Aikasta hieno vipu!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Aikasta hieno vipu!
Käsityökaluilla melkonen suoritus, komee on! Pitääpä ettiä miljoonalootasta vanha indeksoimaton vaihtaja ja tutkailla saisko rakenneltua valmiista vivusta vähän pienemmällä askartelulla köyhän miehen version...
Ammattimies tekee kyllä kunnon työkaluilla aivan mitä haluaa. Käsityökaluilla tehtynä todella hyvä lopputulos. Arvostan.
Montako tuntia meni? Ihan on kuin tehtaalta tullut ja tämä on kehu.
Parempi ettei laske kulunutta aikaa. Tulee vaan paha mieli. Toisaalta ihan rentouttavaa puuhaa kun pääsee sahailemaan ja viilailemaan ihan tunteella.
Parilla lenkillä ollut nyt käytössä ja hyvin se toimii. Pieniä muutoksia tarttis vielä tehdä. Onneksi on melko modulaarinen, niin voi olla että säätöjä saa tehtyä uusimalla vaan ton keskimmäisen palikan.
Ja sanottakoon nyt vielä, että olen hyvin kaukana ammattimiehestä näissä touhuissa.
^
Iso peukku täältäkin ja nimenomaan tuosta käsityöstä.
Puoliso hommasi tuollaiset pumppusauvat ja valitteli sauvojan mukana tulleiden kumisien tuppeloiden kuluvan ihan silmissä.
Kaivelin säätämön uumenista (jota kuullut nimitettävän myös romuvarastoksi) vintake Maniskan elastomeeri palikat. Nykysin kun on muotia kierrättää tavaroita.
Aikaa myötenhän elastomeeri menettää kimmoisuutensa ja muuttuu kovaksi koppuraksi. Mutta siihenhän on konsti, millä elastomeerin elastisuus saadaan palutettua.
Ysäriluvun maasturikuskit muistanevat tämän konstin. Laitetaan elastomeeripalikat muutamaksi minuutiksi kiehuvaan vesikattilaan.
Tämän em tomenpiteen voi tehdä samoilla tulilla kananmunien keiton yhteydessä. Siinä munat kovenee ja elastomeerit pehmenee
![]()
Runkolaukku
Lähetetty minun K7 laitteesta Tapatalkilla
Taakse laukkutelineen taittelua, materiaalina 8mm alumiinitanko.
Hyviä ehdotuksia telineen kiinnityksestä satulaputkeen otetaan vastaan!!
Alhaalta kiinnitys tulee tarakan kiinnitys kohtaan.
Ompelin keväällä runkolaukun mun all-terrain seikkailupyörään.
Päälykangas on Oulun Shelbystä ostettua 1000d nylonia, vuorikankaana valkoista X-Pac kangasta Saksan Extremtextilistä.
![]()
Krossikommuuni / Syöte MTB
Todella ammattimaisen näköistä työtä - arvostan!
Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla
Done![]()
^^ Onpas komea runkolaukku, voisi jopa sanoa että melko äijämäinen
![]()
94 bcd rattaita jääny hyllyyn ja bashillekkin välillä tarvetta, niin alukampien spiderista jyrsin dremelillä kuitukampeen sopivan, paukkumaalia kirjotusvirheiden päälle ja täydestä menee.
Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
Tenava ollut flunssaisena ja kirjat sängynpäädyn alla ei iskenyt, vähän sahausta ja ruuvausta niin Ikean Jättebröd-puulaatikosta sai korotusjalat.
Lähetetty Takapalkilla
^ Bilteman putkentaivutinta käytin, Tuotenro. 12-1182.
Kyllähän tuommoista alumiinitankoa voi taivuttaa käsinkin tai esim ruuvipenkissä, mutta taivuttimella saa ainakin säännöllisiä ja tasaisia mutkia.
Tosin tällä ko. taivuttimella saa vain yhden kokoisia mutkia, eli jos tarvitsee loivempaa kaarta niin pitää olla toisenlainen taivutin.
Täytyypä täydentää askarteluvälineistöä tuollasella. Kiitos!
Lähetetty minun GM1903 laitteesta Tapatalkilla
Läskiin etutarakka Puuilon 10mm huonekaluputkesta.
![]()
^ Puuilo ei petä![]()
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Hienot on saumat.
Tää on taas aika kaukana fillaroinnista mutta ei kai se haittaa
Mökille piti kehitellä tukevampaa työpöytää liiterin seinustalle. Sain ammoin läjän purkukoolinkia josta nykersin rujon pöydän. Nyt pysyy ruustukkikin paremmin paikallaan. Pöytä on siitä kiva juttu että siihen voi ruuvata jotain kiinni tai laittaa puristimet koska on tukevaa kamaa. Ei ollu sähkökutteria niin piti käsin höylätä ja vielä puhdistushöylällä, no meni siinä muutama kuppi kahvia ainakin. Ohessa video jossa paikoitellen reipas meininki!
-Usot sie jot myö uitiin?
^ No siitähän tuli ihan työpöydän näköinen.
Vääntyneen levyn uusi elämä.
j
Askartelin puukon
Aloitin tankotumppujen teon.
Materiaalina suomen lampaan villa.
Villa on suoraan lampaasta keritty raakavilla joten käsittelyn aloitin pesemällä ja siivoamalla villan.
Sitten vuorossa villan karstaus..... mukava 8 tuntia meni mukavasti käsikarstoilla.
Seuraava vaihe oli neulahuovutusta perusmuotoon omavalmisteisella ”pieksijällä”.
Sitten märkähuovutusta.......
Jatkuu.....
Juniper muokkasi tätä : 10.12.2019 at 15.56
Tumppujen sovittelua ennen lopullista muotoilua ja siistimistä
Näistä taitaa tulla aika lämpimät
Suomen lampaan villa on jopa parempaa kuin merino. Tämä lämmittää jopa aivan litimärkänä.
Me suomalaiset olemme vaan täysiä
Idiootteja mitä tulee tämän villan hyödyntämisessä. 80% suomen lampaan villoista poltetaan, koska tuottajan ei kannata lähettää villaa käsiteltäväksi. Enemmin tuodaan toiselta puolelta maapalloa tänne.
Pyöräteline alkaa olla maalia ja pari kiinnityskoukkua vaille valmis. Kahdelle pyörälle pähkitty,mjos kakkosneloset olisi suoria olisi tullut just niin kuin mallinsin 3d-mallin.
Lähetetty Takapalkilla
Kirjanmerkit