ElectrobikeHephaGarminGiant
Sivu 10 / 50 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 9 10 11 12 20 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 271 - 300 / 1492

Aihe: Canyon Spectral:ON

  1. #271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Tuolla EMTB forumilla on juttua ja kuva kun joku on laittanut Fox dhx2 coil iskarin kiinni ja näyttää mahtuvan. Mietin että mitkä on vakio iskarin mitat, tuo oli 230X65 ja kertoo antavan 160mm joustoa eikä ota linkuston osat runkoon kiinni.
    Joo tää varmaan.. ilmeisesti L:n runkoon
    https://www.emtbforums.com/community...hx2-coil.3501/

    Katos sieltä löytyi tälläselläkin setupilla
    https://www.emtbforums.com/community/attachments/2c950412-6405-4f06-b78a-d9920c7dc608-jpeg.9387/

  2. #272
    Liittynyt
    06/2008
    Viestit
    333
    Kävin heittään 58,6 km lenkin. Tuosta oli 20 km siirtymäpätkää, loput maastoa. Akku kesti. Lopussa se ilmoitti rangeksi 10 km eco asetuksella, jolla ajoinkin aika paljon tuolla reissulla. Meikäläisen tarpeisiin varsin hyvä kesto, harvoin tulee tuota pitempiä lenkkejä ajeltuakaan.

  3. #273
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    289
    Tuumailin että eturatas menee jossain vaiheessa vaihtoon ja aloin haarukoimaan mistä ja millainen tilalle. Internetin kaupoissa bike24.de / bice-discount.de / jne kaupataan kaipaamaani varaosaa mutta SM-CRE80:stä (joka on siis eturatas eli chainring) myydään malleja 50mm ja 53mm. Lisäksi on olemassa SM-CRE80 B-malli sekä SM-CRE80:ja joista ei mainita muuta kuin hampaiden määrä (eli ei siis 50/53mm merkintojä). Sekavaa. Canyonin asiakaspalvelu vastasi että 53mm menee fillariini (Spectral ON: 7.0). Lisäksi tarvitaan työkalu-adapteri TL-FC39 jolla saa väärinpäinkierteisen mutterin auki joka lukitsee eturattaan paikoilleen. Ketjuohjuri aukeaa kuusiokoloavaimella.

    Miten tämäkin voi olla näin vaikeaa, miksi Canyon ei ole merkinnyt selkeästi millainen chainring fillarissa on ja miksi myyjät ei merkitse kaikkia tietoja tuotteisiinsa? Tilaan SM-CRE80:n 34T/53mm ellei joillain palstalaisista ole eriävää mielipidettä komponentin yhteensopivuudesta, perustuen faktoihin.

  4. #274
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Tätä tuskin tarvit: työkalu-adapteri TL-FC39
    Irrotat vaan ne pultit chainrigissä niin se kyllä riittää. Polkimen joudut myös irrottamaan.
    Kommenttini on mielipide mutta saattaa joskus sisältää myös pienen määrää faktaa.

  5. #275
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cyclomiha Katso viesti
    Internetin kaupoissa bike24.de / bice-discount.de / jne kaupataan kaipaamaani varaosaa mutta SM-CRE80:stä (joka on siis eturatas eli chainring) myydään malleja 50mm ja 53mm. Lisäksi on olemassa SM-CRE80 B-malli sekä SM-CRE80:ja joista ei mainita muuta kuin hampaiden määrä (eli ei siis 50/53mm merkintojä). Sekavaa. Canyonin asiakaspalvelu vastasi että 53mm menee fillariini (Spectral ON: 7.0). Lisäksi tarvitaan työkalu-adapteri TL-FC39 jolla saa väärinpäinkierteisen mutterin auki joka lukitsee eturattaan paikoilleen. Ketjuohjuri aukeaa kuusiokoloavaimella.

    Miten tämäkin voi olla näin vaikeaa, miksi Canyon ei ole merkinnyt selkeästi millainen chainring fillarissa on ja miksi myyjät ei merkitse kaikkia tietoja tuotteisiinsa? Tilaan SM-CRE80:n 34T/53mm ellei joillain palstalaisista ole eriävää mielipidettä komponentin yhteensopivuudesta, perustuen faktoihin.
    Käsittääkseni

    SM-CRE80 on 50 mm ketjulinjalle.
    SM-CRE80-B on 53 mm ketjulinjalle.
    https://bike.shimano.com/en-EU/produ...4SHICChainring


    34T/53 mm olisi siis näin ollen sama asia kuin SM-CRE80-B 34T ja juuri oikea valinta pyörääsi, jos Canyonin asiakaspalvelu tiesi mitä kertoi (toi 53 mm lienee Boost-navoille normaali ketjulinja?).

    Mainitsemiesi vaikeuksien kanssa joutuu ihminen elämään, kun/jos ei hyödynnä kivijalkaliikkeiden palveluja, se on vähän valintakysymys. Tuotekuvauksien laadussa on myös isoja eroa nettikauppojen kesken.

  6. #276
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    289
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Käsittääkseni

    SM-CRE80 on 50 mm ketjulinjalle.
    SM-CRE80-B on 53 mm ketjulinjalle.
    https://bike.shimano.com/en-EU/produ...4SHICChainring


    34T/53 mm olisi siis näin ollen sama asia kuin SM-CRE80-B 34T ja juuri oikea valinta pyörääsi, jos Canyonin asiakaspalvelu tiesi mitä kertoi (toi 53 mm lienee Boost-navoille normaali ketjulinja?).

    Mainitsemiesi vaikeuksien kanssa joutuu ihminen elämään, kun/jos ei hyödynnä kivijalkaliikkeiden palveluja, se on vähän valintakysymys. Tuotekuvauksien laadussa on myös isoja eroa nettikauppojen kesken.

    Kiitos vastauksestasi Mitä tulee kivijalkaliikkeisiin niin täytyy kyllä valitettavasti todeta että joissain liikkeissä on niin tylyä palvelua että vain pakottavassa tilanteessa käännyn heidän puoleen.

  7. #277
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Tätä tuskin tarvit: työkalu-adapteri TL-FC39
    Irrotat vaan ne pultit chainrigissä niin se kyllä riittää. Polkimen joudut myös irrottamaan.
    Niin, tuo ratas pelkästään on 104bcd. Itse sovitin Vitukseen 30t rattaan alkuperäisen tilalle koska mielestäni turhan harvat välitykset. Vituksessa siis takapakan isoin lehti 42t ja tuolla orkkis 34t eturattaalla kadenssi putos liian alas teknisessä neppailussa.

    Eikä tarvinnut mitään muuta iroitella mutta tietty jos jotkut räpylän kokoiset flättipolkimet niin sitten varmaan ne

  8. #278
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Keminmaa
    Viestit
    439
    Onko muilla ollut ongelmia takahaarukan linkkujen kanssa?
    Omassa alkoi tuntumaan selvä välys kun pyörän perää nosti ilmaan. Iskarin alapäässä kiinni olevan haarukan muovipuslat siellä kolisee. Ajettu 1700km, joista 1000km talvella.
    Asiakaspalvelun suomessa tökkiessä huolella otin joutessani muutkin linkut irti. Mitään ei ollut rikki mutta kaikki laakerit tuntui pyörivän vaikeasti tökkimällä. Irroitin yhden laakerin ja kas kummaa se pyöri kädessä melko hyvin. Laakerin ulkohalkaisija 20,99mm, sille varattu paikka 20,94mm. Ei ihme että oli tiukassa.
    Välys noin reilusti negatiivisella tekee sen että ulkokooli puristuu sen verran että laakerin käyntivälys katoaa. Tässä pitäisi käyttää C3 välystä vaan kun ei...

    Kyllä se noin on toimiva kun laakerin ei tarvitse varsinaisesti pyöriä., mutta takuulla lyhentää laakerin käyttöikää.

    Melkein kaikissa laakereissa oli satunnaista rohinaa, varmaan hiekkapölyä välissä. Laakeroinnissa ei kun ole mitään muuta suojausta kun laakerin oma. Melko pettymys kun 2018 Spectral takalinkuissa on kaksinkertainen suojaus millä yritetään pitää vesi ja pöly poissa, ja se toimiikin ihan ok. Laakereiden suojat avaamalla putsasin ja vaihdoin uudet rasvat, paitsi niihin takimmaisiin mitkä tuntui ihan ok.

    No nyt pitäisi olla uudet puslat tulossa ja kohtaa saan ehkä pyörän ajoon, mutta oli taas melko masentavaa nähdä millä tasolla näiden pyörien tekniikan suunnittelu on. Hienoja ajaa mutta...
    hakpas muokkasi tätä : 21.05.2019 at 07.23

  9. #279
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    289
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hakpas Katso viesti
    No nyt pitäisi olla uudet puslat tulossa ja kohtaa saan ehkä pyörän ajoon, mutta oli taas melko masentavaa nähdä millä tasolla näiden pyörien tekniikan suunnittelu on. Hienoja ajaa mutta...
    Mistä uudet puslat tulee, vai Canyonilta? Em. puslat ja laakerit lienee samat kaikissa v2019 Spectraleissa (6.0/7.0/8.0/9.0). Onko noille varaosanumeroita vai onko ainoa tapa irroittaa, mitata ja tilata saatujen mittauslukemien perusteella uudet laakerit?

  10. #280
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Keminmaa
    Viestit
    439
    Canyonilta tulee. Räjäytyskuvan mukaan puslan tyyppi on Igus ZFM-1012-10 mutta värin perusteella ei siellä tuollaiset paikallaan olleet vaan iguksen pehmeämmät versiot. Tuo ZFM on erityisen kovaan kuormitukseen ja väriltään tumman ruskea. Pyörässä oli vaaleat.
    On näitä ulkomaan foorumitietojen mukaan mennyt muillakin, saattavat olla ihan kulutustavaraa. Pelkät puslat on helppo vaihtaa, muut laakerit ei.

  11. #281
    Iguksen taulukoista ei tuommoista ZFM-1012-10 puslaa löydy

    Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

  12. #282
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Keminmaa
    Viestit
    439
    ^Joo, viimeinen numero on pituus ja esim. Igugsen 1012-12 puslasta saa pätkäistyä sopivan.

  13. #283
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hakpas Katso viesti
    Canyonilta tulee. Räjäytyskuvan mukaan puslan tyyppi on Igus ZFM-1012-10 mutta värin perusteella ei siellä tuollaiset paikallaan olleet vaan iguksen pehmeämmät versiot. Tuo ZFM on erityisen kovaan kuormitukseen ja väriltään tumman ruskea. Pyörässä oli vaaleat.
    On näitä ulkomaan foorumitietojen mukaan mennyt muillakin, saattavat olla ihan kulutustavaraa. Pelkät puslat on helppo vaihtaa, muut laakerit ei.
    Saitko nämä takuuseen?

    Tuossa kaverin 500km ajetussa Spectralnissa huomasin jo pientä klappia juurikin näissä puslissa, mielestäni selvä takuu keissi mutta mieluiten vaihtaisin nämä puslat itse kaverille kuin veisi koko laitteen huoltoon. Arvatenkin useamman viikon jonot kuitenkin.

    Minun pyörässä joka vielä vähemmän ajettu ääntää ja rohisee vaparin laakerit.. Shimanon navat siis kyseessä, täytyisi ottaa aspaan yhteyttä kanssa.

  14. #284
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Keminmaa
    Viestit
    439
    Joo, takuuseen tulee. Itse näen että nämä on ihan kulutustavaraa, ovat tuossa sen verran kovalla kuormituksella kokoonsa nähden. Jos niitä alkaa vaihtaan ihan mitättömästä välyksestä, saa niitä vaihtaa jatkuvasti.

  15. #285
    Ei nyt ehkä vain Spetral:onia koskeva juttu, mutta mitä lokareita olette käyttäneet? Rapakeleillä en aja, mutta pyörän runkoa yms. haluaisin suojata. Onko Mudhugger ainoa missä yhdistyy suhtkoht huomaamaton ulkonäkö ja suojaus?

  16. #286
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    289
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuha Katso viesti
    Ei nyt ehkä vain Spetralnia koskeva juttu, mutta mitä lokareita olette käyttäneet? Rapakeleillä en aja, mutta pyörän runkoa yms. haluaisin suojata. Onko Mudhugger ainoa missä yhdistyy suhtkoht huomaamaton ulkonäkö ja suojaus?
    Mudhuggerit on omassa Spectralissani. Rumathan nekin on mutta suojaa pahimmalta scheisseltä jota renkaista lentää kuskin päälle. Mudhuggereista huolimatta on pidettävä repussa sadesuojaa, jos repun kanssa on liikkellä.

  17. #287
    Pyörä saapui lopulta kotia ja kuljetukseen meni kuusi arkipäivää. Viikonloppuna ei Saksassa paketti kulkenut. Paypal-maksu meni puihin, turhaan viikon odottelin lähetystä. Lopulta aspa neuvoi maksamaan tilisiirrolla ja tätä seuraavana päivänä tuli ilmoitus maksun näkymisestä heillä.

    Mutta kaikesta huolimatta... sähkö-spectralilla ajaminen on aivan helvetin hauskaa Hyvää odotusaikaa muille pyörän tilanneille!

  18. #288
    Sähkö Spectral 8.0 s-koossa saapui kanssa tiistaina. Viikkoa aikaisemmin tilasin ja ennakkomaksulla. Ehkä muutaman päivän säästää toimitusajassa jos laittaa Visan vinkumaan.

    Parisen tuntia sai kasailla ja ihmetellä mitä sitä tuli hankittua. Edellinen pyörä kun oli tai on Suomen armeija käytöstä poisto niin loikka oli aika valtava. Se että tarvinko moista pyörää jää nähtäväksi. Mieliteko maastoon on kova ja ehkä se kaltaiselleni läskille on hyvä aloittaa sähkön avuin. Kaikkiaan onhan toi nyt mitään ymmärtämättömänkin silmissä ja testeissä aikas asiallinen peli. 70 kilsan kokemuksella voin suositella. Se että onko näinkin amatöörin suosituksella mitään painoarvoa jää jokaisen oman arvion varaan.

    Muutoin kaikki mennyt putkeen, mutta takavaihtajan säädöt jouduin hakemaan uusiksi. Ylös- ja alasvaihdolla loikkasi satunnaisesti, mutta tuli lopulta kuntoon.

  19. #289
    Noniin, mukava pelihän se on on ajella niin harrastuksena kuin töihinkin!

    Spectraln tarjoilee myös reilun harjoitusvastuksen kun akusta ehtyy virta, eilen kaatosateessa poljin 10km ilman avustusta treenin jälkeen niin kyllä sen reisissä tunsi illalla

  20. #290
    Miten tuollaisen sekarengastuksen kanssa minimoidaan laukussa kulkevien varasisäkumien määrä yhteen? Meneekö jokin koko hätätapauksessa eteen ja taakse?

    Renkaat on kyllä tarkoitus litkuttaa. Sillä toivottavasti pienemmistä selviää, mutta olisi se silti hyvä jokin varmuusväline olla mukana siltä varalta ettei litku pidä niin ei mee ihan työntelyksi.

    Edit: Taisin ajatella liian yksinkertaisesti. Näemmä saa sisäkumia missä on hyvinkin skaalaa tuon verran. Hyvä kuitenkin että kysyin ennen kui edes yritin selvittää.

  21. #291
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    85
    Isot pojat kuulemma pitää 29 sisuria mukana. Sen pitäis sen verta auttaa että kotia pääsee vaikka 27,5 sisälle laittaa.

  22. #292
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jabi Katso viesti
    Isot pojat kuulemma pitää 29 sisuria mukana. Sen pitäis sen verta auttaa että kotia pääsee vaikka 27,5 sisälle laittaa.
    https://www.canyon.com/fi-fi/accesso...gory=T281#open

    Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

  23. #293
    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...rengas-27-5-29

    Juuri tuon saman kumin löysin kun oikein vaivaa aloin näkemään.

  24. #294
    Onko 6.0:n takaiskarin Fox Float DPS:n iskunpituus 57 mm? Kepin mallikoodi on DSSK. Nöösi kun olen, niin saisiko tuon selville helposti laskemalla kaikki paineet pois?

    Suggested Sag Measurements
    Travel 25% sag (Firm) 30% sag (Plush)
    25 mm (1.0 in) 6 mm (0.25 in) 7 mm (0.30 in)
    32 mm (1.25 in) 8 mm (0.31 in) 10 mm (0.37 in)
    38 mm (1.5 in) 10 mm (0.38 in) 11 mm (0.45 in)
    44 mm (1.75 in) 11 mm (0.44 in) 13 mm (0.53 in)
    51 mm (2.0 in) 13 mm (0.50 in) 15 mm (0.60 in)
    57 mm (2.25 in) 14 mm (0.56 in) 17 mm (0.68 in)
    63 mm (2.5 in) 16 mm (0.63 in) 19 mm (.75 in)
    76 mm (3.0 in) 19 mm (0.75 in) 23 mm (0.90 in)
    kuha muokkasi tätä : 31.05.2019 at 18.44 Syy: Lisäkysymys..

  25. #295
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    270
    Takaiskari on 230x60, eli iskunpituus 60mm.

  26. #296
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Ja epävirallisen tiedon mukaan 230x65 menisi myös antaen 160mm joustoa

  27. #297
    Kiitos -W-. Foxin sivut ei tuollaista mittaa anna tunnistekoodin perusteella eli kyseessä on varmaankin sitten valmistajan mittojen mukaan tehty pamppu.

  28. #298
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuha Katso viesti
    Kiitos -W-. Foxin sivut ei tuollaista mittaa anna tunnistekoodin perusteella eli kyseessä on varmaankin sitten valmistajan mittojen mukaan tehty pamppu.
    Tarkoitatko tuota 230X60? se on kyllä ihan standarni mitta.

  29. #299
    Tarkoitin juuri sitä. Jostain syystä löysin Foxin sivuilta yo. viestissä olevan taulukon, josta päättelin, että isku olisi 57 mm.

  30. #300
    Liittynyt
    04/2018
    Viestit
    101
    Hakpas: Ikävä kuulla linkun laakerin ongelmista. Itsellä ei ole työntömittaa tarjolla, mutta täytyy yrittää kyyläillä oman pyörän linkun laakerien välykset vaikka ensihuollon yhteydessä.

    Sanoit, ettei laakereja noin vain korvatakaan sitten, miksi? Eikö uusia linkun laakereita muka saa mistään? Saako noita puslia ostettua varalle jostain, paljonko ne maksavat?

Samanlaisia aiheita

  1. Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 04.03.2018, 15.45
  2. Canyon Spectral al vs. cf
    By titu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 28.02.2018, 13.40
  3. Canyon Grand Canyon AL 3.9 vs 5.9 erot? +Ehdotuksia 750€
    By Lewanderi in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 07.06.2016, 17.36
  4. Canyon.com
    By Tommi Elomaa in forum Kaupat
    Vastaukset: 39
    Viimeinen viesti: 11.03.2016, 18.59

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •