ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 44 / 47 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 42 43 44 45 46 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.291 - 1.320 / 1409

Aihe: 29+ semi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    Mikäs se ois paras etukumi märälle syys kelille? DHF plus? 2.8" levee riittäis.
    Itsellä on kokemusta 29x3 DHF 3C Max Terrasta, ja se on aika super just märillä syksyn keleillä. Tätä versiota yksi lenkillä kohtaamani pyöräilijä sanoi "eturenkaiden kuninkaaksi" ja se ainakin omasta mielestä on aika hyvin kohdallaan.
    Kevyt se ei ole, mutta se ainoa huono puoli sitten onkin.

Täytyy hakea semmonen, jos tässä muutenkin vähän aktivoituisi pyörän kanssa.

Canyon Dude sai alleen 29x3.0 Wtb Rangerit ja keulalle Lauf Carbonaran. On kyllä miellyttävä yhdistelmä, kyyti on samettisen pehmeää.

Lähetetty minun VTR-L29 laitteesta Tapatalkilla

Hieno on! Vähän samaa mietiskellyt välillä omallekin Dudelle. Kesäkuosiksi,
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TTL Katso viesti
    Canyon Dude sai alleen 29x3.0 Wtb Rangerit ja keulalle Lauf Carbonaran. On kyllä miellyttävä yhdistelmä, kyyti on samettisen pehmeää.

Mahtuisko nuo pyörimään jäykässä keulassa eli rudessa?

Lähetetty minun XT1635-02 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petri Väisänen Katso viesti

Mahtuu. Korkeus ihan hitusen enemmän kuin Budissa.

Se onko järkeä riippuu missä ajelee.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petri Väisänen Katso viesti

Juu mahtuu, oli hetken aikaa ajossa.

Tuo on kyllä kiinnostava setti dudeen .

Tietenkin makuasioita, mutta itse en edes ajattelisi läskiin 29x3 kiekkoja ilman joustokeulaa. Ajelin vähän aikaa 27.5x3.8 kiekoilla ja ilmatilan pieneneminen teki ajosta epämukavampaa. Vastaavia hyötyjä verrattuna 26x4.8:n en havainnut. Joten tuo ylempänä ollut kuva jossa oli Lauf ja 29x3 kiekot oli minusta kiinnostava.

Silloin kun pitäis saada täysjäykkä 29+ kierteisellä keskiöllä niin onko pahemmin vaihtoehtoja Surlyn Krampukselle?
    Konan Unitkin vaatisi toisen kiekkosetin ja 3' 29-rengas taitaa olla aika ahdas takana.

F. Kotlerburg Guest

Melkein kuin ois uuden pyörän saanut. En ollut oikein tyytyväinen Dillingereihin niin nyt tuollaiset nastakumikäyttöön. Katsoo nyt jaksaako noille kesäkumeja edes hommata. Ihan makea kampe kyllä yöpakkasten kovettamilla poluilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jomppanen Katso viesti
    Silloin kun pitäis saada täysjäykkä 29+ kierteisellä keskiöllä niin onko pahemmin vaihtoehtoja Surlyn Krampukselle?
    Konan Unitkin vaatisi toisen kiekkosetin ja 3' 29-rengas taitaa olla aika ahdas takana.
    Tästä voi katsella: http://www.bikepacking.com/index/29-plus-bikes/

Pressfit keskiön heikkoudet voi aika pitkälti eliminoida kun hommaa wheels manufacturingin kierteellisen pressfit -keskiön. Saa vielä kunnon laakereillakin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paksupolkija Katso viesti
    Pressfit keskiön heikkoudet voi aika pitkälti eliminoida kun hommaa wheels manufacturingin kierteellisen pressfit -keskiön. Saa vielä kunnon laakereillakin.
    Just noita Wheels Manufacturing:in keskiöitä minäkin taannoin kiinnostuneena katselin, kun tuumin minkälaisilla osilla Stachen kuluneet laakerit remontteeraisi. Ainakin ajatuksena mainio, kun kiereellä kiristetään paikoilleen. Ei tarvi prässäillä tai naputella. Ja useita eri malleja sekä laakerivaihtoehtoja näkyy olevan.

Onko kenelläkään kokemusta tästä "kierteellisestä pressfitistä"?

Itseäkin kiinnostaisi Stachen keskiöpäivitys, mutta mahtaako siihen löytyä tällaista "kierteellistä"? Olen mtbr:ltä yrittänyt selvittää, aika sekavia on vastaukset..

Esim. tässä https://forums.mtbr.com/26-27-5-29-p...l#post13851671

Wheels Manufacturing:n oma vastaus oli vain nuo irtolaakerit prässättäväksi..

(offtopic Trekin maantiepyörissä ainoana vaihtoehtona on Token Ninja BB3724, saatavuus on tosi heikkoa.)

On kokemusta, angular contact laakereilla oli. Alu-farleyssa. Ei nitissyt ja natissut.

