Alkujaan tämän lähetti
PB4819
White 6 Fat Pro (OVH 1199€; xxl.fi):
Joillakin (ainakin foorumeille kirjoittaneilla) ollut ongelmia napojen/akseleiden/vapaarattaiden ym. kanssa?
White 5 Fat Pron osalta, Fillari-lehden (2017/6) testissä kuvattiin ”perusläskinä”, eikä ”kovin urheilullisena”, jossa tosi painavat rengas/vanneyhdistelmät. Tämä myös hyvin foorumilaisten tiedossa. En tiedä, riittäisikö tuo omassa käytössä? Nuo useat foorumilla mainitut ongelmat hieman kaihertaa omaa mieltä. Enkä kyllä ovh-hintaan ostaisi, tarjoushintaan (esim. 899€) voisi tulla harkintaan.
Rumat värit, muuten aika varma valinta tuohon hintaan, varsinkin jos jaksaa odottaa aleja, nyt toi maksaa 900e.
Merkkiuskovaisena jätän ton hyllyyn. En tiedä mistä toi on peräisin, fättäreissä kannattaa varoa näitä "no-name" pyöriä. En tiedä asiasta sen enempää.
Trek Farley 5 (OVH 1699€; ks. esim.
http://www.pyoraosa.fi/tuotteet.html?id=15/200):
Farley 5 menee toki tässä esitetyistä vaihtoehdoista eniten budjettini yli. Toisaalta, jos se on reilusti halvempia kilpailijoitaan parempi, niin ehkä budjettia voisi yrittää venyttää. 27,5 tuumaiset Gnarwhalit ilmeisesti ainakin rullaisivat hyvin. Trekin laatu luulisi muuten olevan ihan laadukas, ainakin vanne/rengasyhdistelmän osalta, sekä rungon osalta. Vaihteisto ei kylläkään ole kuin perus Deorea ja jarrutkin kenties pikkuisen alimitoitetut (esim. edessä vain 160 mm levy). Näistäkin oli mainintaa esim. Fillari-lehden (2019/2) testissä, mutta kokonaisuutta pidettiin kuitenkin lopulta hyvänä ja onnistuneena.
Trekissä ehkä hinnan lisäksi mietityttää 1x10 (11–42) riittävyys asfalttiajoon. Ajatuksia tästä.
Koeajoin 2016 mallin itse ja se oli paras millä olen ajanut. Aivan mahtava tuntuma. Itseäni ei kiinnosta vaihteiden määrä muuten, kunhan edessä on vain 1 ratas. Mä ajan itse asfaltilla 1x8:lla ja se riittää mulle. Maastossa ei riittäisi.
Silverback Scoop Single/Double (OVH 1199€ & 1399€; verkkokauppa.com):
Tästä tuntuu esim. fillarifoorumin ja Verkkokaupan arvosteluissa olevan suht paljon erinäisiä ongelmia pyörän säätöjen, jopa rungon kanssa. Toisaalta speksit olisi hintaluokkaan kohtuullisen hyvänoloiset, ainakin oman varsin rajallisen tietämykseni/ymmärrykseni näkökulmasta. Myös hyvääkin palautetta tullut täällä foorumilaisilta, etenkin ekojen ”takuuhuoltojen/-säätöjen” jälkeen. Hinta-laatusuhde varmaankin ihan ok(?). Scoop Doublessa olisi ainakin vaihteita 2x11 kun mennään
Erittäin paha kilpailija Whitelle. Ainoa huono puoli on, ettei oo koeajo mahdollisuutta ja Verkkokauppa.com ei ole mikään pyöräkauppa, joten asiakaspalvelu ja huolto on sen mukainen.
Kona WO (OVH 1299€; ks. esim.
http://www.pyoraosa.fi/tuotteet.html?id=15/615084):
Ajatuksia foorumilaisilta ko. fillarista?
En ole kovin hyvin päässyt ko. pyörämalliin käsiksi. Ilmeisesti ihan hyvä pyörä, joskin pikkaisen menee oman budjetin yli. Voimansiirto Deorea, jarrut hydrauliset Shimanot. Jumbo Jim Evot valmiina ja Shinningin Tubeless ready kiekot.
Tää olis aika kova Trekin rinnalla. Itselläni jos pyörän säilymisolosuhteet ei olisi este, eikä budjetti niin valitsisin Falreyn ja Wo:n välillä koska olen merkkiuskovainen.
Felt DD70 (OVH 1499; ks. esim.
https://www.suomenurheilupyora.fi/fe...dee-70-fatbike):
Ajatuksia foorumilaisilta ko fillarista?
Kuten Konan kohdalla, ei itselläni juurikaan tarkempaa ajatusta ko. pyörästä. Budjetti kyllä ylittyy OVH:lla. Jumbo Jimit löytyy (tosin ”vain” 4-tuumaisena), Tektron hydrauliset jarrut, Sramin NX 1x11.
Tulee hyvänä kakkosena Trekin ja Konan jälkeen. Bongasin joskus DD30 tonnilla alessa, olis pitänyt melkein ostaa. Huomioi, että Feltillä DD10 on paras ja DD70 huonoin.
Näin tän livenä ihan just, ei mikään paskempi ja OK voimansiirto osat. En tosin ajanut.
Kirjanmerkit