HephaElectrobikeGiantGarmin
Sivu 5 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 176

Aihe: 42. Pirkan Pyöräily sunnuntaina 9.6.2019

  1. #121
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    Tammisaari
    Viestit
    70
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Il ciclista di Roine Katso viesti
    Aina kannattaa pitää silmällä omaisuuttaan, itse vielä varmistan pyörän pysymisen pyörälaiturissa ja poissa pitkäkyntisiltä ylimääräisellä lukkovaijerilla (saahan sen poikki, toimii hidasteena).
    Nyt jo on selvää, ettei 6 h Riian pyörähdyksellä Latviassa elokuussa 2019 laivalla Tukholmasta uskolla jättää autoa minnekään, kun lomamatkan takia täytyy pitää kahdet pyörät auton ulkopuolella siinä pyörälaiturissa (vetokoukun telineessä). Olisi ollut kiva nähdä ne Zeppeliini-hangaarit sisältäpäin, kun tilaisuus on ainutlaatuisen konkreettinen.

    Rantatunnelin onnettomuudessa oli keskusteltuani Klassikko-kulkijoiden kanssa kyseessä Team Tammisto. No, minulle heidän epäonni satoi minun laariin - heidän "perämiehenä" tuli kaivattua reilua turbopotkua etenemiseen, kun he saivat minut kiinni ennen Kt65:sta.
    Sitten oma onni käänty vastaiseksi - Shimano Di2-akun varaustila alas ja etuvaihtaja jäi pikkukiekolle: bye-bye nopealle vauhdinpidolle jotain 10 km ennen Kurua. Viitoin ohittamaan mut takanaoleville noissa alamäissä, Kanuuna-setä valkopohjaisella numerolapulla ei jaksa pitää pitkään yli 120 kadenssia. En ymmärrä, vain vaivaiset 1800 km viime Di2-latauksesta. Viime vuonna 2900 km ennen vastaavaa sippausta.

    Kun oli sateista, en ottanut mitään kiinteää selkätaskuihin, patukat ja banaanit olisivat soseutuneet alla sateisen helluntaipäivän. Olin varma Team Tammiston ja Bibi-tyttöjen pysähtyvän Kurussa tai Muroleella: EIVÄT.

    Hoh-hoi, olisin kyennyt roikkumaan Bibi-tyttöjen kyydissä 36-pikkulimpulla. Jotain 5 meitä pysähtyi Kurussa.
    Homma muuttui siis tempo-pyöräilyksi max. kahden muun klassistin seurassa.
    Terälahti-Kumpula (28 km) sitten absolut ypöyksin Suomen suurimmassa pyöräilytapahtumassa !! Eikä edes myönteistä tuulta.
    Kumpulassa minut sai kiinni viiden joukko, me sitten yhdessä maaliin asti.

    Lisään aina moodikuvan joka pyörälenkin jälkeen, Pirkasta (kauden 38.) tuli d:-(
    Rantatunnelissa kolaroi kipparoimani Team Tamminen. Tuo tunneli on paha paikka ja nyt huonolla kelillä tosi paha. Paskaset ajolasit, (turhan) korkea vauhti ja klassinen takapyörävirhe niin kaaos oli valmiina. Neljä miestä sairaalaan, kahdella solisluu paikoiltaan, ei murtumia; yhdellä kylkiluu poikki ja nilkassa syvä haava; yhdellä polvi ruhjeilla ja toinen pohje revähtänyt. Ei siis mitään tosivakavaa. Uusintastartin jälkeen ajomme sujui varsin mallikkaasti eli täysin speksien mukaisesti. Ryhmässä oli mieli tietenkin hiukan matalalla koko matkan ajan mutta päätettiin että tästä noustaan ja ensi lauantaina ajetaan suunnitelmien mukaan Vätternrundan tähtäimessä kahdeksan tunnin alitus.

    Edit: Pysähdyttiin kyllä Muroleessa.

  2. #122
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    344
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matti Katso viesti
    Laitetaan dataa 34-ryhmästä. Todellinen nopeus on hieman parempi, kun ajelin muutaman kerran katsomaan, mitä ongelmia oli sattunut. https://connect.garmin.com/modern/activity/3731692945

    Puhjenneita renkaita oli ainakin seitsemän lisäksi 30B-ryhmän onnettomuus hidasti meitä. Mutta näistä pienistä vastoinkäymisistä huolimatta meillä oli mahtava ryhmä, jossa kaikki ymmärsivät mistä on kyse ja kukaan ei valittanut ylimääräisistä tauoista, koska kaikki käsittivät, että näitä voi sattua kelle tahansa. Iso kiitos kaikille, jotka olivat mukana ja erityisesti niille, jotka osallistuivat vetohommiin. Lisäksi järjestäjille iso kiitos Kessan baarin -tauosta, maistui hyvältä maaliin saakka. Ei tämä vakavaa ole, vaikkei aina hyvältä tunnu.
    Kiitokset vaan luukkumiehelle ja myös muulle porukalle, oli mukava polkea matkassa mukana ja henki tosiaan oli porukassa hyvä vaikka matkaan osuikin useampia ylimääräisiä pysähdyksiä kun renkaat ei tuntunut sen yhteen kuoppaan ajon jälkeen kestävän. Kostean alun jälkeen aurinkokin lämmitti menoa mukavasti joten kaiken kaikkiaan oikein onnistunut reissu jälleen (kuten Pirkassa on tuntunut aina omalla kohdalla olevan). Propsit myös tuosta Kessan baari stopista, ei tää tosiaan niin vakavaa ole.
    - Just a lonesome rider -

  3. #123
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    43
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matti Katso viesti
    Laitetaan dataa 34-ryhmästä. Todellinen nopeus on hieman parempi, kun ajelin muutaman kerran katsomaan, mitä ongelmia oli sattunut. https://connect.garmin.com/modern/activity/3731692945

    Puhjenneita renkaita oli ainakin seitsemän lisäksi 30B-ryhmän onnettomuus hidasti meitä. Mutta näistä pienistä vastoinkäymisistä huolimatta meillä oli mahtava ryhmä, jossa kaikki ymmärsivät mistä on kyse ja kukaan ei valittanut ylimääräisistä tauoista, koska kaikki käsittivät, että näitä voi sattua kelle tahansa. Iso kiitos kaikille, jotka olivat mukana ja erityisesti niille, jotka osallistuivat vetohommiin. Lisäksi järjestäjille iso kiitos Kessan baarin -tauosta, maistui hyvältä maaliin saakka. Ei tämä vakavaa ole, vaikkei aina hyvältä tunnu.

    Ennen lähtöä ajattelin, että tämä on minun viimeinen 34-ryhmän ajo ja vaikka näin hyvään kokemukseen olisi hienoa päättää, niin jätetään lopullinen päätös ensi vuoteen. Niin ja ensi vuonna tunnelin ylämäki ajetaan pienemmillä tehoilla.

    T. Luukkumiehenne
    Kiitokset ja terveiset erinomaisesta tapahtumasta 34km/h pitkän lenkuran peesiosastosta.
    Oli kyllä kiva ajaa noin hyvin organisoituneessa porukassa ! Vähän eri meininki kuin pääkaupunkiseudun kuntoajoissa joissa saa välillä ajella henkensä kaupalla. Erityskiitos vetoringille ja Kaupin Kanuunoiden porukalle. Renkaita meni paljon ja se rikkoi rytmiä mutta kuuluu lajiin.
    Arvoin tänä vuonna Pirkan ja Vätterin välillä ja päätin kokeilla ensimmäistä kertaa Pirkkaa. Tulen toistekin.
    Ainoa palaute siitä, että lähdössä kuulutettiin ainoastaan 36 ryhmä ja sitten alettiin lähettää matkaan 32 porukkaa. Tämän johdosta ei oltu kaverin kanssa ihan hereillä ja myöhästyttiin lähdössä. Saatiin porukka paritemmolla kiinni tunnelissa jonne asti sai tempoa ihan tosissaan. Tiestö oli hyvässä kunnossa ja Eteläsuomeen verrattuna ihan huippua. Mukan oli muutama todella kovavauhtinen lasku kun omat huiput näytti garminaattorin mukaan 72,2 km/h.

    Kympin lenkki noin kokonaisuutena !

    y.t.

    Tuomo

  4. #124
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    186
    Kiitokset vielä valkonumerolappuiselle BMC-kuskille, joka auttoi Karjulantiellä tempollessani 32A:ta kiinni (biotauon mentyä vähän pitkäksi).

  5. #125
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    41
    Joku voisi välittää tienpitäjille kiitoksia. Nyt Pirkan reitti on lähes koko pituudeltaan niin hyvässä kunnossa kuin Suomessa voi ylipäätään toivoa. En muista koko parisadan kilometrin matkalta kuin muutaman osoittamista vaatineen reiän. Aikaisempina vuosina oli paljon osuuksia, joilla piti olla lähes koko ajan jompikumpi käsi irti tangosta.
    Muutamia yllättäviä routapainumia/kohoumia kyllä oli, ja jos niiden kohdalla olisi ollut vaikkapa juomapullo kädessä, olisi saattanut käydä huonosti.

    Itselleni osui turhan monta ketjun rissalta ja rattaalta putoamista, ja sen vuoksi jouduin ajamaan ryhmän kiinni neljään kertaan. Minuutin tai kahden eron tavoittaminen on yllättävän hapottavaa hommaa, järkevämpää olisi varmaan ollut ajaa samaa vauhtia tauolle asti ja jättää tauko lyhyemmäksi. 30B-ryhmä joutui ajamaan jonkin aikaa vajaalla vetoryhmällä, mutta Muroleesta Tampereelle tultiin kuitenkin ilman ongelmia. Sujuvasti pyörivässä telaketjussa ajaminen on aina mukavaa, edes vastatuuli ei haittaa paljoakaan vauhdin pitämistä. Sosialiseeraaminen jää siinä kyllä vähäiseksi.

  6. #126
    Tie oli kyllä pääosin hyvässä kunnossa. Vielä reilu viikko sitten Komin jälkeen asfaltissa oli paljon pahoja reikiä, mutta ne oli nyt paikattu.

  7. #127
    Pirkan Pyöräilyllä on hyvät suhteet paikalliseen ELY-keskukseen, jonka myötä reiät on paikattu juuri ennen tapahtumaa, ainakin nyt viime vuosina. Nyt oli vielä monin paikoin uutta asvalttia, joka on tietysti vähän pitkäaikaisempi korjaus.
    Pari ryhmää kun ajoivat osittain eri reittiä, niin niiden paikkaukseen ei resurssit ihan riittäneet. No tämä oli tiedossa, 34 ryhmä otti pienen riskin lähtemälle tuonne Parkanon kierrokselle. Suurin osa siitä osuudesta oli uutta tai melko uutta asvalttia, mutta sillä vähän vanhemman asvaltin osuudella yksi iso paikkaamaton reikä aiheutti vähän lisää seikkailullista elementtiä retkeemme.
    Se reikä olisi pitänyt kiertää vähän kauempaa, merkkien näyttö kun isossa ryhmässä tahtoo katketa jossain vaiheessa. Tuloksena oli välittömästi kolmesta pyörästä 4 sisuria vaihtoon, ja myöhemmin vielä pari plus yksi päälirengas kun ei heti huomattu kaikkia vaurioita. Perässä tullut huoltoauto tuli tarpeeseen, mutta sen kapasiteetti ei riittänyt kolmen pyörän yhtäaikaiseen rikkoutumiseen, joten jouduimme pysähtymään koko porukalla.
    Suunniteltu taukokin siirtyi tästä johtuen vähän, eli pidettiin evästauko yhden omakotitalon pihassa, tai ainakin melkein
    Sitten vielä pari muuta ylimääräistä taukoa, niin tulipahan taukoiltua urakalla, mutta porukka vaikutti kuitenkin tyytyväiseltä, varsinkin viimeiseen taukoon Kessa baarissa.
    http://www.kaupinkanuunat.fi

  8. #128
    Mulla on ensimmäinen Pirkan Yöpyöräily tulossa ja tässä pähkäilen et millä asenteella tuonne nyt kannattaisi lähteä?

    Maantiepyöräilyä tänä vuonna ei ole juuri nimeksikkään alla. Tällä hetkellä itse maantiepyörällä olen ajanut vaivaiset 3 kertaa. Sisäpyöräilyä sen sijaan oon tehnyt tammikuusta - toukokuuhun n.17h. Talven olen ajanyt osittain työmatkapyöräilynä ja sitä en oikein osaa edes laske miksikään treeniksi. Ehkä siinä lähinnä joku tuntuma pyöräilyyn on pysynyt. Treenit on lähinnä olleet tänä vuonna juoksua kun tavoitteet on vahvasti sillä puolella.

    134km luulis kuitenkin retkeilyvauhdilla ~25km/h menevän ihan kivuttomasti maaliin.

    Lähinnä mietin et mitä on odotettavissa yön läpi ajossa? Mitä huomioida? Vaatetus jne.. Olisko ajohanskat tarpeen? Tällä hetkellä keli näyttää tampereelle pe-la yöksi sateista ja ukkosta.

  9. #129
    Ajoin klassikon läpi ja lähdin peräpäässä liikkeelle. Meno oli paikoin todella holtitonta ja ei paljoa kiinnostanut ajella porukassa, kun meno oli poukkoilevaa. Helposti porukkaa kertyy ja kasaantuu. Jos vielä lähden Pirkkaan, niin pitää lähteä heti aluksi tai mennä ohjattuihin ryhmiin. Porukka ajelee 3-4 rinnan ja muutama vaaratilanne oli autojen ohituksissa. Pari pätkää ajettiin 4 hengen porukassa ja oli hyvä tasainen veto päällä eikä ketään tullut säheltämään porukkaan.

  10. #130
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Value
    Viestit
    199
    Vähän off topiccia: Joku Pirkkaan osallistuja ajeli kohti Helsinkiä VW Touranilla (muistaakseni vihreä). Kannattaa kurkata sinne auton alle; siellä joku fläpättää vimmatusti, ääni kuuluu viereiseen autoon asti.

  11. #131
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Asikkala
    Viestit
    5.318
    Ihan helmi reissu tuo XL lenkki 34 ryhmän kanssa, hyvä vetojengi oli ja sääkin oli nousujohteinen; hyvä esipesu + kunnon pääohjelma + huuhteluohjelma Kessan baarissa. Oisko jopa tuonut sellaista rentoa tehoa lisää siihen loppusiivuun?!

    Harmi että pieni merkkausvirhe vei niin paljon sisureita siinä alkupuolen notkossa, kun sinänsä tuntui että porukka merkkasi läpi reissun reilulla kädellä. Kyllä noin yleisesti aivan mielettömän tiptop pinnat oli reitillä.

    Tänks Kanuunat ja grattis Esan 20. siivusta

  12. #132
    Ensin ISO KIITOS järjestäjille ja etenkin pitkän pirkan ryhmävetäjille.
    Lisäksi kiitos niille, jotka tähän ketjuun kirjoittelivat ennen sunnuntaita, tästä sai vastauksia useisiin kysymyksiin, joita ei esim PP:n sivuilta tai kotiin tulleesta ohjeesta saanut.
    Pari yksityiskohtaa meinasi eilen häiritä ja kirjoitan pienet kommentit niistä tähän.


    1. Ryhmälähtöhetki on viime ja tänävuonna olleet vähän kaoottisia, vaikka on 10-15min etuajassa ollut paikalla. Lähtönumeroista ei voi päätellä mitään ja kuhunkin ryhmään kuuluvia numeroita ei edes lukenut paperiohjeessa ja netistä ei löytynyt. Isompia ja pienempiä numeroita löytyi kolmesta ryhmästä lähtöviivalla. Tälläkertaa ajatus oli selvitä tästä olemalla lähtöviivalla, kun on ilmoitettu lähtöhetki. Vähän yllätti, että lähtöajat eivät olleetkaan ne, jotka oli paperiohjeessa ilmoitettu, vaan lähtö olikin 4-5min etuajassa. Jos vaikka joku lähtölinjalla oleva järjestäjä voisi näyttää pahvilapulla seuraavan lähtöryhmän nimen tms.
    2. Suurin hämmennys pari päivää ennen lähtöä oli huomata, että lähtöryhmä meneekin eri reittiä. Tältä palstalta oli tulkittavissa, että ei menisikään eri reittiä tai ainakin tulee Komiin ja sinne sovittiin polkijalle apumies henkilökohtaisesti tarvittavaan huolto-operaatioon. Sitten lähdössä kuuluttaja sanoikin, että menee kuitenkin eri reittiä. Ja Komissa aivan yllättäen järjestysmies sanoi, että kyseisen ryhmän ei ole tarkoitus tulla lainkaan Komiin, vaan menee Viljakkalan kautta Karheen tulematta lainkaan Komiin. Luulo oli, että menisi Karheen vasta Komin JÄLKEEN. Polkijamme kanssa oli sovittu, että ajaa omassa ryhmässään Komiin asti ja vaihtaa siellä normaaliin ryhmään. Hän oli kuitenkin sattumalta vaihtanut ryhmää jo Hämeenkyrössä, joten hän sattumalta kuitenkin tuli Komiin. Mikäli poikkeusreittejä järjestetään niille, jotka ovat ”kyllästyneet” vakioreittiin, niin eikö niihin pitäisi pystyä erikseen ilmottautua/olla ilmottautumatta? Oletan, että jos n. 70 polkijaa on muutamankymmenen km pois vakioreitiltä, ei se vähennä tiestön kuormaa ja tätä ei siksi tehdä. Jos alussa oikaistaan ja polkija ei etukäteen ole rauhassa saanut selvittää loppupäässä olevaa kiertotietä (jolla ei ole merkintöjä, kun sinne ei 99.9% osallistujista ole tarkoitus mennä), niin on varmaan ymmärrettävää, että tällainen ei ole tarkoituksenmukaista sekoilua. Ehdotus: jokatapauksessa on tärkeätä etukäteen luotettavasti tiedottaa, että mikä on reitti kussakin ryhmässä.
    3. Hieman kokemattomammille polkijoille on tärkeä tietää missä pysähdytään. Se selvisikin tältä palstalta pienen googletuksen jälkeen, kiitos. Ehkä jokaiselle tulevassa paperiohjeessa voisi olla maininta, että jokaisella paikalla ei pysähdytä.
    4. Kun PP:n sivuille ei ehditä asioita päivittämään, niin kannattaisi ohjeeseen laittaa, että ”puolivirallinen tiedotus” hoituu tämän palstan kautta. PP:n sivuilla ei ollut kunnolla päivittyvää ”ajankohtaiset” tms osiota ja olen luulossa, että missään muuallakaan netissä ei sellaista ollut.
    5. Ajoin jonkin matkaa samaan suuntaan kuin polkijat ja näin lukuisia karmean vaarallisia auto-ohituksia. Useimmiten syynä oli aivan raivopäinen autoilija, joka vain tunkee polkijajoukkoon, kun vastaan tuleekin auto. Liian leveä polkijajoukko on tietysti polkijoiden syy. Taisi muuten olla erikoisen pitkä Rynkeby-ryhmä, joka Teiskossa ajoi suhteellisen kapeana ketjuna, mutta jostain syystä keskellä kaistaa eikä reunassa. Vielä oudompaa oli, että heidän takanaan oli huoltoauto vilkut päällä keskellä tietä, aivan kuin sen tarkoitus oli pitkillä suorillakin estää ohitus. Ei kai oletettu, että luokkaa 20-30km autot ajavat letkan takana, jos vastaan ei tule liikennettä ja ohituksen voisi suorittaa turvallisesti?


    Kokonaisfiilis on kyllä 100% tyytyväinen, mutta tilanteen ollessa päällä lähinnä nuo kohdat 1 ja 2 ketutti

  13. #133
    Liittynyt
    02/2019
    Viestit
    167
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Husky Katso viesti
    Ensin ISO KIITOS järjestäjille ja etenkin pitkän pirkan ryhmävetäjille.
    Lisäksi kiitos niille, jotka tähän ketjuun kirjoittelivat ennen sunnuntaita, tästä sai vastauksia useisiin kysymyksiin, joita ei esim PP:n sivuilta tai kotiin tulleesta ohjeesta saanut.
    Pari yksityiskohtaa meinasi eilen häiritä ja kirjoitan pienet kommentit niistä tähän.


    1. Ryhmälähtöhetki on viime ja tänävuonna olleet vähän kaoottisia, vaikka on 10-15min etuajassa ollut paikalla. Lähtönumeroista ei voi päätellä mitään ja kuhunkin ryhmään kuuluvia numeroita ei edes lukenut paperiohjeessa ja netistä ei löytynyt. Isompia ja pienempiä numeroita löytyi kolmesta ryhmästä lähtöviivalla. Tälläkertaa ajatus oli selvitä tästä olemalla lähtöviivalla, kun on ilmoitettu lähtöhetki. Vähän yllätti, että lähtöajat eivät olleetkaan ne, jotka oli paperiohjeessa ilmoitettu, vaan lähtö olikin 4-5min etuajassa. Jos vaikka joku lähtölinjalla oleva järjestäjä voisi näyttää pahvilapulla seuraavan lähtöryhmän nimen tms.
    2. Suurin hämmennys pari päivää ennen lähtöä oli huomata, että lähtöryhmä meneekin eri reittiä. Tältä palstalta oli tulkittavissa, että ei menisikään eri reittiä tai ainakin tulee Komiin ja sinne sovittiin polkijalle apumies henkilökohtaisesti tarvittavaan huolto-operaatioon. Sitten lähdössä kuuluttaja sanoikin, että menee kuitenkin eri reittiä. Ja Komissa aivan yllättäen järjestysmies sanoi, että kyseisen ryhmän ei ole tarkoitus tulla lainkaan Komiin, vaan menee Viljakkalan kautta Karheen tulematta lainkaan Komiin. Luulo oli, että menisi Karheen vasta Komin JÄLKEEN. Polkijamme kanssa oli sovittu, että ajaa omassa ryhmässään Komiin asti ja vaihtaa siellä normaaliin ryhmään. Hän oli kuitenkin sattumalta vaihtanut ryhmää jo Hämeenkyrössä, joten hän sattumalta kuitenkin tuli Komiin. Mikäli poikkeusreittejä järjestetään niille, jotka ovat ”kyllästyneet” vakioreittiin, niin eikö niihin pitäisi pystyä erikseen ilmottautua/olla ilmottautumatta? Oletan, että jos n. 70 polkijaa on muutamankymmenen km pois vakioreitiltä, ei se vähennä tiestön kuormaa ja tätä ei siksi tehdä. Jos alussa oikaistaan ja polkija ei etukäteen ole rauhassa saanut selvittää loppupäässä olevaa kiertotietä (jolla ei ole merkintöjä, kun sinne ei 99.9% osallistujista ole tarkoitus mennä), niin on varmaan ymmärrettävää, että tällainen ei ole tarkoituksenmukaista sekoilua. Ehdotus: jokatapauksessa on tärkeätä etukäteen luotettavasti tiedottaa, että mikä on reitti kussakin ryhmässä.
    3. Hieman kokemattomammille polkijoille on tärkeä tietää missä pysähdytään. Se selvisikin tältä palstalta pienen googletuksen jälkeen, kiitos. Ehkä jokaiselle tulevassa paperiohjeessa voisi olla maininta, että jokaisella paikalla ei pysähdytä.
    4. Kun PP:n sivuille ei ehditä asioita päivittämään, niin kannattaisi ohjeeseen laittaa, että ”puolivirallinen tiedotus” hoituu tämän palstan kautta. PP:n sivuilla ei ollut kunnolla päivittyvää ”ajankohtaiset” tms osiota ja olen luulossa, että missään muuallakaan netissä ei sellaista ollut.
    5. Ajoin jonkin matkaa samaan suuntaan kuin polkijat ja näin lukuisia karmean vaarallisia auto-ohituksia. Useimmiten syynä oli aivan raivopäinen autoilija, joka vain tunkee polkijajoukkoon, kun vastaan tuleekin auto. Liian leveä polkijajoukko on tietysti polkijoiden syy. Taisi muuten olla erikoisen pitkä Rynkeby-ryhmä, joka Teiskossa ajoi suhteellisen kapeana ketjuna, mutta jostain syystä keskellä kaistaa eikä reunassa. Vielä oudompaa oli, että heidän takanaan oli huoltoauto vilkut päällä keskellä tietä, aivan kuin sen tarkoitus oli pitkillä suorillakin estää ohitus. Ei kai oletettu, että luokkaa 20-30km autot ajavat letkan takana, jos vastaan ei tule liikennettä ja ohituksen voisi suorittaa turvallisesti?


    Kokonaisfiilis on kyllä 100% tyytyväinen, mutta tilanteen ollessa päällä lähinnä nuo kohdat 1 ja 2 ketutti
    Komppaan!

    Todella sekavaa oli se lähtö ja etenkään ennenaikaisuutta ei saisi minusta missään nimessä tapahtua. Itsellä kun on aika kriittistä WC-käyntien suhteen niin olin juuri vielä puskaan suuntaamassa kun oman kellon mukaan oli vielä 10min lähtöön kun jo kuulutettiinkin lähtöviivalle...

    Kylttihommaa mietin myös että ei se olisi aika helppo tehdä kyltit 28, 30, 32 jne, mitkä kuuluttaja nostaisi ylös niin tietäisi mihin pitää mennä. Nyt oli ongelma se, ainakin näin ensikertalaiselle, että kuulin kyllä kaiuttimista että lähtö on mutta mihin mennä oli ongelma.. No kyllähän siitä lopulta kyselemällä selvittiin.

    Lähetetty minun GM1913 laitteesta Tapatalkilla

  14. #134
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    3
    Täältä myös iso kiitos järjestäjille ja etenkin Kaupin Kanuunoiden vetoporukoille.

    Olimme seitsemättä kertaa vaimon kanssa 28-ryhmässä kiertämässä pitkää Pirkkaa. Vaikka Timo itse ei ollut tällä kertaa ajokuria pitämässä, niin hyvin se kurinpito hoitui. Rakentavassa hengessä haluan kuitenkin hieman kommentoida ylämäkien ajamista ja toteutuneita keskinopeuksia. Alkumatka mentiin speksien ylärajalla, mutta tuoreilla reisillä ja hyvässä myötätuulessa porukka pysyi hyvin kasassa. Muroleesta Terälahteen on ennenkin osoittautunut haastavimmaksi väliksi. Tällä kertaa sivuvastainen tuuli pääsi puremaan ja reidet eivät enää olleet parhaimmillaan kumpuilevassa maastossa. Vaikka väli ajettiin oman mittarini mukaan keskinopeudella 26,9 km/h, niin porukka alkoi hajota. Jotkut terävät nousut vedettiin mielestäni liian kovaa. Nyt jaksoimme mukana, mutta pari vuotta sitten putosimme juuri tällä välillä A-ryhmästä, joilloin B-ryhmä toi pelastuksen.

    Ensi vuonna tavataan,

    terveisin Merja ja Reijo Espoosta

  15. #135
    Välitin täältä kiitokset pyörävarkaan napanneelle, sattui olemaan työkavereita ja naapuri. Vaatimattomana miehenä tämä Pekka ei tamperelaiseen tapaan "halunnut tehdä tästä mitään numeroo,"...

    Lähetetty minun ONEPLUS A6003 laitteesta Tapatalkilla

  16. #136
    Vogonille että ennusteen mukaan kastelee yöllä ensin enemmän ja sitten tihuttaa läpi yön. Märkänä siis ajoa ja noin 13 astetta lämmintä. Pukea on syytä riittävästi jos ei ole sopivasti pläski... Asvalttia on reitillä hyvin uusittu, joten routakuoppia on onneksi vähän, mutta uusi musta asvaltti on sitten tosi mustaa ja voihan se märkänä olla vähän pliukastakin. Rauhallisesti kun otat niin eihän siinä mitään, kaikkein upeinta yöajoa ei nyt sään takia taideta saada. Silmille laittaisin hyvin roiskeelta suojaavat lasit, kuravesiruiskun alla ajellaan varmasti. (Ekassa yöajossani silmäni tulehtui ja muurautui umpeen, oli synkkä, myrskyinen ja yksisilmäinen yö silloin ).

    Lähetetty minun ONEPLUS A6003 laitteesta Tapatalkilla

  17. #137
    Mistä ennustuksista Jaakko tuon 13 astetta löysit? Paria ennustusta katsoin, ja niissä oli 16 astetta minimi, mikä on aika lämmintä yölämpötilaksi.
    Ei tainnut päiväpyöräilyn aamusateessa olla enempää lämmintä. Silloin pärjäsi hyvin ilman sadetakkia hellekeliin pukeutuneena, ainakin kun oli sopivasti vauhtia.
    Edit: vai olenko siis sopivasti pläski? No ehkä vähän on ainakin ruskeaa rasvaa tullut kerättyä...
    http://www.kaupinkanuunat.fi

  18. #138
    Ilmatieteen laitokselta Esa tuon katsoin"tuntuu kuin" mutta vasta la aamulta. Yöllä on kyllä enemmän. Kovin yksilöllistä on tosiaan palelu, eikä siellä nyt onneksi ainakaan lunta sada!

    Lähetetty minun ONEPLUS A6003 laitteesta Tapatalkilla

  19. #139
    Ps. Pitkässä su minulla oli lähtiessä irtohihat, ajopaita, sadeliivi, bibsit ja kengänsuojukset, pitkäsormiset hanskat, kypärän alla putkihuivi. Hyvin tarkenin vaikka likomäräksi kastuttiin. Lopussa oli normi kesäkamat, putkihuivi vaihtui hikinauhaan ja sormikkaat lyhyisiin. Mutta olikin ip jo aika kuuma!

    Lähetetty minun ONEPLUS A6003 laitteesta Tapatalkilla

  20. #140
    Ps. Minulla oli kanuunaspeedsuit ja alla hellealuspaita, taskussa sadetakki. No meillä ei alussa satanut, mutta vielä Tampereen puolella alkoi tulla vettä ihan huolella.
    Lämpimällä kelillä (vähän yli 16 astetta, tarkistin) vaan on sama onko uikkareissa tahi vastaavassa vai sadetakissa, kastuu kuitenkin. Vähän myöhemmin kun sade lakkasi, niin eihän sitä edes tahtonut muistaakaan, että alkumatkasta satoi.
    http://www.kaupinkanuunat.fi

  21. #141
    Mutta nyt on yöpyöräilyn sateet peruttu! Toisaalta tilalle tuli 12-13 asteen lämpötilaennusteet, jos ajaa koko yön. Pohjoisen puoleinen tuuli viilentää, mutta ei niin pahasti, kun on myötätuuli loppupuolella.
    http://www.kaupinkanuunat.fi

  22. #142
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Koikkari
    Viestit
    551
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esa S Katso viesti
    Ps. Minulla oli kanuunaspeedsuit ja alla hellealuspaita, taskussa sadetakki. No meillä ei alussa satanut, mutta vielä Tampereen puolella alkoi tulla vettä ihan huolella.
    Lämpimällä kelillä (vähän yli 16 astetta, tarkistin) vaan on sama onko uikkareissa tahi vastaavassa vai sadetakissa, kastuu kuitenkin. Vähän myöhemmin kun sade lakkasi, niin eihän sitä edes tahtonut muistaakaan, että alkumatkasta satoi.
    Kevyt aluspaita, uusi Kanuunapaita, () lyhyet ajohousut, irtohihat (hihat Kehäkukalla pois), normi ajohanskat ja hyvin tarkeni. Pyyhkijät laseissa olisi voinut olla
    http://www.kaupinkanuunat.net

  23. #143
    Kiitos nämä valaisi hieman omaa pukeutumistani myös. Sen verran vähän tulee pyörällä ajeltua ettei oo ihan arkipäivää mulle nämä pukeutumisasiat. Täytyy siis varata kevyt kuoritakki tai vastaava mukaan ja ajolasit tietenkin. Se taitaa tosiaan olla ihan samaa mitä on päällä, kunhan nyt jotain on. Takuulla tulee ainakin vähän kastumaan ja varmaan totta tuokin et jossain vaiheessa sadetta ei enää huomaa.

  24. #144
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Koikkari
    Viestit
    551
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vogon Katso viesti
    Kiitos nämä valaisi hieman omaa pukeutumistani myös. Sen verran vähän tulee pyörällä ajeltua ettei oo ihan arkipäivää mulle nämä pukeutumisasiat. Täytyy siis varata kevyt kuoritakki tai vastaava mukaan ja ajolasit tietenkin. Se taitaa tosiaan olla ihan samaa mitä on päällä, kunhan nyt jotain on. Takuulla tulee ainakin vähän kastumaan ja varmaan totta tuokin et jossain vaiheessa sadetta ei enää huomaa.
    Aika paljon kiinni siitä kuinka ”kovaa” ajaa. Eli jos vedät VK:lla tarvitset vähemmän vaatetta.
    http://www.kaupinkanuunat.net

  25. #145
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vogon Katso viesti
    Kiitos nämä valaisi hieman omaa pukeutumistani myös. Sen verran vähän tulee pyörällä ajeltua ettei oo ihan arkipäivää mulle nämä pukeutumisasiat. Täytyy siis varata kevyt kuoritakki tai vastaava mukaan ja ajolasit tietenkin. Se taitaa tosiaan olla ihan samaa mitä on päällä, kunhan nyt jotain on. Takuulla tulee ainakin vähän kastumaan ja varmaan totta tuokin et jossain vaiheessa sadetta ei enää huomaa.
    Tämän hetken ennusteella ei pitäisi kastua, jollei pue liian paljon vaatetta, esim. huonosti hengittävää kuoritakkia.
    http://www.kaupinkanuunat.fi

  26. #146
    Kiitos kiitos. Eiköhän näillä jo pärjätä.

    Päivän fiilikset ja kunto ratkaisee mitä vauhtia menee. Alkuperäinen suunnitelma on lähteä nautiskelemaan reitistä, se kun nyt on kuitenkin eka kerta ko.tapahtumassa. Jos nyt ekat puolikkaan Muroleeseen asti malttaa ottaa rennommin niin sen jälkeen vois harkita vähän tahdin kiristämistä. Jos vanhat merkit paikkansa pitää niin se just toisin päin eli eka puolikas kovempaa ja loppu hitaampaa. Täytyy nyt toivoa et keli tosiaan olis kuiva. Paljon mukavempi polkea kuin sateessa.

  27. #147
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    228
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Husky Katso viesti
    Ensin ISO KIITOS järjestäjille ja etenkin pitkän pirkan ryhmävetäjille.
    Lisäksi kiitos niille, jotka tähän ketjuun kirjoittelivat ennen sunnuntaita, tästä sai vastauksia useisiin kysymyksiin, joita ei esim PP:n sivuilta tai kotiin tulleesta ohjeesta saanut.
    Pari yksityiskohtaa meinasi eilen häiritä ja kirjoitan pienet kommentit niistä tähän.

    Kokonaisfiilis on kyllä 100% tyytyväinen, mutta tilanteen ollessa päällä lähinnä nuo kohdat 1 ja 2 ketutti

    Kommentoin asiaa, koska olen ollut itse palaverissa, jossa noita erikoisreittejä on suuniteltu.

    Mutta ensin kohtaan 1. Vaikka olen ollut mukana monta kertaa, niin tänä vuonna minunkin mielestäni lähtö oli sekava ja tapahtui kaksi minuuttia liian aikaisin. Aikaisemmin siellä on ollut kylttimiehiä lähtöryhmittäin, mutta niitä en huomannut. Kuulutus tuli, mutta jos sen missasit, niin sitten sekaannus oli enemmän kuin todennäköinen. Tästä otamme oppia ja ensi vuoden suunnittelupalaverissa tuomme asian esiin.

    Ongelma noissa erikoisreiteissä on se, että vaikka niistä on tiedotettu, niin kaikki ei mene perille. 34-ryhmää lukuunottamatta kaikki ryhmät ajoivat Komin kautta, joten ryhmän vaihtaminen ei vaikuttanut asiaan. Erikoisreitit eivät ole sen takia, että olisimme normaaliin reittiin kyllästyneet, vaan lähinnä sen takia, että Ylöjärvi-Kuru -välillä saadaan ohituksia näin vähenemään. Tuo on se väli, jossa tiellä on huonosti ohituspaikkoja ja liikennettä melko paljon (ja josta tulee eniten valituksia).

    Olemme myös keskustelleet siinä, että Pitkän Pirkan normaalireittiä muutettaisiin, mutta se on vaikeaa, koska hyvin toimivia taukopaikkoja ja talkooporukoita ei helposti löydy. Komi on hyvä esimerkki tästä ja uskon sen pysyvät reitillä aina, vaikka mikään ei ole ikuista. Se että Pirkan Pyöräily tarjoaa 34-ryhmälle ylimääräisen huoltoauton Parkanon mutkalle on mielestäni hieno osoitus siitä, että tätä tehdään rakkaudesta lajiin eikä kuluja minimoimalla. Muutenkin kaikki talkoolaiset hoitivat hommat hyvin ja iloisin mielin, ei tullut tunnetta, että joku olisi pakotettu paikalle.

    Tuo ehdotus siitä, että Pirkan Pyöräilyn sivuille tulee maininta tästä epävirallisesta tiedotuskanavasta on hyvä ja se tullaan huomioimaan.

    Kiitos rakentavista kommenteista ja uskon, että ne johtavat parannuksiin.

  28. #148
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    436
    Video klassikkolenkiltä:

    Pyöräilyvideoita * Vuoden pyöräilyteko 2015 * www.velogi.com * www.youtube.com/velogi

  29. #149
    Paljon kiitoksia Matille kommenteista.
    Ja tosiaan olemme kokonaisuuteen 100% tyytyväisiä.
    Ensi vuonna uudestaan, kiitos.

  30. #150
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    344
    ^^
    Velogille onnittelut mestaripyöräilijäksi pääsystä, on tuossa muutaman kerran saanut jo Pirkkaa kiertää (mikäs on kiertäessä sen verran hyvin järjestetty ja mukava pyöräily tuo kesän alkuun on).
    - Just a lonesome rider -

Samanlaisia aiheita

  1. 41. Pirkan Pyöräily 10.6.2018
    By Talisker in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 163
    Viimeinen viesti: 19.06.2018, 23.27
  2. 40. Pirkan Pyöräily 11.6.2017
    By Talisker in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 149
    Viimeinen viesti: 18.06.2017, 10.05
  3. 39. Pirkan Pyöräily 12.6.2016
    By Talisker in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 177
    Viimeinen viesti: 25.06.2016, 15.46

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •