ElectrobikeGarminMPMessutGiant
Sivu 7 / 21 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 17 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 620

Aihe: Kuulokkeet lenkille

Poppivehkeet

Mitä nappikuulokkeita käytätte pyöräillessä? Pitäis olla semmoinen malli mitä ei haittaa tuubihuivin ym puristavan päähineen käyttö.
    Ridley X-Bow
    Kona Hei Hei 29"

Sennheiser cx 300 II on toistakseksi ainoat jotka on toiminu pyöräilessä. Sulkee sen verran että ei tuulen humina eikä ohi kiitävät autot häiritse. Monta vuotta ollu noi käytössä.
    Pikkusen kuiten ottaa narinaa fleece vuoratusta piposta ku kääntelee päätä. Se vähä häirittee.

Plantronics backbeat fit 2.0:
    https://www.huvilaite.fi/epages/huvi...ectID=19427671

Menee mulla ainakin pyöräilykypärälakin ja kypärän alle. Kätevästi saa paussitettu (tai muuta kontrollia tehtyä) ja ei tarvitse puhelinta kaivaa taskusta.

Noin kuulonsuojaamiseen käytössä finfonicin valetut suojaimet joihin saa ostettua lisävarusteena myös kuulonheikentimet, luulisi toimivan lihasvoimailussakin kun toimii kypärän alla moottoripyöräillessäkin. Toki voi olla jopa liiankin maailmasta eristävät.

Lisäksi retkeillessä voi käyttää vaikka koko yön nukkuessa jos levotonta teltan ulkopuolella.

https://www.finfonic.fi/product-cate...ulonsuojaimet/
    https://www.finfonic.fi/product/foni...lonsuojaimiin/

toki hintaa on vähän enemmän kuin peruskuulokkeilla.

Itse käytän Shure se215 niin vapaa-ajalla kuin urheilussakin,hintaa 100€. Vaimentaa sopivasti ja sopivalla tulppavalinnalla vaimentavat yhtä paljon kuin normaalit korvatulpatkin. Hifitesteissäkin pärjänneet ja äänenlaadultaan hyvää tässä hintaluokassa. Olisinkohan 2012 nämä ostanut ja edelleen täysin toimivat vaikka käytin näitä useamman vuoden teollisuushommissakin pölyn seassa 6h/pvä. Varaosia saatavana.

Pyöräilessä tykkään näistä kun kiertävät korvalehden yläkautta ja kiristyy niskaan. Tällöin kun puhelin selkätaskussa niin piuha menee kätevästi niskasta suoraan taskuun. Vielä kun laittaa lenkin kypärän remmien ympärille niin kätevä napata pois aina kaupunkialueella ja jäävät roikkumaan korvan viereen.

Ei kyllä ole kokemusta langattomista kuulokkeista enkä ole muuten harkinnut kuin traineri käyttöön. Langalla tulee turvallisempi olo, että kuulokkeet pysyy varmasti mukana.

https://www.thomann.de/fi/shure_se21...ZSI6ImZpIn0%3D

Hommasin joku aika sitten Skullcandyn jib wirelessit

https://www.skullcandy.com/shop/earb...?optionId=6950

Hyvät edukkaat, hf toimii hyvin, menee mulla hyvin pipo/huiviyhdistelmän alle. Painaa next to nothing. Akunkesto on melko lyhyt mutta so far so good. Ainakin S9 kanssa pelittää ihan bueno.

Mulla ei mitään hifiodotuksia koska pitää kuulla kuitenkin liikennekin kun vaan tämä yksi elämä. Mutta noiden soundi hiljaisessa tilassa on ihan miellyttävä tasapainoinen kuunteli sitten klassista akkaria tai Panteraa tai Chick Coreaa tai Outkastia. Ne ei kuitenkaan ole mielestäni mitkään EDM orientoituneen ykkösnapit ja hyvä niin

Missähän luureisa olisi joku klipsi, jolla saisi ohjauspodin paitaan kiinni tai piuhan ylipäänsä? JBL 110BT:tä ei ole kovin kehuttu kestävyyden suhteen, ainakaan mitä tulee tuohon klipsihommaan.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Missähän luureisa olisi joku klipsi, jolla saisi ohjauspodin paitaan kiinni tai piuhan ylipäänsä? JBL 110BT:tä ei ole kovin kehuttu kestävyyden suhteen, ainakaan mitä tulee tuohon klipsihommaan.
    Mulla on kolmannet tuollaiset 110:t kierrossa. Kaksi kertaa vaihdettu takuuseen, kun toinen nappi pimenee. Seuraavaksi otan rahat takaisin ja ostan jotkut toiset. Kokemusta myös toisista jbl:n bt napeista ja skullcandyn method wireless napeista ja samat ongelmat niissäkin oli. Tuntuu olevan maailman vaikein tuote tehdä kestäviä bluetooth nappikuulokkeita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Mulla on kolmannet tuollaiset 110:t kierrossa. Kaksi kertaa vaihdettu takuuseen, kun toinen nappi pimenee. Seuraavaksi otan rahat takaisin ja ostan jotkut toiset. Kokemusta myös toisista jbl:n bt napeista ja skullcandyn method wireless napeista ja samat ongelmat niissäkin oli. Tuntuu olevan maailman vaikein tuote tehdä kestäviä bluetooth nappikuulokkeita.
    Pitäisi varmaan koputtaa päätä, mutta mulla on kestäneet methodit nyt kesästä lähtien päivittäistä käyttöä. Pisimmälle toistaiseksi.

Ei kurjuutta kummempaa
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Kun SBH-52 haukkasi 3. kertaa vettä eikä enää käynnisty kuin latausjohdon kanssa niin hommasin tilalle RHA MA-650:t. https://www.rha-audio.com/fi/product...ma650-wireless
    Halusin suoran usb-c latauksen ja jonkinlaisen vedenpitävyyden. Olisin preferoinut edellen 3,5 mm plugilla olevaa headsettiä, mutta myynnissä oli 0 vaihtoehtoa. Myös täysin langattomissa ainoa myynnissä ollut malli oli tuo MA650 (ja MA750). Tähän mennessä kommentit lähinnä tuo erinomainen erinomainen akunkesto eli yli 10 tuntia on menty pari kertaa ilman latausta ja kertaakaan se ei ole kokonaan loppunut ennen latausta. Kysymysmerkki on vielä todellinen vedenpitävyys jatkuvassa sateessa ajaessa. Ainoa mainittava miinus on liian kova äänenvoimakkuus. 0 ja pienimmän väliin mahtuisi omissa korvissa ainakin 3-4 pykälää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Meillä itseasiassa yhdet tuollaisetkin. Niissähän on aika pitkä välipiuha; itse laitoin välikaapelin löysälle yksinkertaiselle solmulle jolloin siitä tuli silmukka jolla vetää piuhan pikku hakaneulalla kiinni kauluksen tienoolle. Näin lähinnä siis välikaapelin vedon poistamiseksi korvanapeilta (tätä ei Skullcandyn tib tarvi koska se välikaapeliosuus painaa ei mitään). Tuossa JBL:ssä huomattavasti EDMmäisempi ote soundissa + melko tahmeapintainen kaapeli ei ollut mun makuun.

^^ Jos saa arvostella laittamatta kuitenkaan mitenkään arvojärjestykseen kun ei ole kokemusta noista RHA:n kuulokkeista. Äkkiseltään mikä minulla (huom. minulla) voisi aiheuttaa vaikeuksia on tuo johtojen jatkuminen tuosta päästä. Eli piuha jäisi roikkumaan aika eteen ja autotallissa tai muualla värkkäillessä se tarttuisi kiinni ja pikkuhiljaa menisi minun käytölläni poikki. Methodeista olen pitänyt siinä, että piuhat jäävät aika taakse ja niitä saa 'lyhennettyä' laittamalla ne säilytysuraansa riittävältä matkalta. Methodeilla olen useamman kerran mennyt vahingossa suihkuun kun tulevat aikaa myöten aika huomaamattomiksi.

Yhdet mitä kuolasin hieman ennen methodeja verkkokaupassa käydessäni olivat Aftershokz:n bone conducting -kuulokkeet, mutta silloin niillä oli hintaa liikaa. Yhdet Chilli merkkiset ovat korjausjonossa kun niiden vahvistin ja akku -osa oli sen verran raskas, että katkaisin pitemmässä käytössä piuhan. Pienikin lisäpaino piuhaan kyllä aikaa myöten sen poikki saa.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Tuli ostettua sennheiser cx sport kuulokkeet. Ja hyvin toimii pyöräilessä. Sopivan tiukoilla sovitteilla saa suljettua hyvin äänet ulkopuolelta niin ei tuuli humise. Ja äänenlaatu on hyvä.

One plussan langattomat käytössä. Hyvä hinta/laatu.

Sen verran pelottaa maantiepyöräily että en uskalla kuulokkeita pitää vaan toivon että kuulemisesta on turvallisuuden kannalta etua. Ymmärrän kyllä kuulokkeiden käyttäjiä, samoin kuin kypärättä ajavia. Valintojen maailma.

Olen nyt puoli vuotta käyttänyt pyöräillessä AfterShokzin luujohdekuulokkeita, ja toimii kyllä. Ympäristön äänet kuuluvat omaan korvaan siinä missä äänikirjat ja podcastitkin. Musiikkihifistelyyn näistä ei toki ole.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/69351/jmvqb

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Karhusuo Katso viesti
    Olen nyt puoli vuotta käyttänyt pyöräillessä AfterShokzin luujohdekuulokkeita, ja toimii kyllä. Ympäristön äänet kuuluvat omaan korvaan siinä missä äänikirjat ja podcastitkin. Musiikkihifistelyyn näistä ei toki ole.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/69351/jmvqb
    Noita kanssa katselin ja kokeilin xxl:ssä. Mutta miten nuo istuu kypärän kanssa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    Noita kanssa katselin ja kokeilin xxl:ssä. Mutta miten nuo istuu kypärän kanssa?
    Käy kokeilemassa uudestaan oma kypärä ja mahdolliset ajolasit päässä. Mulla toimii toisella kypärällä paremmin kuin toisella, siinä korvan takana alkaa olla vähän ruuhkaa. Itse tuote on kyllä ollut hyvä ostos, jos suurimmaksi miinukseksi keksin nimen. Äänenlaatu on tosiaan riittävä podcasteille, musiikin kanssa pitää antaa aika paljon anteeksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    Käytän kahdenkin eri kypärän ja silmälasien/ajolasien kanssa. Minulla ei ole ollut mitään ongelmaa, mutta joidenkin kypärien, korvien ja sankojen kanssa voi tietysti tulla ahtaampaa.

Onko joku käyttänyt kannettavia kaiuttimia ajaessa? Pros/cons?

Kuulokkeet lenkille

Pari kertaa olen BT kaiuttimen kanssa ajellut. Kannattaa laittaa muovipussiin vaikka itsellä oli ”vedenpitävä” JBL repussa.

+kuulet ympäristön
    + myös sinut kuullaan
    - myös sinut kuullaan (eikä kaikilla kulkijoilla ole sama musiikkimaku)

Joskus mietiskelin että ois makia semmonen pullotelineeseen istuva bluetooth kaiutin mutta enpä löytäny moista mistään. Ois tuolla korvessa ajaessa ollu ihan jees. Ei sitä ihmisten ilmoilla viitti huudattaa

Yksi tyyppi hommasi tällasen työmaalleen kännykän musaa toistamaan. Ihan kelpoäänet.
    https://www.gigantti.fi/product/audi...-kaiutin-musta

https://www.prisma.fi/fi/prisma/jbl-...illa-valkoinen

Parien bluetooth nappien jälkeen palasin itse takaisin käyttämään kevyitä johdollisia nappeja. Ei tarvitse miettiä akun kestoa ja johto riittää hyvin pyöräilypaidan takataskussa olevaan puhelimeen. Äänenlaatu yllättävän hyvä, pysyvät erittäin hyvin korvissa ja hintakaan ei päätä huimaa, joten näille voin antaa vahvan suosituksen.

https://isotunes.co.uk/collections/e...opean-standard tuollaisia on tullut nyt melkeen vuoden käytettyä tehdastöissä, vois toimia pyöräilyssäkin noilla kuulee jonkun verran ympäristön ääniäkin.

Onkos joku sortunu ostamaan Adidas RPT-01?
    Aika hintavat on joo. Hiihtoon tulis mutta mahtaakohan akku kestää kylmässä viimassa

Hommasin Samsungin Galaxy budsit. Plussaa aktiivisesta äänten läpi päästämisestä. Eli voi erikseen säätää vahvistamaan ulkoisia ääniä.

Onko joku keksinyt noille budseille jotain tapaa millä ne eivät mene heti hukkaan? Niissä pitäisi olla joku vastaava ankkuristandardi kuin puhelimissa ja kameroissa. :-)

Minulla pysyy ne hyvin päässä, mutta ymmärrän pointtisi.

Hikipanta tai pipo?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •