Yritän olla puolustelematta ketään (Bikeshopissa olen käynyt tasan yhden kerran paikan päällä), mutta minun on pakko kysyä: olisiko Bikeshopin siis pitänyt "sokkona" lähettää uusi keskiö? Osaltaan sen vuoksi, koska itse koit pyörän lähettämisen tarkistettavaksi MH:n välityksellä hankalaksi ja riskaabeliksi?
Ymmärrän, että postimyyntiä harjoittava firma voi goodwillinä lähettää erilaista nippeliä ja myös selvästi (esim. valokuvien avulla osoitettavan) takuunalaisen vian korjaamiseksi tarvittavaa osaa, mutta jos vian syy ei ole täysin selvä, niin mielestäni siinä ei ole mitään byrokraattista, jos firma vaatii pyörän toimittamista tarkistettavaksi. Mielestäni tämä on vain realiteetti, joka pitää nykyisessä postimyyntimaailmassa hyväksyä - jos haluaa hoitaa takuuasiat omalla kylällä, niin silloin pitää maksaa premiumia ja ostaa juipelo sieltä oman kylän kivijalkakaupasta. Ei se nimittäin toimi pitkässä juoksussa, että jokainen vähäisestä tai jopa vähän isommastakin asiasta avautuva asiakas "ostetaan" ihan suoriltaan hiljaiseksi mitään kyseenalaistamatta, jotta kenellekään ei tule paha mieli. Enemmänkin kyse on siitä, että millä tavoin ja kuinka nopeasti tuon asian hoitaa.
Ja mitä tulee Bikeshoppiin, niin jo pelkästään se, että putiikki seuraa oman alansa harrastusfoorumia ja ehtii vastaamaan siellä, kertoo aika paljon asiakaspalvelusta. Tokihan se on näissä tapauksissa osaltaan myös vahingonhallintaa, mutta hyvä niin, jotta juuri tällaiset yksittäiset tapaukset eivät nouse määrittämään kokonaiskuvaa firmasta.
Kirjanmerkit