GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 108 / 136 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 58 98 106 107 108 109 110 118 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.211 - 3.240 / 4051

Aihe: Fat bike eli läskiä haussa

  1. #3211
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    35
    Kiitokset taas kaikille kommenteista! Hienoa, että keskustelua viriää!

    Marsusram: Kiitos näkökulmasta tuohon vanteen leveyteen. Tosiaan Mongoose Argus Compissa on 4,9 tuumaiset Kendat vakiona.

    Solisti: En ole itse livenä nähnyt Argus Compia, mutta kuvien perusteella yhtyisin itsekin arvioosi hieman pystymmästä ajoasennosta. Olisi kyllä mukava käydä testaamassa, muttei taida onnistua omalla kohdallani - täytyy vielä selvitellä löytyisikö mahdollisuutta tähän. Kiitos myös oman "fatbike-evoluutiosi" esittämisestä. Asia on varmastikin, kuten toteat. Dude kyllä hieman polttelis täälläkin päässä, mutta ei taida lompakko kestää. Edelleen, kiitos ajatuksistasi renkaisiin liittyen kaipa nuo JJ:t olisi asialliset omaan käyttöön.

    Villetre: Totta varmasti tuokin, että renkaita saa sinänsä suht edullisestikin. Mitenkähän laadullisesti Shinningit suhteutuu esim. Mulefutteihin? Kona WO 2018-mallissa taitaa olla nuo Shinningit, kun taas 2017-mallissa ja nykyisessä on Mulefutit. Mistähän moinen vaihtelu eri vuosimallien välillä. Lisäksi ensi vuoden 2020-mallissa näyttäisi edelleen pysyvän Mulefutit, mutta renkaat vaihtuu JJ:stä Vee Tireihin (ks. http://www.pyoraosa.fi/tuotteet.html?id=15/851310). Jarrut tosiaan ovat varmaan tämän hintaluokan pyörissä hieman alimitoitettuja, mutta suht halpoja päivittää.

    Qilty: Kiitos analyyseista. Nuo Mulefutit vaikuttaisivat kyllä varsin näppäriltä. Kuvioidut maastorenkaat etenkin läskien osalta varmasti tärisee enemmän tai vähemmän kovalla pinnoitteella. Vaihteiston osalta 2x vaihteisto ei varmaankaan ole tarvittava omaankaan käyttööni, kunhan muuten välitykset ovat vain kohdallaan, esim. 1x11 tai 1x12 (miksei 1x10) todennäköisesti riittää. Mitä tuohon Canyonin Dudeen tulee, niin onhan se varmasti hiukan eri kaliiberia kuin muut vaihtoehdot; jarrut tosiaan todennäköisesti sen fillarin heikoin osa. Tuohon "Edit-osaan" en osaa kommentoida; mielenkiintoinen huomio tosin.

    Näidenkin arvokkaiden foorumilaisten kannanottojen myötä olisin nyt taas tällä hetkellä painottumassa hieman tuonne Kona WOn suuntaan budjettini huomioiden. Vähän tubelessia ja tarvittaessa jarrupäivitystä, niin lienisi ihan riittävä omaan käyttöön, ainakin aluksi. Hieman tosin mietityttää se, olisiko 2017 vuosimalli parempi vaihtoehto kuin 2019 vuosimalli? Noissa kun tuntuu joitakin eroja olevan esim. käytetyn alumiiniseoksen suhteen (7005 vs. butted 6061 - joista en kyllä mitään ymmärrä); kiekot: Mulefut vs. Shinning; RaceFace Aeffect vs. RaceFace Ride; Sram NX 1x11 vs. Deore 1x10; navat: Joytech vs. KT (ks. https://2017.konaworld.com/wo.cfm & https://www.konaworld.com/wo.cfm). Keinäsellä olisi nimittäin ainakin nettisivujen mukaan yksi L-koon WO 2017 myynnissä OVH 1599€ ja WO 2019 OVH 1299€. Bikeshopista taisi WO 2019 saada alennuksen kanssa hieman vielä halvemmalla.

    Pitää tuumailla. Ideoita otetaan edelleen vastaan!

  2. #3212
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PB4819 Katso viesti
    Hieman tosin mietityttää se, olisiko 2017 vuosimalli parempi vaihtoehto kuin 2019 vuosimalli?
    Mietittiin taannoin, mikä toiseksi läskiksi taloon 2017 Won rinnalle. Ajankohtainen silloin olisi ollut juuri 2019. Jäätiin odottelemaan sopivan käytetyn 2017 mallin löytymistä, niin olisi 1 x 11 kaikissa peleissä (muissakin kuin läskeissä). Ei sen kummempaa eikä syvällisempää syytä valinnalle.

    ...no, 1 x 10:hän onkin sitten vain perus-Wossa vm. 2019 ja Suomi-editionissa olisi ollut juuri 1 x 11. Tämän hitaat hämäläiset tietty huomasivat, kun oikea koko oli myyty jo loppuun.

  3. #3213
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    35
    Hämeenhitain, kiitos omakohtaisesta huomiosta!

    Edelleen ajatuksia aiheeseen liittyen otetaan vastaan.

    Farley 5:sta huomasin vasta nyt (foorumin tietäjille asia varmaan ollut tiedossakin jo), että ilmeisesti ainakin 2019 mallissa on vakiorenkaina edessä Gnarwhal ja takana Barbegazi. Tämä varmaan hieman auttaisi rullaavuudessa päällysteellä ajoa ajatellen(?). Ks. https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/p...rCode=greydark

  4. #3214
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    421
    Rullaavuudessa paras on Jumbo Jim. Monasti todettu.

  5. #3215
    Trek Farley 27,5", joten jumbot poissuljettu tässä kohtaa.

    Gnarwahl on talvella varsin hyvä: harva kuvio niin ei tukkeudu lumesta ja voi nastoittaa. Kesälläkin ajaa, mutta raskaampi kuin esim barbegazi.

    Tuo gnar/barbe kombo lienee aika hyvä kompromissi siis, jos mielii ympäri vuoden ajella samalla vehkeellä eikä heti halua renkaita päivittää.

  6. #3216
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    35
    Hei,

    Kiitos Villetre ja Jeltsar uusista kommenteista!

    JJ:t tosiaan varmaan yleisrenkaana ja rullaavuuden osalta yksi parhaista (ja edullisimmista renkaista). Jeltsarin kommenttia kompaten, voisin kuvitella (itse testaamatta), että juuri tuo "gnar/barbe kombo" olisi ihan toimivahko kompromissi ympärivuotiseen ajoon, vaikkei varmaan Jumbojen rullaavuudelle pärjää päällysteellä ajettaessa tai muutoin. Löytyi tuommoinen linkki läskirenkaisiin, joka lienee foorumilaisille jo tuttu - vuodelta 2017 tosin, en tiedä onko taulukkoa päivitelty milloin: https://www.singletracks.com/blog/mt...at-bike-tires/

    Kyllä tässä omat ajatukset alkaa pyörimään aikas lailla Kona Won ja Farley 5n välillä. Molemmilla kelpaisi varmaan hyvinkin aloitella läskipyöräilyä. Molemmissa lienee myös hyvin mahdollisuuksia päivitellä/parannella komponentteja, jos sille tarvetta ilmenee (esim. navat, jarrut, voimasiirto jne.) Bikeshopin mukaan Kona Wo 2020 "julkaistaan piakkoin". Olisi kiva tietää tarkemmin/varmuudella tulevista spekseistä, mutta pitänee odottaa virallista julkistusta; alusta speksit vaikuttaisi houkuttavilta. Ja sitten tietysti on tuo odottelu, jos pyöriä ei saa kuin tyyliin vasta syys-/lokakuussa Alkaa vissiin nuo 2019 mallitkin käymään kaupoista vähiin, joten jos meinaa jonkin härvelin ajoon saada, pitäisi ruveta toimimaan. Juupas, eipäs, juupas, eipäs...

    Onko porukalla muuten tietoa Kona WOn enimmäispainorajoituksesta? Farley 5sta mainitaan Hi5bikesin sivulla, että "pyörän enimmäispainorajoitus (pyörän, ajajan ja kuorman yhteispaino) on 136 kg". Itselläni elopainoa tällä hetkellä palttiarallaa n. 98-100 kg. Runkokoon osalta Konan WOsta oikea lienisi omilla erittäin persjalkaisilla mitoilla 178/75 (ei mikään kliininen laboratoriomittaus, joten pieni virhemarginaali olemassa) mahdollisesti M-koko. Trekin mitoituksiin ei ole vielä tarkemmin tullut tutustuttua tässä mielessä.

    Kiitos!

  7. #3217
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    35
    Ihan kuriositeettina, noista mahdollisista Kona Wo 2020 spekseistä (lähinnä renkaiden osalta tässä yhteydessä):

    Bikeshop mainitsee JJ:t spekseissä ja tietokoneen selaimella kuvassa näkyy tämän vuoden vihreä malli. Kuitenkin esim. ipadilla selaillessa Kona Wo 2020:n kohdalle tuleekin oranssin värinen Kona, jossa ei pikkukuvan perusteella ole kyllä JJ:t vaan ilmeisesti Veen Snow Avalanchet ja/tai Snowhoet (vrt. aiempi postaukseni #3213). Kuva pyörästä vaihtuu tosin vihreään malliin, kun menee varsinaiselle pyöräkohtaiselle sivulle. Tuo pyöräosa.fin sivu on poistettu kokonaan, johon aiemmassa viestissä viittasin, mutta esim. googlen kuvahaulla "Kona Wo 2020" löytyy vielä pieniresoluutioinen kuva oranssista Konasta, jossa taas on nähdäkseni JJ:t.

    Joten kaiken kaikkiaan mielenkiintoista odotella lopullisia speksejä.

  8. #3218
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Keinäsellä tuo dk seafoam/charcoal on rusty-orange ollu vissii sivulla mutta poistanu. Joku luonnos vasta eikä aito kuva pyörästä.
    Veen renkaita en löydä mistää konasta

  9. #3219
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PB4819 Katso viesti
    Kiitokset taas kaikille kommenteista! Hienoa, että keskustelua viriää!

    Marsusram: Kiitos näkökulmasta tuohon vanteen leveyteen. Tosiaan Mongoose Argus Compissa on 4,9 tuumaiset Kendat vakiona.

    Solisti: En ole itse livenä nähnyt Argus Compia, mutta kuvien perusteella yhtyisin itsekin arvioosi hieman pystymmästä ajoasennosta. Olisi kyllä mukava käydä testaamassa, muttei taida onnistua omalla kohdallani - täytyy vielä selvitellä löytyisikö mahdollisuutta tähän. Kiitos myös oman "fatbike-evoluutiosi" esittämisestä. Asia on varmastikin, kuten toteat. Dude kyllä hieman polttelis täälläkin päässä, mutta ei taida lompakko kestää. Edelleen, kiitos ajatuksistasi renkaisiin liittyen kaipa nuo JJ:t olisi asialliset omaan käyttöön.

    Villetre: Totta varmasti tuokin, että renkaita saa sinänsä suht edullisestikin. Mitenkähän laadullisesti Shinningit suhteutuu esim. Mulefutteihin? Kona WO 2018-mallissa taitaa olla nuo Shinningit, kun taas 2017-mallissa ja nykyisessä on Mulefutit. Mistähän moinen vaihtelu eri vuosimallien välillä. Lisäksi ensi vuoden 2020-mallissa näyttäisi edelleen pysyvän Mulefutit, mutta renkaat vaihtuu JJ:stä Vee Tireihin (ks. http://www.pyoraosa.fi/tuotteet.html?id=15/851310). Jarrut tosiaan ovat varmaan tämän hintaluokan pyörissä hieman alimitoitettuja, mutta suht halpoja päivittää.

    Qilty: Kiitos analyyseista. Nuo Mulefutit vaikuttaisivat kyllä varsin näppäriltä. Kuvioidut maastorenkaat etenkin läskien osalta varmasti tärisee enemmän tai vähemmän kovalla pinnoitteella. Vaihteiston osalta 2x vaihteisto ei varmaankaan ole tarvittava omaankaan käyttööni, kunhan muuten välitykset ovat vain kohdallaan, esim. 1x11 tai 1x12 (miksei 1x10) todennäköisesti riittää. Mitä tuohon Canyonin Dudeen tulee, niin onhan se varmasti hiukan eri kaliiberia kuin muut vaihtoehdot; jarrut tosiaan todennäköisesti sen fillarin heikoin osa. Tuohon "Edit-osaan" en osaa kommentoida; mielenkiintoinen huomio tosin.

    Näidenkin arvokkaiden foorumilaisten kannanottojen myötä olisin nyt taas tällä hetkellä painottumassa hieman tuonne Kona WOn suuntaan budjettini huomioiden. Vähän tubelessia ja tarvittaessa jarrupäivitystä, niin lienisi ihan riittävä omaan käyttöön, ainakin aluksi. Hieman tosin mietityttää se, olisiko 2017 vuosimalli parempi vaihtoehto kuin 2019 vuosimalli? Noissa kun tuntuu joitakin eroja olevan esim. käytetyn alumiiniseoksen suhteen (7005 vs. butted 6061 - joista en kyllä mitään ymmärrä); kiekot: Mulefut vs. Shinning; RaceFace Aeffect vs. RaceFace Ride; Sram NX 1x11 vs. Deore 1x10; navat: Joytech vs. KT (ks. https://2017.konaworld.com/wo.cfm & https://www.konaworld.com/wo.cfm). Keinäsellä olisi nimittäin ainakin nettisivujen mukaan yksi L-koon WO 2017 myynnissä OVH 1599€ ja WO 2019 OVH 1299€. Bikeshopista taisi WO 2019 saada alennuksen kanssa hieman vielä halvemmalla.

    Pitää tuumailla. Ideoita otetaan edelleen vastaan!
    Näyttäisi tosiaan että 2019 malliin on osasarjaa downshiftattu. RF aeffectien ja riden kampien välillä tuskin on eroa, ellei nuo ridet ole Cinchittömät mallit. Samaa politiikkaa taitaa harrastaa kaikki valmistajat, eli otetaan osat sieltä mistä halvimmalla saadaan. Noista alumiinien eroista voi lukea täältä https://bike-advisor.com/bicycle-gui...-the-best.html

    Eikä kannata liikaa alkaa speksaamaan niitä fillareita, voi käydä niin että menee kesä ajamatta

  10. #3220
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PB4819 Katso viesti
    Hei...Runkokoon osalta Konan WOsta oikea lienisi omilla erittäin persjalkaisilla mitoilla 178/75 (ei mikään kliininen laboratoriomittaus, joten pieni virhemarginaali olemassa) mahdollisesti M-koko. Trekin mitoituksiin ei ole vielä tarkemmin tullut tutustuttua tässä mielessä.

    [/FONT][/COLOR]Kiitos!
    Farley onkin kimurantimpi noilla mitoilla: 17.5" on nafti, 19.5" iso, minusta. Ite ~samat mitata ja alla 17.5, myös isompaa olen kokeillut. 18.5 Farley olisi paras, vaan kun ei ole olemassa.

    Foorumin perusteella moni ajaa samoilla mitoilla ongelmitta 19.5 esim. 40mm stemmillä, eli vaatii koeajon ja pohdinnan, millaisesta ajosta tykkää (jos vaan jo tietää).

  11. #3221
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    35
    Hello taas kaikille ja kiitokset vastauksista/kommenteista!

    Hcfreak: Joo, Keinäsen sivuilla ollut kuva voi olla jokin luonnos vaan. Täytynee odotella virallisia speksejä tarpeen niin vaatiessa. Veen renkaita en itsekään ole muuten Konassa nähnyt, mutta tuon pikkukuvan perusteella renkaan sivuprofiilissa olevat "siniset leimat" täsmäävät kyllä Veen renkaaseen (siis tuossa oranssissa pyörässä).

    Qilty: Vaikuttaisi myös omasta mielestäni siltä, että osasarjat ovat olleet vuosimallissa 2017 paremmat kuin 2018 ja 2019 malleissa. Nyt taas 2020 mallin kohdalla, jos Bikeshopin alustavaan kuvaukseen on uskominen, näyttäisi speksit taas parantuvan. RF aeffectien ja riden kampien välillä erot varmaankin muutoin minimaaliset tosiaan; RF:n sivuilla ainakin uudemmissa Ride-kammissa Cinch-ominaisuus näyttäisi olevan (https://www.raceface.com/products/details/ride). Kiitos linkistä tuohon kirjoitukseen alumiinien eroista. Ja kyllä, allekirjoitan tuon "overspeksaamisen" ongelman: voi tosiaan jäädä koko kesä väliin jos tähän sortuu

    Jeltsar: Kiitos näkökulmasta Farleyn runkokoon omilla mitoillani. Saattaisi olla pieni mahdollisuus päästä testaamaan 19,5" runkoista. Omat ajoni eivät varmaankaan lukeudu kovin kilpailulliseen tai räväkkään ajoon, joten ehkä hieman leppoisemmasta meiningistä puhuttaneen niin maasto/päällystepuolellakin, johon varmaankin saattaisi isompikin runkokoko istua paremmin ainakin vakautensa puolesta(?).

    Foorumilta luettujen kokemuksien ja Konan oman kokotaulukon perusteella Won "oikea" runkokoko olisi tosiaan ainakin paperilla omille mitoilleni (178/75) M. Onko kenelläkään toisenlaisia kokemuksia, esim. L-runkokoosta suunnilleen näillä mitoilla? (Täytyy yrittää ensi viikolla selvitellä mahdollisuuksia Konan testaamiseen (Bikeshopin testiajomahdollisuuden lisäksi).)

  12. #3222
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Varsinais-suomi
    Viestit
    402
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PB4819 Katso viesti
    Foorumilta luettujen kokemuksien ja Konan oman kokotaulukon perusteella Won "oikea" runkokoko olisi tosiaan ainakin paperilla omille mitoilleni (178/75) M. Onko kenelläkään toisenlaisia kokemuksia, esim. L-runkokoosta suunnilleen näillä mitoilla? (Täytyy yrittää ensi viikolla selvitellä mahdollisuuksia Konan testaamiseen (Bikeshopin testiajomahdollisuuden lisäksi).)
    Oon saman mittanen mutta muutaman sentin pidemmät jalat ja M koko on Konassa ok. L on liian iso noilla mitoilla mun mielestä.


    Lähetetty minun ANE-LX1 laitteesta Tapatalkilla

  13. #3223
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    35
    PedroK: Kiitos tästä omakohtaisesta arviostasi Konan runkokoon suhteen!

  14. #3224
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Kärkkäisellä näky Atala merkkistä läskiä. Blutolla, shimano deore vaihteilla (11-46) ja alexrims vanteilla. 1599€

  15. #3225
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    629
    Onks toi Mongoose mistä kotoisin? Olen aina pitänyt sitä kiina/halpis/liian_painava tässä läskien keskuudessa, mutta ilmeisesti porukka ostelee ja suosii sitä...
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

  16. #3226
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    629
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeltsar Katso viesti
    Farley onkin kimurantimpi noilla mitoilla: 17.5" on nafti, 19.5" iso, minusta. Ite ~samat mitata ja alla 17.5, myös isompaa olen kokeillut. 18.5 Farley olisi paras, vaan kun ei ole olemassa.
    Feltillä on taas standardia poikkeukselliset mitat, heiltä löytynee 16,5" ja 18.5". Pelkkiin tuuma lukuihin ei kannata luottaa tässä tapauksessa, vaan kaiva molemmista geometria tiedot esille ja tutki tarkkaan, mitkä erot milläkin valmistajalla on.
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

  17. #3227
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    629
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PB4819 Katso viesti
    White 6 Fat Pro (OVH 1199€; xxl.fi):
    Joillakin (ainakin foorumeille kirjoittaneilla) ollut ongelmia napojen/akseleiden/vapaarattaiden ym. kanssa?
    White 5 Fat Pron osalta, Fillari-lehden (2017/6) testissä kuvattiin ”perusläskinä”, eikä ”kovin urheilullisena”, jossa tosi painavat rengas/vanneyhdistelmät. Tämä myös hyvin foorumilaisten tiedossa. En tiedä, riittäisikö tuo omassa käytössä? Nuo useat foorumilla mainitut ongelmat hieman kaihertaa omaa mieltä. Enkä kyllä ovh-hintaan ostaisi, tarjoushintaan (esim. 899€) voisi tulla harkintaan.

    Rumat värit, muuten aika varma valinta tuohon hintaan, varsinkin jos jaksaa odottaa aleja, nyt toi maksaa 900e.


    Mongoose Argus Comp (OVH 1149€; ks. esim. https://www.lyback.fi/pyoramallisto/...comp-1x11.html):
    Argus Comp kiinnostaisi itse asiassa varsin paljonkin. En tiedä, onko ko. mallista porukalla kokemuksia jakaa? Rungon painosta ei itselläni tietoa (mielestäni valmistajan sivuillakaan ei mainintaa), eikä rengas/vanneyhdistelmän toimivuudesta; Kenda Juggernaut Prot 4,9 tuumaisina löytyy ja Fillari-lehden (2019/1, s. 103) luettelossa todetaan kiekoiksi ”Mongoose 95mm”. Muuten speksit tuntuisi hintaan nähden olevan aikas hyvät. Ainakin ulkomaisilla foorumeilla saanut ilmeisesti pääosin positiivista huomiota/kokemuksia (ks. esim. https://forums.mtbr.com/fat-bikes/wh...s-1069866.html; 2016 vuoden malli: https://bustedwallet.com/mongoose-ar...e-gear-review/)

    Merkkiuskovaisena jätän ton hyllyyn. En tiedä mistä toi on peräisin, fättäreissä kannattaa varoa näitä "no-name" pyöriä. En tiedä asiasta sen enempää.


    Trek Farley 5 (OVH 1699€; ks. esim. http://www.pyoraosa.fi/tuotteet.html?id=15/200):
    Farley 5 menee toki tässä esitetyistä vaihtoehdoista eniten budjettini yli. Toisaalta, jos se on reilusti halvempia kilpailijoitaan parempi, niin ehkä budjettia voisi yrittää venyttää. 27,5 tuumaiset Gnarwhalit ilmeisesti ainakin rullaisivat hyvin. Trekin laatu luulisi muuten olevan ihan laadukas, ainakin vanne/rengasyhdistelmän osalta, sekä rungon osalta. Vaihteisto ei kylläkään ole kuin perus Deorea ja jarrutkin kenties pikkuisen alimitoitetut (esim. edessä vain 160 mm levy). Näistäkin oli mainintaa esim. Fillari-lehden (2019/2) testissä, mutta kokonaisuutta pidettiin kuitenkin lopulta hyvänä ja onnistuneena.
    Trekissä ehkä hinnan lisäksi mietityttää 1x10 (11–42) riittävyys asfalttiajoon. Ajatuksia tästä.

    Koeajoin 2016 mallin itse ja se oli paras millä olen ajanut. Aivan mahtava tuntuma. Itseäni ei kiinnosta vaihteiden määrä muuten, kunhan edessä on vain 1 ratas. Mä ajan itse asfaltilla 1x8:lla ja se riittää mulle. Maastossa ei riittäisi.


    Silverback Scoop Single/Double (OVH 1199€ & 1399€; verkkokauppa.com):
    Tästä tuntuu esim. fillarifoorumin ja Verkkokaupan arvosteluissa olevan suht paljon erinäisiä ongelmia pyörän säätöjen, jopa rungon kanssa. Toisaalta speksit olisi hintaluokkaan kohtuullisen hyvänoloiset, ainakin oman varsin rajallisen tietämykseni/ymmärrykseni näkökulmasta. Myös hyvääkin palautetta tullut täällä foorumilaisilta, etenkin ekojen ”takuuhuoltojen/-säätöjen” jälkeen. Hinta-laatusuhde varmaankin ihan ok(?). Scoop Doublessa olisi ainakin vaihteita 2x11 kun mennään 

    Erittäin paha kilpailija Whitelle. Ainoa huono puoli on, ettei oo koeajo mahdollisuutta ja Verkkokauppa.com ei ole mikään pyöräkauppa, joten asiakaspalvelu ja huolto on sen mukainen.


    Kona WO (OVH 1299€; ks. esim. http://www.pyoraosa.fi/tuotteet.html?id=15/615084):
    Ajatuksia foorumilaisilta ko. fillarista?
    En ole kovin hyvin päässyt ko. pyörämalliin käsiksi. Ilmeisesti ihan hyvä pyörä, joskin pikkaisen menee oman budjetin yli. Voimansiirto Deorea, jarrut hydrauliset Shimanot. Jumbo Jim Evot valmiina ja Shinningin Tubeless ready kiekot.

    Tää olis aika kova Trekin rinnalla. Itselläni jos pyörän säilymisolosuhteet ei olisi este, eikä budjetti niin valitsisin Falreyn ja Wo:n välillä koska olen merkkiuskovainen.


    Felt DD70 (OVH 1499; ks. esim. https://www.suomenurheilupyora.fi/fe...dee-70-fatbike):
    Ajatuksia foorumilaisilta ko fillarista?
    Kuten Konan kohdalla, ei itselläni juurikaan tarkempaa ajatusta ko. pyörästä. Budjetti kyllä ylittyy OVH:lla. Jumbo Jimit löytyy (tosin ”vain” 4-tuumaisena), Tektron hydrauliset jarrut, Sramin NX 1x11.

    Tulee hyvänä kakkosena Trekin ja Konan jälkeen. Bongasin joskus DD30 tonnilla alessa, olis pitänyt melkein ostaa. Huomioi, että Feltillä DD10 on paras ja DD70 huonoin.



    Nishiki Durango
    (OVH 939€; ks. esim. http://www.pyoraosa.fi/tuotteet.html?id=15/115):
    Ajatuksia…
    Itselläni ei mitään hajua.
    Näin tän livenä ihan just, ei mikään paskempi ja OK voimansiirto osat. En tosin ajanut.
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

  18. #3228
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    35
    Jaaha, taas pukkaa kommenttia!

    Qilty: Tuossa Atalassa näyttäisi tosiaan olevaan komponenttipuolella varsin hyvät speksit. Alexrimsin Cherokeet (80?) näyttää kuvan mukaan olevan vanteina. Millaisethan nuo ja millaiset navat? Alexrimseja näyttäs olevan käytössä ainaski Tunturin ja DZR:n e-fatbikeissa. Deoren voimansiirron komponenteilla, takavaihtaja ilmeisesti SLX ja Bluto, sekä JJ:t löytyy. Hintaakin toki löytyy. En tiedä kyllä Atalasta juuri merkkinä, ilmeisesti italialainen (https://www.atala.it/); sivuilta ei ainakaan omaan silmääni löytynyt ko. pyörää. Mielenkiintoista olisi kuulla jonkun kokemuksia, jos vain löytyy.

    Yannara: (1) Mongoose tosiaan saanut ihan kelpo palautetta ainakin mtbr-foorumilla (laitoin linkin jossain aiemmassa viestissäni). Ehkäpä heikoin kohta esim. Argus Compin kohdalla on vanteet, niistä kun ei oikein tunnu olevan "kenelläkään" tietoa tarkemmin. Voivat toki ajaa asiansa ihan hyvinkin; ovat esim. tubeless-virityksiäkin saaneet onnistumaan jenkkilässä. (2) Pelkät tuumaluvut eivät varmasti koko totuutta kerro, varsinkaan eri valmistajien (tai mallien) välillä. Geot lienee hyvä tarkistaa ja koeajo tietysti paras vaihtoehto henkilökohtaisen sopivuuden tarkastamiseen. (3) Kiitos kommenteista alkuperäisiin vaihtoehtoihini. Kyllä tässä omakin mieli on kääntynyt ensisijaisesti Kona Wo & Trek Farley -kaksikon suuntaan. Täytyy nyt sitten kattoo, miten äijän käy.

  19. #3229
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    629
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PB4819 Katso viesti
    Geot lienee hyvä tarkistaa ja koeajo tietysti paras vaihtoehto henkilökohtaisen sopivuuden tarkastamiseen.
    Kannattaa ottaa huomioon, että 10min koeajo ei vielä paljasta kovin tarkkaan, onko esim. 178cm:lle sopivampi L vai M. Itselläni ainakin toi rungon koko on niin tärkee asia, että kannattaa kääntää kivet ennen ostamista. Vanteita, voimansiirtoa, jarruja ja muita osia voi vaihtaa... runkoa "ei"...
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

  20. #3230
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    629
    Ja sit toki Canoyonilla ja Cubella on kans omat läskit.
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

  21. #3231
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    35
    Jep, onhan noita.

    Canyon ja Cube menee kyllä valitettavasti oman budjettini yli. Taas pari itselleni tuntemattomampaa pyörää: Mondraker Panzerin sais 1499€ (http://pyoraosa.fi/tuotteet.html?id=15/753464) ja Bottecchia Cervino 1349€ (https://larunpyora.com/tuote/2019-bo...fatbike-black/). Varmaan ihan hyviä nuokin.

    XXL:ssä ois kyllä Whiten Pro-malli taas tarjolla hintaan 900€

  22. #3232
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    35
    Hello kaikille,

    Kävinpä tuossa paikallisessa Kärkkäisen kivijalkamyymälässä tsekkaamassa tuon Atalan. Yksi L-koon runko oli kasattuna, jolla pyörähdin kaupan käytävällä pienen lenkin (josta ei tietenkään mitään irti saa). Yllättävän kevyt tuo Kodiak SLX HD ainaski omiin näppeihin noin äkkiseltään. Alexrimsin Cherokee 80:set 26x4.8" JJ:eillä, SLX/Deore -voimansiirto, Bluto jne. En tiedä, kallishan tuo on, mutta ei välttämättä mikään huonoinkaan. Rungossa ilmeisesti kolmen vuoden takuu. Tiedä sitten, mitä noilla Ataloilla tekee.

  23. #3233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PB4819 Katso viesti
    Foorumilta luettujen kokemuksien ja Konan oman kokotaulukon perusteella Won "oikea" runkokoko olisi tosiaan ainakin paperilla omille mitoilleni (178/75) M. Onko kenelläkään toisenlaisia kokemuksia, esim. L-runkokoosta suunnilleen näillä mitoilla? (Täytyy yrittää ensi viikolla selvitellä mahdollisuuksia Konan testaamiseen (Bikeshopin testiajomahdollisuuden lisäksi).)
    L-kokoisen Wo:n standover on 788, joten jos kulkusten hyvinvointi kiinnostaa, niin ei varmaan kannata edes harkita. M:kin kanssa saa olla tarkkana.

  24. #3234
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    35
    Jii.haanpaa: Kulkusten hyvinvointi kyllä kiinnostaa, joten hyvä pointti tuo standover-korkeus

    Täällä taas Mr. "over-speksaaja" asialla: Bikeshopiin näköjään tullut ennakkotilattavaksi tänään 2020 Suomi edition Kona Wo. Todennäköisesti todelliset speksit lienevät nuo Sramin SX Eagle voimansiirto ja Mulefutit (tosin) Veen renkailla ym.(ks. https://www.bikeshop.fi/Kona-Wo/ekauppa/pKOWO/) Ylempi kuva olisi yhtäpitävä tämän kanssa, vaikka tosin alempi kuva, joka suurenee klikkaamalla "Kona 2020 SE Detailing Comp" näyttää JJ:t ja RF:n kammet, vaihtajasta en saa kuvan perusteella selvää. Lisähämmennystä aiheutta facebook-sivuston ilmoitus, jossa spekseiksi mainitaan seuraavasti:

    "BIKESHOP.FI


    Kona Wo
    Rajoitettu Suomi Edition! * Kona Fat 6061 alumiinirunko * Shimano SLX M7000 1x11 vaihteisto * Mulefut 80 tubeless yhteensopivat vanteet * Shimano hydrauliset levyjarrut * Jumbo Jim EVO Liteskin 26x4.8"…





    Eikös nämä speksit vastaa 2019 Suomi edition -mallia?

    Joten mikähän tässä lopullinen totuus? Onko kenelläkään kokemusta SRAMin SX Eaglesta, joka lienee SRAMin uutuusosarja ja asettuu halvimmaksi 1x12 -osasarjaksi NX:n alapuolelle. Joten tässä suhteessa downgradea havaittavissa. Ja sitten nuo jo aiemmin puhutut Veet JJ:den tilalle (talvirenkaina lumella kenties paremmat, mutta...)...

  25. #3235
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    1.480

    Fat bike eli läskiä haussa

    ^Noissa Bikeshopin kuvissa on vielä molemmissa erilainen runko, tuossa alemmassa kuvassa olevassa pyörässä on säädettävät dropoutit takana ja pullotelineen paikka myös viistoputken alla. Alemman kuvan pyörä tosin näyttää kuvankäsittelyllä tehdyltä mallikuvalta kun taas ylemmässä oikea valmis pyörä.

  26. #3236
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    35
    Vihtis83, totta puhut.

  27. #3237
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    296
    Renderöity Won kuva on vain osoittamaan Suomen lipun paikan. Ja Facebook imee vähän käyttäjästä riippuen nuo high light speksit 2019 erikoispainoksen vanhan datan mukaan. Eli sivuille kliks ja siellä kaikki oikein ja tuotteen pääkuva on oikea valokuva tuotsntomallista.

  28. #3238
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Renkaat:Vee Tire Snow Avalanche TR 26x4.8" (etu), Vee Tire Snowshoe XL TR 26x4.8" (taka)

    Meleko erikoinen. Mielummin ottais JJ:it

  29. #3239
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    35
    Kiitosta Vispe tarkennuksesta ja Hcfreak kommentista!

    JJ:t soveltuisivat omaankin käyttöön todennäköisesti paremmin. No kyllä kai noilla Veen kumeillakin ajelee...

    SRAMin SX Eagle osasarjasta asiaa:https://singletrackworld.com/2019/05...ever-heard-of/ & https://www.facebook.com/notes/bird-...5936276591922/ (laitoin samat linkit Kona Wo ketjuun, mutta nostetaan nyt tähänkin).

  30. #3240
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    65
    Tietäjät auttakaa! Mahtuuko Mondraker Panzer SE 2019:ään taakse Jumbo Jim 4,8 ja Surlyn Bud/Lou? Vähän naftilta näyttää, mutta mitkä on käytännön kokemukset?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •