FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 8 / 37 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 18 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 1088

Aihe: Continental GP 5000

  1. #211
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    314
    kestää 5000 / 32 15c vanteella hiekatiellä ajoittaista soraa ja paino 132 +12kg

  2. #212
    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    231
    Tänään asennettu 32mm TL viisitonniset, kiekkoina DT 22mm sisäleveydellä. Varauduin pitkään ja vaikeaan asennushetkeen, mutta vajaassa vartissa oli renkaat vanteilla ja litkut sisällä. Jalkapumppu riitti nostoon ja rengasrautaa piti vain hieman näyttää toiseen renkaaseen.

    Oli siis vähän turhankin helppoa. Saa nähdä pitääkö ilmat jatkossa, ikinä ei tubeless ole onnistunut näin kivuttomasti mtb-renkailla. Tämä oli eka kokemus maantierenkaiden puolelta.

  3. #213
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    326
    ^Paljonko tuli mittaa renkaan leveydeksi tuolla kombolla?

  4. #214
    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    231
    ^33,0mm ja 32,8mm. Paineet noin 4bar ja mittarina halpa digitönäri.

  5. #215
    Liittynyt
    03/2004
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    143
    Laitoin Contin 5000:set tubelessit Stanin vanteille, sisäleveys 20,3 mm ja rengas 28. Meni helposti ja napakasti vanteelle ja piti paineet ilman litkuakin, mutta laitoin toki sitäkin. Mitattu ulkoleveys lopulta pari kymmenystä alle 30 mm. Hyvältä paketilta vaikuttaa. Nyt Open UP:ssa kolmet kiekot. Nää on maantielle ja hiekkateille on WTB Byway 47 mm ja jos nappuloita tarvitaan niin sitten alle Tufon 32 mm tuubit.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  6. #216
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    326
    Muistelin, että nää uudet contit piti olla leveyksiltään aika lähellä ilmoitettua.

  7. #217
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    275
    ^ Ilmoitettu leveys täsmää sisäleveydeltään n. 17mm vanteen kanssa. Voipi olla, että 19mm on myös melko lähellä.

  8. #218
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Pks
    Viestit
    58
    Road cc:n Twitter-jutun 9.7. 2019 mukaan Tourin Pro Bike-esittelyssä Movistarin Alejandro Valveder ajaa Canyonillaan 5000 tubelesseilla eikä tuubeilla. Sorry en saanut linkitettyä.

  9. #219
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Mikkeli
    Viestit
    49

    Continental GP 5000

    GP:t tuli ja asennus meni hyvin, tosin täytyi ABC:n ilmoja lainata, kun pumpulla ei noussut. Ainoa ongelma on nyt, että ilmat ei pidä. Stanin litku tiivisti vannelinjan mutta renkaan kyljet vuotaa. Maastopyörässä oon ollut Staniin tyytyväinen, mutta tuossa ei toimi. Ostin nyt Orangea purkin, jos sillä pitelis ilimoja paremmin. Mut mites, kuuluuks noiden tubeless-renkaiden vuotaa kyljistä?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    - Born to be Wild... paitsi himassa -

  10. #220
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826

    Continental GP 5000

    ^Oletko ravistellut ja pitänyt kyljellään?

    Eihän sen renkaan nyt kyljestään kuulu vuotaa, näin maalaisjärjellä ajatellen.

    E. Onko tosiaan TL-versiot käytössä?

    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Kanuuna muokkasi tätä : 12.07.2019 at 10.15

  11. #221
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Pks
    Viestit
    58
    TL ien ei kyllä pitäisi kyljistä tihkua. Ootko tsekannu fairy-vedellä mistä vuotaa?

  12. #222
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    ^ei pitäis TL versioiden vuotaa, itsellä crossarissa 28mm pitäneet ilmat kohtuuhyvin.. Ei minkäänlaista tihkumista, mutta paineet pitää tarkistaa ennen lenkkejä

    Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla
    -- not fast but furious --

  13. #223
    Viiden GP5000 25mm TL yksilön kokemuksen perusteella ei vuoda pisaraakaan litkua.

  14. #224
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti forrelly Katso viesti
    GP:t tuli ja asennus meni hyvin, tosin täytyi ABC:n ilmoja lainata, kun pumpulla ei noussut. Ainoa ongelma on nyt, että ilmat ei pidä. Stanin litku tiivisti vannelinjan mutta renkaan kyljet vuotaa. Maastopyörässä oon ollut Staniin tyytyväinen, mutta tuossa ei toimi. Ostin nyt Orangea purkin, jos sillä pitelis ilimoja paremmin. Mut mites, kuuluuks noiden tubeless-renkaiden vuotaa kyljistä?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ulkomaan foorumeilla ollut vastaavaa ja mitä ilmeisimmin syynä on valmistusvika.

  15. #225
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Mikkeli
    Viestit
    49

    Continental GP 5000



    Ton tyyppistä kuplaa kun saippualla kokeilee. No nyt on Oranget sisällä ja karvan verran paremmin alkoi tiivistyä. Huomenna näkee mikä on tilanne. Kävin pienen lenkin ennen litkujen vaihtoa ja tunnissa paineet laskivat kaks baria. - Työn jälki luonnollisesti huolellista, on näitä tullut aiemmin tehtyä sekä hyvin että hutiloiden.

    Noh, jos Orangella pitää, niin olkoot muuten lähtee takas Toni&Tonille. Versio kumeista tosiaan on TL, joten siksi tuota kuplintaa oudoksun. Litkua ei tosin vuoda tämäkään, mutta ilmaa tulee kyljistä.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    - Born to be Wild... paitsi himassa -

  16. #226
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    No äkkiä takaisin liikkeeseen ja uudet tilalle.

  17. #227
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Mikkeli
    Viestit
    49
    Uusi litku tuntuu pitävän ja kuplinta loppui. Toinen kumi piti täydellisesti paineet ha toinen oli vajunnut vain hieman. Täytynee kysäistä vielä liikkeestä miten tehdään, mutta jospa noilla uskaltaisi jo ajaa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    - Born to be Wild... paitsi himassa -

  18. #228
    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    227
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti forrelly Katso viesti
    Uusi litku tuntuu pitävän ja kuplinta loppui. Toinen kumi piti täydellisesti paineet ha toinen oli vajunnut vain hieman. Täytynee kysäistä vielä liikkeestä miten tehdään, mutta jospa noilla uskaltaisi jo ajaa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Nehän on täysin vialliset. Heti vaihtoon.

  19. #229
    Ei ole GP5000:sen kulutuksenkestävyydessä hurraamista. 1500km jälkeen takarengas jo selvästi kulmikas (82kg+7kg pyörä) ja 23mm kumit. Vaihdoin päittäin...ehkäpä kesän ajot kestää. Selvä pudotus GP4000sII:sta.

    Onko enemmän ajaneilla havaintoja?

  20. #230
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.164
    Kyllä ne nopeammin kuluu ja kulutusmittarikolot ovat matalammat, joten jos niiden mukaan elää niin paljon nopeammin saa vaihtaa. Mutta mielestäni kulumisnopeus ei ole optimoidun kisarenkaan pointti, joten en anna tästä miinusta. Varsinkin kun testien perusteella on nopeampi, yhtään puhkeamista ei ole tullut edes hiekkateillä ja eivät kerää kiviä mukaansa läheskään yhtä herkästi, minkä vuoksi myös pinnassa pikkuhalkeamia paljon vähemmän. Sanoisin että loistava tuote ja köyhille löytyy kyllä ikuisesti kestäviäkin renkaita :-)

    edit. Ja kyseessä 25mm avot ei-tubeless

  21. #231
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    1.727
    ^^ Kulumisella ei ole minulle mitään merkitystä, vaan sillä miten ne toimii vaihtoon asti. Tähän saakka tyytyväinen, vaikka yhdestä sivu repesikin.

  22. #232
    Eli ei ollut enemmän ajaneita, kun taitaa muutaman kympin rengas olla toisille oikein KISARENGAS!!! ( *ittu kun putosin )


    Bicyclerollingresistance on aloittanut GP 5000 "kestotestin". Harmi kun vähän leveät: https://www.bicyclerollingresistance...endurance-test

    "Both the front 28-622 and rear 32-622 are inflated to an air pressure of 65 psi / 4.5 bars (checked every ride) that provides a relatively comfortable ride. Rider weight with gear is close to 75 kg and bike weight is 10kg."


  23. #233
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    1.727
    ^ Se on kyllä hyvä kisarengas!

  24. #234
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.164
    ja ajetaan sillä toki muutenkin kuin kisat. Kisarengas on yleisnimitys renkaalle, joka on optimoitu kisakäyttö mielessä eli vierintävastus, pito, paino ja kohtuullinen puhkemattomuus. Käyttöikä ei ole oleellinen tekijä.

    Reilu 4000km on omilla ajettu, joten siihen aiemmin sanomani perustuu.

  25. #235
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    405

    Continental GP 5000

    Nyt yrittänyt muutaman päivän litkuttaa 5000 Contia. Kyljet vuotaa kuin seulat. Ei auta useamman päivän litkujen heiluttelut. Litkuna Orange Endurace.

    Laitoin reklamaatiota Canyonille kun sieltä nuo nalit fillarin mukana pari kuun alussa tuli.

    https://www.dropbox.com/s/0fy19k9ktm..._1160.MOV?dl=0

    Edit. Huomasin vasta nyt, että täällä on uudet Contit muillakin vuotaneet tubeleksena. Aika yllättävää, että näin isolta ja kokeneelta valmistajalta tulee moista paskaa tehtaasta pihalle. Suurin osa tietty ajaa sisureilla, niin tällainen pääsee helpommin läpi.

  26. #236
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jyri K Katso viesti
    Nyt yrittänyt muutaman päivän litkuttaa 5000 Contia. Kyljet vuotaa kuin seulat. Ei auta useamman päivän litkujen heiluttelut. Litkuna Orange Endurace.

    Laitoin reklamaatiota Canyonille kun sieltä nuo nalit fillarin mukana pari kuun alussa tuli.

    https://www.dropbox.com/s/0fy19k9ktm..._1160.MOV?dl=0

    Edit. Huomasin vasta nyt, että täällä on uudet Contit muillakin vuotaneet tubeleksena. Aika yllättävää, että näin isolta ja kokeneelta valmistajalta tulee moista paskaa tehtaasta pihalle. Suurin osa tietty ajaa sisureilla, niin tällainen pääsee helpommin läpi.
    Tuskinpa kukaan ajaa noilla sisureilla.

    Tuleeko canyonin mukana muuten tubeless renkaat? Et kai vaan yritä litkuttaa normaalia gp5000?

  27. #237
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    405
    No niin. Päivän ääliö ilmottautuu. Nuo ei ole TL renkaat ollenkaan. Ei muuta kun nokka kohti Toni Tonia ja hakemaan TL renkaat.

    Maasturipuolella niistä TL merkinnöistä ei tartte välittää kun sellaisilla alle 2 baarin paineilla saa pitämään vaikka minkä renkaan kun aikansa tappelee. 6,5 baarin paineilla taas ei.

  28. #238
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    1.727
    En ymmärrä mitään noista tubeleksista. Miksi väki käyttää niitä maantiepyörissä? Mikä on se hyöty, että viitsii niiden kanssa toimia. Kysyn tätä todellakin vilpittömästi, koska minulla ei ole niistä pienintäkään kokemusta.

  29. #239
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    405

    Continental GP 5000

    Kaksi syytä. Rullaa tosi paljon paremmin ja normi rengasrikot korjaantuu niin, että ne huomaa parhaimmillaan vasta kotona.

    Ja mitä värkkäämiseen tulee, niin siinä ei mene yhtään kauempaa kun sisurirenkaan asennuksessakaan. Tänään vanhojen tubelesasennusten purku ja uusien laitto kesti ehkä 10-15 minuuttia. Sisureista tubelekseksi teen noilla renkailla helposti alle 10 minuuttiin muutoksen. Tänään meni sen 5 minsaa kauemmin kun piti pestä litkut pois siitä purettavasta tubeleksesta.

    Edit. On kolmaskin syy. Tubeles on paljon pehmeempi ajaa.

  30. #240
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    1.727
    ^ Kiitos hyvästä vastauksesta. Onko tuosta rullaavuudesta joitain testejä vs tuubi/avo. Itse olen ruutannut paikkalitkua tuubeihin ja sisureihin n. 30 ml. Eiköhän sen pitäisi osittain ainakin vastata tuota tubeleksen itsekorjaamis ominaisuutta? Vai, onko se tubeleksessa vieläkin parempi?

Samanlaisia aiheita

  1. Continental Gatorskin
    By kmw in forum Renkaat
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 17.09.2018, 14.55
  2. Continental Mud King
    By MK79 in forum Renkaat
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 19.05.2018, 11.42
  3. Merida cyclocross 5000
    By Seniori in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 01.12.2017, 21.13
  4. Continental Racesport litkutus?
    By T.K. in forum Renkaat
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 07.06.2017, 20.22
  5. Continental X-King
    By Mikko Kivi in forum Renkaat
    Vastaukset: 184
    Viimeinen viesti: 28.03.2015, 16.01

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •