HephaGarminGiantElectrobike
Sivu 35 / 73 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 33 34 35 36 37 45 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.021 - 1.050 / 2175

Aihe: Jäykkäperäistä allmountain pyörää

  1. #1021
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    326
    Tuossa Ragleyn Big Alissa saa pitkän reachin halvalla. Pläräsin ennen kesää läpi internetin "kaikki" jäykkäperät. Taitaa olla ainut alle 300€ 29" runko, jossa reach yli 439mm, m-koossa. Ja on kyl kova ja laadukkaan oloinen. Mahtuu 2,6" nakkikin.

  2. #1022
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    244
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Vähän taas innostuin alamäkeen ajamisen riemuista ja jätin XC-kihnuttelut toisen pyörän varaan, niin jos nyt pitäisi hankkia mahdollisimman överi Endurojäykkis (tai mikä vaan pitkä, loiva, matala) niin mitkä olis raadin suositukset eri hintaluokissa? Ei tarvitse pystyä lenkkeilemään, ei siitä haittaakaan ole. Nyt tätä asiaa ajaa siis Kona Honzo, mutta jos tästä pitäisi vielä "laittaa paremmaksi"?

    Mä nyt tulkitsen että tämä menee "all mountainiin".
    Bird Zero-29?
    Nordest Bardinon joku versio?

  3. #1023
    Pipedream Moxie. Tai si Marino ihan omilla mitoilla ja kulmilla.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  4. #1024
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.668
    Maltillinen 65.5 on vähemmän tai saman verran mitä suurin osa enska täpäreistä mitä nyt katellu Mut onhan niitä toki loivempiakin Tuo Birdin Zero AM näyttäs olevan se rymistelymalli.

  5. #1025
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Siksikin erityisen tärkeää tietää onko ilmoitettu keulakulma mitattu sagin kanssa vai ilman.

  6. #1026
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.668
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ^Täpäri on vähän eri asia. Jäykkäperässä keulakulma tiukkenee kun keula painuu (sanoi MBUK:n sedät, itse en teidä mitään )
    No joo totta toki tämä. Mutta ei nuo jäykkäperien kulmat vielä hetki sitten hirveesti alle 70 olleet

  7. #1027
    Itsellä BTR:n Belter, jossa keulakulma ujot 61,5. Onhan se jo suht loiva, mutta tosiaan ajossa se asettuu tuonne normaalin DH-pyörän 63-63,5 paikkeille. Alamäissä tosi hauska, mutta toimii yllättäen suht hyvin perus polkuajossakin. Sellaisessa rajoitteeksi tulee enemmän mahdottoman matala keskiö, joka ainakin itselle ottaa vastaan teknisemmissä nousuissa (näissäkin toki oma, puuttuva tekniikka lienee se ratkaiseva). Lopulta mun on aika vaikea keksiä maltilla loivalle keulakulmalle negatiivisia ominaisuuksia jos näin äärimmäisessäkin tapauksessa kokonaisuus kuitenkin ihan hallittava.

    Ehkä näin jälkiviisaana saman lafkan Ranger olisi geometrialtaan sopinut paremmin omaan käyttöön, mutta toisaalta aina tuota Belteriä livenä katsoessa tulee vaan fiilis et jumalauta on se awesome. En siis viitsi valittaa.

  8. #1028
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    135
    Stantonilta saa nykyisin Switch9erin myös custom geometrialla, jos vakio ei miellytä. Hinta nousee £200.

  9. #1029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yksinteoin Katso viesti
    Itsellä BTR:n Belter, jossa keulakulma ujot 61,5. Onhan se jo suht loiva, mutta tosiaan ajossa se asettuu tuonne normaalin DH-pyörän 63-63,5 paikkeille. Alamäissä tosi hauska, mutta toimii yllättäen suht hyvin perus polkuajossakin. Sellaisessa rajoitteeksi tulee enemmän mahdottoman matala keskiö, joka ainakin itselle ottaa vastaan teknisemmissä nousuissa (näissäkin toki oma, puuttuva tekniikka lienee se ratkaiseva). Lopulta mun on aika vaikea keksiä maltilla loivalle keulakulmalle negatiivisia ominaisuuksia jos näin äärimmäisessäkin tapauksessa kokonaisuus kuitenkin ihan hallittava.

    Ehkä näin jälkiviisaana saman lafkan Ranger olisi geometrialtaan sopinut paremmin omaan käyttöön, mutta toisaalta aina tuota Belteriä livenä katsoessa tulee vaan fiilis et jumalauta on se awesome. En siis viitsi valittaa.
    Älä vaan kuvaa laita...
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  10. #1030
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Älä vaan kuvaa laita...
    Piti vakoilla netistä kuva ja vaikka loiva on päivän sana niin tuo alkaa kyllä jo silmiin näyttämään (kuvassa) melkein liiankin loivalta

  11. #1031
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    421
    Oma pähkäily loppui siihen että tilasin Polen. Meni syteen tai saveen. Ei jaksanut enää yöt läpeensä speksailla. Jäykkis on kova sana nyt. Saas katsoa koska saan..

  12. #1032
    hyvinhän taival vertailutesteissä pärjännyt,ihan top tuote .ja kaunis runko mun mielestä,ollut mullakin tossa mielessä jos cromoon vaihtaisin.nyt alla radon cragger 7.0 ja oikein tyytyväinen olen.ja vanhana ukkona tykkään kovasti näistä loivalla keulakulmilla olevista ,on tullut vanhemmilla xc-tsygillä ajettua ihan tarpeeksi ja sit vielä 26 tuumasilla teinikoon rinkuloilla.ollut kaksi 27,5+ ht:tä aikaisemmin ja itse kuulun 29 leiriin kun craggerilla ajellut.eturengas tuntuu isommalta kuin onkaan 27,5 plussaan verrattuna,tuntuu et pääsee mistä vaan haluaa.joo upea runko sulle tulossa

  13. #1033
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    421
    Kiitos. Sitä ajattelinkin että nyt on moderni, ja kotimaisuus painoi hieman vaakakupissa.

  14. #1034
    Taival on kyllä erittäin hieno runko ja teräs on jäykkäperässä pelkkää plussaa! Aikoinaan harkitsin itsekin tuota vakavasti, mutta ku myyntiin tulo viivästyi ja viivästyi, ei pyöräkuumetta potevan maltti enää riittänyt. Tuskin tarvitsee tuota valintaa katua, ja eiköhän noin hienosta rungosta pääse myös kohtalaisen helposti eroon jos sille päälle sattuu.

  15. #1035
    F. Kotlerburg Guest
    Taival on varmaan ihan jees. Itse päädyin lyhyellä takahaarukalla olevaan vaihtoehtoon ja en oo katunut. Jotenkin hauskempi ja kääntyvämpi kikkailessa.

  16. #1036
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Fiskars...

  17. #1037
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    421
    Kyttäilin Honzoa teräksisenä mutta käytetty ainoa kaukana, ja uudet bikeshopissa 27.5" mitä pidän vähän pieni renkaisena. Eli olisi täytynyt hommata 29" kiekosto yms. Lisäksi onhan tuo uudesta 2.4k aikalailla rahaa,joten polettaminen oli helppo klikkailu keissi. Otin halvalla buildilla mutta Pikellä sentään. Jäi 2k hinta.

  18. #1038
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Itselläkin olis varmaan pole alla mutta sillon kun kuume iski ei ollut tietoa toimitusajasta. Ja kun sitä haluaa niin hetihän on saatava. Tuli sitte Big Honzo. Mikä on jees pyörä paitsi jarrut on kyllä paskat(sram) ko hintatason pyörään.

  19. #1039
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.088
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ^Ootko ajanut Polea? Paljonkohan se eroaa Honzosta? Täytys kyllä päästä tyyppäämään jossain, Lahdessa kellään (tai muuta about 63 keulakulmalla olevaa pitkää fillaria)?
    Lahessa on ainaki K.W:llä, jos nimikirjaimet ei sano mitään, heitä mulle privaa
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  20. #1040
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    421
    En ole ajanut kumpaakaan. Evolinkkiä on tullut ajettua ja eihän se huono ole. Konaan on kyllä ikuinen ihastus,Wo löytyy kyllä. Ainoa mutta olikin mitä mietiskelin oli tuo moderni vs. perinteisempi keulakulma. Kona on kyllä varmasti mahtava eikä olisi ollut väärä itsellenikään mutta tällä kertaa vain meni näin.

  21. #1041
    välihuomiona pieni dissi polelle että eivät vastaa mailitiedusteluihin, mikä kyllä aiheutti kyseisen merkin tippumisen omalta hankintaehdokaslistalta.

  22. #1042
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    421
    Joo, mulle tuli vastaukset kyllä näpsäkästi. Toimitus jäi vähän hämärään, on vain sivulla että satsi tulee taas ja taas.. Eihän tässä tiedä omaa vuoroaan ollenkaan. Kai se joskus tulee. Oppinut olen odottamaan...

  23. #1043
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ^Ootko ajanut Polea? Paljonkohan se eroaa Honzosta? Täytys kyllä päästä tyyppäämään jossain, Lahdessa kellään (tai muuta about 63 keulakulmalla olevaa pitkää fillaria)?
    En ole kyllä koeajanut vaikkei tuo "tehdas" kaukana olekaan ja käsittääkseni eri laitteet on koeajettavissa kun vaan on etukäteen yhteydessä.

  24. #1044
    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    35
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Taival on varmaan ihan jees. Itse päädyin lyhyellä takahaarukalla olevaan vaihtoehtoon ja en oo katunut. Jotenkin hauskempi ja kääntyvämpi kikkailessa.
    Olen miettinyt rungon päivitys ja pole tai moxie olisi kärkiehdokkaat. Muuten aika samanlaisia paitsi toi Polen pidempi chainstay.
    Kotimaisuus painaa tietysti, mutta olisiko moxie hauskempi?
    Mutta kaikissa testeissä tuntuu että pitävät moxien parhaiten kun chainstayn säädetty maksimiin..

    Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

  25. #1045
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.088
    Pikkuhiljaa alkavat testaajatkin tajuamaan, että More is More
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  26. #1046
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.897
    En jaksa kahlata ketjua läpi, koska pyörää etsitään nyt kaverille, eikä itselleni.

    Onko tarjolla mitään järkevillä osilla olevaa pyörää max.2000€ budjetilla ? 29" kiekot, hissitolppa, loiva keulakulma ja ostettavissa pk-seudun läheltä. Vinkkaa jos tulee jotain mieleen. Runkomateriaalilla ei ole kuulemma väliä ja kuski 184cm, joten varmaan liikutaan jossain L-kokoisissa rungoissa. Kehotin odottamaan uutta Orbean Laufeyta, mutta haluaisi vielä tälle kesälle ajoon.

  27. #1047
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Freda Katso viesti
    Olen miettinyt rungon päivitys ja pole tai moxie olisi kärkiehdokkaat. Muuten aika samanlaisia paitsi toi Polen pidempi chainstay.
    Kotimaisuus painaa tietysti, mutta olisiko moxie hauskempi?
    Mutta kaikissa testeissä tuntuu että pitävät moxien parhaiten kun chainstayn säädetty maksimiin..

    Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
    Mä en silleen noista ulkomaalaisista testeistä ole oikein perustanut, kun ne urat joilla testataan on niin erilaisia kuin suomalainen kannonkierto. Mä en siis oo juurikaan Taivalilla ajanut, mutta Evolink löytyy tallista. Kaippa se pitkän perän luoma efekti on sama jäykkäperäisissäkin. Tuo lyhyt peräinen jäykkis vaan tuntuu herkemmältä kääntymään ja sopii paremmin puiden väliin tuolla kannonkierrossa. Evolink on enemmän junamaisempi kaikesta yli tyyppinen vehje. Enpä silti kummastakaan haluaisi tällä hetkellä luopua eli enpä usko, että Taivalin valitsemalla isoa virhettä tekee.

  28. #1048
    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    35
    Jo sitä olen kans miettinyt, nykyisessä NS Eccentric pyörässäni on aika lyhyt perä ja on se ketterä. On käynyt mielessä testata moxie 29/27,5" setupilla, sitten voisi säätää perä sopivaksi.

  29. #1049
    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    35
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Mulla on se vanha Honzo missä voi säätää tuuman tai jotain perää. Ei sitä oikeesti huomaa... toki voit kuvitella vaikka mitä, mutta vaikkapa keuliminen tai ylämäet... ei niissä oikeasti ole eroja. Näin uskon nyt. Silti pidän "fiilispohjalla" pisimmässä asennossa
    No fiilis pohjalla ajelen kuitenkin, nettiä selailessa se hifistely tehdään!

  30. #1050
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.668
    Eikä vieläkään kuvaa Belteristä

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •