Ääni Bud / 4.8 Knardille, melkein JJ 4.8:n rullaus, mutta pehmeämpi ( iso ilmatila ) ajaa. Joo on kallis 🙄...
Ääni Bud / 4.8 Knardille, melkein JJ 4.8:n rullaus, mutta pehmeämpi ( iso ilmatila ) ajaa. Joo on kallis 🙄...
^Bucksaw:iin ei mene kuin 4" taakse. Lyhyt takahaarukka.
Noi on tosiaan molemmat hyviä renkaita, jos vaan mahtuu. Iso Knard on ollut kesällä edessäkin, ja varsinkin jäykällä haarukalla iso ilmatila ja iso halkaisija on olleet hyviä. Ja on se muutenkin hyvä yleisrengas, saviset ja muut liukkaat mutapaikat poislukien. Pientä selfsteeringiä oli havaittavissa. Pieni Knard, 3.8" tjsp, ei kuulemma ole lähellekään yhtä hyvä.
Tuota knardia itekki täs haaveilin mutta hinta tosiaan toppas ne haaveet.
Tuplat kalliimpi ku JJ 4.8 snakeskin
Ei isoKnard tosiaan ihan halpa ole. Mutta vaikka hintaa onkin niin kyllä sillä aika pitkään sitten ajeleekin. (jos ei mitään haaveria satu, mikä voi sitten rikkoa mitä vaan)
Hinnoista vielä, joskus aiemmin totesivat oikeasti pitkään läskipyöräilyä harrastaneet kaverit että renkaiden hinta oli aikoinaan lähempänä kahta ja puoltasataa. Ei varmaan ollut esimerkiksi Veetireä tai Svalpea, Saattoi Surly olla ainoa, jotenka hinnat on selvästi halventuneet. Epäilemättä kysynnän kasvun ja kilpailun ansioista.
J.Kottenberg muokkasi tätä : 02.05.2019 at 09.07
Eilen nostelin paineita FBR:stä 6PSI -> 10 PSI ja kas, meno muuttui täysin. Eteen laitoin jonkun 8 PSI tjsp (pudottelin paineita metsässä peukkuvakiolla), eli sen verran ettei itseohjautuvuus ole aivan hallitsemattomissa.
Kyllä tuolla nyt jo ajoi. Ei se nyt lentänyt niin kuin täysjäykkä JJ:llä, mutta ei myöskään tuntunut siltä, että jarru on päällä koko ajan.
Taidan pysyä toistaiseksi tuossa FBF/FBR-kombossa.
Tähän mennessä plussa- ja läskipyörillä noin 20 onnistunutta litkutusta takana, mutta nyt ei kahden tunnin tappelun jälkeen suostunut rouvan Silverback Fattyssä nousemaan 26×4.7 Barbegazit Mulefuteille. Vanteet valmiiksi teipatgu, kompura käytössä, koitettu hirvisäkillä ja ilman. Liukastimena schwalben tarkoitukseen soveltuvaa lientä. Onko tietoa eikö tämä kombo vain ole luotu toisilleen, vai voiko jotain vielä yrittää?
Sisuri. Ja sitten hihnalla tai narulla voi kiristää rengasta lähemmäksi vannetta
Jos ei nouse vantehille, niin siellä on jossain ilman mentävää rakoa. Toinen kerros teippiä tepsii toisinaan, jollei edellä mainitut konstit tepsi. Lienet jo kokeillut venttiilin sielun irroittamista? Sitten on vielä napsauttimia, joilla saa kerralla isommat ilmamäärät kehiin. Onhan litkua tarpeheksi? Toisinaan auttaa kun liikuttelee rengasta (ja litkuja) hieman toiseen asentoon.
Sisurilla nostaa ensin, ja sitten sisuri pois ja kiekko esim sangon päällä irti oleva reuna alaspäin niin nousee.
sisurilla rengas hyllylle, irrottaa vaan toisen kyljen hyllyltä ja sisuri pois, tubeless venttiili tilalle, litkut sisään, jos on presta venttiili niin presta->kompura adapteri kaupan fillariosastolta ja kompuralla ilmaa. tuo adapteri oli se ratkaiseva tekijä itsellä. jumbo jimien ja 80 mulefutien kanssa sai kyllä tapella reilusti
Paljon riippuu siitä onko rengas pyöreä ja säännöllisen muotoinen, jolloin se voi asettua vanteelle niin että reunat osuu tiiviisti vanteen uran laitoihin. Vanteelta juuri pois otettu kumi on usein nätin pyöreä ja helppo nostaa vanteelle. Sitten joku tiukassa paketissa ja monilla mutkilla oleva kumi on useammin hankala juttu, kun ei ollenkaan meinaa tiivistyä, ja isotkin ilmamäärät pääsee ulos.
Jonkun verran voi helpottaa jos voi ottaa renkaan paketista päivä pari aikaisemmin ja voi laittaa sen "pyöristymään" johonkin tasaiselle pinnalle.
Jos ei ole suosiolla jalkapumpumpulla noussut toinen laita sisurin jäliltä, niin olen nakannut vanteet auton kyytiin ja ajellut lähimmälle huotoasemalle. Nousee heti vanteelle kompuralla. Mulefutit ei mitään hirvisäkkejä tarvitse, mulefutin oma teippaus, gorillaa tai fixmania.
Ja ilman sielua nostettaessa
Mulefuteilla ei onnistunut tubelekset itellä ennenkuin ne typerät "valureiät" vanteen hyllyiltä oli tukittu.
Nämä:
Edit: Toki jos teippaa hyllylle asti niin ei ongelmaa..
Muutamia vuosia sitten tehtiin vaikka mitä temppuja ja teippauksia onnistuneesti. Nykyään käytän fattystripperiä. Mukavuussyistä käytän samaa konstia myös maastureissa, vaikkei sitä niissä tarvitsisikaan. Tiiveys on palteella 100 % heti. Alle kelpaa melkein mikä tahansa vannenauha eikä teippauksen tiiveyden kanssa tarvitse taistella. Helppoa, siistiä ja hauskaa, mutta hintaa sille tietysti hieman tulee.
Saisivat kyllä tulpata nuo reijät tehtaalla. Ei oo pelkästää mulefutin ongelma. Blizzerk:eissäkin oli moiset kans.
Ihan turhaa menee litkua vanteen sisään ja kuivuu sinne.
Voipihan sitä ostaa Bilteman 150 cm pitkän https://www.biltema.fi/vapaa-aika/ku...uha-2000041443 3,20 € ja liimata 3 cm päällekkäin paikkaliimalla ja halkaista saksilla kahtia, saapi aika halvan fatty stripperin A 1,60 €/kpl + liima ja toimii kuin vanhan sinisen pikajunavaunun vessa4x vanneparia hoidettu ja kaikki heittämällä vantheelle kiroilematta ilmatiiviisti (Joen kaupungin Baiksin ja Iikan pyörähuollon jäljiltä Canyon Dudelle tehty apinateippaus ei kummankaan jäljiltä alkanut pitää 2 viikossa viime talvena, joten alkoi ottaa päähän ja piti hoitaa itse asia kolmannella kerralla kuntoon Coloradon malliin) . Canyon Spectral
n 9.0 DT Swissit piti ilmat ilman litkujakin 2.0 bar 5 vrk kun downgraidasin BDiscountin avulla XTR derailleurin XT:hen kun on halvempi särkeä osaamattomuuttaan metsässä, odottelin siis Postman Patia tuon viikon verran
Pitivät kyllä Liedossa (Canyonin huolto) aluksi pöljänä moista downgraidausta. Ps. on muuten Canyon Spectral
n 9.0 mielenkiintoinen peli kun ilman sähköjä 1,5 barin paineilla 200 W lihasteholla kulkee tuulettomassa 25 km/h tasamaalla molempiin suuntiin, siis sähköittä ja pidempään kuin 5 km suuntaansa
(+-3,8 % toleranssilla mitaten)
tumi1 muokkasi tätä : 10.06.2019 at 23.39 Syy: kirotusvirhe
Lateksi kuin lateksi. Minkä vahvuista tavaraa tuo vihreä ja oletettavasti ohuin jumppakuminauha on?
Onko kukaan huolissaan läskien rengasvalikoimista ja hinnoista tulevaisuudessa? Lehdet kun väittävät jatkuvasti, että Läskipyörä ei ole enää missään muualla muodissa kuin Suomessa. Jos ei ole renkaille ostajia, valikoima vähenee ja hinnat nousevat.
Joskus keväällä olin, kun täältä foorumilta tuli tieto, että Jumbo Jim Liteskin 4,8" valmistus loppuu. Niinpä tilasin kaksi rengasta itselleni varastoon odottamaan tulevaa tarvetta. Ihan tarkoituksella olen vähentänyt kivikoissa ajamista, jotta renkaat kestäisivät pitempään. Toinen satsi on nyt alla, ensimmäisestä rengassatsista on vielä toinen kohtalaisessa kunnossa, joten eiköhän näillä pärjäillä kohtalaisen pitkään, varsinkin kun omat ajot ovat mitä ovat.
Pitäisi talvea varten nastoittaa kaksi Snowshoe XL -rengasta. Nuo imaisee 240 nastaa per rengas, ja kun päälle laskee vielä vähän hukka- ja kämmivaraa, tarve olisi 500 nastalle. Pyöräliikkeissä näyttäisi olevan vain 25-100 kappaleen varanastapaketteja, ja hinta on sen mukainen.
Mistä olette hankkineet tuollaisia isompia nastasatseja?
Kirjanmerkit