ElectrobikeGarminGiant
Sivu 1 / 2 1 2 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 34

Aihe: RS Pike 203-millinen jarruadapteri?

RS Pike 203-millinen jarruadapteri?

Minkähänlainen adapteri tarvitaan Pikeen, jotta siihen mahtuu myös 203-millinen jarrulevy? Tai levy mahtuu, mutta ei mahdu enää jarrusatula jos kiekon olisi vielä tarkoitus pyöriäkin.

Vaihdoin Revelationin Pikeen ja luulin tietysti, että mennään samalla adapterilla. No ei menty...

Onko tämä oikea:
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...ostmount-26819

Vai joku muu?

Kyseessä tämä Piken malli:
    https://www.sram.com/rockshox/produc...osition-air-29

Jep, linkkisi on oikea.
    Itse olin samassa ongelmassa vuosi sitten mutta lisäsin vain yhden prikan kumpaankin kiinnityspulttiin, niin satula nousi just sen verran enemmän, että 203 mm levy mahtui pyörimään 200 mm postmount adapterilla (jarrut Shimano zee ja keulana mulla 27.5 Pike boost)

PM/PM (postmount to postmount). Jos alkuperäinen kiinnike haarukassa on 180milliselle, tarvitset ehkä tämän
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...203p-pm-522512

Mieti asia selväksi itsesi kanssa koska en ota vastuuta
    epäasiallinen maastopyöräilijä

Aloittajan linkissä väärä adapteri, se on 160->203. Tai ainakin aloittajan keulalinkissä lukee että olis suora sopivuus 180 levylle, eli tarvitsee Oem:n linkkaaman adapterin, joka on lähes sama kun 160->180 adapteri, minkä saa myös pelaamaan prikoilla.

^Tämä minuakin ihmetyttää. Siis se että spekseissä puhutaan 180-millisen sopivuudesta, mutta mun mielestä tuohon jää enemmän väljää. Ja silloin se Revelationissa käytetyn adapterin pitäisi olla oikea... ja siihen jää aika jäätävästi sitä rakoa.

Ehkä kokeilen vielä tuota 160 -> 203 -adapteria ja katson mitä käy.

Joo, minä olin väärässä. Oem linkkaama pitäisi olla se virallinen oikea. En huomannut että itsesi linkittämä olis ollut 160 -> 203.
    Mutta mikä se sun vanha adapteri siis oli? Eikö revelationkin ollut 180 levylle vai oliko se normisti vain 160 levyille?
    Mutta tarvittava prikka olis 203 milliselle jarrulevylle 1,5 mm siis paksu (verrattuna 200 milliseen) mutta yksi vähän ohuempikin riittänee kuten minulla riitti. Just sellainen prikka mitä noiden jarrupulttien mukana tulee on sopivan paksuinen lisä, jos sellaisia ylimääräisiä prikkoja sattuu olemaan joistain vanhoista jarruista tallessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Joo, minä olin väärässä. Oem linkkaama pitäisi olla se virallinen oikea. En huomannut että itsesi linkittämä olis ollut 160 -> 203.
    Mutta mikä se sun vanha adapteri siis oli? 160->200? Tarvittava prikka olis 203 milliselle jarrulevylle 1,5 mm siis paksu mutta yksi vähän ohuempikin riittänee kuten minulla riitti. Just sellainen prikka mitä noiden jarrupulttien mukana tulee jos sellaisen ylimääräisiä prikkoja sattuu olemaan joistain vanhoista jarruista tallessa.
    Jos se prikka on tallessa, ja siinä satulan yläpuolella niin ainakin joissain (Santa Cruzinj ohjeessa neuvottiin siirtämään se prikka satulan alapuolelle jos levy on 203mm 200mm sijaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Mutta mikä se sun vanha adapteri siis oli? Eikö revelationkin ollut 180 levylle vai oliko se normisti vain 160 levyille?
    Mutta tarvittava prikka olis 203 milliselle jarrulevylle 1,5 mm siis paksu (verrattuna 200 milliseen) mutta yksi vähän ohuempikin riittänee kuten minulla riitti. Just sellainen prikka mitä noiden jarrupulttien mukana tulee on sopivan paksuinen lisä, jos sellaisia ylimääräisiä prikkoja sattuu olemaan joistain vanhoista jarruista tallessa.
    Kyllä. Revelation on 180-milliselle ja siinä on tuo 180 -> 203 -adapteri. Mutta samalla adapterilla ei saa nyt kiinni Pikeen... Eikä kyllä ole prikasta kiinni. Ostan nyt vielä tuon 160 -> 203 -adapterin ja katson mitä se sillä sanoo. Seuraava on sitten, että alan mallailemaan 180-millisellä levyllä. Senhän pitäisi mennä suoraan ja jos ei mene, niin...

Alkaa epäilyttää, että mulla on taas joku "prosessivirhe". Onnistuinhan asentamaan sen Sramin liipasimen pannankin väärin päin. Mutta kuinka monella tavalla letkussa kiinni olevan jarrusatulan voi asentaa väärin? Ilmeisesti ainakin yhdellä...

Jo nyt on perkele... kyseessä siis tämä Wiggleltä ostettu keula 29"+ ja 130 mm
    https://www.wiggle.co.uk/rockshox-pi...rk/?sku=592322

F. Kotlerburg Guest
    Onhan se adapteri oikein päin? Muuta ei tuu nyt mieleen.

Mulla on tuollainen Pike ja muistin mukaan siellä ei ole adapteria välissä 180mm levyn kans.

Revelation ja pike on ulkoisesti sama keula, kokeile adapteria toiste päin ja katso että prikat tulee oikein. Mulla on kyllä tuollainen 160-203 adapteri Viikissä ylimääräsenä jos haluat kokeila. Adaptereja myös ihan hyvin hyllyssä hi5bikes ja bass shopissa, tuo 180->203 tosin usein loppu

Kävin ottamassa kuvan omasta Pikesta ja shimanon zee jarrusta shimanon 203 levyllä.
    Tuosta näet kummin päin adapteri on (ohuempi puoli alhaalla) ja missä välissä mulla on se yksi extraprikka.

Tässä shimanon adapterilla joka 180->203

Kai se on uskottava... pitää mennä ranettamaan uudestaan. Jos ei muuta, niin otan keulan irti ja alan oikein ajan kanssa katsomaan ylimääräisellä jarrusatulalla. Mulla on varmaan vaan nyt joku pikku juttu pielessä.

Doddi... ja duoda...

"Pike"(?)

Revelation:

"Pike" ja jarrusatula:

Ja adapteri (jos sillä nyt tässä on enää merkitystä):

Laitan nyt kuvat Wigglelle ja katsotaan mikä sieltä on tuomio. Mutta siis mulla on keula, jota ei ole olemassa... pitääköhän mikään tuossa paikkaansa (RCT3, ym).

F. Kotlerburg Guest
    Kyllähän siinä vaimentimessa pitäisi olla vähän normaalia enemmän pyöriteltäviä juttuja jos se on RCT3. Eiköhän se ole.

Joo... mutta mikähän selittää, että jalat on 160-milliselle levylle? Kun ei sellaista Pikeä kai rokkarilla edes ole.

Itsellä 2018 Pike RC ja siinä oli kiinni magura MT7 jarru Storm HC203 levyllä kuten Mre:n kuvissa. Adapterikin oli sama ja yhden prikan joutui laittamaan kun muuten oli ihan iholla.

Jep... mutta kun mulla ei mene. Toiseksi alimmainen kuva: siinä on varmaan 3 millin prikka satulan ja adapterin välissä. Ja silti toiset kolme milliä vielä kierteitä näkyvissä.. Kyseessä siis alajalka. Ja tönärikin kertoo, että 9-10 milliä eroa jarrusatulan kiinnikkeessä.

Mielenkiinnolla odotan, mitä Wiggle asiasta toteaa.

Kuva Sambolon kameran perspektiivistä olis selkee ja saattais tuottaa vastaukseen paremmin.
    epäasiallinen maastopyöräilijä

En nyt enää jaksa lähteä tuota kuvailemaan, ainakaan ennen kuin Wiggleltä tulee kommenttia. Mutta jos laitan niin kuin Sambolon kuvassa ja jarrusatulan alla 3 millin prikat (kts se mun kuva) niin silti jää 3-4 milliä kierrettä näkyviin siinä vaiheessa kun satula on levyssä kiinni. Molempiin päihin. Ja ei, adapteri ei ole väärin päin. Siinä tapauksessahan se menisi kyllä alhaalta kiinni, mutta ei ylhäältä. Ja se mun kuva on nimenomaan alhaalta.

Ja miten selittyy 10 millin ero alakorvakkeen pituudessa, jos Revelation ja Pike käyttävät samaa konstruktiota?

Hmm, jos rokkarilla ei semmoista valikoimissa niin olisko mahdollista, että tuo olisi ns oem keula? Tai sitten rokkarilla menny alajalat sekasin jonku toisen mallin kanssa joka jakaa saman rakenteen.. tosin jos revelationissakin 180. Kato vielä sarjanumerolla rokkarin sivuilta mitä se kertoo keulasta. https://trailhead.rockshox.com/en/search/

^Doddi...

Min rotor size: 160 mm...

Katsotaan mitä Wiggle sanoo, koska siellä sivuilla oli maininta että "Maximum Rotor Size: 203mm (180mm direct mount)"

Eli siis tarvitsen kuitenkin sen 160 -> 203 -adapterin.

Mut siis joo, onko tuo tosiaan OEM-keula, koska ei rokkarin sivuilla puhuta mitään 160-millisestä levystä.

2017 keväällä uudistuneeseen 2018-vuosimallin Pikeen tuli 180mm jarrulevy -kiinnitys. Samalla mm. ilmapuolen korkki uudistui käyttämään kasettityökalua. Onko se suojakorkin alla tämän näköinen?

^On

Tässä on mitä SRAMin saitti tuosta kertoi:
    SERIAL NO.........09Txxxxxxxx
    PART NO............004019656023
    MODEL ID..........FS-PIKE-RCT3-B1
    MODEL NAME.....Pike RCT3
    WHEEL SIZE......29"+
    TRAVEL.............130MM
    STEERER...........TAPERED
    AXLE.................15X110MM BOOST™
    DAMPER ADJUST CROWN
    SPRING.............DEBONAIR
    SPRING RATE.....N/A
    COLOR DIFFUSION BLACK
    FORK OFFSET......51MM
    MIN ROTOR SIZE.160MM

Ehkä kaikki on siis kaikin puolin muutoin kunnossa mutta tarviit sen 160-203 adapterin. Josko ehdottaisit, että wiggle vaikka lähettäis sulle sellaisen veloituksetta ja pikapostina.

^Näin ajattelin. Ja koitan tinkiä vielä lisäalennusta

Mutta kaiken kaikkiaan kummallinen juttu että mistä tuollainen on Wigglelle tupsahtanut.

No, sain vielä reilun viisikymppiä (£50) tingittyä hintaa alemmaksi. Ihan ok, keulan hinnaksi jäi sitten hiukka alle 600. Eikä sitä oikein enää palauttaakaan voinut, kun olin ehtinyt jo 30 kilsaa ajaakin...

Toisaalta vaikka en olisi ajanut, niin mitäpä Wiggle tekee keulalla, jonka kaulaputki on jo lyhennetty ja dekaalit vaihdettu.

Ja sait sen adapterin lisäksi? Ihan ok mielestäni. Ihmeteltäväähän tuossa riitti ja hetkeen et saanut / saa pyörää ajoon mutta eihän tuosta myös 160 mm yhteensopivuudesta kai mitään haittaa ole.
    Keulat on kyllä ylipäätään tosi kalliita erikseen ostettuna. Varsinkin foxit. Sitä hintaa ei oikein tajua, kun keula tulee pyörän mukana "ilmaiseksi". Eli kun ostaa 2500 euron Canyonin spectralin esimerkiksi, niin rungon lisäksi tulee Piken keula, deluxe takaiskari, gx eagle osasarja, dt:n vanteet (okei vain 1900 sarjaa), hissotolppa jne jne.
    Erikseen ostettuna joku runko + keula+ vaihde- ja jarrusarja, tolppa, tangot, satlat jne maksaa äkkiä tosi paljon.

Mukavia ajohetkiä joka tapauksessa!

^jep siksi kannattaa kyttäillä tarjouksia esim rcz. Pikeä, lyrikkiä ja yaria monesti 300e pintaa.

Adapterin kävin hakemassa yläfemmasta jo maanantaina, kun heti piti päästä kokeilemaan. Eli nettotulos oli £50 - 14.50 €.

Samanlaisia aiheita

1. Rock shox Pike RC virittäminen
    By Slatan in forum Jousitus
    Vastaukset: 150
    Viimeinen viesti: 11.03.2023, 19.19
  2. Giant Trance 27.5 Pike .. sopiva hinta?
    By Radonx in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 27.10.2017, 11.09
  3. RS PIKE RCT3 kokemuksia
    By Näpertäjä in forum Jousitus
    Vastaukset: 144
    Viimeinen viesti: 07.03.2016, 02.06
  4. Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 08.12.2013, 10.57
  5. Vastaukset: 48
    Viimeinen viesti: 05.07.2013, 20.48

Kirjanmerkit