Onko tietoa onko suomessa bellillä käytössä crash replacementtia? Kuulin huhua, että olisi mutta bellin sivuilla ei ole suomea mainittuna. Googlesta ei ollut apua.
Onko tietoa onko suomessa bellillä käytössä crash replacementtia? Kuulin huhua, että olisi mutta bellin sivuilla ei ole suomea mainittuna. Googlesta ei ollut apua.
Eeei tällä kertaaMeni jo rovaniemellä roketraileilla ja typeränä ajelen hittiä saaneella potalla kun en ole uutta kerenny vielä hommaamaan..
Haluisin uuden samanlaisen mut heikosti tuntuu olevan tarjolla.
Noniin, belliltä tuli viestiä että pitää olla yhteyksissä huntteriin joka suomen maahantuoja. Katsotaan mitä he vastaavat.
Onko muilla merkeill tätä, kuten esim Girolla?
Enduralla ainakin, joillain muillakin kyllä muistaakseni.
Käsittääkseni vakuutusyhtiöt korvaavat myös kypäriä. Yleensähän niiden kanssa saa onnettomuustilanteissa kai vääntää, mutta ilmeisesti kypärät korvataan aina. Itselläni ei (onneksi) omaa kokemusta eli toisten kertomia juttuja.
Rule #1: Obey The Rules
Omavastuu on ainakin itsellä enemmän mitä mun kypärät makselee.
Huntteri merkitty maahantuojaksi valmistajalle ja kuukausi sitten laitoin laitoin saatavuuskyselyä. Eivät viittineet edes vastata mitään kun en ole yritys.
Toivottavasti sulle vastaavat paremmin.
Bontrager lienee yksi harvoista valmistajista joilla on todellinen "crash replacement" eli tehtävänsä tehneen tilalle saa tietyin edellytysin ja tietyllä viipeellä uuden. Mutta ei Bontragerkaan tätä tarjoa kuin vuoden kypärän ostosta.
Useimpien valmistajien "crash replacement" ei tarkoita kuin 30-50% alennusta normaalihinnasta - eli voi mielestäni hyvin kysyä onko se vaivannäön arvoista etenkään silloin kun samaa kypärää saatetaan myydä tarjouksessa kutakuinkin samaan hintan ja sen saa ilman hakemuksia, kuitteja, tositteita, kaavakkeiden täyttöä ja odottelua.
Eikä "crash replacement" merkitse edes minkäänlaista takuuta siitä että samanmallinen (ja -värinen) kypärä olisi maahantuojalta saatavilla. Siis silloin kun valmistajan "crash replacement" ulottuu koskemaan myös Suomesta ostettuja kypäröitä.
Ihan mielenkiinnosta ajattelin kokeilla. Sain tuon nykyisenkin niin halvalla että tuskin crash replacementillä tulis uutta halvemmalla, mutta olen mieltynyt malliin ja ajattelin joka tapauksessa uuden vastaavan ostaa niin kokeillaan tätä kautta ensin kun joku siitä mulle mainitsi. Kypärä kerkesi olla mulla alle vuoden niin kyllä itteä harmittaa maksaa uudesta samanlaisesta öpaut tuplat. Ja esim värillä ei ole mulle väliä, epäilen myös että koko malli edes löytyisi maahantuojalta, mutta ei sitä koskaan tiedä. Mun mielest ei myöskään ole hirveen vaivalloista lähettää paria meiliä. Sen sijaa on vaivalloista etsiä uutta kypärää joka sopii omaan päähän, tarpeisiin ja lompakolle.
Huntterilta tuli viestiä, että mun viesti on ohjattu eteenpäin jollekkin henkilölle.
Asiahan on valmistaja-, tapaus- ja henkilökohtaisesti harkittava juttu ja tietenkin kannattaa toimia juuri niin kuin itse parhaaksi näkee - tai sattuu huvittamaan.
Proseduurin helppoudessa tai hankalauudessa on varmasti merkkikohtaisia eroja - alkaen jo siitä riittääkö maahantuojalle tai valmistajalle valokuva vai halutaanko kolaroitu kypärä nähtäväksi.
Jos selviää parilla meilillä, niin mikäs siinä! Lycka till! Toivon vilpittömästi että homma etenee nopeassa tahdissa oikeaan suuntaan ja että olet tyytyväinen lopputulokseen!
Spessun kypärien crash replacement on -50% ja toimii suomessa (kauppiaat hoitavat omat myymänsä kypärät).
Kaverilta joka asuu Saksassa meni Bell Super2R laskussa rikki ja otti yhteyttä ton crash replacementin puitteissa, alennus tais olla -30% ovh:sta ja toimistuaika oli viikkoja. Bell super3R ja SuperDH kypärää sai alennuksista halvemmalla.
Bellillä mitä luin niin jollain vaikutti alennukseen kypärän ikä. Äskön katoin jotain listaa niin super3 sai 40% halvemmalla. Toki kaupoissa voi olla parempia alennuksia, jos sattuu löytymään oikeeta mallia ja kokoa. Itellä siis tuo super3 ja halvin mitä nyt löytänyt ollut 104e posteineen ja sen todnäk tilaan jos tuo replacement menee puihin. Ellen kokeile sitten met roamia seuraavaksi.
Ainakin jotain vuosia sitten sai romutetun Giro & Bell potan tilalle uuden samanlaisen 1/3 hinnalla. Tiedä sitten mikä on nykytilanne..
Juu, no eipä ole enää kuulunu mitään vastausta![]()
Mä kysyin keväällä varalippaa Bellin Sixeriin. Sellaista ei maahantuojalta saa. Bikeshop, jolta lippaa kysyin, ehdotti crash replacement vaihtoa. Uuden kypärän hinta olisi ollut -50% suositushinnasta. Päädyin tilaamaan uuden lipan Saksasta.
Nyt tuli vastaus viimein, oli mun meili hukkunu kesälomilla kasaantuneisiin meileihin.Toimii siis suomessakon tuo bellin crash replacement. Puoleen hintaa tarjottiin super 3r tilalle, vanha oli pelkkä super ilman leukasuojaa. Taidan kyllä tarttua tuohon, sen verta hyvä potta. Onneks oli tuo halppis one-one odottelu kypäränä![]()
Nyt tulikin aihetta selvittää crash replacement METin osalta, kun Trenta halkesi*. Onneksi oli kypärä, pienen hetken näkyi vain tähtiä suojauksesta huolimatta. Jos ei mene jostain vakuutuksesta (työpaikan tai omasta), niin:
If your MET helmet is damaged in a bicycle accident within 2 years of the original date of purchase, MET proposes to replace it at a reduced cost. To receive advice of the exact cost of a new replacement helmet and information on how to proceed, contact the MET distributor of the country where you bought the helmet. Check our website to find the distributor contact in your country. The damaged helmet shall be sent to the distributor, freight prepaid, with a proof of purchase, a description of the accident and will be replaced with the nearest model in price, size and color available in the current product line. The crash replacement program is only valid once per purchased helmet.
*vähennetäänpä dramatiikkaa ja lisätään todenmukaisuutta hiukan: ei kypärä "haljennut", vaan yksi styrox-soiro murtui poikki
fiber muokkasi tätä : 11.09.2019 at 07.41
10k-kerhon jäsen
"The MET distributor of the country where you bought the helmet" on https://www.cycleservicenordic.com/f...s-release/met/ jos ostit kypärän Suomesta (etkä jostain suuresta nettikaupasta etkä jollain reissullasi). Mutta en ehkö heti laittaisi pakettia menemään Tampereelle vaan kyselisin ensin, voihan olla että selviää vaikkapa viemällä kypärän liikkeseen josta sen on ostanut...
Teksti jättää ainakin minun lukemanani asioita hieman epäselväksi. "replace at a reduced cost" on minusta aivan eri asia kuin "will be replaced" vaikka postikulut ottaisi huomioon.
Mutta ihan varmasti kannattaa katsoa mitä crash placement totisen paikan tullen todella ja käytännössä tarkoittaa.
Ja ilmeisen hyvähän tuo kypärä on ollut, jos ja kun tähtien näkemisellä selvisit. Vaikka voi olla että oikein paljon huonommalla onnella olisit saanut jonkinasteisen heilahdusvamman eikä siinä kypärä olisi silloin kauhean paljon auttanut.
Itellä tuossa bellin tapauksessa ei haitannu vaikka olin tilannu kypärän ulkomailta.
Miksi ihmeessä se olisi haitannut? Onko tässä ketjussa mielestäsi esitetty sellainen käsitys?
Muuten: Bellin politiikka on Bellin politiikka ja MET:n crash replacement policy on MET:n crash replacement policy ja muillakin valmistajilla on omansa - ja kaikilla voi olla eri maissa tai maanosissa erilainen. Mä kommentoin fiberin lainaamaa tekstiä pääasiassa sen vuoksi että distributor eli maahantuoja on tämän kuun alussa vaihtunut ketjussa kerrotusta.
Mutta useinhan käytäntö on snadisti toinen kuin kirjoitetttu. Nytkin voi olla että asia hoituu mainiosti Suomen maahantuojan kautta vaikka fiber olisi ostanut kypäränsä muualta kuin Suomesta. Ja voi olla että sekin käy että hän käy viemässä haljenneen kypäränsä vaikkapa Velosportiin. Tai voi riittää että hän ottaa pari kuvaa ja lähettää ne maahantuojalle. Oli miten oli, kukaan ei uskoakseni ennustanut ongelmia - en minäkään.
Ekoin politiikka on, että koska kypärät on niin halpoja muutenkin, ei crash replacement ole tarpeen. Linja se on huonokin linja.
Kunhan nyt ensin selvittelen pitääkö ostaa uusi potta itse vai meneekö se tosiaan duunin tai oman vakuutuksen kautta. Koitan muistaa laittaa infoa, jos tulee tarvetta hoitaa crash replacementin kautta.
10k-kerhon jäsen
^^^^pahoittelen, että mainitsin asian.
Niinhän sä kerroit, Luulisi olevan selvä juttu työmatkalla tapahtuneena. Hyvin mahdollisesti myös sen unboxing-videon saa sitä kautta nopeammin YouTubeen. Tosin fillaroimista vartenhan sulla varmaan on se edellinen tallella tai joku kakkoskypärä olemassa, joten ajotauon minimoimisen kannalta asialla ei ole suurempaa väliä...
Kirjanmerkit