Eipä pelaa, nyt muutaman päivän retkellä ja ensin takanen tyhjeni omia aikojaan. Sisurin laitoin ja matka jatkui keskellä ei mitään 5 kilsaa kunnes etunen sanoi phui ja tyhjeni laaakista. Yllättäen Contin kerran paikattu 22/25 Light butyyli kesti rapiat 40 kilsaa eli kirkolle asti. Siitä matka jatkui taksilla kunnen enää hirvinny ja kaupasta tarttui jotain matkaan joka ei mahtunut sivulaukkuihin ... Iloisesti nuo rullaa asfaltilla ja mainiot soralla. Noilla ny tää kesä kera Vittorian oikean kokoisten latexisisurien.
Kärjistän vielä jotta jollei rengas/vanne yhdistelmä ole ns laakista vainaa tubeless niinnen ala värkkäämään. Tuolla korvessa turhan sotkuista hommaa sisurin laitto...
Ittelle ei ole latexien kanssa ajelu mitenkään vastenmielistä hommaa!
I väntan på ännu dåligare tidet
^Tutulta kuulostaa. RR411 vanteina nyt minullakin ja 32mm SK asentui niin vaivattomasti ilman mitään pihinää että luulin ongelmien olevan ohi. Niin vaan taas tyhjentyi itsekseen varastossa sillä aikaa kun lenkkeilin toisella pyörällä, joten se luottamuksesta. Harmi, kun muuten tykkään oikein paljon.
Laitoin Goodyearin Connectorit testiksi tulemaan Vagabondiin, odotellaan mielenkiinnolla pakettia Saksasta.
^^ Onko TLC-mallia olevat kumit nuo gravel king sk:t ? Itselläni mustat gravel king sk:t(ei TLC) toimi tubeleksena hyvin ilman ongelmia, mutta ruskeakylkinen(ei TLC) räjähti vanteelle alle 3bar paineilla. Ostin uuden TLC mallin räjähtäneen tilalle ja se toimii ilman ongelmia.
Panaracer Gravel King SK TLC Folding Tyre - 700c - Black / 700c / 38mm
I väntan på ännu dåligare tidet
Barlow pass ja Mavic allroad elite, noin 50km pääasiassa kovapintainen hiekka-klv. Ensi huomioita siis.
Elämäni ensimmäinen tubeless asennus. Asettui kompuralla vanteelle. Suositusten mukaisesti orange sealia, takarenkaaseen inasen liian vähän, koska loppui kesken. Hissukseen vuosi. Tänään lisää oranssia ja ilma pysyy. Paineiksi laitoin 3bar. Voiko tämä olla todellakin näin helppoa? Mavicissa sisäleveys 22mm. Ei mitään ongelmaa siis. Vai onko nää Mavicin kiekot se syy?
No kyllä. Toki Topstone laihtui viikonlopun aikana kaiken kaikkiaan noin kilolla, mutta kylläpä renkaat muuttavat pyörän toiseksi (ennen WTB:n kiekot ja renkaat). Mukavat ja rullaavat nämä Barlow passit. Kuviointi on muuten sama, kuin suosikkituubeissani (Veloflex Arenberg/ Roubaix). Mikähän näissä voisi olla sweet spott paineissa, jos systeemin kokonaispaino on 90kg? Nyt ei harmita, että jää GdE sunnuntaina väliin, kun joutuu lähtemään Pohjois-Savoon. Suunnittelinkin jo lauantaille 88km sorarinkulan. Siellä maantiekonkelilla meno on snadisti tylsää. Sukevalta voi ajaa 5-tietä, joko pohjoiseen (Kajaani) tai etelään (Iisalmi) tai sekä että. Soraa sen sijaan riittää joka suuntaan ja Barlow Passit pääsee kunnon testiin.
Kaikkea kateellista hyvää sinne Savoon! Osa noista asfalttiteistä onkin tuttuja, varsinkin jos Sonkajärven puolella ollaan.
I väntan på ännu dåligare tidet
Itse asensin ja ilmeisen menestyksekkäästi litkutin (DT:n tuoreille CRC1400-gravelkiekoille) tubelessit Vittorian Terreno Dry't 40set. Etsin business in the middle, party on the sides -tyyppistä nakkia 40+1-2mm leveydessä. Tuo nakki on keskeltä kaljuhko, mutta reunoilla on isompaa sattumaa (netistä löytyy OK kuvia). Tarkoitus siis pärjätä hyvin niin maantiellä kuin raffimmallakin gravelilla (omat referenssit Lieto Gravel Tour ja Fiskars Village Gravel Grinder). Tönäri oli hyytynyt, eli vielä on mittaamatta todellinen leveys i22-vanteella. Jos ovat 41-42mm ns. ajopaineilla, niin homma olisi juuri kuten pitääkin.
Ajoa vielä 0km, mutta tuo alkaa tässä hiljalleen korjaantua.
Jatkoa edelliseen nyt kun tönäri on taas käytössä. Leveys ylipaineilla (5+bar) i22-vanteella oli 43mm ja rapiat. 3 barin kohdalla oltiin jo turvallisesti 42mm:n puolella. Tosta vielä vähän paineita alas niin ollaan sweet spot -leveyksissä.
Meni liian positiiviseksi vai? Ei ole mun ekat nakit. Jollain lailla paska on joka ikinen kumi, sitä jos ei kirjoittaessa tai lukiessa käsitä, niin huonosti menee.
Ja ajamatonta tarinaa Goodyearista: Hyvin jäykät kylljet, mutta painot speksissä 460/471g. Tubeless-asennus vaati Schwalben napsauttimella muutaman yrityksen asetteluineen, mutta kun napsahti niin oli ja pysyi, maksimipaineet oli vielä aamulla. 22,5mm vanteella leveys hyvin tarkka 40,5mm, 4 bar yön yli ei juuri venyttänyt.
Ajettu vasta parin kilometrin työmatka, mutta 57mm G-one Allroundiin verraten Vagabond liitää. Aiemmin meinasi jäädä koko pyörä pelkäksi huonon kelin asiointipeliksi, nyt oikein houkuttelee hiekkatielle. Katsotaan miltä työ jäykkyys vaikuttaa lenkeillä, arvosteluissa näitä kovin hehkutetaan Gravelking SK:hon verraten mutta kylkien tuntuma on aivan erilainen.
https://www.goodyearbike.com/product-page/connector
Tänään hain postista uudet Teravailin Rutlandit 42mm leveinä. Toivottavasti ehtisi huomenna laittamaan vanteille, jännittää mahtuuko ylipäätään All Cityn Space Horseen alle.
Barlow Passeille 70km erilaista Sonkajärveläistä/ Sukevalaista soraa. Ihan hienosta hiekasta puolikarkeaan. Ainoastaan 10-20mm raekoon kuulalaakerimeressä oli hutera olo. Yksi snakebite oli lähellä - tubelesoinnista huolimatta.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Osaako joku sanoa mikä olisi maksimi renkaan leveys kun vanteet on DT Swiss Spline 622-18?
Tällä hetkellä contin cyclocross racet alla mutta leveämpää hakusessa.
Haarukoissa riittää tilaa. Kiinnostaisi Panaracerin Gravelking SK 43, mutta onkohan liian leveä vanteille?
^hyvin voit laittaa.
Juu, mietin että niillä saisi mukavasti lisää ilmatilaa cycloon ja ehkä renkaat kestäisivätkin paremmin. Gravelkingia olisi myös 48mm.Hmmm, onkohan se liikaa.
![]()
Nyt tulossa 42mm Teravail Rutlandit LS black helppoon polkuajoon ja pahalle soralle ja 38mm Challenger Gravel Grinder TLR yleiskäyttöön. Mielipiteitä, kummat laittaisitte raskaille vakiokiekoille (Kona Rove ST 2018) ja kummat Huntin 4 Season graveleille?
Teravailt lyöty kiinni, oli elämäni helpoin tubelesointi. Vanteelle vaan vähän sinne päin ja tornipumpulla hyllylle. Leveys asennuksen jälkeen about 41mm.
Lyhyen testilenkin perusteella tosi jees. Gk sk 38mm verrattuna pitää asfaltilla vähän kovempaa ääntä, mikä nyt on selvää jo kuvion perusteella, ääni verrattavissa Roven ensiasennusrenkaisiin clement exploro mso 36mm. Kivasti ja pehmeästi rullaili soralla.
Tilasin nämä Fargoon https://www.bike24.com/p231567.html
Aika kivasti menee kovemmallakin alustalla ja nopeastin kun kokeilin niin toimii helpolla polullakin hyvin.
Mun yhteiselo Gravelkingien kanssa ei aivan ruusuista ole. Eturenkaan kylkeen syntyi eilen repeämä, ilmeisesti kärsi kun taannoin ajossa tyhjeni.(#572)
Siirrän takaa SK:n eteen ja Contin Cyclocross Speed tilalle. -discountilta viime viikolla tuli tilattua Contin Speed King Performance,lienee uusi versio.
Kaippa se pitää vielä jotain muuta litkukelpoista rengasta koestaa.
I väntan på ännu dåligare tidet
Tälläiset laitoib cycloon (29,90€/kpl): https://www.xxl.fi/schwalbe-g-one-al...146191_1_style
200km kokemuksella ovat hintansa väärtti. Ilo painella sorateitä![]()
Mulla on nyt ollut kesän ajossa kallimpi version: https://www.xxl.fi/schwalbe-g-one-sp...146193_1_style .On kyllä mukava rengas ajella. Rullaa hienosti asfaltilla ja pienemmillä paineilla toimii huonommallakin soralla, vaikka kuviota ei olekaan. Hyvä kesärengas vaihtelevaan ajoon.
[QUOTE=arctic biker;2887439]F
Vois olla asiallinen rengas, viitsitkö mitata todellisen leveyden ja minkälevyisellä vanteella?[/QUOTE
Leveys: 41 mm 23 mm sisäleveällä vanteella ja 40 mm 20 mm vanteella.
Spassiiba thunder. Varmaan moni muukin tiedosta on tyytyväinen. Ja erityisesti kuinka vanteen sisäleveys vaikuttaa renkaan mittaan.
I väntan på ännu dåligare tidet
Sorry OT, kuluukohan esim. Contin Cyclocross Race paljonkin asvalttiajelussa
Alla nykyisessä GT Gradessa alkuperäiset alexrimit ja continentalin ulkokumit. GT Gradeen pitäisi mennä eteen ja taakse 35mm rengsas ilman ongelmia ja jäädä tilaa lokareille.
Tarkoitus on ajaa ympärivuotisesti pyörällä. Olisiko minun fiksua tehdä nykyisistä originaalikiekoista talvi/gravel pyörät? Tulee silloin tällöin heitettyä pientä lenkkiä lähi maastopoluilla ja innostaisi enemmänkin lähtemään, jos olisi sopivat kiekot siihen alla. Talven tullen sitten vaihtaa nastat, kun ei enää gravel renkailla pärjää.
Ja hankkisin sitten erikseen uutena köykäisemmät vanteet 25-28 mm renkaille hyvän kelin työmatka-ajoon ja maantiereissulle. 95% työmatkasta on kuitenkin polkupyöräkaistaa Helsingissä. Viikonloppuisin silloin tällöin teen sitten maantiellä vähän pidempää reissua kotiseudulle.
Ehdotuksia ja hyviä neuvoja otetaan vastaan kun melko noviisi näissä asioissa vielä olen![]()
GT Grade AL 2016 Tiagra
Varapyörä 17 kg Cresent hybridiankkuri
Kirjanmerkit