ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 87 / 96 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 37 77 85 86 87 88 89 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.581 - 2.610 / 2873

Aihe: Silverbackin läskipyörät

verkkokauppa.com Helsingin Outletissa huomenaamulla klo 9.00 rysäys OUTLET-polkupyöriä todella halvoin hinnoin!
    OUTLET-osastolla muuan muassa;

Silverback Scoop Single (2019) -fatbike, vihreä, M/430 mm 479€

Ja paljon muuta! Yli 50 eri polkupyörää OUTLET-hinnoin!
    Pyörille on tärkeää käydä tekemässä ensimmäinen huolto huoltoliikkeessä.

heh

No niin eilen vihdoin Scoop Double kotiutui. Illalla aloin kasaamaan ja säätämään, ja kyllähän siinä nelisen tuntia tais vierähtää (samalla siinä sivussa väänsin lapsille iltapalat ja laitoin lapset nukkumaan.). Eipä sielä tehtaalla ilmeisesti juuri mitään muuta kasaamisessa tehdä kun laitetaan kaikki vähän sinne päin kiinni. Pyörähän oli täysin vaihteeton, takavaihtajan vaijeri oli irti, eikä etuvaihtajakaan toiminut ollenkaan. Myös etujarrun kanssa sai hetken säätää että sen sai suht hyväksi. Jarruja ei ikinä ennemmin oo tullu säädettyä, joten youtubesta opastus videot pyörimään. Toki niihin en oikein jaksanu keskittyä, joten nakkasin puhelimen pois ja kokeilemalla sain säädettyä vaihteet toimimaan. Etuvaihtaja oli kolmerattaiselle, mutta sain senkin säädetty kaksi pykäläiseksi. Sisurit pitää vielä kumeista poistaa ja huomenna saan haarukkaa varten pumpun lainaan, niin saa plutoon oikeat paineet. Tänään kävin muutaman kilsan lenkin heittämässä, ja hyvältähän se fillari tuntui. Seka annan pisteet itelle, että sain säädettyä kaikki kerralla toimimaan. Satula toki lähtee vaihtoon kun ei perse tolla kovalla satulalla kestä pitempiä lenkkejä. Juomapullon telinepaikkoja oli vain yksi, mutta tämä ei nyt itelle kovin iso juttu ole. Kunnollinen ketjulukko ja pikalokarit täytynee vielä hankkia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaaGo Katso viesti
    Satula toki lähtee vaihtoon kun ei perse tolla kovalla satulalla kestä pitempiä lenkkejä.
    Katso kuitenkin ensin ajoasento kuntoon, ja totuta persettä 100-200 km. Jos sittenkin tuntuu että ei kestä, niin selvitä mikä mättää, sen sijaan että summanmutikassa ostat vain pehmeämmän satulan. Kalliimmat penkit on yleensä kovan puoleisia, itsekin vaihdoin kovempaan jossain välissä, ja hyvä kun vaihdoin, kulkine parani huomattavasti.

"Satula toki lähtee vaihtoon kun ei perse tolla kovalla satulalla kestä pitempiä lenkkejä"

Se pehmuste kuuluu olla housussa eikä satulassa, hommaa kunnon ajohousu eli ei mitään alkaen hintoja, noissa on todella suuria eroja ja kannattaa pysyä erossa sellaista missä pehmustetta on niin kuin tyynyinä paksusti, kun pehmustus on oikeanlainen ei se vaadi paksua kerrosta esim. Endurancelta löytyy suositeltavia ajo asuja.

Pyörä on joka lähes joka päivä myös normi ajossa, eli ei pelkkää harrasteajoa metsissä. Haluan että ajo on edes jokseenkin nautinnollista, enkä todellakaan ole käyttämässä vaippahousuja esim. kaupassa käydessä. �� Mutta oikeakin ongelma on pyörän suhteen, mistä löydän jalustimen joka sopii doublen takahaarukkaan? Jalustin on aivan ehdoton, esim. koska lapsia kärryyn vyöttäessä on pyörän pysyttävä pystyssä ja aina ei ole seinää jota vasten saisi nojaamaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaaGo Katso viesti
    Pyörä on joka lähes joka päivä myös normi ajossa, eli ei pelkkää harrasteajoa metsissä. Haluan että ajo on edes jokseenkin nautinnollista, enkä todellakaan ole käyttämässä vaippahousuja esim. kaupassa käydessä.
    Samoin minä käytän pyörää mm. työmatkoilla (5 km/suunta). En käytä vaippahousuja, mutta hyvä satula toimii harrastepolkujen ulkopuolellakin. Voit sinä sen pehmeän satulan ostaa, mutta saatat yllättyä pidemmillä lenkeillä kun persus puutuu uudesta satulasta huolimatta (oikeasti todennäköisesti just siksi).

Mäkin köytän lapsia kärryyn eikä mulla ole jalkaa. Irrotan kärryn siks aikaa.

Satulana mulla on täys hiilikuitu ja se on oikein hyvä, ei siis pehmustettu ollenkaan vaan lakattua hiilikuitua. Pitkille lenkeille saatan laittaa vaippahousut, usein kuitenkaan en.

5km ajossa ei kyllä mikään satula ala persusta pakottaan. Vaikka ei se vakio tosiaan hyväkään ole. Mutta mäkin suosittelen katsomaan netistä hyvät ohjeet ajoasennon säätämiseen, sillä on isompi vaikutus.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    5km ajossa ei kyllä mikään satula ala persusta pakottaan. Vaikka ei se vakio tosiaan hyväkään ole. Mutta mäkin suosittelen katsomaan netistä hyvät ohjeet ajoasennon säätämiseen, sillä on isompi vaikutus.
    Alkaa, jos se on säädetty päin persettä. Mutta pointtini oli juurikin, että kohtalaista työmatkaa voi ajaa kovemmallakin satulalla ilman vaippapöksyjä (aiemmin mulla oli 10 km/suunta, ei ollu vaippoja sillonkaan).

Ei sillä, sun hiilarisatulaan verrattuna mäkin varmaan ajan mummosatulalla.

SB:ltä kyseltiin olenko ollut tyytyväinen pyörääni, niin oma fatty on toiminut todella loistavasti , mitään ongelmaa ei ole pyörässä ollut ja lisäksi pyörä oli heti alkuunsa melko hyvin säädöissä eli pienen säädön joutui tehdä etujarrusatulan keskityksen kanssa ja säätää hieman etuvaihtajaa. Sen sijaan kirjoitin nykyisten 2019 mallisista palautetta huolimattomasta pyörien kasauksesta ja jonkin sorttisesta laadun romahtamisesta ja he olivat kovin kiinostuneita että mistä on kyse, niin kuin ei heillä olisi mitään tietoa ongelmista. Kirjoitin vastineen millaisia ongelmia on raportoitu, saas nähdä mitä vastaavat

Noi säätöhommat on varmaan kyllä kaikilla merkeillä, ainakin luulisin. Kivijalasta ostettuna niitä ei vaan asiakas huomaa kun mekaanikko on sen ajokuntoon kasannut.

Meilläkin vaimon deluxessa oli suurinpiirtein kaikki kohdallaan suoraan paketista. Omasta singlestä saikin melkein kaiken säätää

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Alkaa, jos se on säädetty päin persettä. Mutta pointtini oli juurikin, että kohtalaista työmatkaa voi ajaa kovemmallakin satulalla ilman vaippapöksyjä (aiemmin mulla oli 10 km/suunta, ei ollu vaippoja sillonkaan).

Ei sillä, sun hiilarisatulaan verrattuna mäkin varmaan ajan mummosatulalla.
    Oikeesti se kuitusatula ei ole yhtään niin paha kuin voisi kuvitella. Se on melko ohut ja keskellä on se rako eli ikäänkuin lehtijousella siinä istutaan. Lisäksi kiskotkin on kuitua, joustaisiko nekin? Ainoa että se kun tökkää polulla johonki kankkuun tai takareiteen niin sattuu napsun enempi kun pehmustettu satula...

Edit. Lähtökohtaisesti kaikki satulat on säädetty päin persettä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SBIAN Katso viesti
    SB:ltä kyseltiin olenko ollut tyytyväinen pyörääni, niin oma fatty on toiminut todella loistavasti , mitään ongelmaa ei ole pyörässä ollut ja lisäksi pyörä oli heti alkuunsa melko hyvin säädöissä eli pienen säädön joutui tehdä etujarrusatulan keskityksen kanssa ja säätää hieman etuvaihtajaa. Sen sijaan kirjoitin nykyisten 2019 mallisista palautetta huolimattomasta pyörien kasauksesta ja jonkin sorttisesta laadun romahtamisesta ja he olivat kovin kiinostuneita että mistä on kyse, niin kuin ei heillä olisi mitään tietoa ongelmista. Kirjoitin vastineen millaisia ongelmia on raportoitu, saas nähdä mitä vastaavat
    Aiemmin SB oli sitä mieltä, että he eivät myy ollenkaan laatikkopyöriä postimyyntinä vaan jälleenmyyjä on vastuussa kasauksesta ja lopousäädöistä. Esim. Saksassa voit määrittää noutopaikan pyörälle. Tällöinhän säädöt ei tarvi olla laatikossa ehkä ihan niin tarkasti aseteltu... Todellisuus on toki toinen varsinkin verkkokaupan kaltaisilla toimijoilla.

Lähetetty minun ONEPLUS A6013 laitteesta Tapatalkilla

Juu vastausta on tullut ja keskusteltu on muutenkin silverbacista, eli asia on juuri noin eli myyjän olisi tarkistettava säädöt ja laitettava ne kohdalleen mutta tässä tapauksessa Silverbacin tulisi olla tarkempi kenelle pyörän myynnin antaa. Annoin ehdotuksen keulakulman loiventamisesta vielä pikkasen sekä vaihteistossa siirtymisestä 1x12 vaihtoehtoon.

Antoivat palkaksi koodin jolla pitäisi saada ostoksesta -50% mutta koodi ei toimi eli on tuo jokseenkin leväperäinen firma

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SBIAN Katso viesti
    Antoivat palkaksi koodin jolla pitäisi saada ostoksesta -50% mutta koodi ei toimi eli on tuo jokseenkin leväperäinen firma
    Juu, noita on luvattu myös arvostelun kirjoittamisesta. Todellisuus oli, että sai SB lippalakista sen -50%. Posteineen jäi se 15e vielä sittenkin hintaa

Lähetetty minun ONEPLUS A6013 laitteesta Tapatalkilla

Moro,
    Eilen sitten laukesi Scoopin SRC takanapa (single 2017).
    Kesken mukavan teknisen polun tiimellyksen alkoi järjetön sutiminen. Luulin, että Jumbo jim luistaa mutta rengas pysyikin polussa ja kammet pyörivät vinhasti eteenpäin.
    Syy: takanavan vapaarattaan hammaskehän kierre tuhoutunut ja hammaskehä luistaa navassa. Se oli sitten siinä...
    Takapää (pyörän) on jo pitkän aikaa oireillut ihme paukkeella, jonka syytä en ole löytänyt ja vapaarattaan kynnet ym. on tarkastettu moneen kertaan. Edelleen vaparin kynnet ovat uudenveroiset mutta napa entinen.
    En ole kuullut, että kenellekään olisi tällaista tapahtunut.
    Ps. Tuleva takanapa on eurooppalainen😁

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kekuliini Katso viesti
    Syy: takanavan vapaarattaan hammaskehän kierre tuhoutunut ja hammaskehä luistaa navassa. Se oli sitten siinä...
    Takapää (pyörän) on jo pitkän aikaa oireillut ihme paukkeella, jonka syytä en ole löytänyt ja vapaarattaan kynnet ym. on tarkastettu moneen kertaan. Edelleen vaparin kynnet ovat uudenveroiset mutta napa entinen.
    En ole kuullut, että kenellekään olisi tällaista tapahtunut.
    Ihan perusvika/ominaisuus tämän navan osalta, toinen on sitten navan alumiininen akseli joka menee poikki.

Tuohonhan oli saativilla teräs akseli peräti Suomen kaupasta jostain, muistaako joku mistä??

Jaa joo löytykin jo, eli täältä: http://lundberg247.fi/product_details.php?p=2038

Kaapista löytyy uusi teräksinen akseli sekä vapaarattaan kynnet ja laakerit mutta ne ei enää auta😢

Ensimmäinen viesti tälle foorumille. Eli Silverbackin (Scoop Delight) hommasin minäkin lähinnä metsässä huvitteluun. Ihan asiallisen oloinen pääosiltaan mutta pientä sanomista kokoonpanon laadussa, vaihteet ja jarrut vain "läiskitty" paikalleen eli kaikki säätämättä ja etuvaihtajan vipu on tehty kolmelle eturattaalle vaikka pyörässä on vain kaksi. Takajarrulevy oli myös jossain vaiheessa ottanut ilmeisesti osumaa ja oli kiero ja mukana tulevat polkimet olivat lähinnä huono vitsi, joskin niitä ei kai juuri kukaan edes asenna paikalleen, itsekin laitoin suoraan Shimanon lukkopolkimet. Paketista myös puuttuivat tubeless-venttiilit jotka Verkkokauppa tosin lähetti nopeasti perään kun asiasta reklamoin, niiden sijaan mukaan oli laitettu pussillinen vaijerin pääteholkkeja. Tubeless-muunnos (elämäni ensimmäinen, itse asiassa en puoli vuotta sitten edes tiennyt että tubelesseja fillareissa käytetäänkään ) sinänsä kävi todella helposti, ei mitään vaikeuksia.

Kirjoitin Silverbackin sivuille arvostelun jossa kerroin noista puutteista (itsehän pyysivät ) minkä seurauksena ottivat sähköpostitse yhteyttä ja pahoittelivat asiaa. Kuulemma idea olisi että jälleenmyyjä kasaa pyörän ja hoitaa säädöt sekä tarkistaa että kaikki on ok mutta kuten tiedetään, Verkkokauppahan toimittaa fillarit tehtaan jäljiltä edes avaamatta laatikkoa välissä.

No, minä kun olen sellainen tyypi että kaikkea pitää aina värkkäillä niin pitihän siihen Saksasta tilata eteen nelimäntäinen jarru ja 203 millin jarrulevy sekä satula-adapteri sen kiinnittämiseen. Edestä vapautuneen 180-millisen levyn adaptereineen siirsin taakse eli samalla rahalla tuli päivitettyä sekä etu- että takajarrut. Liekö sitten minun vauhdillani niin merkityksellistä mutta nyt ainakin saa etujarrulla takapyörän helposti ilmaan ja pääsin kierosta takalevystä eroon. Hiukan "kumipallomainen" tuo kahvan tuntuma ehkä on mekaanisiin jarruihin tottuneelle mutta kaipa se siitä paranee kun palat asettuvat? Teho tosiaan on vähintäänkin riittävä. Jarruletku pitänee jossain vaiheessa lyhentää, siinä on n. 10-15 senttiä ylimääräistä mikä ei tosin kauheasti haittaa mutta olisihan se siistimpi kun olisi juuri sopiva.

Mutta ihan hauska laite mitä pari kertaa olen ehtinyt sen kanssa metsässä rymytä.

Onkohan tuossa vielä jotain "pakollista" muutettavaa että pysyy kasassa? Vieläkö näissä 2019-malleissa esimerkiksi on tarvetta tuolle ylempänä mainitulle taka-akselin vaihtamiselle teräksiseen?

Tuo on kyllä kumma ku viimeaikoina nuita ihan vääriä vaihtajia ollu nois pyörissä. Mistähän ihmeestä voi moinen johtua

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Tuo on kyllä kumma ku viimeaikoina nuita ihan vääriä vaihtajia ollu nois pyörissä. Mistähän ihmeestä voi moinen johtua
    Silverbackilta kirjoittivat tuosta vaihtajasta että "The shift lever is made for 3 chainrings yes, but has a specific setup for 2 chainrings" eli ilmeisesti on tarkoituksella laitettu (halvempi?) 3-rattaisen vaihtaja. Toimiihan se kahdenkin kanssa samalla lailla kuin kolmellakin, ei siitä varsinaista haittaa ole, mutta hiukan hassu yksityiskohta.

Jossain etuvaihtajan liipaisimissa on siellä alapuolella sellainen nappi jolla saa valittua onko liipaisin 2 vai 3lle rattaalle. Tällainen löytyy oman Canyonin vivun alta:

Pitääpä katsoa huomenna kun tallille menen jos vaikka tuota sillä "specific setupilla" tarkoittaisivat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Murgo Katso viesti
    Ensimmäinen viesti tälle foorumille. Eli Silverbackin (Scoop Delight) hommasin minäkin...
    Paketista myös puuttuivat tubeless-venttiilit jotka Verkkokauppa tosin lähetti nopeasti perään kun asiasta reklamoin, niiden sijaan mukaan oli laitettu pussillinen vaijerin pääteholkkeja.
    Ai pitikö siellä tulla venttiilit mukana? Ei se tietenkään ollut iso menoerä ostaa ne erikseen mutta olisin voinut nekin ottaa jos niiden piti kauppaan kuulua, mulla ei tullut muuta kuin "ohjekirja".
    Mun takavaihtajaepisodin jälkeen olen kyllä ollut tyytyväinen fillariin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuumori Katso viesti
    Ai pitikö siellä tulla venttiilit mukana? Ei se tietenkään ollut iso menoerä ostaa ne erikseen mutta olisin voinut nekin ottaa jos niiden piti kauppaan kuulua, mulla ei tullut muuta kuin "ohjekirja".
    Mun takavaihtajaepisodin jälkeen olen kyllä ollut tyytyväinen fillariin.
    Singlen mukana tuli venttiilit, joten olettaisin että myös kalliimmassa mallissa tulisi mukana (olettaen, että Singlessä ja Doublessa on samat vanteet).

Millohan silverbackiltä alkaa tulemaan uudet mallit.
    Veikkaan että muutoksia ei juuri tule

Lähetetty minun F8331 laitteesta Tapatalkilla

Hcfreak:

Itse asiassa kyselin asiaa Verkkokaupan puolelta viime viikolla s-postilla. Heidän vastauksensa oli Silverbackin uuden malliston saatavuuteen liittyen "lähiaikoina". Kun sitten pyysin tätä "lähiaikaa" täsmentämään, oli uusi vastaus vapaasti lainaten: todennäköisesti muutama viikko/kuukausi. Sen tarkempaa tietoa en ainakaan itse saanut.

Joten, jää nähtäväksi.

Hoituihan se Fattyn rungonvaihto, vaikka aikaa meni reilut pari kuukautta. Täkäläinen Baiks hoiti kasauksen. Verkkokaupan tiedotus oli vähän niukanlaista, itse joutui kyselemään perään, vaikka sinänsä nopeasti vastasivat sitten viesteihin.

Ehdin tilata myös Doublen kokeiluun, mutta palautin sen sitten kuitenkin Verkkokaupan pitkän palautusoikeuden puitteissa. Tässä välillä lainapyörällä ajaneena tajusin, että kaipaan läskipyörän geometrialta jotain muuta kuin mitä Silverback tarjoaa. Tätä toki edelsi sen oivaltaminen, että tuo S-kokoinen Fatty on ollut mulle ihan turhan pieni, vaikka ehdinkin ajella sillä tyytyväisenä pitkälti kolmatta vuotta.

Ostin siis tilalle muun merkin läskin, ja Fatty meni myyntiin. (Ei muuten tarvinnut pitkään kaupitella... S-kokoisista läskipyöristä vaikuttaisi olevan enemmän kysyntää kuin tarjontaa.)

Edelleen pidän Silverbackia ihan hyvänä valintana etenkin ekaksi läskiksi. Kokoamiseen voisivat kyllä kiinnittää vähän enemmän huomiota.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eeva Katso viesti
    Saapa nähdä, miten meikäläisen takuuasia hoituu. 2016-mallin Scoop Fattysta nimittäin murtui runko satulaputken ja
    takahaarukan yläputkien saumasta. Verkkokaupasta kyllä vastasivat nopsaan ja kertoivat lähettäneensä asian eteenpäin Silverbackille, mutta Silverbackilta taas ei ole kuulunut mitään kohta kahteen viikkoon.

Ei huvittaisi tärvätä koko kesää ilman pyörää, ja siksi olenkin katsellut uutta tilalle. Tätä runkoasiaa lukuun ottamatta olen ollut Silverbackin laatuun ihan tyytyväinen, ja ehdin jo harkita päivittäväni joustokeulalliseen Doubleen. Mutta tämän ketjun viimeaikaiset viestit eivät kyllä varsinaisesti kannusta siihen. Uskaltaako tässä lainkaan luottaa siihen, että pyörä toimitettaisiin oikeilla tai edes käypäisillä osilla varustettuna...

Moi, minkäslaisia erikoistyökaluja tarvitsen, kun suunnitelmissa vaihtaa 2019 Scoop Fatty 1x voimansiirrolle?
    Ensi alkuun toimimaan yhdellä eturattaalla (28T tai 30T) vakio 11-36 takapakalla ja myöhemmin ehkä takapakan vaihto.
    Perustyökalut löytyy (kiintoavaimet, kuusiokolot).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tobv Katso viesti
    Moi, minkäslaisia erikoistyökaluja tarvitsen, kun suunnitelmissa vaihtaa 2019 Scoop Fatty 1x voimansiirrolle?
    Ensi alkuun toimimaan yhdellä eturattaalla (28T tai 30T) vakio 11-36 takapakalla ja myöhemmin ehkä takapakan vaihto.
    Perustyökalut löytyy (kiintoavaimet, kuusiokolot).
    Eipä tohon paljoa tarvitse. Etuvaihtaja lähtee ihan peruskaluilla, samoten taitaa ne eturattaat irrota kuusiokololla, muistat vaan ostaa NW rattaan eteen tai ketjut putoo jatkuvasti.

Takapakan vaihtoon riittää hylsy jolla pakan lukkorengas avataan ja ketjupiiska. Satunnaiseen räpeltämiseen Bilteman sarja on ihan ok. Ainiin, lisäksi tarviit ketjutyökalun kun varmaan joudut ketjuja lyhentämään.

Lähetetty minun LM-G710 laitteesta Tapatalkilla

Samanlaisia aiheita

1. Canyon Läskipyörät
    By Ski in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 3847
    Viimeinen viesti: 29.07.2025, 11.20
  2. Whiten läskipyörät
    By rjrm in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 5827
    Viimeinen viesti: 27.06.2024, 15.00
  3. Chargen läskipyörät
    By zarzan in forum Fillarisuositukset