ElectrobikeBikeshopLostInLaplandGiant
Sivu 3 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 134

Aihe: Foxin keulat

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jonihom Katso viesti
    Onko kukaan sovittanut Foxin 34 performance 27.5 boost keulaan 29 kiekkoa? Ja minkälevysellä vanne + rengas kombolla?
    Törmäsin tällaiseen videoon: https://www.youtube.com/watch?v=X1XlVmng_hg mutta oma keulani ei ainakaan mallimerkintöjen mukaan ole mikään 27.5+ keula vaan 27.5 boost - tarkemmin 2019 float performance 34 27.5 boost.

Tuossa omassa keulassa pyörii siis tällä hetkellä 27.5" WTB i35 vanteella 2,8" high rolleri
    Miltä tilanne näyttää sun nykyisellä renkaalla. 29x2.35" on ~sentin korkeampi ja leveyttä toki vähän vähemmän kuin nyt.

Ainiin, keulan offset on 37mm. Miten tuo lyhyt offsetti mahdollisesti vaikuttaa? Minun täytyy kotiin mennessä katsoa tuo nykytilanne. Mielestäni tilaa kyllä on, mutta lähinnä jos jollain olisi nyt jo antaa valmiiksi testattu rengas + vanne yhdistelmä, jonka pohjalta lähteä itse tekemään hankintoja.
    http://www.imatramtb.fi/
    http://saimaabikepark.fi/

Itse itselleni vastaten ei tuossa Fox 34 performance 27.5" boost keulassa mahdu pyörimään 29 kiekko. Ainakaan sun ringle duroc 30 2.25" ISP:llä varustettuna.
    http://www.imatramtb.fi/
    http://saimaabikepark.fi/

Pitäisi saada tuollainen 29” Fox Factory 36 160mm Fit Grip2 51mm offsetillä oleva keula jostain järkihintaan.

Hirveästi ei taida olla 2019 ja 2020 malleilla eroja käsittääkseni, mutta mistä porukka noita oikein tilailee vai saako noita Suomesta ”järkihintaan”?

Jenkeistä näyttäisi lähtevän 800e 2019 malleja, mutta tuohon tulee sitten vielä postit ja tullit päälle

Voiko tuon etälukituksen ottaa pois. Keula on Rockshox judy silver. Eli voiko kaapelin vain ottaa pois ja keula joustaa edelleen. En tarvitse lukitusta.

Tuli nyt väärään ketjuun, sorry yritän etsiä oikean.
    xubu muokkasi tätä : 17.07.2019 at 09.20 Syy: Väärä ketju

Foxin keulat

Poistettu.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kun nyt on ilmakeula, niin tarttee pumpun, keula Fox onko pumppukin Fox?
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...on-pump-777082

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Kun nyt on ilmakeula, niin tarttee pumpun, keula Fox onko pumppukin Fox?
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...on-pump-777082
    Kyllä siihen pitäisi käydä mikä tahansa iskaripumppu.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Yritin eilen lisätä Fox 34 Rhythm keulaan paineita mutta pumpun kierteet ei kai riittäneet loppuun asti jonkin takia ja ilma jäi letkuun? Kavereitten keuloihin mennyt heittämällä ilman sisälle. Ensimmäinen Foxin keula kyseessä niin onko näissä jotain kikka kolmosta olemassa?

Tätä pumppua käytän https://www.motonet.fi/fi/tuote/3808...imennin-pumppu

Keulana Fox 34 kashima 2016 Pivotin trailissa. Ongelmana on ettei meinaa saada millään säätöihin. Jos keulan säätää oikein pintaherkäksi niin keskialue ei kanna yhtään ja meno tökkii. Lisää painetta ja slowspeed compressiota niin pomppii eikä poimi juurakkkoa yhtään. Reboundin kanssa on pelattu laidasta laitaan. Onkohan kyseessä paska yksilö vai onko ominaisuus? Edellinen Pike 429 Pivotissa oli todella hyvä. Pintaherkkä ja kantava, tuo kettu on aivan kuraa siihen verrattuna.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hirta Katso viesti
    Yritin eilen lisätä Fox 34 Rhythm keulaan paineita mutta pumpun kierteet ei kai riittäneet loppuun asti jonkin takia ja ilma jäi letkuun? Kavereitten keuloihin mennyt heittämällä ilman sisälle. Ensimmäinen Foxin keula kyseessä niin onko näissä jotain kikka kolmosta olemassa?

