kotoa kätevästi saavutettavat gravelit alko kyllästyttämään. Nytpä alkoikin kiinnostelemaan old school "maantiegravelpyörä", jolla ajelisi mukavasti Uudenmaan paskakuntoisia asfalttiteitä ja joka ei pelästyisi sorapätkistä siellä täällä.
    Tää on muuten totta näin PK-seudulla asuvana. Stenu taitaa asua jossain länsipuolella kaupunkiseutua, itselläni täällä idässä on juurikin tuota ongelmaa että lähiseudun sorat ei ihan hirveästi tarjoa vaihtoehtoja ja esim. Espooseen lähtö tarkoittaa koko päivän reissua eli ei onnistu kuin suunniteltuna viikonloppulenkkinä. Noh, parin viikon päästä starttaan uudessa työpaikassa joka on lähempänä parempia ajopaikkoja. Pystyy hyvin versioimaan kotimatkaa tai lähtemään kohti pohjoisen (Kerava/Järvenpää/Sipoo) sorareittejä heti työpäivän jälkeen.

Shand Skinnymalinky olisi melkolailla täydellinen ja ainakin tämä reviewin mukaan ominaisuuksiltaan juuri sitä, mitä haen, mutta eivät huoli tilauksia tällä hetkellä. Keväällä ebayssä meni yksi IF Club Racer sivu suun ja sekös nyt harmittaa..
    Onneksi tuota näyttäisi saavan myös muun värisenä kuin tuo karsea harmaa.

Ja sorry, jos tässä jonkun mielestä liikaa venytellään gravel- ja maantiepyörien välistä rajaa, voin tarvittaessa siirtyä vaikka pyöräkuumeisten tukiryhmään...
    Tavoitehan oli löytää pyörä joka ei pelästy soralle poikkeamista, joten topikin aiheessa ollaan. Joku taulapää taisi ehtiä jo loukkaantumaan, mutta se kertonee enemmän hänestä itsestään..

Mitenhän ketju käyttäytyy, eli voiko se niittautua isomman rattaankin taakse? Tuo voi olla kyllä aika kohtalokasta. Vai onko tuo niin ahdas väli, ettei se tuonne edes pomppaa.
    Juu edestä pienemmälle vaihtaessa ketju tarraa ison rattaan piikkeihin kiinni ja iso ratas nappaa ketjun mukaansa rattaan alapuolelta. Tuttu tilanne mulle esim. Stronglightin rattailla ja siitä muistona maalit chainstaystä ruvella. Teräs on kuitenkin sen verran kovaa, että siinä ei käy mitään katastrofaalista. Campan originaalirattaiden kanssa ei muistaakseni vastaavaa käynyt koskaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Niin oliko siinä jotain ihmeellistä vai mistä hyvästä tämä kommentti?

2013 gravel-"maailmanmestaruus" voitettiin All City Mr. Pinkillä, joka on aika vahvasti maantiegravel eli gravelkelpoiseksi tuunattu maantiepyörä. Tuolla vaikka yksi versio aiheesta, alla kuvassa vähän toisennäköinen. On täällä useampaan otteeseen keskusteltu gravel-pimpatuista maastopyöristäkin ihan sujuvasti.

Ehkä nää Hellsinki-gravelit vaan on sellasia, että hektinen hesalainen ehtii lenkiltä nopeammin Mikkelleriin juomaan artesaanioluita, kun ei ole 40-millistä nappulakumia hidastamassa menoa. Ja kapeampien renkaiden kanssa on kivempi ajaa sellaisella rungolla, jonka geometria on suunniteltu kapeammille renkaille.

E: Google löysi vielä lisää. Seven Red Sky. 7,7-kiloinen titskugravel maantiejarruilla:

Nyt olisi uuden pyörän hankinta ajankohtainen, kun en juuri mitään tiedä näistä cyclo/gravel pyöristä kysyisin vinkkejä.

Tällähetkellä ajan maastossa täysjoustolla.
    Ajot tulee olemaan työmatkaa ja lenkkiä siellä sun täällä, välillä talvellakin joten suht leveää rengasta olisi hyvä saada alle,
    lokasuojia en luultavasti tule asentamaan.

Tässä pyörät mitä nyt katsonut ja harkinnut ostoa.
    Canyoneista miellyyttää tuo 1x11 voimansiirto mihin tottunut maastossa, osasarjojen eroista tai paremmuudesta en osaa sanoa mitään.

https://www.canyon.com/fi-fi/road-bi...ry-section-tab

https://www.canyon.com/fi-fi/road-bi...0-sl/2197.html

Gt carbon taitaa olla ahtaampi rengastilalta kuin canyon?

https://www.bikester.fi/gt-bicycles-...ta-874797.html

Cannondalesta mietityttää koko M vai L

https://www.evanscycles.com/en-fi/ca...-bike-EV360816

Mitä hyvää ja hunoa näissä pyörissä on?
    Kuskin mitat 181cm inseam 85 painoa 105kg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Heh, mä taas vakavasti rupesin harkitsemaan Cinellin Mashia (yksivaihteen puolella parikin runkoa myynnissä), joka on niin väärä pyörä mulle kun vain voi olla... mutta näin ne kiinnostukset heittelee.
    Ehkä semmosestakin jonkinnäköisen gravelin saisi tuunattua.. Tracklocross on rapakon takana ja Japanissa kovassa nousussa, joten Suomessa voitais olla edelläkävijöitä tracklogrindingin kanssa

(OT: Mä en ole koskaan ratapyörällä ajanut, mutta Turun velolta tuli tänään yksi SM-mitali lisää jälkikasvulle. Itseasiassa eka tälle nuoremmalle neidille. Ja yhtä ylimääräistä cantihaarukkaa naitin huvikseni riser-tankoon alkukesästä. Viidenkympin villitys tai jotain... Mutta yksivaihteisen kanssa nämä lähigravelitkin on jaksaneet kiinnostaa vielä jollain tapaa eli ei ihan tuulesta temmattu idea kuitenkaan.)

Ehkä nää Hellsinki-gravelit vaan on sellasia, että hektinen hesalainen ehtii lenkiltä nopeammin Mikkelleriin juomaan artesaanioluita, kun ei ole 40-millistä nappulakumia hidastamassa menoa.
    Mä olen viime viikot ajellut gg-lenkit gg-slickseillä (Hutsun Overide). Assut, sorat, laidunväylät, polut ja kaikki muukin menee sujuvasti ja olen alkanut ihmetellä mihin niitä renkaiden nappuloita tarvittiinkaan.

Trek Domane SLR, kolmas sukupolvi.
    Tähän menee jo 38mm rengas, mutta runkoa on tarjolla vain levyjarru versiona. https://www.velonews.com/2019/07/bik...uwWDGYGwstL-ts

Minulla on maantiefillarina edeltävä 2017 Domane SLR ja DA direct mount vannejarruilla. Sinne mahtuu noin 28mm rengas, kenties 30mm jos asentaa kiekon rengas tyhjänä. Kenties tuo on se maantie gravel, vaikka olen pitänyt sitä vaan p**kan asfaltin pyöränä. Kuitenkin se on unelmallisen hyvä lenkkikaveri viiskymppisen kuntoilijan makuun

Olen hieman lueskellut pyörien geometriaan liittyviä asioita ja sen perusteella gravel-pyörien geometria pohdituttaa. Osa pyöristä suunnitellaan maastopyöristä tutuksi tulleella long and slack-tyylillä, osa taas on melko lähellä maantiepyöriä, tai sitten cyclocrossareita, mutta hieman matalammalla keskiöllä. Gran Fondo -lehdessä oli vertailtu Canyon Infliteä ja Grailia ja ”yllättäen” päädytty siihen tulokseen että toinen sopii crossiin ja toinen soranjauhantaan. Artikkelissakin kuitenkin todettiin, että pyörien geometriat ovat hyvin lähellä toisiaan. Ja tosiaan, keula- ja satulaputken kulmat ovat samat, samoin myös chainstay. Grail on noin puoli senttiä pidempi ja sentin matalampi, mutta ei noista pitäisi vielä tulla kovin suurta eroa ajotuntumaan. Samoin Open U.P.:tä ja Exploroa on pidetty vertailuissa kovinkin erilaisina, vaikka geometriassa erot ovat hyvin pienet. Kyse taitaa olla jostain muustakin kuin vain putkien kulmista ja pituuksista?

"Gravel Grinding" -fillarit

Kaikkea sitä pitää kokeilla. Sorapyörä sai kaveriksi toisenlaisen tangon, Surly open bar. Jos hieman mukavuutta saisi mursketeille. Kannatin on pitkänpuoleinen, mutta muutakaan ei ollut tarjolla.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Olen hieman lueskellut pyörien geometriaan liittyviä asioita ja sen perusteella gravel-pyörien geometria pohdituttaa. Osa pyöristä suunnitellaan maastopyöristä tutuksi tulleella long and slack-tyylillä, osa taas on melko lähellä maantiepyöriä, tai sitten cyclocrossareita, mutta hieman matalammalla keskiöllä. Gran Fondo -lehdessä oli vertailtu Canyon Infliteä ja Grailia ja ”yllättäen” päädytty siihen tulokseen että toinen sopii crossiin ja toinen soranjauhantaan. Artikkelissakin kuitenkin todettiin, että pyörien geometriat ovat hyvin lähellä toisiaan. Ja tosiaan, keula- ja satulaputken kulmat ovat samat, samoin myös chainstay. Grail on noin puoli senttiä pidempi ja sentin matalampi, mutta ei noista pitäisi vielä tulla kovin suurta eroa ajotuntumaan. Samoin Open U.P.:tä ja Exploroa on pidetty vertailuissa kovinkin erilaisina, vaikka geometriassa erot ovat hyvin pienet. Kyse taitaa olla jostain muustakin kuin vain putkien kulmista ja pituuksista?
    Jos se sentin korkeusero on keskiössä, niin se vaikuttaa tuntumaan ihan tuntuvasti.

Openin keulakulma muuttuu 69,5 asteesta 72,5 asteeseen runkokoon kasvaessa ja silti rake pysyy samana, mikä tarkoittaa, että ainakin eri kokoiset UPit on ohjaustuntumaltaan hyvinkin erilaisia. Ymmärrettävää parin tonnin kompliiteissa, mutta jotenkin luulisi, että Openin hintaisessa rungossa ei tarttisi mennä sieltä, missä aita on matalin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mä olen viime viikot ajellut gg-lenkit gg-slickseillä (Hutsun Overide). Assut, sorat, laidunväylät, polut ja kaikki muukin menee sujuvasti ja olen alkanut ihmetellä mihin niitä renkaiden nappuloita tarvittiinkaan.
    Eipä niitä varmaan juuri tarviskaan niin pitkään kun on kuivaa. Ajelen välillä lenkkiä yhden Open-kuskin kanssa, jolla on käytännössä aina GK:n sliksiversiot alla ja ihan yhtä kovaa sillä näyttää uskaltavan kurveihin päästellä.

Ei sen puoleen ei sille ajoittain mielessä pyörivälle uudelle pyörällekään - olisipa se mimmoinen hyvänsä - ole mitään objektiivista tarvetta. Mun pyöräshoppailu tulee harvinaisen edulliseksi, kun kaikki tekemällä tehdyt tarpeet torppaa itse itsensä parissa päivässä..

Jos se sentin korkeusero on keskiössä, niin se vaikuttaa tuntumaan ihan tuntuvasti.

Openin keulakulma muuttuu 69,5 asteesta 72,5 asteeseen runkokoon kasvaessa ja silti rake pysyy samana, mikä tarkoittaa, että ainakin eri kokoiset UPit on ohjaustuntumaltaan hyvinkin erilaisia. Ymmärrettävää parin tonnin kompliiteissa, mutta jotenkin luulisi, että Openin hintaisessa rungossa ei tarttisi mennä sieltä, missä aita on matalin.
    Korkeusero oli juuri keskiössä, selittää varmaan tuntumaa. Oma 2014 Kona Rove tuntuu mielestäni silti vakaalta myös 40mm kumeilla, vaikka bb-droppia on ”vain” 65mm. Loivahko keula ja lyhyt rake (ja sitä kautta yli 70mm trail) vaikuttanevat tähän. Tai sitten olen itse tunnoton noiden erojen suhteen ja ajelen tyytyväisenä pyörällä kuin pyörällä.

Tuota keulakulman muutosta raken pysyessä samana mietin itsekin. Arvioissa ei ole tuota eri kokojen välillä olevaa geometriaeroa otettu huomioon. On Onen Space Chickenissä sama juttu, keulakulma jyrkkenee isompia kokoja kohti keulan pysyessä samana.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •