GarminHephaElectrobikeGiant
Sivu 39 / 135 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29 37 38 39 40 41 49 89 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.141 - 1.170 / 4027

Aihe: Yleinen fiilistely (kuva)ketju

Yleinen fiilistely (kuva)ketju

Lainaus Alkujaan tämän lähetti skithund Katso viesti
    Hyvää fiilistä viikonlopulta...
    Tälle peukku.

Tulee välillä itsekin pyöräretkillä keiteltyä vedet risukeittimellä ja valmistettua kahvit aeropressillä.

laitetaan oikein kunnon rypäs Pohjois-Karjalasta. Lisäksi boonuksena työmatkalta yksi.

Kolme ensimmästä toimivat minusta täysin, fiiliksen tunnistaa - tietenkin ehkä osin siksi että jotain vastaavaa on itsekin joskus kokenut - ja välittyy kovaa ja korkealta.

(Ensimmäinen on kuvana ehkä liiankin stereotyyppinen, värit ovat hienot ja sommittelu oikeaoppinen mutta kuva kuvana ehkä juuri siksi tavanomainen. Jokin hetki ennen tai jälkeen tai jokin epätasapaino tai sommitteluvirhe kuvaan, niin tulos olisi sattanut olla parempi - mutta tämähän oli fiilistely- eikä valokuvausketju!)

Kolme viimeistä taas jättävät aivan yhtä suurella selvyydellä sivulliseksi ja osattomaksi mahdollisesta fiiliksestä (ja kylmäksi kuvan ansioiden mikäli niitä on ja varmasti onkin suhteen).

Minua purjehtijana kolme viimeistä välittää vuorostaan enemmän fiiliksiä kuin kolme ekaa. Tämä on niin näkijästä kiinni.

Tästäpä muotoutuu kysymys pitääkö pyöräily fiilis kuvassa näkyä pyörä, tie, polku tai joku muu pyöräilyyn viittaava.

Monestihan (ainakin itsellä) ne fiilis jutut on jotain aivan muuta kuin itse pyöräilyyn liittyviä. Kuten vaikka keväisen pellon tuoksu ja kuovin huuto taustalla.

On topic viime viikonloppuna, ei peltoa eikä kuovia mutta pyörä ja silta.

Lähetetty minun COL-L29 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    ....

Monestihan (ainakin itsellä) ne fiilis jutut on jotain aivan muuta kuin itse pyöräilyyn liittyviä. Kuten vaikka keväisen pellon tuoksu ja kuovin huuto taustalla.
    No joo, en väitä vastaan. Ei nävy pöörää auringolaskun aikaan tunturijärven rannalla. Enämpi on paikka semmonen ettei sinne aurinko paista eikä kuu kumota
    Mutta se ei estä fiilistä

Ketjun avaaja määritteli tai kuvasti ajatusta tähän tapaan:

"tänne voisi laittaa fiilistelykuvia kaikenlaisista pyöristä ilman paineita kampien asennoista ym(ja kaikilla ei ole fatbikeäkään ) ja fiilistelykuvia pyöräreitin varrelta vaikka ilman pyörää tai ajajaa. Jollain tavalla ois kuitenkin hyvä liittyä pyöräilyyn."

Minusta raja menee jotenkin niin että jos fiiliksellä ei ole ollut mitään tekemistä sen kanssa että ollaan oltu fillarilla liikkeellä eli fiilis olisi ollut täysin sama vaikka paikalle olisi kävelty tai hiihdetty tai laskeuduttu laskuvarjolla tai ajettu autolla, niin kuvan paikka on jossain muussa ketjussa. Se näkyykö pyörä tai tie, polku tai muu jota on ajettu tai lähdetään kohta ajamaan riippuu tietenkin täysin siitä onko se oleellista fiilistelyn tai sen välittymisen kanssa.

Mutta kuvapoliisiksi enkä -tuomariksi rupea, havittele enkä olisi edes pätevä kumpaankaan tehtävään.

Mun mielestä riittää että kuvassa näkyy se mitä itse haluaa, kunhan on ollut pyörällä fiilistelemässä tai vaikka ilman pyörää fiilistelemässä pyöräilyyn liittyviä asioita Eikä niistä kuvista tarvi ressiä ottaa sopiiko lankaan tai onko teknisesti hyviä. Itse kuvaan lähes aina kännykkällä. Toivottavasti kaikenlainen negatiivisuus pysyy poissa langasta, ellei joku nyt sellaista fiilistele

Niin lähellä...

Onkos sinusta sitten jotain negatiivisuutta ollut tässä ketjussa aistittavissa? Minusta ei minkäänlaista, ei niin muiden kuvista kuin omistani esitetyissä kommenteissa. Siitä mitä olen itse mennyt kirjoittamaan olen tietysti jäävi sanomaan muuta kuin etten ymmärrä mistä sellaista olisi päässyt niihin sujahtamaan.

PS Jopa Usko Juntusen kuvista olen tykännyt vaikka hänen huumorintajunsa onkin lajiltaan minulle vieras. Joitain fiilistelyfiiliksiä uskoisin jopa kuvien äärellä kokeneeni vaellusta ja metsäleireilyä harrastamattomanakin (ja vaikken koskaan ole edes elätellyt ajatusta erävaellusharrastuksen aloittamisesta).

Rohkenen postata hybridistäkin kuvan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Onkos sinusta sitten jotain negatiivisuutta ollut tässä ketjussa aistittavissa? Minusta ei minkäänlaista, ei niin muiden kuvista kuin omistani esitetyissä kommenteissa. Siitä mitä olen itse mennyt kirjoittamaan olen tietysti jäävi sanomaan muuta kuin etten ymmärrä mistä sellaista olisi päässyt niihin sujahtamaan.

PS Jopa Usko Juntusen kuvista olen tykännyt vaikka hänen huumorintajunsa onkin lajiltaan minulle vieras. Joitain fiilistelyfiiliksiä uskoisin jopa kuvien äärellä kokeneeni vaellusta ja metsäleireilyä harrastamattomanakin (ja vaikken koskaan ole edes elätellyt ajatusta erävaellusharrastuksen aloittamisesta).
    En varsinaisesti, mutta pientä nokittelua ja eskaloitumisen mahdollisuutta oli ilmassa, niin ihan varmuuden vuoksi asiasta mainitsin

Sitten asiaan. Itse fiilistelin viime lenkillä pyörän päivityksiä(kiekot, jarrut ja renkaat). Tuntuu kun koko pyörä olisi melkeen uusi. Paremman pidon ja kontrollin tuoma varmuus sai aikaan sen, että uskalsi kohdata pelkonsa ja yrittää uusia linjoja, jotka aiemmin vain kummitelleet mielessä Ihan mahtava fiilis jäi lenkistä, kevään paras tähän mennessä

Vapunpäivän lenkkikuvassa pitää fiilistellä tietenkin vappumunkkia. Tänään oli hyvä porukkalenkki Kangasalta Vehoniemelle. Ainakin pirkanmaalaisille tuttu paikka, harjun päällä sijaitseva legendaarinen automuseo ja kahvila. Paikka on etenkin auto- ja moottoripyöräharrastajien suosiossa, ja parkkipaikalla pääsee aina bongaamaan vähän harvinaisempia menopelejä. Tänään jäi mieleen erityisesti V12-moottorinen Mersun S600 ja hienokuntoinen 80-luvun Porsche 911 Turbo. Harmi ettei niistä tullut otettua kuvaa.

Tänään vähän pitempi soratie lenkki.

Tänään pitkästä aikaa maastopyöräilemässä. Ei oo ihan paskaa hommaa toikaan, vaikka enemmän pidän käppyräsarvista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Ylemmässä kuvassa tosin näyttäisi olevan tiettyä jännitteisyyttä ajoasennossa, mutta se johtunee pelkästään siitä että on täytynyt yrittää osua kameran kohdalle juuri oikeaan aikaan. (Sitten on vähän makuasia ovatko käsivarret liian suorassa vai eivät. Siis ovatko ne tyylin vastaiset vai mukaiset...)
    Parahin Mr.(?) Kuovipolku, nyt haluaisin kiittää tästä kommentista. Ajoasentoasia jäi vähän vaivaamaan ja olen tutkaillut tuntojani tässä kevään ajan ja jossain vaiheessa aloin miettimään, että olisiko se tosiaan vähän pitkä. Mittailin toista pyörääni, jonka pohjalta Gravan geo aika pitkälti piirrettiin ja totesin, että siinä satula-tanko-etäisyys on pari senttiä lyhyempi. Gravaan aikoinaan speksasin esikuvaansa puoli astetta loivemman satulaputken ja puoli senttiä pitemmän vaakaputken, koska esikuvan kanssa oli aina ollut sellainen olo, että se oli vähän turhan lyhyt. Sittemmin esikuvaan on vaihtunut pidemmällä reachillä oleva tanko ja se on tuntunut sen kanssa paremmalta, itseasiassa paremmalta kuin tämä uudempi. Mutta ennen tuota ylläolevaa kommenttiasi, en missään vaiheessa tullut pysähtyneeksi ajattelemaan syytä siihen.

No tänään vihdoin ryhdyin tuumasta toimeen ja lainasin vaimon krossarista tolpan, jossa ei ole takajättöä. Satulan joutui siihen laittamaan melkolailla säätövaran taka-asentoon, mutta ajoasento lyheni siitä huolimatta. Ja mikä muutos! Pyörä muuttui entistä tasapainoisemmaksi ja polkeminen tehokkaamman tuntuiseksi. Lisäksi kun painopiste siirtyi vähän eteenpäin, pystyi hiekkatiekurveihin päästelemään aikaisempaa kovemmin. Yhtä juhlaa oli ajaminen. Kotiin päästyäkin vielä siitä fiiliksissä. Siispä KIITOS!

Ja se fiilistelykuva tältä päivältä pisipaussilta Reitti 2000:n varrelta.

“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Tänään vähän pitempi soratie lenkki.
    Kyltti lupaa sitä "gravel blissiä", kuskilta hereillä oloa vaativaa ajolinjojen valintaa ja tienpinnan lukua, kuoppien väistelyä, hyppyytystä, kevennystä ja joustoa, välillä epämukavampaa ja välillä kovempaa ja tasaisempaa tienpintaa, irtosoraa, kaikkea mahdollista - mutta kuva kertoo edessä olevan loputtoman pitkää suoraa metsäautotietä. Kuitenkin voi kuvitella että tuolta kauempaa alkaa sellainen vuoristorata ja ehkä tiekin kääntyilee jossain välissä...vähän ristiriitaisia fiiliksiä (tässä) katsojassa herättävä kuva.

Tämäkin fiilistely unohtui laittaa .. muutama viikko sitten oli vielä luistelusauvat mukana, repussa luistimet, jalassa kilon vaelluskengät ja fillarissa lukkopolkimet. Aluspaita roikkuu tangossa kun päivä lämpeni äkkiä ja metsätiellä olikin lunta aika paljon niin joutui rämpimään. Takakumina tietty sliksi.

Eilinen laavubongaus reissu. Fiilis se on tämäkin

Meekäläen se ee taeja piästä kinoksista poes koko kesänä

Työmatkafiilis

Kesäfiilistä eiliseltä.

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti usko juntunen Katso viesti
    Meekäläen se ee taeja piästä kinoksista poes koko kesänä
    Näkyy vielä keittiön ikkunasta lumikinos, vaikka on tämä kylä linnuntietäkin varmaan reilu 300km etelään päin Iisalmesta.
    -

Fiilistelyä tämäkin. Pyysin etukäteen kaverin kameran kanssa passiin Gesterbyntien mutkaan. Giro d'Espoo 2019.

„Quäl dich, du Sau!“ (Udo Böltz)

Hieno pyörä. Laita jatkossa voimansiirto toiselle puolelle niin voimansiirtopervot saa tyydytystä.

Fiilis taas huikee ku voitti omia pelkoja lenkillä, ehkä voin nyt littyä metsäkerhoon

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopo81 Katso viesti
    Kesäfiilistä eiliseltä.

Melkein meidän takapihalla käynyt

Lähetetty minun SM-A600FN laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LeGuillotine Katso viesti
    Melkein meidän takapihalla käynyt

Lähetetty minun SM-A600FN laitteesta Tapatalkilla
    Onko noin? Tuolla on hyvät ajomaastot fiilistelyyn ja luonnon ihasteluun yleensäkin tuo keisarillisen kalastusmajan ympäristö on kaunista.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •