GarminElectrobikeGiantHepha
Sivu 105 / 115 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 55 95 103 104 105 106 107 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.121 - 3.150 / 3437

Aihe: Kuka ajoi silloin siellä?

Hämeen Ilvesreitillä Liesjärven itäpuolella, Kerityn ja Onkimaanjärven rannalla näkyi renkaanjälki. Ilmeisesti joku muukin siellä liikkuu kuin minä (ja foorumin Järviylänköpolkulaiset).

Hih, jos olisi hyvät kuvankäsittely/piirto-ohjelmat tässä puhelimessa olisin laittanut kuvan, missä ilves vihellellen fillaroi.

Tunnustaako kukaan ajaneensa Turun Vähäheikkiläntiellä n. klo 12:45 aikaan tiilenpunaisella Surly Ogrella, jossa musta (jousto?)haarukka? Makean näköinen kulkine sen perusteella mitä ehdin vilkaista.

Ketkähän oli Repovedellä Repotassussa jäätelöllä käymässä Lapinsalmesta lautalla perjantaina

Olikohan sunnuntaina, kun kolme jäykkäperämiestä ajoi kivikon mäkin lähellä. Ainakin kahdella heistä tais olla dartmoorin jäykkäperät. Foorumilaisia?

Eilisiltana 19:30 tienoilla ajeli Mikkelin ja Anttolan välillä puolenkymmentä pyöräilijää Mikkelin suuntaan. Parissa kolmessa pyörässä bikepackvarustus. Olikohan fillarifoorumin jäseniä?

Tänään Bongasin myös toisen syrly merkkisellä fillarilla ajavan. Harvinaista. Ite olin matkalla ruissalosta kohti naantalia. Sanon heti että, morjesta, surly fillareihin en olekkaan aikasemmin törmännyt, vaikka mulla on ollu tämä jo 7-8 vuotta. Ehdotit että voit tulla matkaseuraksi, kun olit muuten vaan ajelemassa kaupungista toiseen. No tietysti! Pitkät matka siinä juteltiinkin, ennen kuin tiet erkani. Olitkin kunnon fillarireissaajaa täyspakkauksineen telttoineen polkemassa myös ulkomailla. Oletko myös tällä foorumilla jäsen?

Moro!
    Pyöräilin Naantalin wanhan kaupungin jälkeen Maskuun, sieltä sitten Hirvensaloon ja takaisin kaupungille. Jäänyt vähän vähemmälle tälle foorumille kirjoittelu! (Vastauksena Goljatille)

Kuka oli se maastopyöräilijä eilen Tommyknockerissa (Heslinki, Isoroba) jollain Tinder-treffeillä tms. Saattoi olla jopa nimimerkki sianluca, mutta mikseipä joku toinenkin.

Tindertreffit ovat minulla kaukaista nuoruutta, keskityn Keskuspuiston lyhyisiin mutta tiukkoihin nousuihin näin vanhoilla päivillä . Isoroballa on tullut joskus nuoruudessa käytyä.....
    „Quäl dich, du Sau!“ (Udo Böltz)

Joku rytmiryhmä tai porukkalenkki eilen Loimaan Lidlin suunnalla, olitte ilmeisesti suuntaa ottamassa vai miettimässä Lidlin paistopisteen valikoimaa ?
    Bianchi - Make it real !

Tuliko jotain palstalaisia minua vastaan Viikissä (Latokartanossa) hiukka ennen kuin hiekkatie tulee Tilanhoitajankaarelle. Jotain pitkätukkapartajeesuksia siinä tuli maastopyörillä... Itse oli gravelilla.

Tämä siis tänään n. 15:30 maissa.

Ei ole pitkää tukkaa, partaa eikä maastopyörää - mutta en malta olla huutamatta väliin että hommaa itsellesi Strava-tili vaikka nimellä Mauno Reimari. FlyBy-toiminnolla selviää yllättävän monta kertaa kuka ajoi vastaan, kenet ohitti tai kenen kanssa oikein tulikaan vaihdetuksi muutama sana tai ajettua jonkin matkaa samaa reittiä.

On siellä muitakin kuin segmentti-KOMeja tai -PRiä jahtaavia lycrahousuja!

^entä jos sillä toisellakin on joku höpöhöpönimi siellä? Tai tekemiset eivät ole julkisia?

Mä en jaksa näitä Stravoja. Tai siis on mulla se Strava Veloviewerin takia, mutta en ole käyttänyt sitä (Stravaa) mihinkään. Enkä julkista lenkkejäni siellä enkä myöskään Suunnon palvelusta. En oikein jaksa uskoa, että ketään mun lenkit kiinnostaa. Siksi ei Relivekään mulla toiminut, kun mun kaikki lenkit on Private.

Mut Mauno Reimarihan on kyllä hyvä nimi. Tytärhän voisi olla Meri Reimari.

So fucking what? Mikä sanoissa "yllättävän monta kertaa" oli niin vaikeaa ymmärtää?

Höpöhöpönimikin voi olla ihan riittävä tieto ja yhdistettävissä tunnettuun ja/tai tunnistettavaan fillaristiin tai foorumihahmoon - ei ehkä ihan heti ja suoraan, mutta kuitenkin - ajamisia ja reittejä voi seurata tai tutkailla, jos on tarvetta tai kiinnostusta.

Jos tekemiset eivät ole julkisia, se ei ole sen kummempi juttu eikä sen suurempi päänsärky kuin että koko fillaristia ei näy FlyByssa koska se ei periaatteellisista tai muista syistä tai silkkaa laiskuuttaan ole Stravassa.

Nämähän ovat järjestään lähinnä vain tällaisia nice to know -juttuja, eivät sen tärkeämpiä - ja jos muu ei auta, voi kaikesta huolimatta kysyä foorumuketjussa

Stravassa voi olla ilman että kuvittelee muun maailman olevan kiinnostunut juuri hänen lenkeistään.

Lenkkinsä voi pitää privaatteina jos niin haluaa ja julkistaa vain ne ja vain silloin kun niin haluaa. Ja vaikka muuttaa heti perään taas privaatiksi.

Mutta ei sen puoleen, en mä tajua mitä merkittävää mä oikein tulen paljastaneeksi kun "julkistan" - sanasta tulee mieleen joku joka ostaa kokosivuilmoituksen Hesarista - lenkkini Stravassa. Näkeväthän nuo tien päälläkin miten kovaa tai hiljaa ajan. Ja naapurin ämmät kyllä tietävät muutenkin milloin lähden ja milloin palaan lenkiltä.

Se ettei "jaksa" jotain osoittaa kovin usein vain sitä että on kangistunut kaavoihinsa, ennakkoluulojensa ja tietämättömyytensä vanki ja muutenkin henkisesti kuollut. Oikea fossiilli, kuten minun nuoruudessani tavattiin sanoa...

Niin, jostain syystä täällä on jo kyselty 105 sivun edestä näitä kuka ja missä-juttuja, vaikka Strava olisi jo ratkaissut asian.

Toisaalta jos Strava kertoo, että tänään 15:30 kohtasin Veikko Möttösen, niin mun on aika vaikea tietää millä nimimerkillä VM täällä toimii. Vai pitääkö Stravaan laittaa sama nic kuin täällä?

Ja toisaalta tarkemmin ajateltuna paskanko välii. Muutenkin pidän eniten omasta seurastani. Riitaa reitistäkään ei tule kuin joka toisella kerralla.

Et sä sitten yhtään tavallista uunompi olekaan. Jostain syystä täällä on jo kyselty 105 sivun edestä vaikka hyvin tiedetään että todennäköisyys sille että tulos on yhtä tyhjän kanssa jää täydestä varmuudesta vain hitusen verran.

Strava nyt vain oli yksi mahdollisuus - jota elävän elämän ja saadun kokemuksen perusteella uskalsin kuvata yllättävän usein positiivisen tuloksen tuottavaksi - joka toisin kuin tämä ketju ei vaadi sitä että asianomainen seuraa tai sattuu lukemaan tätä ja vielä viitsii vastata tai katsoo vastaamisen olevan asiallista ja paikallaan.

Mä en ole mikään Sherlock enkä Suomen sosiaalisin ja verkostunein pyöräilijä ja foorumin jäsen, mutta hämmästyttävän monta fooruminimeä tai -nimimerkkiä ja sen takana olevan väestorekisterinkin tunteman henkilön Strava-identiiteetin olen osannut yhdistää.

Mutta jos tunkki ei lainaksi kelpaa, en sitä tämän enempää tyrkytä. Hyviä ajoja sinne päin! Tarvittaessa vaikka yöaikaan niin ei tarvitse miettiä kenet kohtasi tai näki...tai kuka näki ja mitä ajatteli

Eihän täällä pointti ole löytää sitä joka ajoi vaan kertoa että joku ajoi. Kerran oon tänne muistaakseni kirjoittanut kun kaksi selkeästi pitkän matkan pyöräilijää tuli vastaan. Ja nämä herrat löytyi heti. Ja vaikka ei olisi löytynyt en siinä olisi mitään menettänyt, kunhan vaan halusin kertoa että pari sellaista kaveria on nähty...

Pari läskiä ja pari tavallista maasturia tms parkissa Liesjärven Korteniemessä noin klo 15. Ei tainnu käyttää Stravaa? No en mäkään .. ehkä pitäs .. Sports Trackeria kuitenkin

Eipä tuo strava ole itseäkään kiinnostanut pätkääkään, eikä mitkään muutkaan sovellukset, sykkeet ym. Ajan vaa. Mutta asiaan, kivikosta viikkiin päin joku nainen julmetun pitkällä tukalla meni pari kertaa musta ohi, mutta meno vähän hyytyi latokartanonkaaren mäessä, meinasin ehdottaa pienempää vaihdetta kun näytti niin raskaalta, mutta ehkä hän kuitenkin tiesi mitä teki

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Mutta ei sen puoleen, en mä tajua mitä merkittävää mä oikein tulen paljastaneeksi kun "julkistan" - sanasta tulee mieleen joku joka ostaa kokosivuilmoituksen Hesarista - lenkkini Stravassa. Näkeväthän nuo tien päälläkin miten kovaa tai hiljaa ajan. Ja naapurin ämmät kyllä tietävät muutenkin milloin lähden ja milloin palaan lenkiltä.
    Pointtihan ei ole tässä vaan siinä, että en oikein jaksa uskoa että ketään kiinnostaa mun lenkit yhtä vähän kuin vaikka mun kauppamatkat. Voisihan nekin tehdä julkisiksi. Mä en noista nopeuksista ole pätkääkään kiinnostunut. Ainoa mikä kiinnostaa on oma nopeus verrattuna edellisiin vastaaviin lenkkeihin. Jos mulla olisi jotenkin itsetunto tai minuus sidottuna näihin KOMeihin (mistä muuten tulee KOM, Kuopion Osuusmeijeri?), niin kävisin vetämässä ne kaikki rajoittamattomalla sähkärillä ihan vaan kiusan vuoksi.

Se ettei "jaksa" jotain osoittaa kovin usein vain sitä että on kangistunut kaavoihinsa, ennakkoluulojensa ja tietämättömyytensä vanki ja muutenkin henkisesti kuollut. Oikea fossiilli, kuten minun nuoruudessani tavattiin sanoa...
    Tai ei vain koe jotain asiaa kovin tärkeäksi.

Ymmärsin selvästi väärin, kun kuvittelin, että tämän ketjun tarkoitus oli kysellä että kuka ajoi siellä ja silloin. Tuli selvästi postattua väärään ketjuun vääränlainen viesti. Tai oikeaan ketjuun, mutta väärä viesti. Väärä ketju, oikea viesti?

En kysy, vaan kerron, että mielestäni Lotta L. tuli tänään vastaan isänsä kanssa Kaskelantiellä Keravalla. Taitaa olla sairastelut nyt takana päin ja paluu kisoihin työn alla.
    Rule #1: Obey The Rules

Tervalamminsuon suunnasta Onkimaanjärven läheltä tuli mieshenkilö sluibaillen CC:llä naispuolisen maasturihenkilön kanssa. Tuolla en ole ikinä fillareita nähnyt, muista oonko jälkiäkään. Koitin asentaa straavan mutta tilanne meni jo. Laskin teitä vastan puhelinta räpläten.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    En kysy, vaan kerron, että mielestäni Lotta L. tuli tänään vastaan isänsä kanssa Kaskelantiellä Keravalla. Taitaa olla sairastelut nyt takana päin ja paluu kisoihin työn alla.
    Et varmaan oikeasti epäile sitä tunnistitko oikein vai et, mutta varmistetaan havainto toteamuksella että eilenkin sama kaksikko ajoi samalla suunnalla.

PS Paluu entiseen menoon, suoritustasoon ja tuloksiin ei varmasti käy noin vain eikä ihan kädenkäänteessä, mutta minulla on kaikki usko on siihen että se onnistuu - ja jos onnentoivotuksista on yhtään apua, lähetän niitä roppakaupalla!

Minäkin mietin keskiviikkona, että ihan kuin Tunkkipuolikas olisi tullut vastaan Kuusijärven kulmilla. Mietin että tuskin kun kaukana ollaan Porista, mutta TH-Kumin paidassa tuskin kovin moni muu äijä näillä kulmilla ajelisi. Mutta mitäs Jyrki, eikö sulla oo lenkkejä Stravassa laisinkaan? Yritin bongata sieltä.
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Eihän täällä pointti ole löytää sitä joka ajoi vaan kertoa että joku ajoi. Kerran oon tänne muistaakseni kirjoittanut kun kaksi selkeästi pitkän matkan pyöräilijää tuli vastaan. Ja nämä herrat löytyi heti. Ja vaikka ei olisi löytynyt en siinä olisi mitään menettänyt, kunhan vaan halusin kertoa että pari sellaista kaveria on nähty...
    Juu. Tämähän on päivänselvä juttu. Se että joku löytyy eli että jonkun identiteetti tai muu olemus selviää tai saa jotain valaistusta on tietysti mukava ylläri ja se että kysytty fillaristi vieläpä osoittautuu foorumin lukijaksi ja vastaa itse kenties vielä mukavampi, mutta kumpikin on kuitenkin viime kädessä sivuseikka eikä läheskään ainoa syy kirjoittaa tähän ketjuun tai lukea tätä.

Foorumillahan ei ole esimerkiksi erillistä "Kiitos kanssapyöräilijälle!" -ketjua, jossa voisi kertoa positiivisesta kokemuksesta ja julkisestikin kiittää saadusta (tai miksei vain tarjotustakin) avusta, reittineuvoista, peesistä, ohjeesta, ajoseurasta tai mistä hyvänsä. Eikä ketjua missä voisi kertoa esimerkiksi jostain harvemmin tai muuten yllättävästi kohdatusta tai nähdystä pyöräilijästä.

Mä voisinkin nyt vielä kerran kiittää mahtavasti piristäneestä peesistä jonka sain eilen kahdelta pyöräilijältä Helsingintiellä/Uudella Porvoontiellä Karlebyn kohdalta Boxiin asti! Oma vauhti jatkui parempana vielä teiden erottuakin.

Tai miten kivaa oli loppumatkalla osua SSS:n paviljongilta tulleen (ja luonnollisesti jo pitemmän ajopäivän tien päällä viettäneen) porukan perään kun kahdella sen ajajista oli yllään Suomen upein seura-asu eli Lahden Pyöräilijöiden ajopaita - jo senkin takia etten ole aiemmin niitä pääkaupunkiseudulla (kisatapahtumien ulkopuolella) nähnytkään.

^Tai kertoa, että sinne on turha muiden tulla silloin pällistelemään tai sotkemaan synkkiä ajatuksia.

^^joo, laittaisi suunnittelemansa reitin keepeeäksänä jakoon. Ja ilmoittaisi lähtöajan.

Endomondoon vielä joku kaverinicci ja kertoisi sen käyttiksen ja salasanan täällä niin kaikki halukkaat voisi livenä seurata ja koittaa osua reitille sopivassa kohdasa sopivaan aikaan.

Toki yksikertaisesti juuri tuollainen "ohitan Honkasalmen kioskin klo 13:05 nopeudella 22 km/h kokomustassa ajoasussa" toimisi helpoiten monelle tavikselle.

Sellainenkin voisi olla hyvä, että träkki jakoon lenkin jälkeen tänne topikkiin "Ajelin tälläisen, huomasiko kukaan?" tai "Jos epäilet sen olleen minä varmista tästä träkistä" tjsp.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •