Avokela.
Lähetetty
Avokela.
Lähetetty
Spessuun 32t tilalle absolute black 30t ovaalin eturattaan...
Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla
-- not fast but furious --
Eilen huomasin että ulkogummihan on ihan repeemäisillään...hyvä että eilen työmatkan kesti, alkoi jo sisägummi pullistella alta. Vaihdoin ulkorenkaan, ja toiseen vanteeseen sitten sisärenkaan, sekä paikkasin yhden sisärenkaan.
Ritcheyn WCS-kannattimen vaihto uuteen, semmoiseen joka pysyy kiinni. Kun oli ensin sahannut vanhan pois niin onnistuihan se, kun tiesi tarkkaan mitä oli odotettavissa. Ensinnäkin asennetaan tangon sivusta, normiasennus edestä mahdollinen jos tanko on ohkaisempaa standardia välipaloilla, mutta nyt en viitsinyt oikoa. Tangon alempiin ruuveihin piti väsätä oma työkalu, omasta eikä firman työkalupakeista ei löytynyt Torx20-avainta joka olis mahtunut stemmi haarukassa kiinni. Enkä sattuneesta syystä lähtenyt irrottamaan enää.
Eksän linkun laakerien vaihto. Ois mennyjos en bongannu netistä purku/asennus ohjeita.
https://goo.gl/photos/QwJDMp8Jmr2LU7ED6
Mikähän p*ru se noita Trek Fuel ex:än laakereita syö? Jo toinen setti menossa v 2016 rungon iskarin&linkun liitoksessa.
Vika alkaa oireilla napsumisena kovemmissa rytkyissä.
Vajaakätisenä säätelin pojalta jäänyttä Paddy Wagonia käppyrämoodiin.
Kyllä tuosta oiva laite tulee pitkäraajaiselle äijänpätkälle; hyvältä tuntui
kauttaaltaan. Pientä hienosäätöä toki tarvitaan![]()
"The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-
Tein loppuun eilen aloittamani voimansiirron vaihto-operaation 6700 -> 6800.
Väliin muiden välineitä; tytönpojan pyörään simpan kolmivaihteiseen asennettiin pojan (10v.) kanssa 20t ratas, tehdas pätkäissyt 16t rattaan, mäkinen maasto eikä pienimmällä päässyt ylös eikä kolmosella edes alamäessä liioin käyttöä. Neljä lisäpiikkiä teki hyvää.
Ps. Muutakin tuli samalla tehdyksi kun Pirkanmaan pohjoisessa tässä käymässä, vähän säätöjä koska tytön lapset kasvaa entisistä ulos, 16" sisuri yhteen, yksi aito mummonpyörä ajokuntoon jne. Ihania mäkiä täällä, kun kotona nippa nappa niukin naukin joku rampista nousu...
TERU muokkasi tätä : 07.07.2019 at 10.34
Uuden läskipyörän renkaitten litkutus. Viimekerralla vanhan pyörän kanssa vitutus voitti ja ajoin sisurilla hetken , mutta nyt meni aika kivutta vaikka toinen rengas vaatikin kiristystä ympäriltä ennenkuin suostui nousemaan..
Alkuperäiset vannenauhat
Kierros gorillateippiä
Fattystripperit
1 dl litkua / rengas
Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla
-- not fast but furious --
Tarakan ja sitä myötä lokarit uudestaan retkipyörään.
Palautin Juhannuksesta lähtien kadoksissa olleen äänen ruohonleikkuriin.
Eka nykäsyllä hörähti hyrrä pyörimään.
Kympin olen nyt velkaa fillarikauppiaalleni uudesta vauhtipyörästä, kallista on![]()
^ Rasti oli itseasiassa luvattoman helppo.
1. Koppa veke, 2x ruuvi
2. Käynnistystsydemi veke, 3x ruuvi
3. Ölyntäyttöputken tuki veke, 1x ruuvi
4. Läpösuoja veke, 4x ruuvi
5. Vauhtipyörä veke, 1x mutteri
Vauhtipyörä oli valmiiksi halki, löin ruukkarin hakemanaan ja nitkuttelin näin löysätyn vauhtipyörän pous akselilta.
Eniten pelkäsin tätä vaihetta, mutta suotta.
Työaikaa tuossa luokkaa varttitunti per suunta.![]()
Mutta joo, kyllähän näillä suorituksilla on oma tarapeuttinen vaikutuksensa.
Ja Rouvanikin silmissä olen taas "mister wonder man "![]()
^ Eikä.
Varaosatkin löytyivät sujuvasti pyöräkauppiaaltani, joka on vain n.300...400 m päässä kotoa. Tavarat liikkuivat Marttamaiseen tyyliin: "Vie mennessäsi, tuo tullessasi", normaalin kulkemisen lomassa.
Eikä siinä vielä kaikki!
Sattuneen johdosta olen onnistunut välttelemään jo pari ruohonleikkauskertaa, sekä syystä olen vältellyt hommiinkin menoa jo pari päivää.
Ja kun on satanut, niin ei ole päässyt nurtsiakaan ajelemaan
Mutta nythän tuo paistelee tuossa taas jo huolestuttavissa määrin.
Leikkurin moottorintilavuus yllätti, 199 cc. Mitä tuossa uusia jo silmäilin, niin olivat luokkaa 125...145 cc.
Yritin säätää vaihteita, mutta ilmeisesti Helsingin suolakurapaska on pilannut takavaihtajan H-ruuvin - ja syönyt vähän sitä sun tätä siinä joutessaan, mutta tuo oli ongelmista painavin. Jos vaan vien suosiolla pyöräliikkeeseen, niin saavat vaihtaa 105:n uuteen ja kurkata yleisemminkin, mitä kaikkea muuta multa on jäänyt ajan, tilojen ja varojen puutteessa huomaamatta.
Pari urotekoa.
Ympärivuotinen tiepyörä oli natissut vuosikausia. Äkkiä olin paikallistavinani lähteen ohjainlaakeriin. Öljyäminen ulkoisesti mitään purkamatta, ja natina loppui. Rupeskin olemaan jo aika paha natina.
Takakiekko oli kulmikas. Itse rakentanut, mutta alunperin ei-pyöreys johtui edellisestä p*sk** p*skemm*sta Challengen tuubirenkaasta. Ainakin suurimmaksi osaksi, mutta koitin korjata vikaa vikaamalla tahallisesti vannetta. Ei silloin onnistunut. Kun alkoi uudellakin tuubilla häiritsemään, piti jotain yrittää. Onneksi rengas lähti helposti, mitenkähän nuo on oikein tullut liimattua. Muutamat nippelit olivat niin sökönä, että oli pakko rihdata ruuvin päästä. Vanne oli pikkuisen kulmikas, rengas ehkä enemmän. Vanteen rihtaukseen meni jonkin verran aikaa, renkaalle pelkkä uudelleenasennus. Nyt on pyöreä.
Uuden jarrulevyn ja palat takaosastoon.
-Usot sie jot myö uitiin?
Vaihdoin työmatka-, kalja-, roska- ym. -pyörään rungon. Tuplaohennettua True Temper -terästä. Nyt ei ole laumassa onneksi yhtään lelumiinipyörää.
Fättiin takarenkaaseen 60ml lisää litkua, jos pieni vuoto loppuis .. (Asentaessa tuli laitettua vain ruutta/rengas )
Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla
-- not fast but furious --
Etuvaihtajan vaijeri meni poikki vivun kohdalta 3 kuukauden käytön jälkeen. Vaihdoin uuden.
Edellinen vaijeri kesti viitisen vuotta (nyt 3 kk), joten ehkä vaijereiden laatu on huonontunut...
Haa!mä olenkin aika hyvä tietokonehommissa, asensin kortinlukijaohjelman, ja ammattikortin aktivointi - onnistui. Testasin juuri korttia reseptiasiassa, ja toimii, jipii!
Soittokellon toiseen asentoon. Kello kilkatteli omia aikojaan monttujen yli ajettaessa.
BMX-henkisen pyörän tynkästemmin minulle turhan isoon cycloon
Eilen kaksi Ikean lipastoa. Järrrrkyttävä ruuvaaminen. Luojalle kiitos akkukäyttösestä ruuvinvääntimestä... Onnistuin saamaan ihan ohjeiden mukaisesti kasaten yhden puutapin läpi pinnoitteesta niin että pinnoite halkesi palasiksi ko tapin kohdalta. Reklamaatio vetämässä ko sylttytehtaalle, katotaan mitä sanovat.
Lisäksi eilen säädin nurmikon pinnan taas lyhyeksi.
Ja säädin työmatka-e-biken kiiltävyyden uutta vastaavaksi pesemällä sen.
Edit: Ainiin, säädin pesun jälkeen myös rengasympärysmittaa vähän pienemmäksi ku pyörä näytti/näyttää 1-3km/h enemmän mitä GPS. Kattoo seuraavalla käyttökerralla näyttääkö nyt pyörä samoja vauhteja mitä GPS. Lisäksi vaihdoin pariston Garminin nopeussensoriin.
Vaihdoin tiivisteet kaverin espressokeittimeen. Tulipahan nähtyä tuokin laite hieman tarkemmin.
https://www.caffekone.fi/product/27/...ofessional-plq
Retkeilymobiiliin jouluvalot ja huvittavan mobiililaitteen latauspisteen.
-Usot sie jot myö uitiin?
Maantiefillariin uudet tankoteipit.
Kirjanmerkit