R8000 Ultegra on 105 5800:sta parempi vaihtaja joo, mutta jos et vaihda kuoria jäykempiin mitä Cuben ensiasennuskuoret ovat, niin veikkaan ettet huomaa juuri mitään eroa. Vipu ja vaijerinkuori vaikuttaa eniten siihen tuntumaan.
R8000 Ultegra on 105 5800:sta parempi vaihtaja joo, mutta jos et vaihda kuoria jäykempiin mitä Cuben ensiasennuskuoret ovat, niin veikkaan ettet huomaa juuri mitään eroa. Vipu ja vaijerinkuori vaikuttaa eniten siihen tuntumaan.
Hienomman värinen on tuo keltamusta. Minulla on mökki Pyhällä ja ajelen jonkinverran Kiimaselkä- Alakitinen-Aska- Torvinen-Luosto-Kiimaselkä lenkkiä. Matkalle sopii vaikka minkälaista pintaa. Pyhä-Luosto välillä on asfaltissa katkoja parinkymmenen metrin välein ja ne lyövät käsille. Alakitisen tie on karkeaa sora-asfalttia ja Aska Torvisen välissä on täryreunat. Heinäkuun lopulla olisi tarkoitus ajaa Pyhä-Pelkosenniemi-Sodankylä-Torvinen-Pyhä lenkki. 130 kilometriä. Saas nähdä jääkö haaveeksi. Vähän olen taipumassa siihen, että 70-80 kilsan lenkit kerran viikossa ovat ihan tarpeeksi pitkiä palautumisen ja kestävyyden kannalta. Pidemmillä menee liian monta päivää palautteluun. Pari kolme muuta lyhempää lenkkiä vielä viikossa niin hyvä tulee. Niin ja pari kertaa viikossa voimaa, että lihakset eivät häviä. Cube oli kyllä hyvä ostos. ps. tuo Cuben satula sopii hyvin minun ahterille.
Jos et aja et voi ottaa!
Ei se vaihtaja tosiaan sitä tuntumaa tee. 105 kahva on tunnoton ja varsinkin käytettynä ero suurenee. Vaihtajassa ei ole oikeastaan muuta eroa kuin rullat.
Cubessa on ST-RS505 vaihtajat. Samat kuin vanhemmissa Ultegra hydraulic disc sarjoissa. Olet siis sitä mieltä, että homma paranee takavaihtajan kuorten vaihdolla. Kokeilemisen arvoinen asia. Mitä kuoria suosittelet. Kuoret kulkevat rungon sisällä, joten vähän haasteellinen homma on, joten on syytä myös toimia![]()
Jos et aja et voi ottaa!
Mielestäni turhaa tuotä. Se on Campan luonne, että vaihtaminen on selkeä tapahtuma. Shimppa taasen on sellainen silkin pehmeä. SRAM taas lähempänä Campaa mutta ehkä...ronskimpi?
Kaikki hyviä mutta minä väitän, että se kuuluu Shimpan perusluonteeseen tuo tunnottomuus Campaan verrattaessa. Sitä vielä korostaa heiluva jarru/vaihdevipu-yhdistelmä.
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
Oma, reilu 20000 ajettu 10s 105 oli epämääräisen tuntuinen, mutta kuoren ja vaijerin vaihdolla unohtui taasen päivitys tarpeet. Muutamat vaijerin vaihdot ja vaihtajan rissanvaihdot koko aikana. Ei voi valittaa.
Kirjanmerkit