GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 331 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 231 281 321 329 330 331 332 333 341 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 9.901 - 9.930 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #9901
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    172
    Ääni Bud / 4.8 Knardille, melkein JJ 4.8:n rullaus, mutta pehmeämpi ( iso ilmatila ) ajaa. Joo on kallis 🙄...

  2. #9902
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.625
    ^Bucksaw:iin ei mene kuin 4" taakse. Lyhyt takahaarukka.

  3. #9903
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tompula Katso viesti
    Ääni Bud / 4.8 Knardille, melkein JJ 4.8:n rullaus, mutta pehmeämpi ( iso ilmatila ) ajaa. Joo on kallis ...
    Noi on tosiaan molemmat hyviä renkaita, jos vaan mahtuu. Iso Knard on ollut kesällä edessäkin, ja varsinkin jäykällä haarukalla iso ilmatila ja iso halkaisija on olleet hyviä. Ja on se muutenkin hyvä yleisrengas, saviset ja muut liukkaat mutapaikat poislukien. Pientä selfsteeringiä oli havaittavissa. Pieni Knard, 3.8" tjsp, ei kuulemma ole lähellekään yhtä hyvä.

  4. #9904
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Tuota knardia itekki täs haaveilin mutta hinta tosiaan toppas ne haaveet.
    Tuplat kalliimpi ku JJ 4.8 snakeskin

  5. #9905
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Tuota knardia itekki täs haaveilin mutta hinta tosiaan toppas ne haaveet.
    Tuplat kalliimpi ku JJ 4.8 snakeskin
    Ei isoKnard tosiaan ihan halpa ole. Mutta vaikka hintaa onkin niin kyllä sillä aika pitkään sitten ajeleekin. (jos ei mitään haaveria satu, mikä voi sitten rikkoa mitä vaan)

    Hinnoista vielä, joskus aiemmin totesivat oikeasti pitkään läskipyöräilyä harrastaneet kaverit että renkaiden hinta oli aikoinaan lähempänä kahta ja puoltasataa. Ei varmaan ollut esimerkiksi Veetireä tai Svalpea, Saattoi Surly olla ainoa, jotenka hinnat on selvästi halventuneet. Epäilemättä kysynnän kasvun ja kilpailun ansioista.
    J.Kottenberg muokkasi tätä : 02.05.2019 at 09.07

  6. #9906
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.625
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Mitäs suosituksia FBF:n ja FBR:n tilalle? Tuo Kottenbergin suositus JJ taakse, vai kokonaan JJ:t?
    Eilen nostelin paineita FBR:stä 6PSI -> 10 PSI ja kas, meno muuttui täysin. Eteen laitoin jonkun 8 PSI tjsp (pudottelin paineita metsässä peukkuvakiolla), eli sen verran ettei itseohjautuvuus ole aivan hallitsemattomissa.

    Kyllä tuolla nyt jo ajoi. Ei se nyt lentänyt niin kuin täysjäykkä JJ:llä, mutta ei myöskään tuntunut siltä, että jarru on päällä koko ajan.

    Taidan pysyä toistaiseksi tuossa FBF/FBR-kombossa.

  7. #9907
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    251
    Tähän mennessä plussa- ja läskipyörillä noin 20 onnistunutta litkutusta takana, mutta nyt ei kahden tunnin tappelun jälkeen suostunut rouvan Silverback Fattyssä nousemaan 26×4.7 Barbegazit Mulefuteille. Vanteet valmiiksi teipatgu, kompura käytössä, koitettu hirvisäkillä ja ilman. Liukastimena schwalben tarkoitukseen soveltuvaa lientä. Onko tietoa eikö tämä kombo vain ole luotu toisilleen, vai voiko jotain vielä yrittää?

  8. #9908
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Sisuri. Ja sitten hihnalla tai narulla voi kiristää rengasta lähemmäksi vannetta

  9. #9909
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478

    Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

    Jos ei nouse vantehille, niin siellä on jossain ilman mentävää rakoa. Toinen kerros teippiä tepsii toisinaan, jollei edellä mainitut konstit tepsi. Lienet jo kokeillut venttiilin sielun irroittamista? Sitten on vielä napsauttimia, joilla saa kerralla isommat ilmamäärät kehiin. Onhan litkua tarpeheksi? Toisinaan auttaa kun liikuttelee rengasta (ja litkuja) hieman toiseen asentoon.

  10. #9910
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Sisurilla nostaa ensin, ja sitten sisuri pois ja kiekko esim sangon päällä irti oleva reuna alaspäin niin nousee.

  11. #9911
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    314
    sisurilla rengas hyllylle, irrottaa vaan toisen kyljen hyllyltä ja sisuri pois, tubeless venttiili tilalle, litkut sisään, jos on presta venttiili niin presta->kompura adapteri kaupan fillariosastolta ja kompuralla ilmaa. tuo adapteri oli se ratkaiseva tekijä itsellä. jumbo jimien ja 80 mulefutien kanssa sai kyllä tapella reilusti

  12. #9912
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kni94 Katso viesti
    sisurilla rengas hyllylle, irrottaa vaan toisen kyljen hyllyltä ja sisuri pois, tubeless venttiili tilalle, litkut sisään, jos on presta venttiili niin presta->kompura adapteri kaupan fillariosastolta ja kompuralla ilmaa. tuo adapteri oli se ratkaiseva tekijä itsellä. jumbo jimien ja 80 mulefutien kanssa sai kyllä tapella reilusti
    Hassua, itellä noussut JJ (snakeskin) Mulefutille parhaimmillaan pelkällä jalkapumpulla, samoin kuin Terrene Wazia. Budia joutui avittamaan sisurilla. Vanteella gorillateippiä.

  13. #9913
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Paljon riippuu siitä onko rengas pyöreä ja säännöllisen muotoinen, jolloin se voi asettua vanteelle niin että reunat osuu tiiviisti vanteen uran laitoihin. Vanteelta juuri pois otettu kumi on usein nätin pyöreä ja helppo nostaa vanteelle. Sitten joku tiukassa paketissa ja monilla mutkilla oleva kumi on useammin hankala juttu, kun ei ollenkaan meinaa tiivistyä, ja isotkin ilmamäärät pääsee ulos.
    Jonkun verran voi helpottaa jos voi ottaa renkaan paketista päivä pari aikaisemmin ja voi laittaa sen "pyöristymään" johonkin tasaiselle pinnalle.

  14. #9914
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    163
    Jos ei ole suosiolla jalkapumpumpulla noussut toinen laita sisurin jäliltä, niin olen nakannut vanteet auton kyytiin ja ajellut lähimmälle huotoasemalle. Nousee heti vanteelle kompuralla. Mulefutit ei mitään hirvisäkkejä tarvitse, mulefutin oma teippaus, gorillaa tai fixmania.

  15. #9915
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Ja ilman sielua nostettaessa

  16. #9916
    Mulefuteilla ei onnistunut tubelekset itellä ennenkuin ne typerät "valureiät" vanteen hyllyiltä oli tukittu.

  17. #9917
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ahti Katso viesti
    Mulefuteilla ei onnistunut tubelekset itellä ennenkuin ne typerät "valureiät" vanteen hyllyiltä oli tukittu.
    Hyvä vinkki, itselläni oli kahtena vuotena ongelmana nimenomaan vanteen puolen vuodot, eikä mikään teippaus tuntunut riittävän. Nyttemin möin pyörän pois, joten en enää pääse testaamaan.

  18. #9918
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    163
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puusilmä Katso viesti
    Hyvä vinkki, itselläni oli kahtena vuotena ongelmana nimenomaan vanteen puolen vuodot, eikä mikään teippaus tuntunut riittävän. Nyttemin möin pyörän pois, joten en enää pääse testaamaan.

    Mistä valurei'istä on oikein kyse? Itsellä ollut 4 mulefuttia enkä ole moisia erikseen tukkinut?

  19. #9919
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antsah82 Katso viesti
    Mistä valurei'istä on oikein kyse? Itsellä ollut 4 mulefuttia enkä ole moisia erikseen tukkinut?
    Sama, neljä mulefuttia nytkin itsellä eikä niissä mitään reikiä ole tarvinnut tukkia. Suht. helppo litkutus, teippiä kierros ja kompressori kun on niin sillä nousi JJ:t laakista.

  20. #9920
    Nämä:


    Edit: Toki jos teippaa hyllylle asti niin ei ongelmaa..

  21. #9921
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    163
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ahti Katso viesti
    Nämä:


    Edit: Toki jos teippaa hyllylle asti niin ei ongelmaa..
    Mulla on nyt ainakin ihan mulefutin tehtaan jäljiltä oleva teippaus. En ole koskenut ollenkaan niihin. Onko sitten valmis teippi noidenkin päällä vai ei, mutta ainakaan ei vuoda.

  22. #9922
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ahti Katso viesti
    Nämä:


    Edit: Toki jos teippaa hyllylle asti niin ei ongelmaa..
    Noiden reikienhän ei pitäisi mennä minnekään kuin vanteen sisäiseen rakenteeseen, mutta taitavat vuotaa vanteen liitoskohdasta ulospäinkin.

    Lähetetty minun ONEPLUS A6013 laitteesta Tapatalkilla

  23. #9923
    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    32
    Muutamia vuosia sitten tehtiin vaikka mitä temppuja ja teippauksia onnistuneesti. Nykyään käytän fattystripperiä. Mukavuussyistä käytän samaa konstia myös maastureissa, vaikkei sitä niissä tarvitsisikaan. Tiiveys on palteella 100 % heti. Alle kelpaa melkein mikä tahansa vannenauha eikä teippauksen tiiveyden kanssa tarvitse taistella. Helppoa, siistiä ja hauskaa, mutta hintaa sille tietysti hieman tulee.

  24. #9924
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Saisivat kyllä tulpata nuo reijät tehtaalla. Ei oo pelkästää mulefutin ongelma. Blizzerk:eissäkin oli moiset kans.
    Ihan turhaa menee litkua vanteen sisään ja kuivuu sinne.

  25. #9925

    DIY fatty stripper

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tu mech Katso viesti
    Muutamia vuosia sitten tehtiin vaikka mitä temppuja ja teippauksia onnistuneesti. Nykyään käytän fattystripperiä. Mukavuussyistä käytän samaa konstia myös maastureissa, vaikkei sitä niissä tarvitsisikaan. Tiiveys on palteella 100 % heti. Alle kelpaa melkein mikä tahansa vannenauha eikä teippauksen tiiveyden kanssa tarvitse taistella. Helppoa, siistiä ja hauskaa, mutta hintaa sille tietysti hieman tulee.
    Voipihan sitä ostaa Bilteman 150 cm pitkän https://www.biltema.fi/vapaa-aika/ku...uha-2000041443 3,20 € ja liimata 3 cm päällekkäin paikkaliimalla ja halkaista saksilla kahtia, saapi aika halvan fatty stripperin A 1,60 €/kpl + liima ja toimii kuin vanhan sinisen pikajunavaunun vessa 4x vanneparia hoidettu ja kaikki heittämällä vantheelle kiroilematta ilmatiiviisti (Joen kaupungin Baiksin ja Iikan pyörähuollon jäljiltä Canyon Dudelle tehty apinateippaus ei kummankaan jäljiltä alkanut pitää 2 viikossa viime talvena, joten alkoi ottaa päähän ja piti hoitaa itse asia kolmannella kerralla kuntoon Coloradon malliin) . Canyon Spectraln 9.0 DT Swissit piti ilmat ilman litkujakin 2.0 bar 5 vrk kun downgraidasin BDiscountin avulla XTR derailleurin XT:hen kun on halvempi särkeä osaamattomuuttaan metsässä, odottelin siis Postman Patia tuon viikon verran Pitivät kyllä Liedossa (Canyonin huolto) aluksi pöljänä moista downgraidausta. Ps. on muuten Canyon Spectraln 9.0 mielenkiintoinen peli kun ilman sähköjä 1,5 barin paineilla 200 W lihasteholla kulkee tuulettomassa 25 km/h tasamaalla molempiin suuntiin, siis sähköittä ja pidempään kuin 5 km suuntaansa(+-3,8 % toleranssilla mitaten)
    tumi1 muokkasi tätä : 10.06.2019 at 23.39 Syy: kirotusvirhe

  26. #9926
    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    32
    Lateksi kuin lateksi. Minkä vahvuista tavaraa tuo vihreä ja oletettavasti ohuin jumppakuminauha on?

  27. #9927
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    204
    Onko kukaan huolissaan läskien rengasvalikoimista ja hinnoista tulevaisuudessa? Lehdet kun väittävät jatkuvasti, että Läskipyörä ei ole enää missään muualla muodissa kuin Suomessa. Jos ei ole renkaille ostajia, valikoima vähenee ja hinnat nousevat.

  28. #9928
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puusilmä Katso viesti
    Onko kukaan huolissaan läskien rengasvalikoimista ja hinnoista tulevaisuudessa? Lehdet kun väittävät jatkuvasti, että Läskipyörä ei ole enää missään muualla muodissa kuin Suomessa. Jos ei ole renkaille ostajia, valikoima vähenee ja hinnat nousevat.
    Joskus keväällä olin, kun täältä foorumilta tuli tieto, että Jumbo Jim Liteskin 4,8" valmistus loppuu. Niinpä tilasin kaksi rengasta itselleni varastoon odottamaan tulevaa tarvetta. Ihan tarkoituksella olen vähentänyt kivikoissa ajamista, jotta renkaat kestäisivät pitempään. Toinen satsi on nyt alla, ensimmäisestä rengassatsista on vielä toinen kohtalaisessa kunnossa, joten eiköhän näillä pärjäillä kohtalaisen pitkään, varsinkin kun omat ajot ovat mitä ovat.

  29. #9929
    Pitäisi talvea varten nastoittaa kaksi Snowshoe XL -rengasta. Nuo imaisee 240 nastaa per rengas, ja kun päälle laskee vielä vähän hukka- ja kämmivaraa, tarve olisi 500 nastalle. Pyöräliikkeissä näyttäisi olevan vain 25-100 kappaleen varanastapaketteja, ja hinta on sen mukainen.
    Mistä olette hankkineet tuollaisia isompia nastasatseja?

  30. #9930
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •