Silloin kun tekniikka tulee hommaan mukaan myös voimantuoton muodossa, se vaan tekee kisaamisesta hieman vaikeampaa taktiikan kannalta.
Miten niin tyhmä kysymys??
En laittanut hymiötä, mutta huumorilla tarkoitin. Mutta oli kiva ajaa. Sähköpyörän myötä luomukin kulkee taas ihan eri vauhtia satulassa vietettyjen tuntien myötä.
Itse olen ajatellut siten, että matkan läpivientiin vaaditaan tietty energia. Se joko tulee akusta tai ukosta. Yleensä molemmista.
Varmaan tuo kadenssihomma perustuu siihen, että sitä energiaa saa kuski tuotettua hyvällä kadenssilla paremmin matkan läpivientiin.
Ainoa mitä tänäänkin polkiessa Nuuksion poluilla mietin, että ylämäet on sinänsä mielenkiintoisia. Joko säästät avustuksessa ja rimpuilet mäessä 2 minuuttia tai sitten käytät reilusti avustusta ja menet saman nousun minuutissa. Kumpi on oikeasti pidemmässä juioksussa tehokkaampaa kuskin ja akun kannalta... onko se sama? Vai onko se akun kannalta parempi ku ukko hikoilee enemmän... Varmaan menee vielä seuraavakin lenkki miettiessä tätä
-K
kadenssi ka oli ecolla 88 ja traililla 78.
avustuksella 42 km /60 km.
trailin avustus oli 14-60, jolla ajelin suurimman osan. Avustuksen valintakytkin rikkoutui perjantaina, joten paljoa ei tullut vaihdeltua rungosta.
Oman ymmärryksen mukaan säästöliekillä statistiikkakin.
Bikerin kulutus oli 360 w vastaan akku 492 w. Olisiko syys heikoissa jaloissa. (parasta ennen ikä on ohitettu aikaa sitten)
luvut Blevosta
Biker 452 wh, motor 413 wh. En pitäisi ihan absoluuttisina totuuksina näitä Blevon lukuja. Enemmänkin suuntaa antavina. Summaenergiat tosin menee aika tasoihin jpekan kanssa. Kovempaa ajaessa ilmanvastus on isompi, mutta maastossa kovempaa ajaessa voi toisinaan päästä helpommalla. Nää on näitä...
Ihan vilpitön kysymys: miksi BLevon luvut eivät pitäisi paikkaansa? Sillähän on kuitenkin koko ajan tieto kuskin ja pyörän tehoista - sitten siihen tarvitsee ottaa enää mukaan aika ja yhtälön toiselle puolelle saadaankin wattitunnit.
Poistin vahingossa vastauksen, mutta naputtelen uudelleen.
Biker max watit on aina väliltä 500-600. Ajoi sitten normilenkin, tai yritti runtata putkelta maksimit testimielessä ilman avustuksia ylämäkeen. Wattbike antaa ihan eri lukemia maksimeiksi. Lisäksi olen saanut parilla lenkilllä hyötysuhteeksi yli sata prosenttia. Eli motor power on laskettu ilmeisesti jotenkin väärin. Näin tekijä itsekin epäili. Sehän on laskennallinen arvo. Akun wh:t mitataan, mutta motor power lasketaan.
Joo, näin se voi olla. Lisäksi, maastossa kuskin polkimiin välittämä teho muuttuu todella nopeasti, ja koska sovellus varmasti tekee jonkinlaista interpolointia tallennetusta tehosta, en usko sen pysyvän ihan joka muutoksen perässä.
Ketä menossa ens viikolla funduroimaan laajikseen?
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Millainen vastus uusissa levoissa teillä on kun ottaa ketjun rattaalta ja käsin pyörittää kampia?
Jos joku ottaisi videon jossa pyöräyttää kampia niin olisin kiitollinen.
Saa vaikka privalla paiskata videon whatsappiin.
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Näyttää bik24.com olevan turbo levoa aika mukavasti tarjolla jos joku on vielä vailla.
Rovalin 29” vanteet vaikuttavat Levossa aika heikkolaatuisilta, joten oletteko päivitelleet uusia vanteita niiden tilalle?
Itsellä pohdinnassa tällä hetkellä:
DT Swiss HX 1501: https://www.dtswiss.com/en/products/...spline-one-30/
Tai
Mavic E-XA Elite: https://shop.mavic.com/en-fi/e-xa-el...html#1028=3283
Kellään kokemusta näistä 29” E-bike vanteista tai heittää jotain muita hyviä vaihtoehtoja tilalle n. 800e budjetilla?
Mikä ominaisuus niissä on heikko? Tai mitkä?
Omat kokemukset rovalin 29” kiekoista levossa ja enduro elitessä.
Aika helposti alkaa itsella takakiekko vipattamaan. Onko kehän materiaali sitten niin pehmeää tms, en tiedä. Ei ole vastaavissa dt:ssä ollut samaa ongelmaa.
Hx1501 oli compissa ja menivät pyörän mukana. Vahva suositus niille.
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Fitwheels tekee customi kiekot dt osista alle 500€.
Esim :
-240 hybrid navat
-ex511 kehät
-dt comp pinnat
Alle 500€.
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Ok. Voihan se olla, että kyyti on liian kylmää. Tai sitten kiekko on edelleen inauksen liian löysäksi tehty. Kuitukehäiset rovalit oli ainakin jätetty liian löysälle uutuuttaan. Tosin menee nekin solmuun, kun työntää puolen metrin keppejä väliin. Taisin laittaa kuvankin tähän viestiketjuun aiemmin.
Noi fitwheelssin kiekot on varmaan hinta/laatu suhteessa hyvät. Eikä pahan hintaset enää.
Millä paineilla ajatte 2019 levoilla vakirenkailla (29"x2,6" butcher).
Takarengas tuntuu taittuvan kurveissa alle. Nyt laitoin painetta 2,2 bar, niin nyt tuntuis toimivan eikä kivikossakaan tuntunut liian kovalta.
Aiemmassa sähkärissä oli i40 leveä 27,5 vanne. 3,0" Nobby Nic:llä ajelin 1,2-1,8 bar paineilla enkä huomannut että olisi häiritsevästi taittunut kurveissa kumi alle.
Onko kellään kokemusta spessun järeemmästä butcherista (BLCK DMND)?
Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla
Pikkupumpulla tulee lisättyä tarpeen mukaan, joten ei tietoa paineista. Arvelisin, että 20 psi:n paikkeilla normaalisti. Bike Parkin tapaisessa joutuu laittamaan reilusti enemmän.
Taakse vaihdoin spessun Eliminator blck dmnd renkulan. Tosi painava, reilu 1 200g, mutta pitoa ihan tautisen paljon enemmän kuin butcher gridissä. Rullaa ehkä himpun paremmin, eikä pidäniin kovaa ääntä asfaltilla. Suosittelen, jos pitoa kaipaat. Ne välinappulat tekee ihmeitä.
https://www.specialized.com/us/en/el...=237522-157849
https://www.rockguardz.com/rockguard...o-mk2-519.html onko joku tollaista ostanut tai vastaavaa? Levo comp 2019 pyörään.
Edessä hieman yli 1.8bar ja dh norris.
Takana n. 1.9bar ja vittoria airliner.
Kuski 85kg.
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Tilasin kans kokeeksi setin:
Rims: DT Swiss EX 511 29" ( 30mm inner width )
Spokes: DT Swiss Champion 2.0
Nipples: DT Swiss brass black squorx prolock
Hubset: DT Swiss 350 Hybrid Straightpull ( silver-black )
440€ posteineen.
Saapa nähdä miltä tuntuu / näyttää kun saapuu. Vielä pitäis miettiä mikä rengastus mahtuu maksimissaan. Mahtuisko esim. 29 x 2.8?
Edit: hetkinen, ei tollaisia 29x2,80 kumeja taida oikein ollakaan. 29x3,0 olisi...
Kilpuri muokkasi tätä : 06.07.2019 at 06.47
Moi, löytyisikö vielä Levoja Suomesta, 2018 käy myöskin?
mountainbikeshopista kannattaa kysellä. siellä on ollut nyt ainakin comppia.
-K
Mountain Bike Shopissa näyttäis löytyvän hyllystä jotain: https://www.mountainbikeshop.fi/shkpyrt
Kirjanmerkit