Ihan kommuuttia(välillä traileri perässä) ja pk-lenkkiä kaikenlaisilla tiepinnoilla, metsiin on toinen pyörä. Gravel King sliksejä 38-700 koossa himottelin, niin oletus siis on että huoletta vois käyttää ihan maantiekiekkojen kanssa tollasia kumeja?
Itse ajaisin huoletta, mutta kohta joku tulee sanomaan, ettei missään tapauksessa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Enköhän mäkin siihen lähde sitten. Tuo valikoima ja hinta/paino-suhde on melkoisesti parempi tuolla maantiepuolella, kun touring tms. osastolla.
Aloin päivittämään täpäriin jarruja, ongelmana on ettei uudelle jarrusatulalle Magura MT7 näytä olevan tilaa leveyssuunnassa tilaa takana. Jarrua ei saa keskitettyä, vaan se jää kantamaan. Mikä olisi järkevä ratkaisu? En haluaisi tehotonta Shimano MT201 ainakaan takaisin...
https://photos.app.goo.gl/JJBB94Q7qfBDJYnf6
Saattaisko mahtua 160mm levyn kanssa? Vähän näyttäis että tila levenee alaspäin.
Saisikohan levyyn tehtyä offsettia ja alkaisikohan se sujumaan jarruttaessa jos sitä siihen tekisi?
Käykö Dura-acen jarrupalat Soran jarruihin?
Esim. noi
https://www.bike-discount.de/en/buy/...gra-105-443378
Kasailen tuommosta 80-luvun retki-/harjoituskilpapyörää ja eilen pääsi ensimmäiselle koeajolle. Pyörä on tehty kaikesta mitä nurkista löytyy, niin jarrupaloiksi tuli jotkut markettitason v-jarrupalat, varsinaiset jarrut on alkuperäiset Gipiemme Sprint- rotuiset länget(putsattu ja rasvattu), kahvat on ensimmäisen sukupolven Sorat, nekin siis 20 vuoden takaa. Vaijerit on uusittu, jarrupinnat hiottu kevyesti ja putsattu jarruspraylla, säädötkin näyttää ja tuntuu asialliselta, MUTTA: jarrut ei juuri hidasta pyörää 😂 Noista tuon tyyppisistä vehkeistä ei ole juuri kokemusta, niin onko nuo vain noin heikkoja? Onko joku säätö mistä erityisen kranttuja? Voisiko laadukkaammat jarrupalat tehdä massiivisen eron? Hassulta tuntuu, jos tuo on ominaisuus eikä vika 🤔
Taitaapi olla teräsvanteet, niihin ei pure oikein mitkään jarrupalat. Oikeasta pyörähuollosta teräsvanteille sopivimmat palat voipi hitusen auttaa ja sitte on vaan tyydyttävä höyhenjarrutukseen ja ennakoitava.🙂
Alukehät on molemmissa päissä, edessä orkkis Weinmann ja taakse on uusittu sillon 20 vuotta sitten Mavic CXP30. Täytyy ottaa lisää kilometreja alle, jos palat alkais toimimaan ja koittaa muita paloja, jos ei tunnu auttavan. Säätöjä tietty vois koittaa hakea lisää, mut voi olla että on eniten tottumiskysymys, kun monta vuotta ajellu vaan hydraulilevareilla välissä.
Jos nuo länget on tälläiset single pivot jarrut: https://www.vintagevelo.co.uk/shop/v...sprint-brakes/
Niin niistä ei kummoisia jarrutehoja kannata odotella, tuon aikakauden jarrut on vaan hidastimet ja vaatii oikeasti melkoista puristamista että saa aikaiseksi lukkojarrutuksen.
Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
Ei lähde saatana Moskovasta, njet
Epäilen tuosta olevan kysymys. Ajelin itse pitkästä aikaa vanhalla pyörällä, missä ei ole levyjarruja. Pyörä tuntui pysähtyvän ihan hyvin aikaisemmin, kun ei ollut ajanut levyjarruiila. Nyt ei tuntunut olevan jarruja ollenkaan kun oli levyjarruihin tottunut. On niillä eroa kuin yöllä ja päivällä.
Voihan se tietysti parantua toisilla paloilla ja säädöilläkin.
Jos korvasit jarrupalat tosiaan V-jarrupaloilla,silloin onkin odotettavissa huonompi hidastuvuus johtuen ko. palojen suuremmasta pinta-alasta.
Tuollaiset ;https://www.chainreactioncycles.com/...s/rp-prod47493 lyhkäisemmät palat vois antaa paremman pidon.
Nuo linkitetyt vaan esimerkki.
Nyt kaipailisin kipeästi apua. Ensi viikolla pyöräprojektin kasaus, mutta yksi Avid BB7 Road pultin stemmauspala (vai mikälie, se kovera/kupera säätölaatta) puuttuu. En ymmärrä mihin se olisi hävinnyt, tai sitten sitä ei ollut alunperinkään. Tarvitsisin kuitenkin uuden. Mistä näitä saa?
Lähimmästä pyöräkaupasta tuonnäköiset, https://www.bike24.com/1.php?content...30;mid=0;pgc=0
Siitä säätöprikat ja jollei jarrupaloille ole tarvista niin huolisko myyjä?
I väntan på ännu dåligare tidet
Sitä, mistä juuri noita saa, en tiedä. Mutta eikös noi v-jarrupalojen; https://www.prisma.fi/fi/prisma/jupi...tterilla-60-mm , https://www.motonet.fi/fi/tuote/3816...-V-60mmmutteri vastaavat kävisi, saatavuus helpompi ja hintakin kohillaan.Jos noissa vaan koko passaa, varmaan noita fillarihuolloissakin miljoonalaatikoista löytynee.
Tarpeettomat osat voi lahjoittaa jonnekin.
Hioin kymmeniä vuosia vanhoista orggispaloista tuoreen pinnan esiin ja kasasin uudestaan niillä. Huomattavasti paremmat tuli, ei toki vieläkään mitenkään erityisen hyvät, mutta kovalla työllä saa takapyörän lukkoon. Opimme siis, ettei saa laittaa maantiejarruihin v-jarrujen paloja. Jos tolla innostuu ajamaan enemmän, niin tarvii kyllä hommata modernimmat hidastimet.
Kiitos näistä. Löysinkin miljoonalaatikosta jo omani.![]()
Käykö Soran jarrusysteemiin Dura-ace/Ultegran palat? Pistäisin koko ruuvattavan systeemin sinne tohon tyyliin:
https://www.suomenurheilupyora.fi/sh...tie-jarrupalat
Mietin että mikseikö kelpaa, samalta ruuvilta nuo näyttää?
Suoritin ekan ketjunvaihdon maantiepyörään, 2*11 täydellinen 105 sarja kmc ketjulla. Siinä telineessä kun samalla hienosäädin vaihteet alkoi ihmetyttämään voimansiirron kitka. Ei hankaa etuvaihtajaan, mutta kammet pyörii taaksepäin pyöräyttämällä alle kierroksen, maasturiin kun vertasin niin siinä pyörii ilosesti samalla voimalla 3 kierrosta. Voiko olla normaalia, kun ihan käsin pyörittäen tuntee selvän eron? Vähän poljin niin siinä ei tietty tunne eroa
Lähetetty minun VOG-L29 laitteesta Tapatalkilla
Avasin lapsen vanhasta 16" pyörästä takanavan (jokin vanha bmx) ja toisen puolen laakerit on ihan sökönä. Onko nuo miten standardia tavaraa, löytyykö yleensä laakerikaupan hyllystä vai mistä kannattaa hankkia?
Kirjanmerkit