Kyllähän se menee vähän niin että fillaritkin alkaa olla kamaa, jonka arvo laskee yhtä nopeasti kuin autojen. Kun ajattelen jotain 15-vuotta sitten omistamaani fillaria, niin vaikka runko on ehjä, on moni asia nykyään muuttunut paremmaksi, jonka vuoksi en sitä vanhaa kävisi päivittämään vaan ostaisin uudemman. Jokainen voi sitten itse arvottaa, sijoittaako sähköfillariin vaikka 10t€, kun viiden vuoden päästä siitä ei saa edes viittä tonnia. Kyllähän itsekin pohdiskelin jatkuvuutta, koska en näe järkeväksi myydä vuosittain fillaria parin tonnin alennuksella ja ostaa taas uutta. Päädyin Boschiin, jonka uskoin olevan niin iso ja suosittu merkki, että akut halpenee ennen pitkää ja varaosia saa pitkälle tulevaisuuteen. Akuista pyydettiin muutama vuosi sitten tonnia, nyt niitä saa kuuteen sataan. Muuten Boschin politiikka on aika hanurista, kun en voi vaikka nyt ostaa jemmaan varamoottoria esim. sitä varten että jos nykyinen hajoaa, saisin nopeasti uuden motin tilalle ja ei tulisi viikkojen ajotaukoa. Boschilla kun vanha moottori pitää lähettää heille.
Uskon että kun kehitys tasaantuu, tulee markkinoille pienempiä moottoreita ja joku paja alkaa valmistaa adaptereita, joilla ne käy nykyisten moottoreiden tilalle samoihin kiinnikereikiin. Viimeistään siinä vaiheessa markkinat aukeaa kun ihmisillä on käyttökelpoisia fillareita, mutta entisenkaltaisia moottoreita ei enää löydy markkinoilta.