Moi. Löytyiskö täältä L-koon Krampuksen omistajaa, joka haluaisi luopua rungosta TAI vaihtaa sen käytettyyn vihreään Mk1 M-koon runkoon?

Itse hiukan hetken mielijohteesta ja sattumien summasta "rakensin" työmatkoja ja miksei metsääkin varten Salsan Muklukista 29+ -version. Edessä WTB i35 kehällä Panaracer Fat Nimble 3" ja takana Rodi Tryp 35 + Nobby Nic 2.6", molemmat tubeless. Etenevyys toista luokkaa 26x3.8" verrattuna. Kerran käyty nyt maastossa ja esteiden ylityskykyä on enemmän, rullaavuus hyvä. Tyytyväinen.

Upea tuo takapyörä

Onko noi 29 vai takana 27,5? Optinen harha kun näyttää takakiekko pienemmältä?

Ihan molemmat 29. Juu on eturengas hiukan korkeampiprofiilisempi. Etuviisto kuvakulma
    Runkohan xs. Eli suhde on erikoinen
    cimzy muokkasi tätä : 11.05.2019 at 23.16 Syy: Lisäteksti

Ylös! Tuli hommattua käytetty viiksiveikko ja ex-omistaja (moi vaan!) on takarenkaan vaihtanu Maxxiksen Chronicleen. Edessä pyörii Bontangerin XR2 eli alustavasi ajattelin vaihtaa nuo päikseen tai sitten voisi etuseksi laittaa jonkin pitävämmän. Google laulaa jo, mutta löytyisikö sisäpiirin tietoa mikä kannattaisi eturenkaaksi laittaa? Hyvältä toi Bonttikin tuntui näin aluksi mutta kohtahan se on jo syksy..

Weston Guest
    Surly Dirt Wizard on mun lempirengas. Sopivan agressiivinen maastoajoon ja rullaakin ok. Miinuksena nopea kuluminen takana. Muuten olen kokeillut vain pieninappulaisia eli WTB Rangeria ja Chupacabraa. Jälkimmäisistä Ranger vie voiton.

Tässä kävikin niin että laitoin Chroniclen myös eteen kun halvalla sai. Ei tuo nyt mikään optimaalinen eturengas ole, mutta ajetaan näillä nyt aluksi ja täytyy katsoa jostain DHF Plus tai vastaava eteen kun sen aika koittaa. Bontin voi sitten laittaa takaseksi jossain kohtaa, ajattelisin sen olevan siellä parempi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Ei tuo nyt mikään optimaalinen eturengas ole, mutta ajetaan näillä nyt aluksi ja täytyy katsoa jostain DHF Plus tai vastaava eteen kun sen aika koittaa.
    DHF ei sitten, ainakaan minun kokemuksen mukaan, rullaa mitenkään siirtymillä (hiekka tai asfaltti) mut maastossa menee ja pitoa riittää.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Aikoinaan ihmiset olivat läheisempiä - aseet eivät kantaneet niin kauas...

40 kilsan testilenkin jälkeen voisin väittää että Stache on aika pirun hyvä vehjes märkään ja mutaiseen Sipoonkorpeen. Tosin Chronicle ei ole mikään mutarengas, mutta se olikin jo etukäteen tiedossa.

Ihana pyörä!

Vanhaan Muklukkiin ajattelin tekaista 29" kiekot kun ei oikein enää jaksa läskistelyä ja takanapa on kuitenkin vaihtokunnossa. Mikä olisi sellainen perushyvä 32h vanne 3" ja siitä pienemmille renkaille? Nyt ei hifistellä joten kuituiset on poissuljetut.
    Mikä olisi hyvä kompromissirengas kun ajoalusta on vähän kaikkea ja siltä väliltä?

^ mä päädyin Race Face ARC 35 vanne ja WTB Ranger 3.0 kumi yhdistelmään. Sopivat nätisti yhteen ja toimii vähän joka alustalla. Saviliejuista en tiedä kun täällä sitä on vähempi.

Hightowerissa ollut reilun vuoden verran Fun Worksin Trailride -kehät, sisäleveys 35 mm. Hyvin ovat pysyneet jiirissä. Kevyemmät ja edukkaammat kuin esim. Stanin vastaavat. Ainakin silloin olivat, kun näitä arvuuttelin.
    MC KRAMPPI - Meillä ei venytellä!
    Mud, sweat and coffeebreaks, since 2000

Tässähän olisi hyvä jakaa kokemuksia miten 2.8 - 3.0 renkuloilla vanteen sisäleveys vaikuttaa ajotuntumaan? Mulle on kertynyt kokemusta ainoastaan noista 50 mm Duroceista, joissa sisäleveys on käsittääkseni 46 mm luokkaa. Ihan tyytyväinen olen ollut, tosin eilen jysäytin pienillä paineilla kivikkoon sillä seurauksella että täytyy tässä joku päivä rihdata pikku sivuheitto pois..

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •