EfatGarminElectrobikeGiant
Sivu 22 / 43 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 20 21 22 23 24 32 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 631 - 660 / 1288

Aihe: Pole Evolink

  1. #631
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    273
    Uppaillaas vähä tilannetta. Keskiön seudun narina löytyi syksyllä, ja se todella oli keskiön narinaa.
    Olin jo käyttänyt linkun laakerit pöydällä, kokeillut toisia kampia sekä laakereita,
    Omat keinot loppu kesken ja eikun runko pakettiin, ja lähetys polelle.
    Ilmoitin että mitään kiirettä asialla ei ole.
    Parin kuukauden kärsivällisen odottelun jälkeen syyksi paljastui väsyneet/kuluneet keskiön sekä laakerikuppien kierteet jarrun puolella, joka sitoo linkkupaketin yhteen.
    Rakenne lie siitä herkkä nii olkaatte tarkkoja ku niitä puratte ja kasaatte.
    Nariseva kampilaakerisetti oli hiljainen toisessa pyörässä.
    Nyt on uusimman version linkku ja uudet keskiölakrut. On hiljaista.
    Takuu kattoi kaikki. Mainiota!


    Lähetetty minun Pixel laitteesta Tapatalkilla

  2. #632
    Sieltähän on ilmeisesti tulossa ihan mielenkiintoinen special edition myyntiin tänään

  3. #633
    F. Kotlerburg Guest

  4. #634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Juuri tämä

  5. #635
    Huh huh. Ainakin osa express yourself kampanjan rungoista on saapunut perille.

    https://www.instagram.com/p/ButiXIjl...=1jd6vunhjct7s

  6. #636
    F. Kotlerburg Guest
    Voisivat laittaa Taigaankin "custom color" - kamppiksen niin voisi viimein painaa tilausnappia.

  7. #637
    Pinkki on kyl melko härskin näköinen

  8. #638
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.617
    Kuvan oranssi runko on tyrmäävän upea. Sitä ei helposti hukkaa metsässä.
    Joskus tulee metsässä ihmeteltyä (ajo/marja) paikkoja jalkaisin ja ollut haastellista muutaman kerran löytää pyörää (fillari tai kone), niinpä kirkas punaiseen menevä (kute oranssi) on hyvä valinta.

  9. #639
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    978
    Mä olen jojoillut Polen hankinnassa jo kuukausitolkulla ja päätös on nyt saatava aikaiseksi. Olin jo päättänyt Machinen hankinnasta, koeajot tehty jne mutta joudun vielä harkitsemaan, osittain myös budjettisyistä, esim 45" rautalaivan korjauskulut pumpsahtivatkin (taas) muutaman tonnin verran.. no, eipä jaaritella.. Omat ajot sekä teknisiä polkuja ja bikeparkkia, paino ajokamat päällä ei jää neuvolapainoon, eli vehkeeltä vaaditaan myös kestoa ja joustomatkaa esim hypyissä. Machine täyttäisi hyvin kriteerit, mutta ei varmasti ole parhaimmillaan helpossa kangaspolkuajelussa ja Evolinkki voisi olla hyvä komromissi kokonaisuutena.

    https://polebicycles.com/polestore/p...ature-edition/

    Tätä olen kuolannut sekä speksien että värinkin perusteella, mutta takajousituksen mitta vs (mahd) lisääntynyt paino mietityttää. Minkälaisia kokemuksia 158:sta helpohkossa polkuajelussa tai vastaavasti 140:sta bikeparkissa? Kestääkö lyhyempijoustoisella vetää "isosta boksista" 100kg massalla? Onko 158 liian raskas peruspolkuajeluun? Ajatuksena olisi että rengastuksella voisi keventää ja parantaa rullaavuutta helpossa ajossa joka tapauksessa.

  10. #640
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.090
    Ite reilusti yli 100kiloisena on tullu ajettua ensin E130:llä, sitten E150:llä ja nyt alla E158.. lyhemmälläkin joustolla pärjää bikeparkissa, mutta enemmän on enemmän, eikä Polen polkemis ominaisuudet yhtään huonone jouston lisääntyessä..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  11. #641
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    978
    Tiedätkö onko tuolla 140 vs 158 mitään merkitystä fyysiseen painoon? Jotenkin 158 tuntuisi loogiselta "paperilla".

  12. #642
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takamisakari Katso viesti
    Tiedätkö onko tuolla 140 vs 158 mitään merkitystä fyysiseen painoon? Jotenkin 158 tuntuisi loogiselta "paperilla".
    Tätä kannattaa kysyy suoraan Polen aspasta, mulla ei ole koskaan ollut E140:a..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  13. #643
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    158:lla täälläkin ajellaan kaikkea mahdollista ja hyvin pysyy porukkalenkeillä mukana, ei se varmasti kevyin pyörä ajaa ole mutta ei missään nimessä tunnu erityisen raskaaltakaan.

  14. #644
    Liittynyt
    01/2016
    Viestit
    95
    Aivan sama mikä rautalaiva porukkalenkillä, rengastus siellä eniten merkitsee heti kunnon jälkeen. Eli valitset siitä vaan sopivan rautalaivan omaan käyttöön. Parkkia? Ehkä 158. 140 riittää Suomessa kaikkeen, mutta aina pikku lisänitku on kiva parkissa. Mä nitkuttelen jatkossa Masiinalla ja porukkalenkille eksyessäni alla on "joku mikä sattui tallissa olemaan valmiina"-pyörä. Muuten ajan kotimaastoni lähinnä xc-pyörillä. Sen verran xc-henkeä itselläni, etten missään nimessä allekirjoita väitettä ettei lisäjousto pahaksi ole. Suomessa ei oikein ole trail-ajoa (pl ehkä joku Jykylä ja Lahti). Tasaista maastoa ja joustoja ei paljon tartte.
    Yhden pyörän taktiikassa joutuu aina kompromissiin. Rengastuksella saa kuitenkin pitkäjoustoisesta siedettävän xc-ajoihin. Ja xc-ajoa meidät Suomen polut on hyvin pitkälti..

  15. #645
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    978
    Joo, mulla kakkospyöränä pysyy joka tapauksessa läski, parkki löytyy kkilsan päästä kotoa ja muut ajot on aikamoista juurakkoa ja kivikkoa.
    Siinä kyllä samaa mieltä että rengastus vaikuttaa paljon ja kompromissejä joutuu joka tapauksessa tekemään.

  16. #646
    Pole evolink 140 kiinnostaa itseäni. Millaisia kokemuksia tuosta löytyy foorumilta?
    Entä missä Pole tekee tai teettää runkonsa?
    Internetistä ei löytynyt vastausta paitsi että machine kai tehdään 100% suomessa?
    Pitääkö paikkansa?
    Ja entä evolink ja muut mallit?

    Isojen merkkien mallien(specialized, santa cruz jne.) lisäksi valintalistallani ovat Pole ja Orange, edustamassa sitä erilaista ja sielukkaampaa vaihtoehtoa, pyörää jolla on luonnetta.
    Joten tuo Polen runkojen valmistusmaa kiinnostaa, koska se voi olla ratkaiseva pointti näiden kahden välillä.

  17. #647
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Machine ja mitä nämä uudet koneistetut alurungot nyt onkaan on tehty Suomessa. Putkesta hitsatut rungot kai Taiwanissa(?) tai jossain muussa pyörien valmistuksen itämaassa.

    Toki kiva että valmistus on kokonaisuudessaan Suomessa mutta esim. putkissa hitsatuissa alumiinirungoissa ottaisin kyllä paljon ennemmin vaihtoehdon missä pyörät on teetetty alihankkijalla millä oikeasti on osaamista aiheesta kuin että väkisin aletaan jonku kotimaisen alihankkijan kanssa harjoittelemaan asiaa. Suomessa kun ei laadukkaita alurungon valmistus pajoja taida löytyä.

  18. #648
    Kyllähän suomessa alumiiniosaamista varmasti löytyisi hitsauspuoleltakin. Purso jne. vääntänyt alumiinia since 70’s tms. mut joo, kustannuskysymys varmasti enemmän kuin osaamis.

  19. #649
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ikispessu Katso viesti
    Kyllähän suomessa alumiiniosaamista varmasti löytyisi hitsauspuoleltakin. Purso jne. vääntänyt alumiinia since 70’s tms. mut joo, kustannuskysymys varmasti enemmän kuin osaamis.
    Kysehän ei ole pelkästä hitsaamisesta.

  20. #650
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Kysehän ei ole pelkästä hitsaamisesta.
    Niin, ei toki. Silti haluaisin uskoa että homma onnistuis suomessakin. 🤓🧐🤔

  21. #651
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Machine ja mitä nämä uudet koneistetut alurungot nyt onkaan on tehty Suomessa. Putkesta hitsatut rungot kai Taiwanissa(?) tai jossain muussa pyörien valmistuksen itämaassa.
    Taiwanissa tehdään alumiiniset Evolinkin ja Taigan rungot. Keväällä 2018 vaihtui Taiwanilainen tehdas toiseen, syystä tai toisesta eka firma ei enää Polelle runkoja tehnyt. Polen sivuilla blogissa tästä enemmän juttua. Teräksisten Taival-runkojen valmistuspaikasta ei minulla ole tietoa.

  22. #652
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ikispessu Katso viesti
    Pole evolink 140 kiinnostaa itseäni. Millaisia kokemuksia tuosta löytyy foorumilta?
    Entä missä Pole tekee tai teettää runkonsa?
    Internetistä ei löytynyt vastausta paitsi että machine kai tehdään 100% suomessa?
    Pitääkö paikkansa?
    Ja entä evolink ja muut mallit?

    Isojen merkkien mallien(specialized, santa cruz jne.) lisäksi valintalistallani ovat Pole ja Orange, edustamassa sitä erilaista ja sielukkaampaa vaihtoehtoa, pyörää jolla on luonnetta.
    Joten tuo Polen runkojen valmistusmaa kiinnostaa, koska se voi olla ratkaiseva pointti näiden kahden välillä.
    Evolink 140 on kyllä kiva jokapaikan höylä. Suht järeä, pitkä ja loivalla keulalla. Ajelee kivasti parkit ja xc:t. Ok ainoa miinuspuoli kovin kevyt pyörä tuo ei ole, mutta itsellä painotus on teknisemmässä ajossa , missä pole toimii loistavasti. Ja polkee kuin hardtaililla.

  23. #653
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makimies Katso viesti
    Evolink 140 on kyllä kiva jokapaikan höylä. Suht järeä, pitkä ja loivalla keulalla. Ajelee kivasti parkit ja xc:t. Ok ainoa miinuspuoli kovin kevyt pyörä tuo ei ole, mutta itsellä painotus on teknisemmässä ajossa , missä pole toimii loistavasti. Ja polkee kuin hardtaililla.
    On muuten huvittavaa että oikeastaan kaikista pyöristä mitä harkitsen(max n.4k€) sanotaan miinuspuolena paino, esim orangen five, spessun enduro elite/stumpjumper, santa cruzit jne. ja kaikkihann nämä pyörivät jossain 14-15kg nurkilla. Olenkin miettinyt mikä on se pyörä tässä hintaluokassa jossa paino ei olisi miinuspuoli, tuntuu että sitä ei ole. 😂

  24. #654
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    421
    Itsellä ainakin alkuinnostuksen jälkeen huomio kiinnitttyi siihen että peruspolkuajoon nuo 150mm joustot oli vähän liikaa. Ei ollut alla Pole mutta kuitenkin. Eli pidemmillä matkoilla painokin alkaa näyttelemään osaa ja turhan pitkät joustot syö sekin miestä. Eli kannattaa valita pyörä tarkoin omaan ajoon sopivaksi. Oma valinta meni vähän netin hehkutuksen piikkiin..

  25. #655
    Polessa tällä hetkellä mietityttää kuinka se soveltuu wheelie/manual ym. flättikikkailuun
    pituutensa puolesta.
    Joo, paljon tulee niin hyviä tarkouksia vastaan netissä että se sumentaa kyllä ja niin meinasi käydäkin(enduro), mutta onneksi en tarttunut vaan jatkan harkintaa. Ajot pääasiassa polkua, juurakkoa, kikkailua, joskus bikepark ja alamäkeä maltillisesti, joten aina trail pyörä varmasti tulisi olla.
    Evolink 140, five/four pro, hightower/tallboy, stumpjumper ja commencal meta tr oikeastaan tässä enää listalla.

  26. #656
    Liittynyt
    11/2009
    Viestit
    46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ikispessu Katso viesti
    On muuten huvittavaa että oikeastaan kaikista pyöristä mitä harkitsen(max n.4k€) sanotaan miinuspuolena paino, esim orangen five, spessun enduro elite/stumpjumper, santa cruzit jne. ja kaikkihann nämä pyörivät jossain 14-15kg nurkilla. Olenkin miettinyt mikä on se pyörä tässä hintaluokassa jossa paino ei olisi miinuspuoli, tuntuu että sitä ei ole. 😂
    4 tonnin budjetilla saa jo YT.n ja Canyonin kuitumalleja trail/enskoista, joiden painot ovat jo hieman maltillisemmat.

  27. #657
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mtv Katso viesti
    4 tonnin budjetilla saa jo YT.n ja Canyonin kuitumalleja trail/enskoista, joiden painot ovat jo hieman maltillisemmat.
    Valitettavasti kumpikaan noista merkeistä ei oikein sytytä tarpeeksi. Pitää vaan kyykätä salilla rajummin että jaksaa polkea painavampaa fillaria. ��

  28. #658
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ikispessu Katso viesti
    Polessa tällä hetkellä mietityttää kuinka se soveltuu wheelie/manual ym. flättikikkailuun
    pituutensa puolesta.
    Sopii erittäin hyvin jos on taitava/osaava kuski. Vahingossa tuota ei saa keulimaan /manuaaliin millään. Polesta kun vaihtaa tavanoimaisen geometrian pyörään, se pyörähtää heti ympäri kun nostaa keulaa

    Sanotaanko että polen geo yllyttää ajamaan kovaa ja teknisessä maastossa. Jos ajaa hiljaa niin pyörästä ei ehkä saa kaikkea ulos.

  29. #659
    Liittynyt
    11/2009
    Viestit
    46
    Evolinkillä nyt ensimmäinen lenkki takana ja ihan hyvinhän sillä poluillakin ajeli. 158 on malli. Mut mitä lujempaa ajoi sen paremmalta tuntui. Keulaa saa nyppästä vähän reilummin, kuin edellisessä Kona Process pyörässä pieniin ylityksiin. Pitää vielä ajoasento hakea kohdilleen, mutta esimerkiksi minulle tuttu sormien puutuminen loisti poissaolollaan.

  30. #660
    Evolink 140 on ollut nyt ollut ajossa 2 kesää , ja ihan mukavalta tuntuu. Nyt laitoin alle dh renkaat (assegai) ja meno parani huomattavasti myös bike parkissa.

    Videota sappeesta:

    https://youtu.be/g1jxbk8BZt8

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •