
Alkujaan tämän lähetti
plr
Endurance-pyörä on varsin mukava esimerkiksi röpöasfaltilla. Omaan GT Grade Carbon 105:een olen laittanut 28-milliset GP4000 S2:t ykköskiekoille. Kakkoskiekoilla on joko 35-milliset crossarirenkaat tai talvella nastat/kitkarenkaat. Takakolmio joustaa niin, että satula joustaa pystysuunnassa noin 10 milliä. Parin vuoden aikana olen ajanut GT:llä reilun kymppitonnin ja pyörä on erinomainen yleispyörä. Sen levyjarrut vaativat oman kokemukseni mukaan enemmän huoltoa ja säätöä kuin vannejarrut, mutta levyjarrukiekoille on helpompi laittaa leveitä renkaita, mikä on iso plussa. Ehdottomasti tällaisessa pyörässä 2x-vaihteisto on kätevä ja kahvat näyttävät kivan symmetrisiltä, kun molemmilla puolilla on samanlaiset vivut.
Olen samaa mieltä 505-kahvojen ulkonäöstä. Jos nyt olisin pyörää ostamassa, niin R8000 tai R7000 tulisi pyörään. Levyjarrut sen vuoksi, että kiekkoja ei tarvitse olla niin monia eri pyörissä ja että saa mahdollisimman leveät renkaat alle.
Kirjanmerkit