Hei!

Kiitos kaikille TahkoMTB kävijöille myös tätä kautta. Välitän tällä annetun palautteen järjestäjälle. Vetovastuun vaihtuminen, uusi ilmoittautumis- ja tulosjärjestelmä, sekä uuden vetäjän hiukan ohut lajituntemus tunnistettiin haasteeksi, mutta siihen nähden tapahtuma taisi kuitenkin onnistua hyvin. Rakentavaa palautetta on tullut pitkin viikonloppua ja ne tullaan käymään huolella läpi. Itse olen samaa mieltä, että minimarathonilla jos missä täytyy tulla metallia kaulaan roikkumaan.

Omalta osalta tuli koeponnistettua 85km ja matkana se on erittäin hyvä. Kaveri alkoi vaan reuhaamaan, niin suunniteltu nautiskelulenkki ei aivan toteutunut. Ainut haaste on hitaampien 60km ajajien ohitustilanteet, mikä alkoi jo ennen Nilsiän huoltoa. Vaikka pyrin itsekin pitämään ääntä takaa tultaessa, meni muutama ohitus hiukan liian läheltä. Tämä vaatii vielä parempaa suunnittelua ensi vuodelle.

Tässä aamun palauttavalla lenkillä aloin miettiä olisiko 85km jatkossa se päästartti kisakuskeille...? Palattaisiin TahkoMTB alkuaikoihin, jolloin se oli myös kisakuskeille SE suomen haastavin kisa. 60km (ja sen monikerrat) olisivat edelleen omina startteina, mutta 85km olisi se ajokoiralähtö. Toteutus voisi mennä niin, että ensin ajetaan 25km alta pois, jonka jälkeen olisi 45, 60 ja 120 startit porrastettuina. Miltä kuullostaa?

Nyt katseet muihin kesän pyöräilytapahtumiin! Itse olen viivalla seuraavan kerran Syötteellä.

www.tahkomtb.fi
www.kuopys.fi