Ite kokeillut useampia ja sitten löytyi voittaja: SKS Fatboard, löytyy esim. https://www.rosebikes.fi/sks-germany...ard-set-833112 (ei maksettu mainos)
Ite kokeillut useampia ja sitten löytyi voittaja: SKS Fatboard, löytyy esim. https://www.rosebikes.fi/sks-germany...ard-set-833112 (ei maksettu mainos)
Jos haluaa oikeasti pysyä kuivana, niin Fathugger eteen ja Mudhugger levityspalojen kera taakse. www.themudhugger.co.uk/collections/fatbikes-size
Tuollaisen SKS:n suojan kun lyö vielä eturenkaan roiskeilta suojaamaan, niin hyvä on ajella.
TuomariKuolo muokkasi tätä : 20.06.2019 at 06.44
Joo tuo Mudhugger on minullakin Fathugger etulokasuojana ja on hyvä ja kaikenlisäksi erittäin tyylikäs että voi pitää paikallaan aina. Sitten takalokasuojana tällainen: https://www.halpahalli.fi/fatbiken-takalokasuoja.html Suojaa erittäin hyvin ja helppo asentaa ja poistaa tarvittaessa ilman avaimia, tarpeeksi leveä ja jämäkkä kiinnityksiään myden, olen tykännyt.
On se kumma kun SB laatu romahti kerta heitolla niin laadukas kun pyörä oli vielä vuosi sitten, yksi parhaiten toimivia pyöriä mitä minulla on ollut. Nyt laitetaan tehtaalla aivan vääriä osia ja osa sarjat on heikentyneet, mitä vielä on odotettavissa??
Verkkis vastasi että tässä tapauksessa pyörän voi käyttää huollossa vaikka vaihteiden säätö ei takuuhuoltoihin sinänsä kuulukaan. Nyt vaihteet säädetty ja vihdoinkin voi nauttia ajamisesta! Jatkossa täytyy tosin vaihteet ym säätää itse joten linkittämäsi ohjeet tulee tarpeeseen. 👍
Kysymättä ja pyytämättä yllättäen kolahti saatekirjeen kanssa verkkiksestä uusi tasapaksu akseli. Ei ollut ongelmia vanhankaan kanssa, vaikka saattaa olla että ihan ei optimaalinen ratkaisu ollut.
Lähetetty minun ONEPLUS A5010 laitteesta Tapatalkilla
Fatbike-kuumetta pukkaa. Itselläni on mielessä ensijaisesti talvipyöräily. Vielä ei tiedä kuinka pahasti lajista innostuu niin mielellään mahdollisimman pienellä investoinnilla aloittaisi. Olen tätä ketjua lukenut ja ilmeisesti Silverback-pyörät ovat ihan kohtuu laadukkaita?
Ilmeisesti kuitenkin 499€ Stride kannattaa kiertää kaukaa? Näin täällä taisi joku mainita. Itseäni kauhistuttavat mekaaniset levyjarrut tuossa laitoksessa. Scopp Delight on tarjouksessa verkkokaupassa 699€. Tämä lienee jo huomattavasti parempi? XXL on tällä hetkellä (huomisesta ei tiedä...) tarjouksessa White 6 FAT Pro 899€. Onko tuo White 200€ lisäsijoituksen arvoinen? Omaan silmään iske muuta eroa kuin SRAM 1x12 vaihteisto vs Silverbackissa Shimanon 2x9. Omilla nettisivuillaan White kehuu renkaita erityisesti talviajoon soveltuvaksi.
Mitä mieltä foorumin asiantuntijat ovat?![]()
Tässä olis hyvä jos koko vaan natsaa https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...S8jNkAz3NTdY0p
Olen 194cm niin taitaa olla vähän liian pieni ainakin kokotaulukon mukaan?![]()
No jos ne XXLn pron lumikengät on samat kuin aiempina vuosina ne on kyllä nastoitettavat, mutta painavat ja jäykät. Bulldozerit on vähän huonommat sivuttaispidossa talvella, mutta muuten minusta ihan asialliset yleiskumit.
Lähetetty minun ONEPLUS A6013 laitteesta Tapatalkilla
Strada varmaan kannattaa tosiaan jättää kauppaan. Ja kannattaa myös toi white jättää kauppaan, ilmeisesti edelleen QR akseleilla? Kyllä läpiakselit on hyvä olla(vaikka väärän mallisella se delight varmaan tulee😁. Sillä 200€ kyllä melkein jo laittaa ton sramin NX sarjan silverbackiin. Jarrut ja vaihteet varmaan suurin miinus Delightissa. Mutta sentään kiekot on suoraan tubeless valmiit ja venttiilitkin tulee mukana.
Käytettyjä kannattaa tietysti katella kanssa. Fillaritorilta esmes
Tere. Scoop Single vm. 2018 ollut ajossa vajaan vuoden. Viime aikana, kun kilsoja alkanut taas kertyä tiheämmin, niin kammen kiristyspultti on alkanut löystyä ajossa.
Kuuluuko tähän laittaa jämäkämpää lukitetta vai isolla momentilla kiinni? Tällä hetkellä ainoa työkalu, millä olen kiristänyt, on perus kuusiokolotyökalu. Kokeilin laittaa pehmeää lukitetta ja taas löystyi päivässä.
Fatbikea tehnyt pitempään jo mieli. Nyt verkkokaupassa olisi tarjouksessa Silverback Stride Fatty 499€.
https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...dY0hDag3Nf3MDV
Ajelut tulisi todnäk suurimmaksi osaksi teitä pitkin, mutta saattaisihan sitä
innostua maastossakin polkemaan.
Halvemmat budjetin pyörää kumminkin kaavaillut, eli onko tämä hintansa väärtti? Riittääkö vaihteet tiellä polkemiseen? Jos innostun maastoon yms talvella polkemaan, niin saako tuohon vaihdettua esim. 4.7" leveitä renkaita?
Pituutta kuskilla on 172cm, joten tuo M koko taitaapi olla oikea.
Eli pyöräily tuskin yltää hc tasolle, kannattaako ostaa, jos aikeissa ostaa pyörä tyylillä "loppu elämäksi" vai jättääkö ostamatta ja kasvattaa budjetin tuplaksi tuon hintapyyntiin nähden?
Vaikka tiellä ajo nyt ei kovin kummoisia vaadi niin korottaisin silti hieman budjettia ja ostaisin tämän
https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...dY0hDag3Nf3MDV
Tuossa on jo paremmin potentiaalia päivitellä osia jos joskus tykästytkin ajelemaan maastossa.
Edit: Sun runkokoko onkin näköjään loppu...
Se kiristetään 60nm, ei tosiaan mene perus L mallin kuusiokololla, sillä ei saa kampea edes pohjaan asti. Ihan tosissaan saa kiristää momenttiavaimellakin kun toisella kädellä pitää kampea paikallaan.
Edit. Ja tossa race facen ohjeessakin taidetaan mainita että momentti kuuluu tarkistaa aina välillä
Jos loppu elämäksi meinaat niin sehän ei persaatteessa ole mahdollista kun fillareilla on käyttöikä. Mutta siinä tapauksessa kuitenkin kannattaa tuplata budjetti, ja siltikin luultavasti täytyy vuoden tai parin päästä taas tuplata.
Suosittelen katsomaan käytetyt ja jättää kokonaan tollaset mekaanisilla jarruilla, pikalinkuilla ja altus/alivio vaihteilla varustetut maastopyörät kokonaan katsomatta.
https://www.fillaritori.com/forum/70-fatbiket/
"Pyörä loppuelämäksi" sanonnalla tarkoitan, että haluan paremman vaihtoehdon, kuin se huonoin, mutta silti oltava sieltä edullisimmasta päästä. Ajattelin nyt sitten korottaa budjettia, jotta tähän lopputulokseen pääsen.
https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...Az3hDag3Nf3MDi
Olisiko tämä Silverback Scoop Deluxe soiva peli, tuo oranssi värikin miellyttäisi itseäni kovasti?
Ja sitten itselle yksi tärkeä asia pyöräilyssä. Lasten kuljetukseen on saatava pyöräkärry pyörään kiinni. Kiinnitys adapteri tulee takarenkaan aksilaan rungon ja mutterin väliin. Tuossa deluxessa näyttäisi olevan pikalinkku, mutta ilmeisesti tilalle vaihtamalla jäykkä akseli tuo kärryn kiinnitys onnistuu? Vai joutuuko sitä alkaa väsäämään jotain telinettä, että saan adapterin kiinnitettyä?
Tuossa vielä linkki josta näkyy adapteri:
https://www.biltema.fi/vapaa-aika/py...rry-2000020620
Ja jos tuo deluxe on sellainen joka kannattaisi ostaa, niin samalla lähtisi pojalle fättäri kans tilaukseen, kun uuden pyörän osta alkaa olla edessä.
Poika siis pian 8v, 131cm ja menossa toiselle luokalle. Nykyinen 20" normipyörä alkaa jäämään pieneksi.
Tuo riittäisi pojalle vallan mainiosti:
https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...gh95qW3ghGu6Ew
Vaimolla on deluxe, ihan hyvä pyörä. Mutta kyllä se on läpiakseleilla, ne on vaan "tool free" mallit, eli niissä on nuo pikalinkuilta näyttävät kahvat. Ja niihin ei kärrykoukkua saa. Thule myy läpiakselia missä on päässä kierre sitä kärrykoukkua varten. Tai sitten voi tehdä niinkun minä ja hitsata se kärrykoukku lattarautaan ja pultata siihen takakolmiossa olevaan kiinnikkeeseen(luultavasti seisontatuelle tarkoitettu) laittaisin kuvan mutta en näköjään osaa
Joo kyllä tuohon näppärästi saa tehtyä adapterin kärrynkoukkua varten. Ainut mikä tuossa deluxessa mietityttää, että jääkö isoin/isoimmat vaihteet pieneksi maantiellä, kun ei siitä kertojia löydy? Toki saahan eturattaan vaihdettua isompaan, mutta meneekö sitten pienimmät vaihteet liian raskaaksi..
Tuossa riittää välitykset maantielle kyllä mutta maastossa taitaa pahoissa paikoissa käydä niin että välitykset loppuu kesken.
11-42 takana ja 28 edessä olis hyvä.
Miksi ostaa läski jos käyttö on pääasiassa tiellä?
Maastossa yritän kyllä pyrkiä ajamaan nyt in paljon kuin mahdollista, esim metsälle kun lähden heitån aserepun selkään ja kiväärin reppuun. Mutta paljon tulee pyöräiltyä myös lasten kanssa (neljä poikaa), enkä ole aikeissa ostaa kahta erilaista pyörää. Mutta tämä on hyvä tietää, että välityksillä tulee pärjäämään myös tiellä, joten laitanpa tilausta vetämään.
Kyllä ne välit maantiellä riittää, tietysti mitää tour de francee ei pysty vetää, mut ei siellä muutenkaan juuri läskipyöriä näy. Metsässäkin riittää enimmäkseen, isoimmat mäet ja pehmeimmät paikat jää kyllä varmaan menemättä tolla 11-36pakalla. Tilaamaan vaan
No joo laitoin tilauksen ja kolme päivää odoteltuani soittelin verkkokauppaan. Single deluxen kanssa saldo virhe ja poistotuote, niin sitä ei saatavilla. Nyt siis vaihtoehdot scoop single ja scoop doublen välillä. Mitään kun en näistä vielä tiedä, joten kysyn teiltä neuvoa valintaan?
https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...ag3Nf3MDNTyEjB
https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...ag3Nf3MDNTyEjB
Tänään pitäisi vielä saada tilaus sisään, niin saisi pyörän viikonlopuksi kotiin.
Noista kahdesta valitsisin Doublen. Hintaero vain satanen ja doublen välityksen sopivat varmaan hieman paremmin ”maantie-ajoon”. Ittellä alla Single jossa vaihdettu etuakseli (takuu), renkaat ja satula. Doublessa ei liene haasteita väärän etuakselin kanssa. Varaudu tosiaan sitten kiristämään ja tarkistamaan kaikki ruuvit ja pultit koska nämä ovat tehtaan kasauksen jälkeen aika järkyttävällä tasolla.
Doublen Blutoa ei kyllä maantiellä tarvita. Ja tuo vähän lisää huoltoa pyörälle.
Väitykset lienee ihan passelit kummassaki
Totta tuo bluto on todnäk itselle vähän turha, mutta mukanan se tuossa tulee. Ilmeisesti on jousto lukittavissa. Ja saahan sen aina vaihdettua jäykkään haarukkaan. Sain vain hyvän alennuksen verkkokaupasta, joten melkein double laitettava tilaukseen kun menee alle singlen hinta.![]()
Kirjanmerkit