Kikoista en tiedä, mutta itselläni sama pumppu ja Foxiin menee ilmat hyvin. Olisiko noissa eri malleissa venttiilissä eroja? Enpä usko, että on.
    -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Keulana Fox 34 kashima 2016 Pivotin trailissa. Ongelmana on ettei meinaa saada millään säätöihin. Jos keulan säätää oikein pintaherkäksi niin keskialue ei kanna yhtään ja meno tökkii. Lisää painetta ja slowspeed compressiota niin pomppii eikä poimi juurakkkoa yhtään. Reboundin kanssa on pelattu laidasta laitaan. Onkohan kyseessä paska yksilö vai onko ominaisuus? Edellinen Pike 429 Pivotissa oli todella hyvä. Pintaherkkä ja kantava, tuo kettu on aivan kuraa siihen verrattuna.
    volumespacerit vois jeesiä.

Hirtalle. Ihan normaali venttiili ym oli ainaki omassa 34 rytmissä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HMK Katso viesti
    Kikoista en tiedä, mutta itselläni sama pumppu ja Foxiin menee ilmat hyvin. Olisiko noissa eri malleissa venttiilissä eroja? Enpä usko, että on.
    No mikähän ihme siinä sitten on, kyllä sen ihan tiukasti oon paikoilleen laittanut mutta ei minkäänlaista painetta tule keulasta

Takaiskarista sain paineet esille mutta ei pystynyt pumppaamaan lisää vaikka kuinka painoi.. Ei sen näin vaikeeta pitäs olla

Tuossa keulan venttiilissä saattaa olla semmoinen ; se venttiilin neula jota, pumppu/täyttölaite , painaa alas avatakseen ilmatien ,on liian lyhyt.
    Vaihda se venttiilin sielu siihen,niissä on eroja.

^Tämä, joskus joutunu noita vaihtelemaan että saa pumpun skulaamaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SSGT-92 Katso viesti
    Tuossa keulan venttiilissä saattaa olla semmoinen ; se venttiilin neula jota, pumppu/täyttölaite , painaa alas avatakseen ilmatien ,on liian lyhyt.
    Vaihda se venttiilin sielu siihen,niissä on eroja.
    No sehän se ongelma varmaan onkin, pitääpi vaihtaa! Kiitoksia

Spessun evosta löytyy fox 36 rhythm 150 jyystöllä. Ajattelin pidentää 160mm. Millainen homma käytännössä vai vienkö ammattilaisille ja samalla täyshuolto?

Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

tarvit pidemmän air shaft assemblyn.
    alajalat irti, paineet pois, alapäästä air shaftia pitävä sokka irti ja vanha air shaft pois. kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä.

Uudesta pyörästä löytyy Foxin Float 34 SC Performance keula sekä Float DPS Evol iskari. Saako noihin 3-asentoisen etälukituksen? Molemmista löytyy siis 3 asentoa muuten. Foxilla itsellään on osat 2-asentoista lukitusta varten, mutta esimerkiksi Scottin Sparkeissa on 3-asentoinen lukitus. Onkohan heillä iskarit jo tehtaalta erilaiset ja saako vastaavia muunnossarjoja muualta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hirta Katso viesti

Alkaa oleen jo vanha asia, mutta itse törmännyt samaan Rhythm + Rockshoxin pumppu. Aikani pähkäilin onko vikaa pumpussa vai keulassa kun molemmat oli uusia, mutta kyllä se sitten kun vähän ylikiristi niin aukesi, ei mitenkään hampaat irvessä mutt voimakkaammin kuin aiemmin ollut tarpeen. ...vai olikos mulla tämä vielä selvemmin foxin takaiskarissa, kuitenkin olen pitänyt sitä rockshoxin pumppua syyllisenä tähän asti.

Mulla taas bontragerin pumppu, joka kuulema yltää kaikkeen, mut ei yltäny mun rokkarin iskarissa tarpeeka syvälle mihin taas rokkarin pumppu ylsi. No siihe vaihettii sielu niin ylsi omakin pumppu. Eli uskoisin, että rokkarin pumppu yltää suht syvälle mut sielu voi olla lyhyt tai vähän jumissa tms.

Mahtaako olla takuunalainen asia, fox 36 rhythm 2019 vuoden keula kolisee. Jonkinlainen klappi tuntuu liukuholkeissa luultavasti. Keulan painaa vähän kasaan niin klappi häviää

Ensimmäiset Foxin iskarit taloudessa, uuden Canyonin Luxin myötä. Mitenkäs näiden kanssa nyt tulisi toimia huoltojen suhteen kun ilmeisesti Rtech on se ainut liike joka näitä saa virallisesti huoltaa niin että takuu säilyy. Tämähän lienee hiukan kiistanalainen asia muutenkin. Ja toinen kysymys huolloista. Kuinka usein ja minkälaisia huoltojen olisi syytä teettää jotta ei huoltoliikkeissä vedetä ihan höplästä jos heidän mukaan aina pitää tehdä vaikka joku täyshuolto joka maksaa 200€ per iskari. Tuohon takuu asiaan liittyen vielä niin kaiketi kai se ei voi edes mennä niin että muiden kuin nimetyn huoltoliikkeen kautta tehdyt huollot mitätöivät takuun.

Foxin virallinen ohje on ilmakannu / alajalkahuolto 125h välein. Mun kokemukset iskareiden takuista ovat muutenkin sen suuntaisia, että joko aikaa menee niin kauan ettei kannata tai vika todetaan olevan asiakkaan aiheuttama ja joudut kuitenkin maksumieheksi.
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti SB150, SB120, ARC
    Giant Revolt
    Orbea Wild

Mitäs tuossa Fox 36 Float joustohaarukan täyshuollossa tehdään sellaista mitä itse ei perus öljynvaihtohuollossa tule tehtyä? Onko tuolle tosiaan tarvetta 125h välein? Onko tuolla haarukassa jokin typpisäiliö kanssa kuten takaiskarissa? Ja mitä haittoja jos takaiskarissa (Fox Float DPS) vaihtoväli venähtää vaikka 200+ tuntiin?

Alkaa olla tunnit täynnä ja ajattelin toisen kerran tuon öljynvaihtohuollon itse tehdä. Ei malttais lähettää osia huoltoon, kun tulee ajoon taukoa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti eakin Katso viesti
    Mitäs tuossa Fox 36 Float joustohaarukan täyshuollossa tehdään sellaista mitä itse ei perus öljynvaihtohuollossa tule tehtyä? Onko tuolle tosiaan tarvetta 125h välein? Onko tuolla haarukassa jokin typpisäiliö kanssa kuten takaiskarissa? Ja mitä haittoja jos takaiskarissa (Fox Float DPS) vaihtoväli venähtää vaikka 200+ tuntiin?

Alkaa olla tunnit täynnä ja ajattelin toisen kerran tuon öljynvaihtohuollon itse tehdä. Ei malttais lähettää osia huoltoon, kun tulee ajoon taukoa
    Varaa aika valmiiksi niin ei tule kun päivän tauko

Lainaus Alkujaan tämän lähetti eakin Katso viesti

ei ole keulassa typpeä, vaimenninpatruunan öljyt vaihtaa alajalkaöljyjen lisäksi ja mahdollisesti käyttää ilmapuoliki auki ja vähentä kilo vaseliinia sieltä. foxin sivuilta löytyy ohjeet

Multa meni 100h ajetusta DPS Factory -iskarista vaimentimen varsi poikki ja Foxin kanta on se, että ei ole takuuasia. IMO melkoinen keskisormenosoitus, kun olisin ollut aivan tyytyväinen maksamaan Fillariosan työn osuuden jos Fox (R-Tech) olisi toimittanut osat, vaan ei. Alkaa vahvasti tuntua siltä, että jos ostan iskareita erikseen niin valinta osuu Rokkariin.
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti SB150, SB120, ARC
    Giant Revolt
    Orbea Wild

Näihin Foxin, vaikka miksei moniin muihinkin joustovimpaimiin antaa mainioita vinkkejä

https://thelostco.com/ ja varmasti paremminkin heidän Yuotuben syövereissä sijaitseva vinkkivideo kirjasto https://www.youtube.com/channel/UCEb...3uIUKUGjkOr0rA

Oman Foxin Performance Elite Fit4 muuttelin GRIP2 versioon ja samalla "venytin" joustoa 170 mm -> 180 mm. Jos (paremminkin KUN) kaikki kuitenkin osaavat hommat jo mua
    paljon paremmin, niin eipä tartte huolta kantaa, kun näitten perusteellisten vinkkien ja ohjeiden kera (kädestä pitäen tasoa) hommat tekee, niin säästää jos ei aikaa, niin
    ainakin rahaa.

No ainakin sellainen "fiilis" itselle jäi. Ei muuta kuin virittelemään.
    Luulo ei oo tiedon väärti.

Viime syksynä ostetusta Scott Sparkista hajosi FOX 34 Float P. Elite 130mm joustohaarukka. Huollossa sanoivat että jousitussäätö on jumittunut lukitusasentoon. Ei palautunut normiasentoon vaikka vaijeri irrotettiin eli ei siis johdu vaijerin jumittamisesta tai TwinLockista. Pyörällä ei ole ajettu pariin kuukauteen. Olen säilyttänyt sitä lämpimässä autotallissa ja pessyt vain letkulla ja harjalla. Onko muilla kokemuksia vastaavasta ongelmasta?

Samanlaisia aiheita

1. DT swissin keulat
    By hypi in forum Jousitus
    Vastaukset: 6
    Viimeinen viesti: 09.05.2016, 09.47
  2. keulat ja rengaskoot
    By Ketjureaktio in forum Jousitus
    Vastaukset: 6
    Viimeinen viesti: 22.03.2015, 18.37
  3. Kauko-ohjaus Foxin RP2:lle
    By rontikainen in forum Jousitus
    Vastaukset: 7