Samanlaista tapausta ei ole tainut tapahtua mitä tapahtui 2015 kun Astanan auto hinasi Nibalia Vueltassa vähän reippaammalla vauhdilla, tosin hylkäys siitä tuli.
Samanlaista tapausta ei ole tainut tapahtua mitä tapahtui 2015 kun Astanan auto hinasi Nibalia Vueltassa vähän reippaammalla vauhdilla, tosin hylkäys siitä tuli.
Ei ole ainakaan kameroiden eteen osunut.
Alaphilippen tapauksessa Alaphilippe näytti lähinnä hidastavan hieman pullon ottoon ja sen jälkeen hieman horjahtavan, jolloin huoltaja antoi pienen tuuppauksen takaisin vauhtiin. Tai noin sen ainakin Ranska-lasien läpi voisi katsoa.
Tai no, isommasta kuvasta katsottuna vauhdin pudotus oli pienempi ja etäisyys katsojiin oli isompi, kuin mitä aluksi katsoin, joten tuuppaus oli tarpeeton, ja toisaalta hyödyllisempi kuin Roglicin tuuppaus Girossa. Joten 10 sekuntia, kuten Roglicille ei olisi ollut väärin.
Mielenkiintoisinta eilisessä oli se, että eikö JA pystynyt oikeasti kunnolla vastaamaan TG:n tempovaihtoon vai ottiko vain tarkoituksella löysemmin loppunousun tietäen, että pystyy laskemaan porukan kiinni.
"Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
Kuskit sijoilla 2-6 ovat 44 sek. sisällä ja 1. Alaphilippe 1.30 minuutin kaula. Tuskin uskalletaan huomiseen jättää. Jaksaako Nairo tänään (+3.54) yrittää. Mutta miten? Iseranin huipulta 37 km maali ja Tignesin loppunousu on loivanko isojen erojen tekemiseen. Jännää tulee. Ja huominen on aivan super!
^^ Ainakin JA haastattelussa sanoi että oli vaikeuksissa Galibierilla ja laskussa joutui ottamaan riskejä.
Brittien Eurosport kertoi muuten että Ineos olisi nyt päättänyt kenelle kokonaiskisaa ajetaan. Wiggins arvelee että Thomas olisi kapteeni, enemmän kokemusta jne... Brailsford haastattelussa että se voittaa joka pystyy kaivamaan itsestään eniten irti kuten JA tekee. Mun mielestä Bernalilla parhaat mahdollisuudet haastaa Alaphilippe. Movistarilla kenties vahvin joukkue, mutta aika yllätys jos Landa tai Quintana vielä nousisi kärkeen.
Veikkaan että tänään Bernal yrittää irtiottoa aikaisin Iseranilla, 2min jos sais eroa Iseranin nousussa niin on jo aika vahvoilla.
Ei se loysäilyltä näyttänyt kun yritti pysyä porukoissa satulasta-putkelta-satulasta-putkelta metodilla. Alaphilippellä on kyllä mun sympatiat puolella, mutta Pariisi näyttää aika kaukaiselta tässä vaiheessa kun on kaksi kovaa vuorietappia jäljellä. Minä odotan Pinot'n antavan remmiä tänään ja/tai huomenna. Pinot oli melko suojassa eilen, lukuunottamatta Galibierin loppua, jossa näytti varsin vahvalta.
Tänään heti paukusta pudonneilla tulee kiire limiittien kanssa.
6.7 WTF/kg
Pinot pulassa jonkun jalkavaivan takia. Pinot fanit loytävät minut läheisestä järvestä häpeämästä.
6.7 WTF/kg
Siihen jäi Pinot. Taisi itku tulla, ainakin Thibaultille.
Pinot keskeytti.
Katotaan mitä käy Iseranilla. Ineos vaikuttaa pitävänsä asiallista vauhtia. Onko Movistarilla mono syonnillä? Entä mitä tekee Ineos? Kestääko Alaphil kelkassa?
Iskuja pitäisi tulla kunhan hatkan ero vähän kaventuu.
6.7 WTF/kg
Kuului tänne asti kun Nairo räjähti. Nyt taitaa alkaa tapahtumaan...
Buchmann myos mestoilla ja Alaphil taitaa olla valmista kamaa.
EDIT: Alaphilin on pudottava kuin kivi alas Izoardilta.
6.7 WTF/kg
No niin, etappi vissiin neutralisoidaan raesateiden vuoksi. Lopputulokset ehkä lasketaan Iseranin topista.
On tainnut sataa pikkasen:
https://streamable.com/8w53w
Mutta johan oli pettymysten päivä. Ensin Pinot, ja sitten etappi pilalla, vaikka lopputulos voittajan suhteen tuskin olisi ollut eri.
^ Eilen meni jo tie poikki maa- ja kivivyoryjen takia likellä Galibieria. Kisan seuraajat jäi mottiin kun eivät päässeet palaamaan Grenobleen päin.
https://www.ledauphine.com/hautes-al...pKs0JKko5Moq3A
Ilmeisesti etapin katkaisu on tehty ranskalaisella teholla ja tarkkuudella, eli kenellekään ei ole epäselvää mikä on tilanne (tähän sarkasmihymio).
6.7 WTF/kg
Auta armias jos Alaphilippe olisi vielä Iseranin huipulla ollut jäämässä kärkeen ja sitten oltaisiin päätetty, että niin muuten, etappi päättyi jo. Kyllä olisi järjestäjiä haukuttu ranskalaisten suosimisesta.
Joskus tuli vitsailtua vierasta kisaa ajaessa, että "maalissa sen näkee kuinka pitkä matka on ja siinä matkalla onko mutkaa tai mäkeä". Tänään oli Tourissa salainen maali.
No vaikka silleen, että "kisaa on lyhennetty, maali paikassa X". Nyt kuskit veti vielä kisaa alamäkeen pitkän aikaa sen jälkeen kun tuomarit olivat tehneet päätoksensä laittaa etapin maali jo ohitettuun paikkaan. Siis olisi pitänyt tehdä niin, että kuskit eivät aja kisaa "maalin" jälkeen.
6.7 WTF/kg
ja toisaalta Alaphilippellä taitaa nyt olla vielä pieni mahdollisuus palkintopallille vaikka voitto taittaa olla mennyt. Val d'Isereen 15km topin jälkeen olisi ainakin etapin kärjen voinut pysäyttää mutta siellä ei ajanottoa.
Vähän tunnelma latistui kun heräsin aamukahville ennen etapin "loppuratkaisuja".
Tai sitten neutralisoi GC:n tämän etapin osalta ja jatkaa GC:tä huomenna etapin 18. aikojen pohjalta.
6.7 WTF/kg
Kuinkahan kaukana karjen edessa meni etuauto joka tuon maanvyoryman havaitsi. Liulen ettei ollut aikaa reakoida.
Bernal ja AP hyotyi. Yatesille jai luu kateen pahiten.
Selinilta tais eilen jaada etappi katsomatta kun uskotteli itselleen Bernalin olevan heikko laskemaan makea.
Ois muuten ranskis- veto neutraoisoida.![]()
Komissaarit päättää tämän päivän etapista. Järjestäjän (ASO) ehdotus kai huomioidaan. Brittien EuroSportin mukaan Iseranin topin ajanotossakin jotain epäselvää.
Olosuhteet vaikuttaa muuhunkin kuin pelkän kilpailun kulkuun. Tiet poikki, miten evakuoidaan kilpailijat, järjestäjät, autot. Sitten pitää järjestää hotellit yms. Kaikenlaista logistiikkaa jos tiet on poikki. Kilpailijoille ois suotavaa järjestää muutakin kuin telttamajoitus ja nötköttiä ja Mars-patukkaa yön ajaksi että pääsee aamulla taas polkemaan.
No varmasti. Kun olisi päätetty, että maali on vaikka 15 tai 20 kilometrin kyltillä ja siihen pari kameraa kuvaamaan ja muutama ukko kellon kanssa lisäksi, ei olisi aikojen saamisessa pitänyt olla mitään ongelmaa.
Ja heti kun mahdollinen ongelma tulevassa säässä havaittiin, mahdollisesta maalin siirrosta tietoa kuskeille.
Kirjanmerkit