LostInLaplandCanyonGiantElectrobikeAjopyora
Sivu 23 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 21 22 23 24 25 33 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 661 - 690 / 1995

Aihe: Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

  1. #661
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Höpöhöpö. Jotkut vie omia pulloja reitin varteen. Miksi ei siis akkuja, ettei tarvitse repussa kantaa. Tää nyt on vaan niin oma välimeurheilulajinsa, että tosissaan kilvan ajaminen on vähän hassua.
    En nyt vertais vesipullon viemistä reitille vs tsernobylin viemistä reitille.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  2. #662
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Silloin kun tekniikka tulee hommaan mukaan myös voimantuoton muodossa, se vaan tekee kisaamisesta hieman vaikeampaa taktiikan kannalta.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  3. #663
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jpekka Katso viesti
    siinä ja siinä, taitaa olla heikot jalat...
    30 km eteenpäin ajoin todella säästellen. Virta riitti maaliin, mutta maalialueelle hyytyi. Eli kulutus oli n 500 w vaikka säästelin. Ajoaika oli n 3,5 h (+ huoltotauot =kilpailuaika)
    Mistähän noin suuret erot tulee, taisit ajaa jonkin verran nopeamminkin.
    Kadenssi ratkaisee paljon akun kulutuksesta mikä taas vaikuttaa siihen kuinka paljon tehoa voi käyttää.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  4. #664
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    En laittanut hymiötä, mutta huumorilla tarkoitin. Mutta oli kiva ajaa. Sähköpyörän myötä luomukin kulkee taas ihan eri vauhtia satulassa vietettyjen tuntien myötä.

  5. #665
    Liittynyt
    10/2018
    Viestit
    68
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Kadenssi ratkaisee paljon akun kulutuksesta mikä taas vaikuttaa siihen kuinka paljon tehoa voi käyttää.
    Itse olen ajatellut siten, että matkan läpivientiin vaaditaan tietty energia. Se joko tulee akusta tai ukosta. Yleensä molemmista.

    Varmaan tuo kadenssihomma perustuu siihen, että sitä energiaa saa kuski tuotettua hyvällä kadenssilla paremmin matkan läpivientiin.

    Ainoa mitä tänäänkin polkiessa Nuuksion poluilla mietin, että ylämäet on sinänsä mielenkiintoisia. Joko säästät avustuksessa ja rimpuilet mäessä 2 minuuttia tai sitten käytät reilusti avustusta ja menet saman nousun minuutissa. Kumpi on oikeasti pidemmässä juioksussa tehokkaampaa kuskin ja akun kannalta... onko se sama? Vai onko se akun kannalta parempi ku ukko hikoilee enemmän... Varmaan menee vielä seuraavakin lenkki miettiessä tätä

    -K

  6. #666
    Liittynyt
    06/2019
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    12
    kadenssi ka oli ecolla 88 ja traililla 78.
    avustuksella 42 km /60 km.
    trailin avustus oli 14-60, jolla ajelin suurimman osan. Avustuksen valintakytkin rikkoutui perjantaina, joten paljoa ei tullut vaihdeltua rungosta.
    Oman ymmärryksen mukaan säästöliekillä statistiikkakin.
    Bikerin kulutus oli 360 w vastaan akku 492 w. Olisiko syys heikoissa jaloissa. (parasta ennen ikä on ohitettu aikaa sitten)
    luvut Blevosta

  7. #667
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Biker 452 wh, motor 413 wh. En pitäisi ihan absoluuttisina totuuksina näitä Blevon lukuja. Enemmänkin suuntaa antavina. Summaenergiat tosin menee aika tasoihin jpekan kanssa. Kovempaa ajaessa ilmanvastus on isompi, mutta maastossa kovempaa ajaessa voi toisinaan päästä helpommalla. Nää on näitä...

  8. #668
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    229
    Ihan vilpitön kysymys: miksi BLevon luvut eivät pitäisi paikkaansa? Sillähän on kuitenkin koko ajan tieto kuskin ja pyörän tehoista - sitten siihen tarvitsee ottaa enää mukaan aika ja yhtälön toiselle puolelle saadaankin wattitunnit.

  9. #669
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti villho Katso viesti
    Ihan vilpitön kysymys: miksi BLevon luvut eivät pitäisi paikkaansa? Sillähän on kuitenkin koko ajan tieto kuskin ja pyörän tehoista - sitten siihen tarvitsee ottaa enää mukaan aika ja yhtälön toiselle puolelle saadaankin wattitunnit.
    Poistin vahingossa vastauksen, mutta naputtelen uudelleen.
    Biker max watit on aina väliltä 500-600. Ajoi sitten normilenkin, tai yritti runtata putkelta maksimit testimielessä ilman avustuksia ylämäkeen. Wattbike antaa ihan eri lukemia maksimeiksi. Lisäksi olen saanut parilla lenkilllä hyötysuhteeksi yli sata prosenttia. Eli motor power on laskettu ilmeisesti jotenkin väärin. Näin tekijä itsekin epäili. Sehän on laskennallinen arvo. Akun wh:t mitataan, mutta motor power lasketaan.

  10. #670
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    229
    Joo, näin se voi olla. Lisäksi, maastossa kuskin polkimiin välittämä teho muuttuu todella nopeasti, ja koska sovellus varmasti tekee jonkinlaista interpolointia tallennetusta tehosta, en usko sen pysyvän ihan joka muutoksen perässä.

  11. #671
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Ketä menossa ens viikolla funduroimaan laajikseen?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  12. #672
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Millainen vastus uusissa levoissa teillä on kun ottaa ketjun rattaalta ja käsin pyörittää kampia?
    Jos joku ottaisi videon jossa pyöräyttää kampia niin olisin kiitollinen.
    Saa vaikka privalla paiskata videon whatsappiin.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  13. #673
    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    204
    Näyttää bik24.com olevan turbo levoa aika mukavasti tarjolla jos joku on vielä vailla.

  14. #674
    Rovalin 29” vanteet vaikuttavat Levossa aika heikkolaatuisilta, joten oletteko päivitelleet uusia vanteita niiden tilalle?

    Itsellä pohdinnassa tällä hetkellä:
    DT Swiss HX 1501: https://www.dtswiss.com/en/products/...spline-one-30/
    Tai
    Mavic E-XA Elite: https://shop.mavic.com/en-fi/e-xa-el...html#1028=3283

    Kellään kokemusta näistä 29” E-bike vanteista tai heittää jotain muita hyviä vaihtoehtoja tilalle n. 800e budjetilla?

  15. #675
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Mikä ominaisuus niissä on heikko? Tai mitkä?

  16. #676
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Omat kokemukset rovalin 29” kiekoista levossa ja enduro elitessä.

    Aika helposti alkaa itsella takakiekko vipattamaan. Onko kehän materiaali sitten niin pehmeää tms, en tiedä. Ei ole vastaavissa dt:ssä ollut samaa ongelmaa.

    Hx1501 oli compissa ja menivät pyörän mukana. Vahva suositus niille.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  17. #677
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Mikä ominaisuus niissä on heikko? Tai mitkä?
    Takakiekko ei ainakaan omassa käytössä näytä kestävän kovin hyvin. Alkaa vipattamaan helposti, vaikka se on jo kahteen kertaan rihdattu 500km ajolla.

  18. #678
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti

    Hx1501 oli compissa ja menivät pyörän mukana. Vahva suositus niille.
    Joo noita HX 1501 näyttää ainakin ulkomailla paljon porukka käyttävän ja kehuvan.

    Ja noihan irtoaa jo 800e pintaan Saksanmaalta, vaikka ovh. on jotain ihan muuta

  19. #679
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Fitwheels tekee customi kiekot dt osista alle 500€.

    Esim :
    -240 hybrid navat
    -ex511 kehät
    -dt comp pinnat

    Alle 500€.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  20. #680
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MaggaraMike Katso viesti
    Takakiekko ei ainakaan omassa käytössä näytä kestävän kovin hyvin. Alkaa vipattamaan helposti, vaikka se on jo kahteen kertaan rihdattu 500km ajolla.
    Ok. Voihan se olla, että kyyti on liian kylmää. Tai sitten kiekko on edelleen inauksen liian löysäksi tehty. Kuitukehäiset rovalit oli ainakin jätetty liian löysälle uutuuttaan. Tosin menee nekin solmuun, kun työntää puolen metrin keppejä väliin. Taisin laittaa kuvankin tähän viestiketjuun aiemmin.

    Noi fitwheelssin kiekot on varmaan hinta/laatu suhteessa hyvät. Eikä pahan hintaset enää.

  21. #681
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Fitwheels tekee customi kiekot dt osista alle 500€.

    Esim :
    -240 hybrid navat
    -ex511 kehät
    -dt comp pinnat

    Alle 500€.
    Pitääpä tutustua myös tähän vaihtoehtoon.

    Tuoltahan voisi saada jopa kuitukiekot 800e budjetilla

  22. #682
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    118
    Millä paineilla ajatte 2019 levoilla vakirenkailla (29"x2,6" butcher).
    Takarengas tuntuu taittuvan kurveissa alle. Nyt laitoin painetta 2,2 bar, niin nyt tuntuis toimivan eikä kivikossakaan tuntunut liian kovalta.
    Aiemmassa sähkärissä oli i40 leveä 27,5 vanne. 3,0" Nobby Nic:llä ajelin 1,2-1,8 bar paineilla enkä huomannut että olisi häiritsevästi taittunut kurveissa kumi alle.
    Onko kellään kokemusta spessun järeemmästä butcherista (BLCK DMND)?

    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

  23. #683
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Pikkupumpulla tulee lisättyä tarpeen mukaan, joten ei tietoa paineista. Arvelisin, että 20 psi:n paikkeilla normaalisti. Bike Parkin tapaisessa joutuu laittamaan reilusti enemmän.

    Taakse vaihdoin spessun Eliminator blck dmnd renkulan. Tosi painava, reilu 1 200g, mutta pitoa ihan tautisen paljon enemmän kuin butcher gridissä. Rullaa ehkä himpun paremmin, eikä pidäniin kovaa ääntä asfaltilla. Suosittelen, jos pitoa kaipaat. Ne välinappulat tekee ihmeitä.

    https://www.specialized.com/us/en/el...=237522-157849

  24. #684
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    60
    https://www.rockguardz.com/rockguard...o-mk2-519.html onko joku tollaista ostanut tai vastaavaa? Levo comp 2019 pyörään.

  25. #685
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pete K2 Katso viesti
    Millä paineilla ajatte 2019 levoilla vakirenkailla (29"x2,6" butcher).
    Takarengas tuntuu taittuvan kurveissa alle. Nyt laitoin painetta 2,2 bar, niin nyt tuntuis toimivan eikä kivikossakaan tuntunut liian kovalta.
    Yleensä tulee ajeltua 1,6 bar litkutettuna ja hyvin toimii vakio Butcherit niillä paineilla maastossa kuin maastossa. Painoa toki ajokamoineen vain 75kg

  26. #686
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Edessä hieman yli 1.8bar ja dh norris.
    Takana n. 1.9bar ja vittoria airliner.

    Kuski 85kg.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  27. #687
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Fitwheels tekee customi kiekot dt osista alle 500€.

    Esim :
    -240 hybrid navat
    -ex511 kehät
    -dt comp pinnat

    Alle 500€.
    Tilasin kans kokeeksi setin:
    Rims: DT Swiss EX 511 29" ( 30mm inner width )
    Spokes: DT Swiss Champion 2.0
    Nipples: DT Swiss brass black squorx prolock

    Hubset: DT Swiss 350 Hybrid Straightpull ( silver-black )

    440€ posteineen.

    Saapa nähdä miltä tuntuu / näyttää kun saapuu. Vielä pitäis miettiä mikä rengastus mahtuu maksimissaan. Mahtuisko esim. 29 x 2.8?

    Edit: hetkinen, ei tollaisia 29x2,80 kumeja taida oikein ollakaan. 29x3,0 olisi...
    Kilpuri muokkasi tätä : 06.07.2019 at 06.47

  28. #688
    Liittynyt
    12/2015
    Paikkakunta
    Kokkola
    Viestit
    104
    Moi, löytyisikö vielä Levoja Suomesta, 2018 käy myöskin?

  29. #689
    Liittynyt
    10/2018
    Viestit
    68
    mountainbikeshopista kannattaa kysellä. siellä on ollut nyt ainakin comppia.

    -K

  30. #690
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rescue73 Katso viesti
    Moi, löytyisikö vielä Levoja Suomesta, 2018 käy myöskin?
    Mountain Bike Shopissa näyttäis löytyvän hyllystä jotain: https://www.mountainbikeshop.fi/shkpyrt

Samanlaisia aiheita

  1. Specialized s-works turbo ONGELMA
    By Riksha in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 03.05.2018, 15.35
  2. Specialized Fatboy
    By jaksu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1041
    Viimeinen viesti: 15.03.2017, 10.45
  3. Specialized turbo sähköfillarin omistajat
    By juha_l in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 17.08.2015, 14.26

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •